Ga naar inhoud

DIY: Mancave


C_X

Aanbevolen berichten

Echt wel hoor Porsje mans (of rij je daar niet meer mee heden ten dage?). 

Het meeste kan je vinden op vinyl, hoe undergrounder hoe beter uiteraard maar als zelfs adele en god forbid katy perry op plaat te vinden zijn zegt da wel veel he kwa modernere toestanden (ja ik heb die perry ook op plaat voor mijn wederhelft, waarvoor mijn excuses)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Blok graniet voor onder de TT is eindelijk af \o/

Madam van de grafzerken vond het een vreemde bestelling ma bon, was nie bepaald een moeilijke opdracht :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geuze boon van 1998 is geconsumeerd. Heb er spijt van want zelfs gezien de vervaldatum die zelfs niet van toepassing is in princiepe en gezien de juiste methode in bewaren al die tijd... trok het op niks meer, vermuft, weinig smaak... Had ze beter bijgehouden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die paar slokjes dat ik nam waren niet genoeg om met den bruinen te zitten :P

Nieuwe phono stage van het merk Vincent is onderweg om de platendraaier met MM cartridge te voorzien van een deftige tussen trap tussen TT en pre amp. Benieuwd of er enig kwaliteitsverschil hoorbaar zal zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Platendraaier eindelijk afgewerkt.

661771fe11a2827bff474b82f613d831.jpg

@@Wax-it.be (het draaiende gedeelte dus zoals in m'n berichtje)

Moet u nie verplicht voelen en zeker nie als ge der geen tijd en goesting voor hebt maar mochten jullie het doen weet ik tenminste dat goed gedaan zou zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Verhuisd richting Brakel en de mancave is na weinig protest terug gekomen, bijna een identieke compy van de vorige behalve dat ik m'n front stereo speakers heb vervangen door Martin Logan electrostaten.

Voorlopige slechte foto, nog niet deftig geplaatst of gericht :)

96yqnd.jpg

aangepast door C_X
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ondertussen een oude hobby opnieuw onder de arm genomen.

2x technics sl 1210 MK2 (elk apart kunnen vinden in nieuwstaat en niet verkracht geweest in een dancing)
1 x Traktor kontrol Z2
1 x laptop voor de software en het inlezen/verwerken van de timecode vinyls
1 x Sennheiser HD 25 als koptelefoon

Ben nog een beetje roestig maar het begint terug te komen :D

(ja ja ik weet het, het behangpapier is da nie, 't is een ex kinderkamer :D en had geen zin om te verven :p)

19357420_1555217194497473_170804636_n.jpg.f68e65e745856dce13c022d85b6bfe2d.jpg19369535_1555217247830801_745496107_n.jpg.86b9455a27e333d926a78decafeeff44.jpg

Waarom oude kinderkamer... Wel ben moeten verhuizen van kamer... Buren kwamen al om 19u klagen dat het te luid stond ook al kon je op normaal volume zo boven de muziek heen spreken :/

aangepast door C_X
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei C_X:

Ondertussen een oude hobby opnieuw onder de arm genomen.

2x technics sl 1210 MK2 (elk apart kunnen vinden in nieuwstaat en niet verkracht geweest in een dancing)
1 x Traktor kontrol Z2
1 x laptop voor de software en het inlezen/verwerken van de timecode vinyls
1 x Sennheiser HD 25 als koptelefoon

Ben nog een beetje roestig maar het begint terug te komen :D

(ja ja ik weet het, het behangpapier is da nie, 't is een ex kinderkamer :D en had geen zin om te verven :p)

19357420_1555217194497473_170804636_n.jpg.f68e65e745856dce13c022d85b6bfe2d.jpg19369535_1555217247830801_745496107_n.jpg.86b9455a27e333d926a78decafeeff44.jpg

Waarom oude kinderkamer... Wel ben moeten verhuizen van kamer... Buren kwamen al om 19u klagen dat het te luid stond ook al kon je op normaal volume zo boven de muziek heen spreken :/

@C_Xweet jij ergens een goede winkel waar je onderdelen voor een Technics platenspeler kan kopen. Onlangs een SL120 gekregen, maar er is wel wat werk aan vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan ga ik ook een vraag stellen.

Ben op zoek naar 2 DJ platenspelers voor mijn dochter, en naar een mengpaneel dat erop past, à la Rane Sixty-Two.
Hoeft niet nieuw te zijn.

Iemand een tipje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei walter:

@C_Xweet jij ergens een goede winkel waar je onderdelen voor een Technics platenspeler kan kopen. Onlangs een SL120 gekregen, maar er is wel wat werk aan vrees ik.

zie pm met extra vraagje :)

3 uur geleden zei DDke:

Ja, dan ga ik ook een vraag stellen.

Ben op zoek naar 2 DJ platenspelers voor mijn dochter, en naar een mengpaneel dat erop past, à la Rane Sixty-Two.
Hoeft niet nieuw te zijn.

Iemand een tipje?

hoi hoi :)

De goede oude welbekende tanks zoals de mijne zijn altijd een aanrader, dus de SL 1200 of 1210 MK2 of latere modellen, maar zelfs 2de hands voor 1 goede betaal je snel tussen de 450 a 500 voor eentje met lichte gebruikssporen. Mijn linkse kostte 650 maar die is in mint staat, de andere had zoals gezegd lichte sporen van gebruik en was rond de 500. 

En dan heb je nog geen goeie naalden die al eens tegen een foutje en een scratch kunnen.

Ik kan de Audio-Technica AT-LP120 aanraden, dat is een zeer goede replica van de goeie oude Technics en is voorzien van USB, 't is geen Techniscs SL 1210 maart de beste replica op de markt (blijf weg van goeiekope prullen zoals jb systems en dergelijke), die dingen kosten ergens tussen de 230 en 270 euro per stuk en 't zijn nieuwe met garantie :)

Als mixer zou ik toch niet direkt voor zo'n rane gaan, redelijk dure spullen met wel alles er op en er aan maar denk je niet dat ge beter aan je dochter een simpele 2-kanaals, eerst beginnen bij het begin en pas daarna de grote stappen en met iets goedkoper (niet inferieur van kwaliteit) heb je ook niet teveel uitgegeven als het haar na nen tijd toch nie aanstaat. Denk aan al de rest he, kabels, naalden, heel, heel, heeeeel veel platen waar ge een fortuin aan kunt geven.... Dus ik zou niet direct TE duur gaan.

De setup die ge daar bij mij ziet staan kost dik 2050 euro (snel uitgerekend) zonder de laptop, scherm, muis of toetsenbord. dus zie een beetje wa ge doet, En mijn 2 draaitafels zijn 2de hands en 1 vd 2 stylussen ook, de andere nieuw. 


Als ik van jou was zou ik simpeler gaan met 2 van die audio technica's (die komen al met een stylus) en een 2de hands mixer van vestax, denon, pioneer, etc... Goed materiaal maar niet nieuw en dus niet te duur. Versterkertje en 2 speakertjes heb je al veronderstel ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, C_X said:

zie pm met extra vraagje :)

hoi hoi :)

De goede oude welbekende tanks zoals de mijne zijn altijd een aanrader, dus de SL 1200 of 1210 MK2 of latere modellen, maar zelfs 2de hands voor 1 goede betaal je snel tussen de 450 a 500 voor eentje met lichte gebruikssporen. Mijn linkse kostte 650 maar die is in mint staat, de andere had zoals gezegd lichte sporen van gebruik en was rond de 500. 

En dan heb je nog geen goeie naalden die al eens tegen een foutje en een scratch kunnen.

Ik kan de Audio-Technica AT-LP120 aanraden, dat is een zeer goede replica van de goeie oude Technics en is voorzien van USB, 't is geen Techniscs SL 1210 maart de beste replica op de markt (blijf weg van goeiekope prullen zoals jb systems en dergelijke), die dingen kosten ergens tussen de 230 en 270 euro per stuk en 't zijn nieuwe met garantie :)

Als mixer zou ik toch niet direkt voor zo'n rane gaan, redelijk dure spullen met wel alles er op en er aan maar denk je niet dat ge beter aan je dochter een simpele 2-kanaals, eerst beginnen bij het begin en pas daarna de grote stappen en met iets goedkoper (niet inferieur van kwaliteit) heb je ook niet teveel uitgegeven als het haar na nen tijd toch nie aanstaat. Denk aan al de rest he, kabels, naalden, heel, heel, heeeeel veel platen waar ge een fortuin aan kunt geven.... Dus ik zou niet direct TE duur gaan.

De setup die ge daar bij mij ziet staan kost dik 2050 euro (snel uitgerekend) zonder de laptop, scherm, muis of toetsenbord. dus zie een beetje wa ge doet, En mijn 2 draaitafels zijn 2de hands en 1 vd 2 stylussen ook, de andere nieuw. 


Als ik van jou was zou ik simpeler gaan met 2 van die audio technica's (die komen al met een stylus) en een 2de hands mixer van vestax, denon, pioneer, etc... Goed materiaal maar niet nieuw en dus niet te duur. Versterkertje en 2 speakertjes heb je al veronderstel ik?

Ga een woordje uitleg geven :D

mijn dochter (14) mixt al efkes. Heeft momenteel een Pioneer DDJ-SX4 staan. 

Ze volgt al een paar maanden dj les bij DJ Joss die oa volgende nummers heeft gemaakt  

 

 

 

Die kerel aegt dat ze talent heeft, en dat ze alles wat met die DDJ mogelijk is al kan. Ze zijn nu dus bezig met plate spelers en die Rane 62 om het haar wat moeilijker te maken :)

Ben dus niet op zoek naar speelgoed ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had ge mij niks moeten vragen en gewoon 2 technics SL's kopen in deftige staat, das de benchmark (volgens mij en zo goed als ieder zichzelf respecterende dj)

Er is aan de MK2 slechts 1 nadeel en dat is dat je perongeluk de aan/uitknop kan afzetten zonder dat ge het doorhebt, in de volgende edities is die verzonken, voor de rest blijft de kwaliteit wel hetzelfde, enkel de pitch is bij sommigen van een iets groter percentage of staat er een resetknop voor de pitch bij. Kwa naald kijkt ge best richting een ortofon concorde, deze gaan van 75 tot 300 euro 't stuk; de ene is meer gemaakt voor het gewone werk, de andere meer voor het scratchwerk, allemaal te zien wat ze juist nodig heeft.

Moet de mixer digitaal te besturen zijn zoals een rane of mijn traktor of liefst compleet analoog? (beiden zijn trouwens ook stand alone analoog te gebruiken hoor)

Sinds kort maakt technics trouwens opnieuw de sl 1200 maar zie da ge nie omver valt van de prijzen, zijt beter goeie 2de handstafels te kopen, zo goed als hetzelfde maar een 3de of 4de van de prijs. Let wel da ne goeien u meer dan 500 't stuk gaat kosten he.

Kan ze op haar pioneer controller geen tt's aansluiten? Of is het de bedoeling van dat ding vaarwel te zeggen? Allez, 'k Wil maar zeggen dat ge die niet perse moet buiten zwieren als ge der TT's op kunt aansluiten he, kunt het misschien zo eerst uitbreiden met 2 tafels en dan kijken voor zo'n rane (want ge hebt er duidelijk uw zinnen op gezet :p)

Wat misschien ook leuk is is om te kijken naar een goeie rotary mixer maar die zijn ook vrij duur, zijn mixers zonder faders maar dus enkel draai-potmeters, zeer goed van kwaliteit en das zowa oldskool, weet nu wel niet uit het hoofd of er varianten bestaan met ingebouwde controller.

Of ge nu serato of zoals mij traktor gaat... het is super leutig om uw digitale files te bedienen doormiddel van een timecode vinyl op uwe platendraaier :D (de stylus leest een timecode af wat uwe mixer omzet naar een begrijpbaar signaal en zo uw digitale file laat bedienen, het is dus alsof ge een echte audioplaat hebt opgelegd)

PS: Ik ben een PA klanktechnieker, heb jaren een repatietieruimte/studio uitgebaat en heb bij het grootste dry hire bedrijf van de benelux gewerkt dus weet ook best waarover ik spreek voor het geval ge denkt dak maar wa nonsens uit m'n mouw aan't schudden ben :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut niet. 

Maar mijn dochter kent er meer van dan mezelf :D

op haar controller aansluiten is geen optie. Ga die wel houden, want ze levert daar goeie klank op. 

is idd de bedoeling om digitale files op vinyl te gaan bedienen. Serato heeft ze al...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie trouwens niet direct een waardig alternatief voor die Rane.. had het graag gewild, want is duur speelgoed. 

Heb met mijn dochter afgesproken dat ik de helft betaal, en haar de andere helft leen. Dat gaat ze dan weer terugbetalen met het geld dat ze met haar dj-sets verdient...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid