Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Facebook-smilies gebruiken op 't forum = een klap op je bak, man.

:D

Dan hou ik het bij Facebook likes ;)

Geplaatst:

19545146173_63f33e6ddf_o_d.jpg

Je ziet toch duidelijk het verschil met mijn 20mm verlaagde Sport PASM. Het verschil is maar 10mm, maar visueel is het verschil echt groot.

c160d632849c54714bb4dbac91b4b43f.jpg

Geplaatst:

Nog nooit van gehoord maar ik leer graag vreemde talen.Is dat kusts?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het Verschil is een restaurant in Aalst, niet aan de zee.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Herstellingswerken aan een 997 (not sure?) GT3 RS  :blink:

(pittig detail, is zonder werkuren)

11796254_928162440582242_674180155244577

Geplaatst:

De voorvleugels en de kofferklep zijn uit carbon, het dak in een magnesiumlegering bij de 991 GT3 RS. Reden genoeg voor Porsche om er hallucinante prijzen voor te vragen.

Geplaatst:

Vraag me af wat die verkleidung juist is. Toch geen 4k voor wat tapijt?

Geplaatst:

En de koplampen zijn met goud ingelegd..?

Geplaatst:

Ga eens bij BMW een nieuwe xenon koplampunit kopen en weet me te zeggen hoeveel het was.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

deckel, is dat niet de kofferklep?

Yep. Vooraan dus.

Vraag me af wat die verkleidung juist is. Toch geen 4k voor wat tapijt?

Binnebekleding van de neus (mogelijks een set)?

Dat zijn geen abnormale prijzen voor een complete dynamische xenon-unit. Zoals fuel zegt:

Ga eens bij BMW een nieuwe xenon koplampunit kopen en weet me te zeggen hoeveel het was.

'k Denk, mochten het LED-koplampen geweest zijn, dat de prijzen nog gekker geweest zouden zijn.

Geplaatst:

deckel, is dat niet de kofferklep?

Klopt, hier is de vertaling (bron: fb van Ring Garage)

Fenders - 7820.26 each

Inside fender - 4019,17

Hood - 8996,88

Headlights - 1305,86

Geplaatst:

Benieuwd wat de dakhuid kost. Dat magnesium paneeltje dus, dat nog eens 1 kg lichter is dan een carbon versie. :D

Geplaatst:

Dat zijn geen abnormale prijzen voor een complete dynamische xenon-unit. Zoals fuel zegt:

'k Denk, mochten het LED-koplampen geweest zijn, dat de prijzen nog gekker geweest zouden zijn.

Zou wel eens willen weten wat de effectieve productiekost is van zo'n unit, er zal wel een mooie marge op zitten, maar dat is met veel zaken zo.

Geplaatst:

De lichtunits kopen ze in, die maken ze niet zelf. Meestal is bij Duitse karren Hella (dacht ik) daar de producent van? En Valeo ook.

Tenzij dat bij Porsche anders is, geen idee. Porsche maakt b.v. (quasi als enige in de automotive) z'n remschijven ook zelf...

Ik ken iemand die voor een toeleveringsbedrijf werkt van (wat automotive betreft) o.m. Hella, Delphi, Bosch, Valeo, ...

Die maken b.v. de IC's voor de sturing van xenon (gasontlading), bochtverlichting, LED-sturing, enz.

Absurd hoe extreem de cost calcul is daarvan. En foutenmarges worden uitgedrukt in ppm...

Voor de toeleveringsbedrijven is dat dus plat-op-den-buik.

Voor de producent zal daar wel een aanvaardbaar deeltje winst in zitten, zelfs na aftrek van alle R&D.

Voor het merk, dat het ding uiteindelijk (in een auto of los) aan de eindklant verkoopt, moet dat inderdaad dikke dikke winst zijn.

Da's één van de redenen waarom Porsche zo winstgevend is. Ze verkopen, way more dan al de rest, opties bij de vleet op hun auto's. Ik dacht dat (in België, ongeveer 10 jaar geleden) er bij Volkswagen ongeveer 6% van de gemiddelde factuurprijs aan opties op ging, bij Audi was dat 12% (het dubbele), bij Porsche was dat bijna meer dan 't dubbele dan bij Audi (maar ik ben de exacte percentages vergeten). En op opties (inclusief zwaardere motoren tov. basismodel) heeft men een veel hogere percent dan op de auto zelf. Bij sommige reeksen van massaconstructeurs is een basismodel zonder opties verlieslatend, maar draait men break-even (of beter, liefst) door het aandeel met dikkere motor en/of veel opties.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

foutenmarge in ppm? gaat het om vloeistoffen of gassen in een IC?

Geplaatst:

Neen, effectief in lastenboek een contractueel toegestane foutenmarge opnemen van zoveel parts per million. En geen honderden, dus.

Vooral de Japanners zijn compleet gestoord, daarin. Die triggeren om de zoveel tijd een alarmprocedure voor een IC die (zogezegd) compleet in fout ging, om te zien hoe snel de leverancier van die IC dat foutief ding doorgelezen heeft en een rapport aanlevert, hoe snel ze de productie bij kunnen sturen, enz. "Om te testen of jullie, als het eens écht fout loopt, op scherp staan." En als de leverancier reclameert, luidt het "We kunnen onze IC's ook elders laten produceren?" :lol:

Nu, 't is wel belangrijk, uiteindelijk. Ze maken ook de IC's voor de gyro's in de Segways. Den baas van Segway heeft zichzelf wel te pletter gereden van de kliffen in de UK door een mankement in de gyro :lol:. Het onderzoek tengevolge van dat ongeval was behoorlijk nors en grondig. :lol:

Geplaatst:

Foto credits gaan naar mezelf. Er volgen er nog :)

20312827062_3c8612f604_h.jpg

Geplaatst:

Benieuwd wat de dakhuid kost. Dat magnesium paneeltje dus, dat nog eens 1 kg lichter is dan een carbon versie. :D

Wordt dat ooit vervangen op een straatauto?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid