gTa 28.029 Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 Wordt dat ooit vervangen op een straatauto? Euhm.... bij hagelschade! :-D Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 +1 Dat kleur mag dan wel 'saai' zijn, ik vind het heerlijk. 1 Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 Neen, effectief in lastenboek een contractueel toegestane foutenmarge opnemen van zoveel parts per million. En geen honderden, dus. Vooral de Japanners zijn compleet gestoord, daarin. Die triggeren om de zoveel tijd een alarmprocedure voor een IC die (zogezegd) compleet in fout ging, om te zien hoe snel de leverancier van die IC dat foutief ding doorgelezen heeft en een rapport aanlevert, hoe snel ze de productie bij kunnen sturen, enz. "Om te testen of jullie, als het eens écht fout loopt, op scherp staan." En als de leverancier reclameert, luidt het "We kunnen onze IC's ook elders laten produceren?" Nu, 't is wel belangrijk, uiteindelijk. Ze maken ook de IC's voor de gyro's in de Segways. Den baas van Segway heeft zichzelf wel te pletter gereden van de kliffen in de UK door een mankement in de gyro . Het onderzoek tengevolge van dat ongeval was behoorlijk nors en grondig. De 918 Scheinwerfer komen van ZKW Oostenrijk. Die productie heb ik gezien, zijn geschifte SW. ZKW, Hella, Valeo bouwen koplampen voor alle merken. In een fabriek zie je typisch daimler, vw en bmw groep producten in dezelfde hal gebouwd worden. De ppm liggen naar gelang concern rond de 200-300 ppm per jaar. Dus als je 60k Cayman's bouwt per jaar mag je 12 keer een fout leveren. Die fouten zijn dan voor de klant op zijn minst storend (daar is ook een classificatie in). PPM zijn inderdaad basis in contract, maar worden tamelijk vrij geïnterpreteerd. Het is eerder een drukmiddel wanneer het te absurd wordt. Veel belangrijker voor een leverancier zijn het niet leveren van Funktionsfehler aka het ding vervult een functie niet. Of nog erger, veiligheidsfouten. Daar hangen massieve kosten en acties aan vast. Vrij snel springt dan meestal een verzekering van het bedrijf in. DIe 200ppm betekenen voor de leverancier dan ook 12 maal kosten. Dus het is in hun eigen intresse om de ppm zo laag mogelijk te brengen. Uiteindelijk moet de OEM als laatste filter 0ppm hebben, dat mag je niet vergeten. Algemeen is de strategie de leveranciersproducten veel strenger te beoordelen dan een modale klant zou doen. Dat is hoe het kwaliteitsgevoel gerealiseerd wordt en gestreefd wordt naar de 0ppm bij de effectieve klant. 4 Quote
Momenol 367 Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 RSR trackday's 8) Fappen is toegestaan. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 Wat een lelijke spec, die witte 991 GT3 RS met zwarte velgen Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 Een zilveren porsche.... daar moet je echt gek voor zijn. 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 De 918 Scheinwerfer komen van ZKW Oostenrijk. Die productie heb ik gezien, zijn geschifte SW. ZKW, Hella, Valeo bouwen koplampen voor alle merken. In een fabriek zie je typisch daimler, vw en bmw groep producten in dezelfde hal gebouwd worden. De ppm liggen naar gelang concern rond de 200-300 ppm per jaar. Dus als je 60k Cayman's bouwt per jaar mag je 12 keer een fout leveren. Die fouten zijn dan voor de klant op zijn minst storend (daar is ook een classificatie in). PPM zijn inderdaad basis in contract, maar worden tamelijk vrij geïnterpreteerd. Het is eerder een drukmiddel wanneer het te absurd wordt. Veel belangrijker voor een leverancier zijn het niet leveren van Funktionsfehler aka het ding vervult een functie niet. Of nog erger, veiligheidsfouten. Daar hangen massieve kosten en acties aan vast. Vrij snel springt dan meestal een verzekering van het bedrijf in. DIe 200ppm betekenen voor de leverancier dan ook 12 maal kosten. Dus het is in hun eigen intresse om de ppm zo laag mogelijk te brengen. Uiteindelijk moet de OEM als laatste filter 0ppm hebben, dat mag je niet vergeten. Algemeen is de strategie de leveranciersproducten veel strenger te beoordelen dan een modale klant zou doen. Dat is hoe het kwaliteitsgevoel gerealiseerd wordt en gestreefd wordt naar de 0ppm bij de effectieve klant. Heerlijk. Ik kan uren naar zo'n dingen luisteren. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 http://www.autogespot.com/porsche-991-carrera-4-gts-1/2015/08/06 Zwitsers én groene auto's ! 2 Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Klein detail, maar zou beter staan met keramische remmen (zoals de club coupé) Quote
Phil 12.513 Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 http://www.autogespot.com/porsche-991-carrera-4-gts-1/2015/08/06 Zwitsers én groene auto's ! Fuck da's mooi... Is dat Dunkelolive of zo'n typische kleur die je vaak op G's of 964's ziet? Quote
Alexanderr 36.235 Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Voor mij is dat malachitgrün. Quote
Phil 12.513 Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Voor mij is dat malachitgrün. 't Is moeilijk om op foto te zien, maar Malachitgrün bevat iets meer blauw en is een tint lichter. Vergelijk zelf: Porsche Oak Green: Porsche Malachit Green: Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 http://www.autogespot.com/porsche-991-carrera-4-gts-1/2015/08/06 Zwitsers én groene auto's ! Zeer geslaagd! [emoji7] Quote
Gast Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 gTa, hoe zou jij je 991 nemen? Ik betaal hem. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Als het "van de prijslijst" moet zijn (geen Porsche Exclusive, dus): GT3 RS, UV, gepolierde velgen (of zilver, wat het ook is dat met UV komt), zwart/zwart binnenin met zilveren stikking (uitgebreid alcantara), fully loaded. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 7 augustus 2015 Geplaatst: 7 augustus 2015 Nico Hulkenburg in hot pursuit, zalig! 2 Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 7 augustus 2015 Geplaatst: 7 augustus 2015 +1 Dat kleur mag dan wel 'saai' zijn, ik vind het heerlijk. als ge int stad wilt aarden, zou ik maar 'die kleur' beginnen zeggen... 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.