Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

't ging over ir_fuel en  de E46 M3. :D

A zo .. maar nu heb ik nog geen antwoord waar ik de stickers van de rijkste zelfstandige brillenmarchand van het forum op de auto kan hangen zodat we nog een paar euro uit zijn tas kunnen halen om de racerij te betalen :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Niet te veel in onze weg rijden dan he :ninja::D

Eindelijk de winter afsluiten :inlove:

@@zwoemba proficiat! Volgende keer maken we het jullie niet zo makkelijk ;):)
Geplaatst:

Is er streaming of live verslaggeving dit weekend?

Nee gij

Alleen funcup is zo goed dat het daar recht op heeft

Euh[emoji848]

Geplaatst:

Nee gij

Alleen funcup is zo goed dat het daar recht op heeft

huh??

Geplaatst:

@@zwoemba proficiat! Volgende keer maken we het jullie niet zo makkelijk ;):)

:)

Weer het nodige drama na de race...

Geplaatst:

:)

Weer het nodige drama na de race...

Tja .. Belcar georganiseerd door Zolder roept natuurlijk ook wel op tot drama (o.a. aangepaste regels, late beslissingen koersdirectie, uit eigen ervaring marshalls in de pits die de regels niet kennen) al doen sommige teams zich dat ook zelf aan (piloten met net 4 weken hun licentie / teamchefs die 2 wagens tegelijk binnenroepen terwijl ze maar 1 benzinepomp hebben etc.).

Helaas bij ons puur mechanische pech door (voor een leek) afgebroken flens aan de cardan. Volgende keer beter :)

ps. een quad heeft 4 wielen ..... :)

Geplaatst:

Kan iemand mij het begrip 'normtijd' uitleggen  :huh:

Sam Dejonghe en Luc De Cock reden een dijk van een wedstrijd en kwamen na 125 minuten racen als overwinnaars over de meet. Belcar-1-2Toch had Deldiche Racing het niet onder de markt, want Sam Dejonghe dook tot tweemaal toe onder de normtijd waardoor hij een drive-through penalty kreeg toebedeeld.

Geplaatst:

minimum tijd die je over een ronde moet doen :huh:

Reglement:

4.6 Normtijd
Er is een normtijd voor zowel de tijdtrainingen als de races. Deze normtijden zijn vastgelegd op :

Circuit Zolder

125-minuten-races :

race – toegelaten snelste rondetijd 1’34”500
tijdtraining - toegelaten snelste rondetijd 1’32”500

24 Hours

race - toegelaten snelste rondetijd 1’35”000

Spa-Francorchamps

125-minuten-races :

race - toegelaten snelste rondetijd 2’26”000
tijdtraining - toegelaten snelste rondetijd 2’24”000

Tijdens de 24 Hours is er op donderdag 18 augustus 2016 van 23u30 tot 23u45 een Super Pole zonder normtijd voor de top 10.

4.7 Straffen indien sneller dan normtijd:
Tijdens de tijdtraining : tijd wordt afgenomen
Tijdens de race : “Drive Through” penalty

Indien de rondetijd sneller is dan de normtijd tijdens de laatste 15 minuten van de wedstrijd is de bestraffing 1 minuut straftijd.

http://www.momeprom.com/Racinglife.nl/2016/01/07/belcar-racen-met-de-voet-op-het-rempedaal-in-2016/

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vind ik ook, 't is verdikke een race hé. Hebben ze dat gedaan om de Norma's wat te temperen?

Geplaatst:

Omdat Derdaele geen auto in de stal heeft die sneller dan 1:35 gaat ofzo  :ninja:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Echt lachwekkend  :lol: Dan maak je jezelf als organisator toch onsterfelijk belachelijk in mijn ogen. Heb dan godverdomme de ballen om dat type wagens te weigeren he, maar ja de centen zijn weer belangrijker..  

Geplaatst:

Echt lachwekkend  :lol: Dan maak je jezelf als organisator toch onsterfelijk belachelijk in mijn ogen. Heb dan godverdomme de ballen om dat type wagens te weigeren he, maar ja de centen zijn weer belangrijker..  

Maar ze zijn al met zo weinig :ninja: 

Geplaatst:

Een minimum rondetijd is makkelijker toe te passen dan zelf een BoP gaan verzinnen tussen al die verschillende auto's.

Koersen met flitspalen op de piste, 't is eens iets anders.

Geplaatst:

Het probleem is dat als je ze niet toelaat je ook terug gaat naar het verleden. Ik kan zo de 5 deelnemers opnoemen misschien aangevuld met een 7-tal om de hoop te vullen. Na 1 jaar raak je niet aan 15 wagens..... Die 991's - Ferrari kosten een PAK meer dan een proto.

Schaf ze af en je hebt op P1 Derdaele P2 Derdaele auto 2 P3 Longin Kumpen (posities inwisselbaar). Dan heb je nog de gebroeders Wauters en een drie viertal zeer begoede meelopers.

Niet makkelijk op te lossen

Nu kunnen er wat jong grut en mensen met "normalere" budgetten meestrijden

Geplaatst:

Niet makkelijk op te lossen

Nu kunnen er wat jong grut en mensen met "normalere" budgetten meestrijden

Jij als bedrijfsleider zou toch moeten weten dat als er na zoveel pogingen en mislukkingen geen markt blijkt te zijn dat het misschien simpeler is van de boel op te doeken?

Waar ga je in ons landje 40 zotten vinden die het budget kunnen en willen leggen om een auto van de categorie 991 GT3-R te kopen om er een Belgisch kampioenschap (lees: een kampioenschap op Zolder, met hier en daar een uitstap) mee te rijden?

Van mij mogen ze die poppenkast gewoon opdoeken. Wil je met dat soort materiaal absoluut koersen ga dan naar de DSCC. Concurrentie en strijd genoeg. Heb je nog meer budget dan kan je naar de GT Sports Club gaan zoals PVG doet met zijn Ferrari 488. En hou de Belgische competities voor goedkopere auto's. t Is nu ook niet alsof Janneke en Mieke zich een seizoen M235i Cup kunnen betalen. Dat kost ook al handenvol geld.

Het is niet dat er in België niet geraced wordt he. Kijk naar het succes van de BGDC, de Fun Cup, de 2CV, ... 

Als je absoluut met een bepaalde auto wilt rijden doe dan trackdays of ga ergens anders je heil zoeken, maar als zeldzame coureur met hele grote budgetten zou het misschien niet slecht zijn van misschien je wagenkeuze laten af te hangen van waar er nog echt concurrentie is tov gewoon willen rijden met een wagen met veel prestige, en dan altijd een beker te hebben omdat je maar met 2 of 3 in je klasse bent. Welke eer valt daar te rapen?

Een koers met 25 Clio's zal tig keer boeiender zijn om naar te kijken dan eentje met 2 Ferrari's en een Corvette.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een koers met 25 Clio's zal tig keer boeiender zijn om naar te kijken dan eentje met 2 Ferrari's en een Corvette.

Die Clio's zijn wel FWD hé <_<

Geplaatst:

Laat ze doen.... Dankzij die reglementen heb je toch nog de 24u van Zolder. Per slot van rekening een mooi feest en Vlaamse kermis.

Ze vinden easy 45 mensen voor Belcar en 65 voor de 24 uur..... Die mensen hebben vrije keuze om daarin te stappen he. Het is zoals een trackday he als je genoeg mensen bij mekaar krijgt is het rendabel en kan er gereden worden.

De M235i cup is voor mijn part het meest eerlijke en eigenlijk mooiste kampioenschap met het hoogste niveau aan piloten, kort gevolgd door de Funcup (al is dat een totaal ander soort "pilotage")

Geplaatst:

Situatie is idd niet simpel, en ik denk dat het dit jaar opnieuw de goede weg opgaat met een mooi startveld - hoewel het verschillende kampioenschappen zijn die samen worden verreden. GT3 is te hoog gegrepen in België maar voor GT's is er wel ruimte imo.

Maar bijvoorbeeld in ons geval, waar moet je naar toe als je endurance wedstrijden wil rijden met een team dat volledig draait op vrijwilligers? Voor een weekend in Zandvoort mag je al de woensdag vertrekken, laat staan een race in Assen of het buitenland. Hoe groot de autoliefhebberij ook mag zijn, het stopt ergens met constant verlof te nemen of je zaak in de steek te laten.

En zo is het bij veel teams maar haalbaar qua tijd & financiën, denk ik. Maar goed, is wat off-topic hier :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid