Waky 975 Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Ze laten jan en mieke bmw clubsport rijden tussen de proto's die hen om de oren vliegen. Dan zijn ze verwonderd dat er ongevallen gebeuren. Die dingen zijn makkelijk onzichtbaar, en al zeker voor een amateur. Op een mini-circuit als Zolder past dat niet samen. En als je dat dan politiek correct wil oplossen met een 'normtijd' ... Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Die Clio's zijn wel FWD hé Ik ben ooit met Herr Humpe naar de DTM gaan kijken op de Nuerburgring. De boeiendste race van de ganse dag was de VW Scirocco Cup. 1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Ze vinden easy 45 mensen voor Belcar en 65 voor de 24 uur..... Die mensen hebben vrije keuze om daarin te stappen he. Het is zoals een trackday he als je genoeg mensen bij mekaar krijgt is het rendabel en kan er gereden worden. Dat is het punt niet. Het punt is dat ze dan ook die zever niet moeten doen zoals die normtijden. Een kampioenschap waarin je niet te snel mag rijden is geen kampioenschap maar een kermis. 1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Maar bijvoorbeeld in ons geval, waar moet je naar toe als je endurance wedstrijden wil rijden met een team dat volledig draait op vrijwilligers? BMW M3 kopen, of een M235i en meerijden in de BGDC of in de M235i Cup. In het laatste geval rijd je zelfs de 24h van Zolder. Dat is geen excuus. Het excuus is "als je endurance wedstrijden wilt rijden met een hele dure wagen". Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Dat is ook mijn punt. Pas je wagen aan aan de interessante kampioenschappen, en verwacht niet dat men iets gaat organiseren omdat jij een bepaald type wagen wil racen. Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Van mij mogen ze die poppenkast gewoon opdoeken. Wil je met dat soort materiaal absoluut koersen ga dan naar de DSCC. Concurrentie en strijd genoeg. Heb je nog meer budget dan kan je naar de GT Sports Club gaan zoals PVG doet met zijn Ferrari 488. En hou de Belgische competities voor goedkopere auto's. t Is nu ook niet alsof Janneke en Mieke zich een seizoen M235i Cup kunnen betalen. Dat kost ook al handenvol geld. Kun je wat meer uitleggen over DSCC en GT sports club en wie bv. PVG is? Ik lees het graag maar ken er weinig van. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Hang on, shouldn't we be celebrating a manual option in an age where most people think the clutch pedal is as relevant to modern motoring as a starting handle? Yes, and it seems ungrateful to moan. But for all the modern performance cars to maintain a stickshift option - BMW, Corvette and Aston Martin included - it's frustrating they then instantly devalue the purist appeal it implies by fitting default auto rev matching. Was me ook opgevallen in dat filmpje van die GT4 rijder op de NS...... maar heb me wat ingehouden in de commentaar om pek en veren te vermijden. Maar nu las ik dit....... als je dat ding niet meer deftig kan uitschakelen.......tja veel manueel is er niet meer aan. We kunnen straks manueel gaan cultiveren maar eigenlijk hebben we te maken met een concept dat korterbij een dogbox ligt. Pas op een leuke en goede feature voor de liefhebbers ervan, daar niet van. Maar manueel is toch nog iets anders dan dit he. Het enige dat je moet doen is uw koppeling intrappen en in je pook in het juiste vakje (en, mea culpa, dat is voor sommigen al een probleem ) gooien. Tot daar "manueel" en "purist". Leuk om over te discusssiëren edit: voor alle duidelijkheid, op de GT4 heb je de "vrije" keuze. Maar als je zo rijdt zou ik niet te veel over purist spreken ..... 1 Quote
Waky 975 Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Binnenkort voorzien ze gewoon alles in 1 wagen -full automatic gas geven en remmen -semi automatic met de flippers aan het stuur -semi manueel pookje verzetten en (ont-)koppelen -full manueel zelf tussengas geven. (*) (*) enkel verkrijgbaar als optie in het ludicrous package (5k ex btw) Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Ik vergelijk die hulpmiddelen met het geval van een modern fototoestel. Dat is instelbaar van volautomatisch tot volledig manueel, met allerlei tussenstappen. En dan hebt ge natuurlijk mensen die een toptoestel kopen en het alleen in automatische settings gebruiken. En dat kan wringen , vooral als er een competitief element bijkomt want hun fotos zijn beter dan de uwe. En iets subtieler, statuseffecten: jamaar die surfen mee op het aura van purisme van dat toptoestel en dat is oneerlijk. En dat leidt dan tot de vraag voor een toestel dat even goed is maar zonder automatische settings zodat er niemand op kan meesurfen.Het enige utilitair voordeel van een apparaat zonder hulpmiddelen is dat het u dwingt te leren, wat anders nogal eens uitgesteld wordt. Maar dat is niet de motivatie achter de bezwaren.Een ander stuk is dat de automatische settings getuned worden voor wat ze denken dat ge nodig hebt en dat de keuze op de verkeerde manier beperkt wordt. Daar heb ik een hekel aan, zoals bij de M2 de autoblip die niet afkan terwijl het vangnet van de stabiliteitscontrole aanstaat. Ik weet ook wel dat ik nooit rapper zal kunnen dan autoblip, en als ik die bocht daar rap wil pakken, dat ik dan in tweede de bocht trager in ga dan in derde omdat ik door tijdnood teveel geremd heb bij het afschakelen, en met een autoblip is dat probleem er niet en ga ik het ook nooit leren. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Waarom bestaat dit toch niet voor de straat en in manueel... Echt een oldschool Clubsport. 6 Quote
Fons De Turbospons 1.313 Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Zou maf zijn mochten ze nog eens een allroad 911 nieuw maken. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Daar hebben ze nu de Cayenne en Macan voor denk ik dan... Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 14 april 2016 Auteur Geplaatst: 14 april 2016 Belgische Cayman GT4 in't filmpje, 1-NDR-... 2 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Vraagje. Wat is de "beste" Porsche? 1968 Porsche 911L Targa (130pk) 1968 Porsche 911T Coupe (110pk) Ergens neig ik naar de targa, omdat het meer vermogen is én het dak open kan. Quote
flupke73 10.918 Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 targa: nooit meer de iconische lijn van de 911 is ook volledig weg hé maar koop beide en doe een motorswap 1 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Klopt natuurlijk dat de lijn anders is, maar dak open is dak open natuurlijk, gezien de periode wanneer ik met zo een auto zou rijden, en het gebrek aan airco zou me dat nog niet storen Wat is de reden van "targa nooit meer"? En volgens mij moet je tijdens een revisie wel die 110pk van dat 2.0T blokje naar de 130 van de L of 170pk van de S te brengen. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Turbulentie door het ontbrekende dak en de 'windzak' erachter. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 16 april 2016 Geplaatst: 16 april 2016 Ga voor de 911T Coupé. Was ik ook aan het denken. Alleen is die targa zo verleidelijk he, dak open, meer vermogen, en dan hopen dat het een soft window Targa was af fabriek Quote
Alexanderr 36.231 Geplaatst: 16 april 2016 Geplaatst: 16 april 2016 Als je iets wil dat zijn waarde gaat houden, ga voor een S. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.