Ga naar inhoud

Wat is jouw automobiele guilty pleasure?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb lang de Brabus versie gehad. Fantastisch wagentje, een echte kart. Maar de automatische versnellingsbak...[emoji24] wat een drama. Schakelen duurt een eeuwigheid!
29-D2-B917-1-DC0-4-D3-E-B760-AFFE2-D3-FD033.jpg&key=2e569fa442b790ff96659707255b74156da281d52a307d82e7979438b6321976

Moet ik ooit nog eens mee rijden. Lijkt me de max die brabus [emoji23]
Ja in filmpjes al gezien dat hiet niet dat is de versnellingsbak [emoji37]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Smart roadster [emoji12]

Ik heb deze week toevallig eens zitten bladeren tussen de exemplaren die nu te koop staan. :D Helaas mager aanbod, en de propere zijn vrij stevig geprijsd.

 

Zijn die dingen (op de automaat na dan aan de reactie hierboven te zien) wat betrouwbaar? Durf dat atm nog niet te kopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 2 gehad, een 82pk en de Brabus. De eerste heb ik na een jaar ingeruild, was een van de eerste exemplaren. Enorm veel last van waterinsijpeling langs het dak en langs de spiegels. Wagen die altijd als hobbywagen werd gebruikt, en garage gestald. Daar hebben ze oplossingen voor gezocht, maar toch niet weggekregen.
Ik was dit zo beu dat ik die ingeruild heb voor de Brabus met minder kinderziektes. Na 3000 kilometer binnen met een serieus olielek. De wagen 2 maanden kwijt geweest, heb serieus op mijn strepen moeten staan om me niet te laten afwimpelen. Mercedes Duitsland heeft er zich uiteindelijk mee gemoeid, na mijn officiële klacht. Daar is uiteindelijk een nieuwe motor moeten inkomen, ze kregen het niet opgelost 🙄. Uiteindelijk nog 5 jaar met de wagen gereden, behalve dat de alu buisjes van de airco afbraken, heb ik aan die wagen nog HEEL veel plezier gehad. Maar opnieuw: die versnellingsbak is echt traag en rukkerig. Ik zou het nu niet meer kopen. Maar het is een heerlijke kart!

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die buisjes braken vooral af als je niet goed oplette bij onderhoud waar je voor sommige dingen de motor moest laten zakken.

zaten echt k*tkoppelingen op.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Carlito zei:

Die buisjes braken vooral af als je niet goed oplette bij onderhoud waar je voor sommige dingen de motor moest laten zakken.

zaten echt k*tkoppelingen op.

Door die rukkerige versnellingsbak kantelde die motor altijd behoorlijk. Dat zag je bij het rijden aan de uitlaat die zwiepte. Die buisjes hadden flexibels moeten zijn. Ik moest ze 2x laten vervangen op 5 jaar 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
On 7/30/2020 at 9:15 PM, Order66 said:

Door die rukkerige versnellingsbak kantelde die motor altijd behoorlijk. Dat zag je bij het rijden aan de uitlaat die zwiepte. Die buisjes hadden flexibels moeten zijn. Ik moest ze 2x laten vervangen op 5 jaar 🤔

Nu gij hier toch rondloopt, @Order66, en we in dit topic zitten... de E34 3.5 M5 is altijd 1 van mijn guilty pleasures geweest. Met turbinewielen uiteraard.  :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, The Swede zei:

Nu gij hier toch rondloopt, @Order66, en we in dit topic zitten... de E34 3.5 M5 is altijd 1 van mijn guilty pleasures geweest. Met turbinewielen uiteraard.  :D

Weet je wat 'guilty pleasure' betekent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Weet je wat 'guilty pleasure' betekent?

Ik bekijk het iets ruimer dan "iets dat niet bepaald hoog aangeschreven staat" en eerder als "iets dat ik graag zou hebben maar nooit aan mijn vrouw verkocht krijg". Uitleggen dat ik 20000 euro heb uitgegeven aan een oud kot van nen BMW is 1 daarvan... 😕  

1 hour ago, ICM said:

Toch nog even opgezocht of de E34 M5 geen diesel was.

Nu de nep-enthousiasten van diesel naar electriek zijn geswitcht, is diesel weer aanvaardbaar. :P

(Ik moet mijn avatar es aanpassen :D )

53 minutes ago, Order66 said:

Allez hup, terwijl ik hier toch aan de toog hang even mijn diesel posten 🤪

 



D230-E848-CD08-4-AE6-824-E-9-E6-FBE164-E

 


 

Verkeerd model. Ik wil den 3.5 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, RRD zei:

Stond die overlaatst niet te koop op BB? Uiteindelijk niet verkocht dan?

Inderdaad. Uiteindelijk niet gedaan, 10000x overwogen, ondanks 3 biedingen van 30K 🤦‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Order66 said:

Inderdaad. Uiteindelijk niet gedaan, 10000x overwogen, ondanks 3 biedingen van 30K 🤦‍♀️

En wat zou je dan in de plaats genomen hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

En wat zou je dan in de plaats genomen hebben? 

Niets meer. Ik rijd zo al veel te weinig met de E46 M3. 
Het is eigenlijk mijn vrouw die mij overtuigd heeft om het niet te doen. Het is uw hobby, je zal zoiets nooit meer kunnen kopen, blabla 😂


Waarom wil je een 3.6?

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles waar ik mee rij is een guilty pleasure. Het kost geld en het warmt de planeet op. Dus ik gun mijzelf iets maar ik wil niet overdrijven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Order66 said:

Niets meer. Ik rijd zo al veel te weinig met de E46 M3. 
Het is eigenlijk mijn vrouw die mij overtuigd heeft om het niet te doen. Het is uw hobby, je zal zoiets nooit meer kunnen kopen, blabla 😂


Waarom wil je een 3.6?

Was de meest pure en was, toen hij uitkwam echt dé berline van het moment. Alles was daar gewoon perfect aan. Zelfs die velgen die de lucht naar de remmen moest leiden.

Toen de 3.8 kwam, had ik de indruk dat het eerder een “opbod” model was. Niet gebouwd om de perfecte reisberline te zijn, wel eerder om de 500E te beconcurreren.

Plus, ik vind de 3.6 veel mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Techno violet?

Daytona Violet. Het moest per sè die kleur zijn, met zwart extended leather en een 3.8. Is een zoektocht geweest.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Was de meest pure en was, toen hij uitkwam echt dé berline van het moment. Alles was daar gewoon perfect aan. Zelfs die velgen die de lucht naar de remmen moest leiden.

Toen de 3.8 kwam, had ik de indruk dat het eerder een “opbod” model was. Niet gebouwd om de perfecte reisberline te zijn, wel eerder om de 500E te beconcurreren.

Plus, ik vind de 3.6 veel mooier.

Ik begrijp het helemaal. Een 3.6 is wel echt minder snel en minder gezocht. De turbines vind ik ook echt 🥰 maar ergens krijg ik altijd de indruk dat het stalen velgen zijn met white walls of de gewone velgen met plastic covers. Technisch gezien zijn het wel meesterwerkjes. Qua looks niks boven de originele Throwing Stars, met toch dezelfde functie.

Optisch is het enige verschil tussen 3.6 en 3.8 de motorkap en grille, small and wide grill. Allemaal voorkeur 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die turbinewielen net veel mooier dan die sterren. Die laatste zijn wat te "gewoontjes" (of tjoenerstijl) naar mijn smaak. (ik zeg wel degelijk dat dit mijn smaak is.).

Die turbines vind ik net een high-tech tintje geven die de wagen echt de indruk doen wekken dat ze er echt op alle gebied iets speciaals hebben willen van maken.

Heeft de 3.8 niet met de smalle grille bestaan? Die brede is echt niet om aanzien. Die past voor mij in hetzelfde rijtje als de grille op de laatste facelift van de W124 = ze hebben een oud model willen op de nieuwe modellen van het gamma doen lijken en de twee stijlen passen gewoon niet bij mekaar. Beke "de facelift teveel" . (again, my opinion)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn subtiele verschillen die erg persoonlijk van smaak zijn. De turbines zijn echt een staaltje technisch vernuft, maar zien er uit al plastieken deksels. De smalle motorkap en grille vind ik niet passen op het geheel, looks dated, de brede zat trouwens ook op de V8 540i.

Maar een 3.8 kan je trouwens ook vinden met smalle motorkap. Alles is trouwens makkelijk perfect uitwisselbaar 😋 
Het is uiteindelijk allemaal gouts en couleurs, ik hoop dat je nog een goede kan vinden naar uw goesting, ze beginnen echt moeilijk en duur te worden. Don’t wait too long! 😉 
Als je advies wenst weet je mij zitten 😄

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De brede nieren zaten eerst op alle V8's en uiteindelijk op alle E34's van de laatste jaren. Het is inderdaad een kwestie van smaak. Zelf vind ik dat de wagen best past met zijn originele stijl. Dated? Tja, t is een auto van 1988, he. 

 

Gaan die prijzen echt nog zoveel stijgen? Als ik naar de 190E 16v kijk bvb of se SL R129, dan is die een tijd snel gestegen maar nu hangen ze al een paar jaar aan dezelfde prijzen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid