Ga naar inhoud

DIY: Mancave

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

dubbel.

aangepast door C_X
52 minuten geleden zei gTa:

Al diene fantastischen boel ... als ik het zo lees ben ik er ook meteen :inlove: van. Heerlijk ding.

Wel een beetje sneu dat je dat op een stoem 450gr IKEA "Lack" tafeltje zet. :D 

IK WEET HET!!!! Da was het enige da voorhanden was :D

Als ik mij niet vergis is het max gewicht ook onder een kwart van wat die speler weegt maar hey, mijn andere weegt over de 30 kilo door dat granieten blok en na een jaar is't nog nie ineen gestuikt, ma 'k ga dringend eens zoeken naar ander meubilair om m'n hifi mee omhoog te zetten :P

Eigenlijk wa zot om ne platendraaier van 4K euro op een tafelke van 5 (zonder K) euro te zetten/te vertrouwen hé? :oops:

aangepast door C_X
Geplaatst:

:lolz:  Als ge 't zo zegt: inderdaad. :lolz: 

zonder k heheh :lol: 

56 minuten geleden zei gTa:

Al diene fantastischen boel ... als ik het zo lees ben ik er ook meteen :inlove: van. Heerlijk ding.

Wel een beetje sneu dat je dat op een stoem 450gr IKEA "Lack" tafeltje zet. :D 

Daar zit trouwens geen gram hout in hé, heb is ne foto ergens op google gezien dat da just geperste karton is en het blad ook maar dan in honinggraadmotief, wat best sterk is maar nondeju ge betaald eigenlijk voor wa karton en wa lucht wat die 5 of 10 euro plots wel nie meer zo goedkoop doet lijken :P

aangepast door C_X
Geplaatst:

Jawel, er zit hout in, maar geen vol hout. :D  Heb ooit nog eentje doorgezaagd. Is inderdaad "wafelkarton" met dunne vezelplaat rond. Klaar. Rond de ingewerkte bouten waar ge de poten in vijst zit een beetje hout. En de vezelplaat is ook met houtvezel. :D 

Honinggraad? WUT? :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

JA MET EEN T IK WEET HET TRUT! :D

Geplaatst:

Heb nog een receiver van Pioneer gekocht, het lichtste modelletje van het jaar 76 waar niet al te veel op zit om zelf wat op te experimenteren voor te recappen, dak het zelf wa kan wanneer het nodig is, daar is nog veel plaats op de bordjes en is het wa makkelijker werken.

Ben is benieuwd of het me deftig lukt het desolderen en terug solderen.

Geplaatst:

De jaren zeventig , da's de tijd van de japanse overengineering. Top of de range Tuner ver over de 10kg. Cassettedeck ook denk ik.

Geplaatst:

Of receivers van 50 kilo en meer met 4 keer 300 watt rms per kanaal aan 8 Ohm [emoji3]. Elk groot merk had zo een beest. Van 270 tot de Sansui met 330 watt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Geplaatst:
4 hours ago, C_X said:

JA MET EEN T IK WEET HET TRUT! :D

En slechts één ‘g’!

Een raat, geen graat.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Jawel, er zit hout in, maar geen vol hout. [emoji3]  Heb ooit nog eentje doorgezaagd. Is inderdaad "wafelkarton" met dunne vezelplaat rond. Klaar. Rond de ingewerkte bouten waar ge de poten in vijst zit een beetje hout. En de vezelplaat is ook met houtvezel. [emoji3] 
Honinggraad? WUT? [emoji3] 

Is niet alleen bij de Ikea zo hoor.
Heb er ook zo ene doorgezaagd en die begeeft het nog steeds niet.
De 8 jarige dochter stapelt het nochtans goed vol. :D
Geplaatst:

Die kastjes met al die vierkante kottekes van 33 op 33 kunnen volgens ikea ook geen gewicht dragen en elke vinyl liefhebber steekt er duizenden platen in en da weegt ook serieus door, blijkt ook nooit ineen te zakken.

Geplaatst:

Im in love

Nieuwe en betere mat en zwaardere puck/gewicht

En Mark Knopfler [emoji7] 26ea4af1c14f76cf04cdb3eba7e60320.jpgf1098718091fc5fb932c3c08e950914c.jpgd93cd201ed36cbf1bcc8e6d050cfeb24.jpg434d28a51a26bae4d35c4605c7586d55.jpgaef7d466ec47176edfa2ee3c114f25b2.jpg

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Promotionele plaat van Technics met de volledige line up uit de 70's met op de cover mijn tafeltje. In de gatefold sleeve staat de rest. Was nooit te koop, promoplaat voor in de winkels dus best blij met de vondst [emoji4]

Voor een of andere reden enkel voor de Nederlandse markt, nooit in een andere taal verschenen terwijl Britten en Amerikaanders zot waren van Jap-spullen

ed7e3e8a470a7c422f2fce0c09163318.jpg&key=1621de04f8aee3d43a48069b1ecde17c75a504dd94af44f98225abc776cf93e1

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En iemand heeft vannacht kindjes gemaakt :o

20171030_113641.jpg

20171030_113707.jpg

Geplaatst:

Ik weet het Timo... ex kinderkamer geweest en moet dringend herdaan worden

Geplaatst:

@C_X Maatje van mij kreeg deze van de week terug. Volledig gereviseerd... ;)

22730630_1574802379245823_7984962046826516955_n.jpg.8e2adfcada7a045825b4b6ad6585bc7c.jpg

Geplaatst:

Ola nen 1200 ltd of gld :inlove:

Voor de laatste telg wordt dus een berken multiplex plint gebouwd met ingebouwde granietlaag (zoals de pioneer) met plaats voor 2 armen, zo kan ik een 9" en 12" arm gebruiken :)

Voorlopig:
1972 - Pioneer PL15D
1977 - Pioneer Pl516X (compleet gemodificeerd)
1975 - Technics SL120 met SME3009 arm (Bedankt @walter, heb al een paar keer mooi geld aangeboden gekregen na mijn revisie voor overname maar deze blijft bij mij voor altijd)
2004 - Technics SL1210 MKII (visueel tussen 1978 en 2011 95% hetzelfde gebleven wegens het gigantische succes in de DJ scene)
1970 - Technics SL10 (MK1) (Eigenlijk bestond het merk Technics toen nog niet en werd als eerst zoals de mijne verkocht onder het moedermerk National Panasonic)
1978 - Technics SL1000 MKII (Eigenlijk een SP10 MKII in zijn behorende case, arm, voeding en afstandsbediening voor thuisgebruik ipv studiogebruik)

Als ik op koopjes uitkom kan ik ze niet laten staan, soms veel geld soms weinig geld, meestal zijn die gouden jaren 70 bakken het echt waard en mits af en toe een druppeltje olie voor de motor is er weinig dat er ooit aan kapot kan gaan.

En de Technics SL1210MKII is idd van 2004, een van de laatste jaren, gebouwd vanaf 1978 tot dan en nu pas een jaar geleden weer compleet herontowrpen en weer op de markt maar wel vreselijk duur, ook mijn SP10's krijgen een modern broertje.

aangepast door C_X
Geplaatst:

Nog voor 2 keer niks een SL1200 kunnen scoren, zelfde als ik van @walterheb kunnen overnemen voor een zeer mooie prijs maar met de originele Technics arm (belange zo goed niet als de SME arm op de SL120).

@Timo... sorry, behang is nog 't zelfde :(

20171112_165532.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dus nu heb je ook een mengpaneel nodig... ;)

Geplaatst:

Heb ik maar neen gebruik geen extra stappen in de opstelling, ik wissel kabels op de phono stage waar ik dan overschakel of het op dat moment een moving magnet of moving coil cartridge is.

• 2 weken later...
Geplaatst:

handgemaakte switchbox naar specs is toegekomen :)

20171122_111953.jpg
20171122_112000.jpg

3 ingangen voor pre amps en 5 uitgangen voor power amps

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in