Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Belgische overwinning van Gaban in hun klasse in '68. Wedstrijd gereden eind september (te zien aan de kledij) door het protest van mei 68.

De auto stond gewoon ingeschreven. :D

gaban68.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei gTa:

Los van een bepaald prototype waar je vermoedelijk op doelt, en op een handjevol recente Endurance racers ... moet ik de eerste nog tegenkomen. Een Audi TT, een Peugeot RCZ, zelfs de proto's die Benz de voorbije jaren toonde: dat zijn toch allemaal geen echte sportwagens, naar mijn mening. Dat zijn gewone auto's met een sportief uiterlijk, maar dat maakt er nog geen sportwagen van.

Of mis ik er eentje?

SLS AMG Electric Drive.

Misschien een paar klassen te hoog met zijn +400k prijskaartje.

Geplaatst:
58 minutes ago, Carlito said:

24748491cb9cb2d01ac844994fa0af93.jpg

Als ze die in benzine-variant mogen vergelijken met een 911, mag ik dat in diesel ook.

Doen ze alleen maar omdat BMW geen deftige sportwagen heeft op niveau van de 911 / R8 / AMG GT / ..

Geplaatst:
7 minutes ago, ir_fuel said:

De i8!

Ik zei "een deftige sportwagen"! :D

Geplaatst:
2 minuten geleden zei vince522:

Doen ze alleen maar omdat BMW geen deftige sportwagen heeft op niveau van de 911 / R8 / AMG GT / ..

M4 wordt ook vaak vergeleken met 911. 

Dus de 435d wordt dan ook een concurrent :lol:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
7 minutes ago, vince522 said:

Een echte schande...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei Carlito:

24748491cb9cb2d01ac844994fa0af93.jpg

Als ze die in benzine-variant mogen vergelijken met een 911, mag ik dat in diesel ook.

Mjah, maar da's geen sportwagen, in my book. Vergelijken mogen ze zeker, en die vergelijking levert steevast hetzelfde op: da's een comfy GT en allerminst sportauto.

Ik weet 't niet, of dat goed zou verkopen, zo'n 911 met 4-pitter diesel hybride. Als het fiscaal behoorlijke voordelen biedt: dan wel. Er zijn er best wel een pak die graag met een "echte 911" zouden rondrijden die 120% aftrekbaar is en geen taxen kost, b.v.

Geplaatst:
18 minuten geleden zei Phil:

Een echte schande...

Nog heel eventjes wachten... ;) @Phil

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zolang ze er maar niet weer een 3 liter turbo 6 in lijn inleggen is het mij allemaal gelijk :) 

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Tommie:

Nog heel eventjes wachten... ;) @Phil

Aha?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 minuten geleden zei gTa:

Mjah, maar da's geen sportwagen, in my book. Vergelijken mogen ze zeker, en die vergelijking levert steevast hetzelfde op: da's een comfy GT en allerminst sportauto.

Ik weet 't niet, of dat goed zou verkopen, zo'n 911 met 4-pitter diesel hybride. Als het fiscaal behoorlijke voordelen biedt: dan wel. Er zijn er best wel een pak die graag met een "echte 911" zouden rondrijden die 120% aftrekbaar is en geen taxen kost, b.v.

911 met dieselmotor is ook geen sportwagen

Geplaatst:

Ze gaan de i8 faceliften en door Mansory laten tunen :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist zei Carlito:

911 met dieselmotor is ook geen sportwagen

Interessante gedachte. (Ik betwist niet, het zet me aan het denken.) In theorie 100% correct, want enkel het totaalpakket maakt een auto een sportwagen of niet.

Bedenking: die is dat niet (meer) met een 4-cilinder dieselhybride. Maar zou die dat wél zijn met een 6-cylinder dieselhybride (met vermogenscijfers zoals een Panamera S hybrid levert)? Gaat 't 'm om het vermogen/koppel en de daarmee te behalen prestatiecijfers, of verhindert een dieselmotor tout court het predikaat "sportwagen"? (hoe veel vermogen die ook levert)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden zei ir_fuel:

Mansory heeft al te veel inspraak gehad in het standaardmodel, laat maar zo. :yuck:

:D 

Geplaatst:

Als er een eco-911 komt is het een hybride met de boxster s motor denk ik.

Carrera s e-hybrid

Geplaatst:
6 minuten geleden zei ir_fuel:

Gelukkig niet. :eek:

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Geezer:

Als er een eco-911 komt is het een hybride met de boxster s motor denk ik.

Carrera s e-hybrid

Denk 't ook. Diesel? Geloof ik niet. Dat wat jij zegt klinkt plausibel.

Vraag is alleen of dat écht nodig is. Het zou de 911 "vulgariseren" en daar zijn ze toch héél omzichtig mee, 't is hét model dat het merk het imago blijft geven.

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Phil:

Je weet meer dan ik, Tom.

Enlighten us. ;)

Ga 't eens aan Danny vragen. :D My lips are sealed. En dat 'heel eventjes' moet je natuurlijk niet als 6 maanden interpreteren, 't is iets langer.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden zei gTa:

Denk 't ook. Diesel? Geloof ik niet. Dat wat jij zegt klinkt plausibel.

Vraag is alleen of dat écht nodig is. Het zou de 911 "vulgariseren" en daar zijn ze toch héél omzichtig mee, 't is hét model dat het merk het imago blijft geven.

Op een bepaald moment gaan ze moeten.

Geplaatst:
Zojuist zei Tommie:

Ga 't eens aan Danny vragen. :D My lips are sealed. En dat 'heel eventjes' moet je natuurlijk niet als 6 maanden interpreteren, 't is iets langer.

Wel ja, dat zat er eigenlijk aan te komen. Nog geen spypics te zien van "afgewerkt" product dus 't zal eerder nog minimaal 2, wellicht eerder 3 jaar zijn.

Benieuwd over welke boeg ze 't gaan gooien. Eentje zoals de R8, eerder iets à la 911 (al betwijfel ik of ze gaan kiezen om een motor achteraan te leggen), of toch een frontmotor/RWD ding? Ik tip op het laatste. Benieuwd hoe 'ie er dan uit gaat ziet: eerder LF-A of eerder GT-R?

Nice *smul* :-)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 minuten geleden zei gTa:

Interessante gedachte. (Ik betwist niet, het zet me aan het denken.) In theorie 100% correct, want enkel het totaalpakket maakt een auto een sportwagen of niet.

Bedenking: die is dat niet (meer) met een 4-cilinder dieselhybride. Maar zou die dat wél zijn met een 6-cylinder dieselhybride (met vermogenscijfers zoals een Panamera S hybrid levert)? Gaat 't 'm om het vermogen/koppel en de daarmee te behalen prestatiecijfers, of verhindert een dieselmotor tout court het predikaat "sportwagen"? (hoe veel vermogen die ook levert)

Diesel verneukt alles.

Je kan een sportieve wagen maken met een dieselmotor, maar geen sportwagen.

Stel ze hadden de Carrera GT uitgebracht in V12 TDI met 500pk ipv V10. Zou nogal gelachen worden met die kist.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid