Ga naar inhoud

Wat is jouw automobiele guilty pleasure?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb kort na mijn BX een ZX 16v gehad. Die was wel zwaarder dan de BX en een stuk minder wild... maar pa heeft na een aantal maand toch besloten dat het geen goed idee was dat ik daarmee verder reed. Hij heeft dan ook die auto ingeruild ipv de zijne toen hij zijn nieuwe Benz kocht en ik kreeg zijn W124 300D. (op zich geen straf, was de perfect auto). 

(Pa had geen ongelijk. Ik had in die tijd een iets te zware voet om daarmee rond te rijden :ninja: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZX was al met de XU10J4RS (RFS) blok.

Die was idd zwaarder dan het alu XU9J4 blok. En heeft een ander karakter.

Ik heb bewust gezocht naar een D6C. Die 12pk die de katalysator op eet bij een DFW maken toch een verschil.

 

Papa's zijn zo slecht nog niet ,😁😁😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, The Swede zei:

Ik vind de 405 te weinig karakter hebben vergeleken met de BX. (zeker deze facelift versie)

 

405 is wel tijdloos vind ik, net als de 306 en voornoemde ZX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nogal veel guilty pleasures, maar als ik er een rode draad door moet trekken is het mijne een klassieke berline, luxueus uitgerust, een sterke motor van de iets edelere soort en vooral ...onopvallend : geen M/AMG/RS/Sline/... pakketjes, liefst een mooi chroom stripje, een beige interieur met hout en een snoezende motor op de achtergrond...

De Volvo S80 met Yamaha V8 is een mooi voorbeeld maar mijn ultieme guilty pleasure is toch de Honda Legend 3.5 V6 S-AWD

S80.jpg

legend.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, berengun said:

ik heb nogal veel guilty pleasures, maar als ik er een rode draad door moet trekken is het mijne een klassieke berline, luxueus uitgerust, een sterke motor van de iets edelere soort en vooral ...onopvallend : geen M/AMG/RS/Sline/... pakketjes, liefst een mooi chroom stripje, een beige interieur met hout en een snoezende motor op de achtergrond...

De Volvo S80 met Yamaha V8 is een mooi voorbeeld maar mijn ultieme guilty pleasure is toch de Honda Legend 3.5 V6 S-AWD

S80.jpg

legend.jpg

Beiden zijn goedkoop tegenwoordig. Wat houd er je tegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

Een Renault Avantime met 6-cilinder.

Zelf vond ik de Vel Satis ook wel knap en meer uitgerijpt dan de Avantime. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Beiden zijn goedkoop tegenwoordig. Wat houd er je tegen?

2200 euro aan jaarlijkse taksen om geschat tussen de 1000 en de 5000 km per jaar te rijden (hier staan nog een aantal andere guilty pleasures in de garage) 😉

aangepast door berengun
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even orde op zaken stellen, want ik denk dat we wegdrijven van de oorspronkelijke bedoeling van dit topic.

 

Afaik is een guilty pleasure iets waar je van geniet of dat je ambieert of waarnaar je verlangt, maar waar je je voor schaamt. Dat element schaamte is key in de uitdrukking. Zonder die schaamte heb je geen guilty pleasure.
Anders uitgelegd: het moet atypisch voor jou en onverwacht zijn, het mag niet stroken met wat anderen van je verwachten en bij onthulling ervan is verwondering of verbazing een vaste terugkerend element. Het is iets wat anderen nooit van je zouden vermoedenen als je 't meedeelt doe je dat met "ik moet iets bekennen..." (= vandaar de 'guilty').

Dusssss...

Een stinknormale BX zou nog ergens iet of wat guilty pleasure kunnen zijn, in de ogen van veel autoliefhebbers ('t is Frans, 't is brak, 't is FWD, 't is brol, ...), een Xantia V6 Activa en een 405 Mi-16 nog héél misschien voor de erg jonge car lover die dat model destijds nooit heeft gekend en dat dus (verkeerdelijk) als Franse meuk bekijkt, maar die zijn het eigenlijk niet. (Die auto's worden door het overgrote deel van de autoliefhebbers (die ze kennen) gewaardeerd en gesmaakt. En het is vooral geenszins schaamtelijk om dergelijke iconen in de automobielgeschiedenis te bewonderen. 

En vooral die E34 M5: dat kan absoluut geen guilty pleasure zijn, Swede (vandaar mijn vraag toen but as so often, you didn't get it).

Niet verkeerd bedoeld, maar ik zie ook niet in waarom een S80 V8 een "guilty pleasure" zou zijn. Dat hoort, samen met de Xantia V6 Activa en al die andere zeldzamere top-grave Franse bagnoles de performance, thuis in het topic "gave karren van destijds", niet hier.

 

Hier willen we b.v. lamme Matra's zien, of inderdaad een Volvo 480ES of een Safrane of Golf Harlequin of een oranje-grijze DS3 Sport of een kapotgetjoende ketel (genre Koenig) waar je simpelweg een crush voor hebt, of een compleet absurde high-lift Ami pick-up met monsterdiesel en terreinbanden met profielblokken ter grootte van een kasseisteen. Of een bakfiets :D da's ook guilty pleasure op een autoforum. :D 
(Uiteraard: je zal van álles liefhebbers vinden, voor wie dat dan géén "guilty pleasure" kan zijn.)

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag ik het hier bollen. Ik zie nl niet waarom ik me voor mijn aankoop noch mijn voorkeur zou moeten schamen.

Mijn insteek is hier genoegzaam gekend. Als iemand een probleem heeft met het uiterlijk of imago van mijn auto, dan is dat zijn probleem. Niet het mijne ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, berengun zei:

Oei...ik heb nergens schaamte voor :) 

Ber niet maar Gun misschien wel. :D 

Of misschien wel over het feit dat jullie fantastische aanbouw niet lang genoeg is voor bepaalde auto's? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, berengun said:

Oei...ik heb nergens schaamte voor :) 

Kom, wij gaan ons eigen topic starten, pippo.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Kom, wij gaan ons eigen topic starten, pippo.

Die zijn er al en pipo is met 2 p's, geen 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, gTa said:

Die zijn er al en pipo is met 2 p's, geen 3.

Bij ons is pippo met 2 p's, pippo, niet met 1 p. Ge moet af en toe es buiten komen uit Gent en de rest van Oost Vlaanderen bezoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, The Swede zei:

Bij ons is pippo met 2 p's, pippo, niet met 1 p. Ge moet af en toe es buiten komen uit Gent en de rest van Oost Vlaanderen bezoeken. 

Ik sprak over het Nederlands als taal, niet over regio's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, berengun zei:

haha, t is Gun hier 🤣 Maar Ber zo mogelijk nog minder schaamte, dus we komen goed overeen 🥰

hadden ook nog een tijd geleden een Espace fase 1 gekocht en die geraakte er ook in .. t stond wel vol 🤣

espace.jpg

Die kist staat er precies wel mint bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

 of een compleet absurde high-lift Ami pick-up met monsterdiesel en terreinbanden met profielblokken ter grootte van een kasseisteen.

 

Wil niet iedereen dit dan?

1979_ford_f-250-pic-18167-640x480.jpeg.ab32668fa5f2c6331267152f38b75c14.jpeg

Zouden ze je hiermee aan de kant zetten als je op niet BE platen rijd? Ons keuring gaat er wss wel lastig om doen, maar eigenlijk wil ik dat toch eens gehad hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, CAS zei:

Wil niet iedereen dit dan?

1979_ford_f-250-pic-18167-640x480.jpeg.ab32668fa5f2c6331267152f38b75c14.jpeg

Zouden ze je hiermee aan de kant zetten als je op niet BE platen rijd? Ons keuring gaat er wss wel lastig om doen, maar eigenlijk wil ik dat toch eens gehad hebben. 

Een auto moet *ergens* legaal op de weg gebracht zijn, om hier ook te mogen rijden, behalve als Belg, dan moet je een auto waarmee je hier rijdt, in principe hier inschrijven.
Of een in Shakawaka geregistreerd ding dat compleet is verbouwd, ook hier legaal kan rondrijden: don't know. Lijkt me dat je met zo'n custom low rider Ford A met s/c big block hier toch wel tegen de lamp gaat lopen, bv. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, berengun zei:

haha, t is Gun hier 🤣 Maar Ber zo mogelijk nog minder schaamte, dus we komen goed overeen 🥰

hadden ook nog een tijd geleden een Espace fase 1 gekocht en die geraakte er ook in .. t stond wel vol 🤣

espace.jpg

Roept herinneringen op aan @Carlito in de Espace :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, gTa zei:

Een auto moet *ergens* legaal op de weg gebracht zijn, om hier ook te mogen rijden, behalve als Belg, dan moet je een auto waarmee je hier rijdt, in principe hier inschrijven.
Of een in Shakawaka geregistreerd ding dat compleet is verbouwd, ook hier legaal kan rondrijden: don't know. Lijkt me dat je met zo'n custom low rider Ford A met s/c big block hier toch wel tegen de lamp gaat lopen, bv. :D 

Van alles zonder gelijkvormigheidsattest (dus pré-68 uit het hoofd) hebben ze in theorie geen gegevens, dus daar kan al wat meer mee zolang het wat period-correct uitziet. :ninja:
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

13 minuten geleden, quadrifoglio zei:

Van alles zonder gelijkvormigheidsattest (dus pré-68 uit het hoofd) hebben ze in theorie geen gegevens, dus daar kan al wat meer mee zolang het wat period-correct uitziet. :ninja:

Wuk peisdje?

1979_ford_f-250-pic-18167-640x480.jpeg.ab32668fa5f2c6331267152f38b75c14.jpeg

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid