Ga naar inhoud

DIY: Mancave

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

't Is da en 't is inderdaad muziek waar ge nogal voor moet zijn, er waren waarschijnlijk belangrijkere dingen om te houden dan da :)

Geplaatst:

Zijn uitgebreide collectie modelwagens is (op eentje die hier op mijn bureau staat, en op elk van de meisjes hun kamer één), onaantastbaar.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Daar zijde waarschijnlijk veel meer mee en z'n muziek leeft door bij iemand anders :)

• 3 weken later...
Geplaatst:

@Walter ... merci he makker. Heb een paar onderdelen besteld maar voorlopig is ze al in dienst [emoji4]

f8691b8801aca98214297682c6d9cb8b.jpgfbcdcd3660dd15f3b2881664e040d0d6.jpg878d7a2c2776c62c77bfc5c8479e6863.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Geplaatst:

Ze had wel serieus wat kuis en smeerwerk nodig

Geplaatst:

En uiteraard aan@Tuscani voor de logistiek :D

Geplaatst:
4 uur geleden zei C_X:

@Walter ... merci he makker. Heb een paar onderdelen besteld maar voorlopig is ze al in dienst emoji4.png

f8691b8801aca98214297682c6d9cb8b.jpgfbcdcd3660dd15f3b2881664e040d0d6.jpg878d7a2c2776c62c77bfc5c8479e6863.jpg

Ideaal, dat hij een nieuw leven zal krijgen. Hier ging van dat opknappen niets in huis komen en dan moet ik mijn Pro-Ject weg doen.

Veel plezier ermee. O ja, misschien binnenkort nog 2 zuilspeakers van B&W in de aanbieding. 

Geplaatst:
4 uur geleden zei C_X:

En uiteraard aan@Tuscani voor de logistiek :D

Je ziet meteen dat dat een harde werker is.

Geplaatst:

Ja enorm :D het werken liep er van af :D

Laat maar iets weten over die b&w's enkel als het van de dm reeks want dan pas ik

Geplaatst:

Jullie hebben geluk ja. Een stap verder en had weer een factuurtje kunnen opmaken. :D

Geplaatst:

Geldwolven dat die kleine zelfstandigen zijn! :D

Sjans dat we op den dorpel gebleven zijn :P

• 4 weken later...
Geplaatst:
On 6/21/2017 at 10:34 PM, C_X said:

'k Wil nu geen ballons doorprikken en 't is mooi da ge droomt en 't is u volledig gegund maar nie teveel dromen hé :P (wereldje is nogal verzadigd)

Alles kan he, hey mij hebben ze wel ooit een rijbewijs gegeven van nen bus :D

OK. 't Is niet Tomorrow Land, maar 't is een begin he :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ZALIG man !

In "mijnen jongen tijd" ook nog wat DJ geweest en doe het nu nog wel eens onder vrienden. Tegenwoordig wel puur met MP3 (geen platenspelers meer)

Geplaatst:
7 minutes ago, Jokke_vlo said:

ZALIG man !

In "mijnen jongen tijd" ook nog wat DJ geweest en doe het nu nog wel eens onder vrienden. Tegenwoordig wel puur met MP3 (geen platenspelers meer)

Dat stukje met die handtekening is echt zalig, dacht dat ze ging ontploffen :D:inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Blijven dromen, wie weet maar met voorzichtigheid :D

• 1 maand later...
Geplaatst:

Nieuwste aanwinst sinds gisteren. Een Notional Panasonic Technics SL 1000 MK II.

26 kilo fonograafje van het allerbeste wat Technics eind jaren 70 te bieden had. Heeft me meer gekost dan mn c klasse en laatste s klasse tesamen maar was het waard en behoudt ook zn waarde... stijgt zelfs enkel.

Platter van 3 kilo met ne moteur waarmee ge ne camion mee kunt doen starten :inlove:

7b98b6718c61835d212bb463f7591577.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Heb er nu gisteren een ganse dag mee gespeeld en wauw, wat een ding, ben volledig verliefd.

- Technics Epa 100 tonearm met schacht gemaakt in Titanium nitride en ophanging in oliebad, oliegedempt contergewicht instelbaar tot 3 gram (tot op 0.01 gram) en on the fly 6mm hoogteregeling en tandwielaangedreven anti skating (meestal is da een stom intern veertje)

- Technics 3.8 kilo aan externe voeding
- Technics Case gemaakt in obsidiaan (vulkaanglas) met de hand gepolished en tropisch houten bekisting onderaan met ingebouwde vering voor het loopwerk
- Technics SP10 MK II, das het loopwerk, enkel de motor met platter is al 10 kilo zwaar, start op naar 33 toeren in 1/4de van een seconde en schakeld naar 45 en 78 toeren bijna instant door een extreem zware direkt drive motor met quartz controle en mechanische rem zodat de platter op minder dan een seconde weer stil staat. Deze tafels werden vooral veel gebruikt bij radio studio's, vooral BBC en ook den BRTN van vroeger hadden er een hoop van.
- Technics afstandsbedieninkje, eigenlijk bedoeld voor op de mengtafel te leggen om vanop afstand te starten
- Originele mat, puk en headshell.

Met de nieuwe Denon DL103r MC naald er op 4K euro goed besteed... *gaat lopen*

Mijn C klasse verdubbelde meer dan zijn waarde door het op de achterbank te zwieren :D

Totaalgewicht 26 kilo aan high end topkwaliteit zoals ze ze niet meer maken, hoewel technics vanaf dit jaar een opvolger bouwt, prijzen zouden rond de 15K zijn voor enkel het loopwerk zonder arm en kast :o, behalve dat ik de arm in hoogte heb moeten bijregelen was het plug and play. Bouwjaar 1978 :)

22459439_1670422466310278_7702288933598979779_o.jpg.7a5032996ae3e3e10d5833e667096d52.jpg

aangepast door C_X
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Wat zou daar het auto-equivalent van zijn? De Porsche 928?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Qua robuustheid lijkt me dat eerder te vergelijken met een Sherman M4A3 :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mercedes W116 450SEL 6.9 werkpfanzer [emoji3]

Geplaatst:

Ok, ge kunt dus robuustheid pakken of overengineering. Beide anyone? Toch interessant dat het plug and play is en geen eindeloos afstellen en reviseren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

reviseren was niet nodig en afstellen, het is een zeer goede arm maar als ge weet hoe ge nen tonearm afregeld dan is da vrij simpel. 99% van al die armen hebben dezelfde werkwijze om in te stellen, of da nu ne goeiekopen is of nen duren en de rest is maar in te pluggen.

Geplaatst:

Al diene fantastischen boel ... als ik het zo lees ben ik er ook meteen :inlove: van. Heerlijk ding.

Wel een beetje sneu dat je dat op een stoem 450gr IKEA "Lack" tafeltje zet. :D 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in