Ga naar inhoud

Welke hot hatch met automaat


vince522

Aanbevolen berichten

Mijn voorkeur gaat ook naar een M135i, als je even zoekt moet het wel haalbaar zijn binnen u budget. Zelfs als je nog een sper laat maken, wat ik zeker zou doen.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m135-135i-m-paket-ingolstadt/202264667.html?lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

 

Met de M135i heb ik zelf al gereden en vond deze wel goed van ophanging, stuurgevoel, ...

Enkel voel je wel dat het een turbo motor is, maar dat hoeft niet noodzakelijk een nadeel te zijn  :)

 

Op reviews op youtube hoor ik ook veel goeds van de Golf 7 R, maar die gaat wat boven u budget als het een hatch moet zijn.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-vii-r-2-0-tfsi-4motion-dsg6-strassen/202070660.html?lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat nu zowat uit naar de Golf GTI, volgens vele reviews zou deze toch een heel goed compromis zijn tussen daily driver en track day.

De Megane neigt dan eerder naar het track day gedeelte terwijl de M135i minder track day focust zou zijn (correct me if I'm wrong).

 

De grootste twijfel die ik nu zowat heb is handbak/automaat, een handbak krijg ik sowieso moeilijk verkocht, maar biedt wel veel meer mogelijkheden. :unsure:

 

Wat ik me ook vaak afvraag is de zwaarlijvigheid van deze klasse wagens, tenslotte is het beter om een lichtere wagen te hebben dan een zwaardere met meer vermogen, of is dit sterk afhankelijk van merk/model? (bv. Focus ST vs Fiesta ST)

 

Ik herinner mij nog altijd het ritje met @@Rabbit zijn Clio RS, dat gaf me precies een race gevoel (nogal raar uitgedrukt maar ik kan het niet anders verwoorden). :inlove:

 

Tiens, heb ik u dan ooit eens meegenomen? Ik herinner me u niet onmiddellijk :)

 

De klasse die je opnoemt zijn een ander type wagens dan bvb Clio RS/ Fiest ST.

 

Mijn ervaring met die grotere hatches is:

 

Ze liggen stabieler op de weg, maar zijn imo sterieler. 

Heb ervaring met Golf GTI, Megane RS, Audi S3 (265pk), ... en dat gaat allemaal hard, maar ik vind dat je altijd een soort compromis sluit. 

Je voelt dat je nog altijd met een zeer snelle volwaardige auto op baan bent, waar gemakkelijk bagage en 4 man inkunnen.

De Megane heeft dat  nog steeds het minste van allemaal. Die is nog steeds het meeste "focused" van allemaal. Ik verwacht voor mij persoonlijk nooit zoveel fun uit een m135i te halen als uit een Megane RS. 

 

De fun van een Clio RS 200 ( vorige versie ) is imo op bepaalde nog altijd ongeëvenaard. Gregory Eyckmans ( weet niet hoe dit noemt op dit forum ) heeft nu een Megane RS, maar zegt nog altijd liever te rijden met zijn Clio. Het messcherp insturen, de lichte kont die loskomt, het rijden op 3 wielen ...

Daar voel je echt dat het gewoon "gooi en smijt" speelgoed is, en zo voelt het ook echt aan. Soms wat klein, knullig, plastiekerig, maar je kunt er zoveel fun mee hebben op boerebaantjes, iets wat je daar enkel nog beleeft met een Lotus, Caterham en dergelijke... Hun snelheidsgevoel ligt ook een pak hoger en ze zijn lichtvoetiger.

 

Ik kon soms echt vol andrenaline thuiskomen van een ritje met de Clio, iets dat me met een Audi S3 niet direct lukte.

 

Maar ja, les goûts et les couleurs he :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tiens, heb ik u dan ooit eens meegenomen? Ik herinner me u niet onmiddellijk :)

 

Weet je nog jaren geleden, ring rond Kortrijk, jij in een Alfa 147 en ik in een Corsa C komende van de fitness  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je nog jaren geleden, ring rond Kortrijk, jij in een Alfa 147 en ik in een Corsa C komende van de fitness  ;)

 

Aaaah, nu weet ik wie ge zijt ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het tijd wordt voor een Excel te maken en wat testritjes te versieren.

 

Momenteel hou ik volgende wagens nog in de running:

  • Megane RS (al dan niet Trophy)
  • M135i
  • Golf GTI Perf. Pack

Alternatieven zoals Leon Cupra en Golf R vallen af. De eerste puur op basis van look and feel en deze kan dit niet compenseren met gerenommeerde rijeigenschappen zoals een Megane RS. De laatste puur omdat ze nog veel te veel geld gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan persoonlijk kiezen tussen Megane RS of M135i, wel goed te verstaan dat de M135i behoorlijk wat meer zal kosten in aankoop + verzekering, biv, verbruik (hoewel dat laatste ong. hetzelfde zal zijn)...

Heb ook getwijfeld tussen deze 3, en uiteindelijk voor de Megane gegaan omdat deze de grootste grijns op men gezicht gaf, alsook voel je hierin dat je nog echt met iets "mechanisch" onderweg bent.  De motor geeft vanaf 4000rpm echt een atmosferisch gevoel waarbij hij alsmaar harder en harder gaat trekken, dat is vooral bij de Golf lineair en dus minder spectaculair.  Wat de Golf en de M135i meer hebben aan raffinnement, ontbreken ze dan weer aan fungehalte imo...  zeker de Golf (ook al is de MK7 hierop verbeterd).  Met de M135i heb ik een keertje gereden (ZF8-traps) en dat ding ging wel, maar persoonlijk vond ik het allemaal wat te steriel en te 'makkelijk'.  Ook heb ik het wat gehad met de betrouwbaarheid van de laatste generatie BMW's (behalve de E9x M3, die is dan weer behoorlijk sterk, op lagerschalen na ;) ).   

 

En ik was blij dat de nieuwe Leon Cupra, hoewel super rijeigenschappen, mij niet veel deed qua gevoel en uiterlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan persoonlijk kiezen tussen Megane RS of M135i, wel goed te verstaan dat de M135i behoorlijk wat meer zal kosten in aankoop + verzekering, biv, verbruik (hoewel dat laatste ong. hetzelfde zal zijn)...

Ik heb 85k km gedaan met een Mégane rs en 13k km met een m235i en het verbruik is identiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Megane is toch helemaal niet met automaat te krijgen?

 

Klopt, maar ik hou hem in de running, je weet nooit dat ik mijn madam kan overtuigen. Een de GTI of M135i voorstellen in manuele gaat sowieso niet door want ze weet maar al te goed dat die dingen ook in automaat te verkrijgen zijn.

 

Nogal contradictorisch met mijn openingspost, maar wie niet waagt niet wint ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 85k km gedaan met een Mégane rs en 13k km met een m235i en het verbruik is identiek.

 

85km alles geven of gemengd gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fun van een Clio RS 200 ( vorige versie ) is imo op bepaalde nog altijd ongeëvenaard. Gregory Eyckmans ( weet niet hoe dit noemt op dit forum ) heeft nu een Megane RS, maar zegt nog altijd liever te rijden met zijn Clio. Het messcherp insturen, de lichte kont die loskomt, het rijden op 3 wielen ...

Daar voel je echt dat het gewoon "gooi en smijt" speelgoed is, en zo voelt het ook echt aan. Soms wat klein, knullig, plastiekerig, maar je kunt er zoveel fun mee hebben op boerebaantjes, iets wat je daar enkel nog beleeft met een Lotus, Caterham en dergelijke... Hun snelheidsgevoel ligt ook een pak hoger en ze zijn lichtvoetiger.

 

Ik kon soms echt vol andrenaline thuiskomen van een ritje met de Clio, iets dat me met een Audi S3 niet direct lukte

 

Maar ja, les goûts et les couleurs he :)

 

 

>> Kan ik mij helemaal in vinden.

Clio is zo een plezier om mee te rijden. Wil je nog meer rijplezier dan moet je naar Lotus e.d. gaan.

Al de rest is in vergelijking steriel te noemen en moet je al tegen belachelijke snelheden mee rijden voor je er fun aan beleeft.

 

Der is ook nog zoiets als een Mitsu Lancer Sportback Ralliart.

Dubbele koppeling, SST

Met deze heb ik zelf al eens kunnen rijden...wel een upgraded exemplaar met belachelijk veel geld eringestoken aan topmateriaal. (remmenkit en ophanging alleen al samen 10k)

Heeft nog geen 5k gelopen en is een project dat op een zijspoor is geraakt door gebrek aan tijd (vriendin, verbouwingen, ....)

Dacht dat de LPG eruit was maar niet zeker.

Kan gekeurd worden met achterbank en eventueel standaard gezet worden.

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/246465578?asrc=st|sr,as

Link naar reactie
Delen op andere sites

85km alles geven of gemengd gebruik?

"alles geven"? LOL

Ik wil maar gewoon tonen dat die 2 auto's met dezelfde rijstijl een identiek verbruik optekenen. In mijn geval schommelt dat tussen de 11.5 en 12.5 liter / 100km.

Wat eigenlijk wil zeggen dat ze bij BMW een betere motor ineen gevezen hebben, want 2 cilinders meer, 1 liter meer en een pak meer vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid