Ga naar inhoud

Wat is jouw automobiele guilty pleasure?


Gast

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Ice_Ken zei:

ik was redelijk onder de indruk sinds ik op zolder in 2 106'jes met dat blok tegenkwam, wat volgde was epic. Ik moest de clio echt ronden lang tot de limiet duwen om die kerels voorbij te raken. Ik was sneller, maar het verschil was klein en geraak dan maar eens voorbij...En als ze dan eindelijk plaats maakten was ik 'op'.
 

als ik nu terugkijk op dat filmpje valt het mij op hoeveel fouten ik maakte 🙄

 Proper gereden op 1:10 :lolz:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Komt die 306 ook met een hoogtoerige 4 cilinder ?

De MAXI wel ja. Een Dimma kon zelfs met een 1.1 zijn.

Vorig jaar op Pugfest nog met iemand gesproken die een MAXI body op de kop had kunnen tikken en daar bij een of andere uk-motorbouwer een blok had voor laten maken op basis van het RFS-onderblok. Redline op 10k en werd gebruikt voor hill climbs.

Zowiezo het blok uit een MAXI moest ook om de 2 rally's volledig uit elkaar. Paar jaar geleden met een oude engelsman gesproken op pugfest die zo eentje in zijn bezit had (en daar toen ook de heuvel mee op crosste)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Jochen said:

 Proper gereden op 1:10 :lolz:

Eerlijk gezegd niet verwacht dat die ketel zo snel kon vertragen, uitremmen is not done op trackdays maar als ze u geen andere keus laten en je geraakt er anders niet voorbij. Intussen zou ik dat wel anders doen maar toen niet dus 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grijs ook wit spuiten, de motorkap mat zwart en de rechthoekige koplampen, 2 dikke verstralers en een lange CB-antenne achteraan. Wel de juiste velgen!

Jammer dat snellen eddy het beeld verkwanseld heeft :D

 

i2800-3.jpg.d872b55f13c6b9e82fea6d0c6f80b89e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

:ninja: mijn eerste auto was een Vauxhall Cavalier; neus van een Manta, kont van een Ascona in oud engels rood (oftewel roestbruinmetallic) aangezien mijn ouders een Ford Taunus 2.0 v6 (lichtgroen met zwart skai dak) geen goed idee vonden 🙄🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Bompa zei:

zo dus:

Manta.jpg.cc6913219ba50c31cc6260e1523ac870.jpg

Zo moet een Manta zijn voor mij, niets anders :oops:

Voor mij zo,

opel-manta-400-08.jpg.06021fd1d2fa177e2cbddbb25e61cdcf.jpg

77c3fe8ecc137222f400517ebe59fcad.jpg.11e6d20ce54e8c7f4dbb02b8818e006d.jpg

De homologatie 400. Bestaan er 24 van. Van de 400 met dubbele koplampen, 4 grillesleuven en driehoekige vents in de motorkap bestaan er een paar honderd van, maar die moet ik dan weer niet.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben geen Opelfan, maar in die tijd maakten ze toch regelmatig wel lollige dingen. 

Wanneer deden ze dat laatst nog eens?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/10/2020 om 22:37, gTa zei:

En nu we toch bezig zijn met gekke wielen en ventielpiemels: piemelspaakwielen!

Better Than Ronal Teddy Bears? | ClubRoadster.net

474379.jpg

 

spacer.png

 

not done... maar stiekem wel vet gedaan 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eitje. Gewoon een klein lasje leggen op de plaats waar je bij 'n andere velg anders een loodje zou kleven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

Eitje. Gewoon een klein lasje leggen op de plaats waar je bij 'n andere velg anders een loodje zou kleven.

Ook just. Al riskeer je wel een tijdje bezig te zijn met de evenwichtsoefening. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rednecks say: ev'rything good rattles in some way: copp'rheadz, my truck, my wife's teeth.

Wielen balanceren is niet nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, TCT zei:

Voor mij zo,

opel-manta-400-08.jpg.06021fd1d2fa177e2cbddbb25e61cdcf.jpg

77c3fe8ecc137222f400517ebe59fcad.jpg.11e6d20ce54e8c7f4dbb02b8818e006d.jpg

De homologatie 400. Bestaan er 24 van. Van de 400 met dubbele koplampen, 4 grillesleuven en driehoekige vents in de motorkap bestaan er een paar honderd van, maar die moet ik dan weer niet.

@TCT heeft gelijk ! 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, TCT zei:

Voor mij zo,

opel-manta-400-08.jpg.06021fd1d2fa177e2cbddbb25e61cdcf.jpg

77c3fe8ecc137222f400517ebe59fcad.jpg.11e6d20ce54e8c7f4dbb02b8818e006d.jpg

De homologatie 400. Bestaan er 24 van. Van de 400 met dubbele koplampen, 4 grillesleuven en driehoekige vents in de motorkap bestaan er een paar honderd van, maar die moet ik dan weer niet.

mwoooaaah ... ik vind dit een moddervet ding, een hebbeding, maar 't is af, gelikt. Niet guilty genoeg voor in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik reken als guilty pleasure die keren dat ik merkte dat om onverklaarbare reden de oliedop van de motor gesprongen was :)

Was wel een vuiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Waren die Rancho's hier vaak aanwezig in het straatbeeld? Ik ken de auto enkel omdat ik een exemplaar van Matchbox in mijn verzameling had zitten. Ik heb geen herinnering dat ik zo'n exemplaar ooit op de weg heb zien rijden als klein manneke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid