Ga naar inhoud

Ferrari Lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Timo zei:

Call me nuts, maar ik heb het nooit gevoeld, voor die kar. Ik weet dat dat in de autohistorie als één van de parels beschouwd wordt, maar ... nope, I don't feel it. Ken(de) zelfs een eigenaar en heb er ooit een stukje van een rondrit van een BMW-club mee meegereden. Didn't stick then, doesn't stick now. :oops: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, fuxhound zei:

Dit moet toch een van de beste investeringen zijn die je kan doen als je wat geld hebt liggen?

Binnen enkele jaren is dat dubbel zoveel waard: atmosferisch, V12, manueel, schitterende zachte lijnen die later als uniek gaan bestempeld worden...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige wat ik me afvraag: wat een impact gaan die euronormen hebben op zo'n auto's?

Dit is nu euro3. Als ik het goed heb mag dat in 2028 op veel plekken niet meer binnen. Voor oldtimers zoals pakweg een 356 GTB kan niemand dat schelen, dat wordt voornamelijk gereden in rally's. Maar dit is wel een GT die nog relatief modern is, en dus ideaal om mee te reizen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Salokin zei:

Ik blijf dit, ondanks perfecte spec, echt geen mooie wagen.  Doet me denken aan een walvis, roept allesbehalve elegantie laat staan sportiviteit bij me op.  Hetgeen ik toch Ferrari mee link.

En mij doet een 275GTB denken aan een walvis. Check keer dié prijzen jongen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, TCT zei:

En mij doet een 275GTB denken aan een walvis. Check keer dié prijzen jongen.

Tjah, mocht je het op voorhand zeker weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A 2003 Ferrari Enzo, chassis no. 138355. Believed to be the only example finished in Rosso F1 2007 paintwork by Carrozzeria Zanasi, the 8,400-km Enzo also sports painted black wheels with a matching red rim, slightly tinted taillights, and racing harnesses in Rossa fitted to both seats.

50151369_10156797162483815_9116457639293

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, kefkie said:

Knap! (Op de getinte achterlichten na)

Had het liever origineel gezien, met die velgen zo gekleurd begint het ook op een FXX te lijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SCHUURVONDST: FERRARI DAYTONA STOND 40 JAAR STOF TE VANGEN

Je wordt gewaarschuwd. Dit zijn geen mooie beelden. Voor autoliefhebbers kan dit als schokkend ervaren worden. Maar geloof ons, je wilt deze Ferrari Daytona even zien. De auto werd gevonden onder een laag stof van 40 jaar oud…

One of a kind

De auto is tussen 1969 – 1973 ruim 1200 keer uit de fabriek gerold, waarvan er slechts vijftien gemaakt van aluminium gemaakt waren voor de autosport. Eén van die Ferrari’s is van aluminium gemaakt voor straatgebruik. Eén enkele auto, waarvan het bestaan niet eens zeker was. En dat was deze. Het is de enige aluminium sportversie van de Ferrari Daytona waarmee je op de weg mag. Dat maakt deze auto een stukje waardevolle geschiedenis en absoluut one of a kind.

Ferrari DaytonaFerrari Daytona 365 GTB

De 365 GTB Daytona heeft al veertig jaar stof zitten vangen in een garage. Fascinerend om te zien, maar een gevoel van pijn is lastig te onderdrukken. Welke idioot laat zo’n parel zó lang in een schuur staan?

Er is dan ook veel tijd in gestoken om te kijken of het wel echt de verloren Ferrari was. En ja hoor, het chassisnummer is 12653 waardoor experts denken dat het de 30ste auto is in de reeks Daytona’s. De aluminium carrosserie heeft het nummer 32 en is door Scaglietti ontworpen. De wagen heeft speciale plexiglas koplampen en elektrisch bedienbare ramen. De kleur is ‘Rosso Chiaro’ in combinatie met een zwart leren interieur. En een heleboel stof dus.

Tijd voor een wasbeurt

De wagen is in handen geweest van veel verschillende eigenaren, waaronder een aantal Italianen. Hij verhuisde in 1971 echter naar Japan om in ’72 in het Japanse blad Car Graphic te verschijnen. Daarna wisselde de klassieker weer van eigenaar. Ook toen wilde iedereen de wagen hebben natuurlijk. Makoto Takai is diegene die de wagen vergeten achterliet. In 1980 is de Ferrari in zijn garage geparkeerd en bijna 40 jaar blijven staan. Daarna is de Daytona op de RM Sotheby’s veiling genaamd Leggenda e Passione in Maranello verkocht. Leuk feitje; het originele reservewiel ligt zelfs nog in de kofferbak.

De Daytona heeft maar 36.930 km op de teller en wist tijdens de veiling €1,8 miljoen op te brengen! Voor dat bedrag moet de auto wel nog even gewassen worden hoor

ff17_r115_024-jpg-pagespeed-ce-yqsqp_bduz-manify

Ferrari Daytona

Ferrari Daytona

Ferrari DaytonaFerrari DaytonaFerrari Daytona Ferrari DaytonaFerrari Daytona

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid