Ga naar inhoud

Welke hot hatch met automaat


vince522

Aanbevolen berichten

"alles geven"? LOL

Ik wil maar gewoon tonen dat die 2 auto's met dezelfde rijstijl een identiek verbruik optekenen. In mijn geval schommelt dat tussen de 11.5 en 12.5 liter / 100km.

Wat eigenlijk wil zeggen dat ze bij BMW een betere motor ineen gevezen hebben, want 2 cilinders meer, 1 liter meer en een pak meer vermogen.

 

"Het gaspedaal richting de grond bewegen op constante basis" beter zo?

 

Het zou me sterk verwonderen als het verbruik min of meer gelijk blijft bij de twee. Ik zeg niet dat het niet kan, maar eerst zien en dan geloven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me sterk verwonderen als het verbruik min of meer gelijk blijft bij de twee. Ik zeg niet dat het niet kan, maar eerst zien en dan geloven :)

Je moet me niet geloven eh ... :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide al uitvoerig kunnen testen op straat ondertussen, en als je enige manier van rijden OVERSTUUUUUR en STREPEN TREKKKEEUUUHH is, ja dan heb je RWD nodig want dat zal niet lukken met een FWD (hoewel, je kan wel een burnout doen op je voorwielen en McDonalds plateaus onder je achterwielen leggen, lekker margi :D). Met een FWD kan je ook veel plezier hebben op de openbare weg, maar het rijdt compleet anders. Een FWD proberen rijden als een RWD zuigt, en omgekeerd ook.

Maar je moet dan echt wel een deftige FWD hebben, met een sper op de vooras. Kan me wel voorstellen dat een 2 liter benzine in een Audi A3 iets minder leuk rijdt dan een 2 liter benzine in een BMW 1 bij voorbeeld.

Dit allemaal zolang je niet te veel pks hebt he. Een leuk rijdende 400pk FWD kar lijkt me al een serieuze uitdaging om te ontwikkelen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, het vergt een hele andere rijstijl fwd en rwd... In't algemeen vind ik rwd leuker, draai het en keer het zoals je wil, rwd is beter in balans...

Dit gezegd zijnde, ik verschiet toch nog dikwijls van de RS, de manier hoe die bochten kan uitkomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verklaar u nader?

Overrated is zever, hij rijdt zelf enkel RWD dus zo overrated zal het niet zijn. Ik heb na jaren RWD eens 2 jaar FWD gereden en dat was erg, zeker als je een deftige RWD gewoon bent waar je goed mee kan insturen en mooi op de gas uit de bocht geduwd wordt. Het gaat dan zelfs niet eens over strepen trekken, dat moet ieder voor zich uitmaken, het is gewoon een feit dat je auto beter in balans is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot gelijk dat rwd dat ietsje meer heeft, maar mensen die zich absoluut niet kunnen amuseren met een Megane RS of dergelijke, die moeten dringend hun oogkleppen afdoen. Of leren autorijden

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot gelijk dat rwd dat ietsje meer heeft, maar mensen die zich absoluut niet kunnen amuseren met een Megane RS of dergelijke, die moeten dringend hun oogkleppen afdoen. Of leren autorijden

Zich amuseren of iets goed vinden is puur subjectief, bijgevolg vind ik deze uitspraak kul. Ik begrijp best dat een Megane RS een goede auto is maar ik persoonlijk zou mij er niet in amuseren en ergeren aan een aantal dingen, heeft niets met leren autorijden te maken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zich amuseren of iets goed vinden is puur subjectief, bijgevolg vind ik deze uitspraak kul. Ik begrijp best dat een Megane RS een goede auto is maar ik persoonlijk zou mij er niet in amuseren en ergeren aan een aantal dingen, heeft niets met leren autorijden te maken. ;)

Ik ergerde mij ook blauw aan de iPod integratie :D

Het is idd puur subjectief. Ik heb gigantisch veel lol gehad met mijn Megane RS op de openbare weg. Op circuit vond ik er geen hol aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zich amuseren of iets goed vinden is puur subjectief, bijgevolg vind ik deze uitspraak kul. Ik begrijp best dat een Megane RS een goede auto is maar ik persoonlijk zou mij er niet in amuseren en ergeren aan een aantal dingen, heeft niets met leren autorijden te maken. ;)

Jerain man, take a chill pil of zo. Dit forum gaat echt zeer snel bergaf :D

Jij rijdt met een automaat :facepalm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die discussies FWD-RWD-AWD vind ik wel altijd boeiend. Ik heb nog maar 1x RWD gereden, en in t dagelijkse verkeer is er imo geen sikkepit verschil.

 

Volgens autovisie is een FWD (met sper tussen de wielen) de beste stuurmans auto van 2014. (voor wat het waard is natuurlijk)

 

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/peugeot/23471913/__Peugeot_RCZ_R_wint_Autovisie_Supertest_2014_-_Deel_I__.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die discussies FWD-RWD-AWD vind ik wel altijd boeiend. Ik heb nog maar 1x RWD gereden, en in t dagelijkse verkeer is er imo geen sikkepit verschil.

 

Volgens autovisie is een FWD (met sper tussen de wielen) de beste stuurmans auto van 2014. (voor wat het waard is natuurlijk)

 

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/peugeot/23471913/__Peugeot_RCZ_R_wint_Autovisie_Supertest_2014_-_Deel_I__.html

Ahja als autovisie het zegt! www.peugeotforum.be zeg je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quaife is geen deftig sper.

 

Why not? Is wel de enige aftermarket sper dat ik ken tbh. Maar weet van M135i-eigenaars dat ze soms echt een sper missen. Voor de rest is die kist top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een M235i wordt reken dan ook ineens de kost van een sper te laten steken mee --> QUAIFE  ;)

Het beste sper om te steken op een M235i is van BMW zelf.

Maar een Quaife is nog altijd beter dan geen natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste sper om te steken op een M235i is van BMW zelf.

Maar een Quaife is nog altijd beter dan geen natuurlijk :)

 

Een sper is geen optie op een M325i dacht ik hè?

Welk sper van BMW steek je daar dan juist onder eigenlijk (eender welk)? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid