Ga naar inhoud

Wat is jouw automobiele guilty pleasure?


Gast

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, The Swede zei:

 

Gaan die prijzen echt nog zoveel stijgen? Als ik naar de 190E 16v kijk bvb of se SL R129, dan is die een tijd snel gestegen maar nu hangen ze al een paar jaar aan dezelfde prijzen. 

De voorgenoemde auto’s hebben reeds jaren geleden hun prijsstijging gehad. Niet zo bij de E34. Die zit nog maar een jaar of 3-4 in de lift. De laatste 2 jaren met een steilere curve. Heeft een beetje te maken met de prijsstijging van de E30 ook. Die is danig hoog, dat liefhebbers naar een alternatief zoeken, en dan is een E34 waardig, en zeker kwalitatief. De sterkste 5 reeks ooit gemaakt btw, en de laatste echt analoge. 

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

In het zwart is 'em ook wel knap. 

Die van mij is dus in Nederland echt gebruikt voor een overval. Ik had contact met die eigenaar en die stuurde zelfs foto’s door 😂

Mijn verhaal over de M5 is een beetje triest geeindigd. In oktober 2010 is hij bij mij thuis gestolen en de nacht erna terug gevonden na gebruikt te zijn bij een overval op een supermarkt. Ik kreeg de auto terug met kapot contactslot en kapotte achterbumper. Kort daarna heb ik de auto verkocht, jammer genoeg was bij mij de lol eraf met deze auto.”

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Order66 said:

Die van mij is dus in Nederland echt gebruikt voor een overval. Ik had contact met die eigenaar en die stuurde zelfs foto’s door 😂

Nu DAT es eens een verhaal waarmee ge aan den toog kunt uitpakken :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Order66 said:

Die van mij is dus in Nederland echt gebruikt voor een overval. Ik had contact met die eigenaar en die stuurde zelfs foto’s door 😂

Mijn verhaal over de M5 is een beetje triest geeindigd. In oktober 2010 is hij bij mij thuis gestolen en de nacht erna terug gevonden na gebruikt te zijn bij een overval op een supermarkt. Ik kreeg de auto terug met kapot contactslot en kapotte achterbumper. Kort daarna heb ik de auto verkocht, jammer genoeg was bij mij de lol eraf met deze auto.”

De lol begint hierbij pas, zou ik zo gedacht hebben. :D 

Ik wist niet dat we guilty zo letterlijk namen in dit topic.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/7/2020 om 19:53, Soul zei:

 

Renault_15_17-2.jpg

Heb het nooit mooi gevonden. Het feit dat ze meestal met plastieken bumpers en lelijke wielen verkocht werden was wel een deel van het verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de 405 te weinig karakter hebben vergeleken met de BX. (zeker deze facelift versie)

De BX was niet alleen een wagen die al wat speciaal was om te rijden, maar hij was ook nog een stuk lichter dan de 405. Dat ding woog echt niks en met die motor erin was dat echt belachelijk snel :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Dit vind ik nog altijd een zalige kist:

 

03-youngtimers.jpg?width=940&quality=80

Idem. 
En de legendarische BX 4 TC 🥰

Er is een aflevering van Flipping Bangers waar ze een BX Sport redden, heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een BX zie, moet ik altijd terugdenken aan die keer op de NS waar een gammele, halfroeste BX Porsches en andere exotica keihard voorbij knalde.

Geen idee wat voor een motor daar in zat maar dat ging verdorie vlotjes door de bochten ook!

Zelf heb ik ook wel een bewondering voor de innovativiteit, eigenwijsheid en creativiteit van Citroën doorheen de jaren (de laatste decennia is dat wel wat minder helaas), DS, SM, CX, BX kunnen mijn zeker bekoren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Stoffie zei:

Als ik een BX zie, moet ik altijd terugdenken aan die keer op de NS waar een gammele, halfroeste BX Porsches en andere exotica keihard voorbij knalde.

Geen idee wat voor een motor daar in zat maar dat ging verdorie vlotjes door de bochten ook!

Zelf heb ik ook wel een bewondering voor de innovativiteit, eigenwijsheid en creativiteit van Citroën doorheen de jaren (de laatste decennia is dat wel wat minder helaas), DS, SM, CX, BX kunnen mijn zeker bekoren!

De XM en in mindere mate de C6 waren de laatste echte Citroëns he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De XM en in mindere mate de C6 waren de laatste echte Citroëns he...
Eigenlijk wel. XM is technologisch nog de max maar qua design al minder vind ik.

C6 is machtig mooi vanbuiten maar vanbinnen dan te mainstream.

Een Renault 25 V6 vind ik trouwens ook zalig. Zo'n comfy Franse reisberline, heerlijk zoeven op de autoroutes!

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mrbbs zei:

Geef mij maar de jongere 405 Mi16

Peugeot 405 Mi16 (1987) - Sportive en tenue de limousine

Moh! Ik wist niet dat officer Crabtree met een 405 reed, zeg.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, msxx zei:

167472-citroen-citroen-xantia-v6-activa-

 

Actief onderstel, V6... en om een of andere reden vind ik hem nog mooi ook :D 

Je voelde 'm al aankomen, hé.

Hiiiier komtiiiiie !!

 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Order66 said:

Idem. 
En de legendarische BX 4 TC 🥰

Er is een aflevering van Flipping Bangers waar ze een BX Sport redden, heerlijk!

De BX 4 TC was wel eerder een proto en er zijn er maar een handvol van verkocht geweest. Heeft ook nooit het racing pedigree van een 205 T16, Delta S4 of Quattro gehad.

De Sport was wel een zalige kist, alleen mankeert die wat vermogen. De gewone BX GTi was zelfs krachtiger. 

De 16v haalde zowat dezelfde ratio gewicht/vermogen als de 4 TC wegversie. Destijds paar keer kunnen mee rijden en het was echt iets dat je niet in de pollen van een jonge gast wou steken :lolz: 

6 hours ago, Stoffie said:

Als ik een BX zie, moet ik altijd terugdenken aan die keer op de NS waar een gammele, halfroeste BX Porsches en andere exotica keihard voorbij knalde.

Geen idee wat voor een motor daar in zat maar dat ging verdorie vlotjes door de bochten ook!

Die auto had geen dikke motor nodig. Met 160pk en 1000kg ongeveer kon je erg hard gaan. En het oude-mannen imago van de auto deed veel mensen vergeten dat dat ding erg goed op de baan plakte. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

Je voelde 'm al aankomen, hé.

Hiiiier komtiiiiie !!

 

Da's gewoon surreeel wat die gast doet :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

De 16v haalde zowat dezelfde ratio gewicht/vermogen als de 4 TC wegversie. Destijds paar keer kunnen mee rijden en het was echt iets dat je niet in de pollen van een jonge gast wou steken :lolz: 

 

 

Papa zei altijd toen ik mijn eerste auto aan t kiezen was 'gene gti'.

Toen ik 10j later mijn 309GTi16 proef reed en kocht besefte ik pas dat papa gelijk had. 😁

Dat zijn gewoon 2 beesten 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid