Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden, Porker zei:

Neen, dat mag ook helemaal niet in België denk ik? 

5 minuten geleden, Tommie zei:

Klopt.

Da's eigenlijk een interessant punt dat jullie maken. Ik dacht dat deze regel in de meeste landen van Europa wel geldt. Doch, we zien toch dergelijke praktijken.

Als we even de "enveloppe onder 't tafel" ter zijde laten, wat is de oplossing dan voor een professional?

Bij dealers zie ik vaak de "oplossing" dat ze een paar wagens bestellen in populaire spec en dan de wagen met 10km op de teller verkopen als "demo" of "tweedehands" aan een prijs hoger dan de markt. 

Maar ik zie ook "advertenties" (en ik zet het tussen aanhalingstekens want ik heb daar serieus vragen bij) voor wagens waarbij er gezegd wordt dat je hem nog kan spec'en. 

Als ik het bij Porsche hou, dan zie ik Spaanse en Duitse handelaren die je zogezegd een 911 Sport Classic kunnen verkopen die je nog kan spec'en (wel aan 450k Euros). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/1/2023 om 15:18, Porker zei:

Neen, dat mag ook helemaal niet in België denk ik? 

 

Op 26/1/2023 om 15:34, Tommie zei:

Klopt.

Gek! Nog niet zo heel lang geleden is dat onderwerp hier op 't forum nog ter sprake gekomen.

Ik dacht ook dat het legaal gezien niet kan/mag, maar als 'k me goed herinner kon ik toen niks anders concluderen dan dat het vooral van de importeur afhangt (sommige merken verbieden het in de overeenkomsten met hun dealernet, andere merken doen dat niet).

Of vergis ik me? Wáár ligt het verbod, bij ons?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het verschil is tussen stockwagen en nog te bestellen.

bij stockwagens mogen ze vragen wat ze willen, maar niet als ze hem nog moeten configureren voor de klant. (wat porker volgens mij bedoelde met dat ze hem belden of hij eentje wou bestellen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

k dacht ook dat het legaal gezien niet kan/mag

Ik zou het omgekeerde durven stellen. Volgens de vrije markt mag een importeur/distributeur niet zeggen aan zijn afnemers aan hoeveel zij het product maximaal mogen verkopen. Dat zijn illegale prijsafspraken. Waarom zou een auto overal hetzelfde moeten kosten qua getoonde prijs en een wasmachine niet?

In de praktijk zal het zo zijn dat als je beslist 20% meer te vragen je:

- miserie met de importeur/fabrikant gaat krijgen om nog aan auto's te geraken

- je klanten gewoon naar een andere garage van hetzelfde merk gaan lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik zou het omgekeerde durven stellen. Volgens de vrije markt mag een importeur/distributeur niet zeggen aan zijn afnemers aan hoeveel zij het product maximaal mogen verkopen. Dat zijn illegale prijsafspraken. Waarom zou een auto overal hetzelfde moeten kosten qua getoonde prijs en een wasmachine niet?

In de praktijk zal het zo zijn dat als je beslist 20% meer te vragen je:

- miserie met de importeur/fabrikant gaat krijgen om nog aan auto's te geraken

- je klanten gewoon naar een andere garage van hetzelfde merk gaan lopen

Ik weet 't écht niet, maar 't interesseert me wel. Vandaar dat ik 't weer oprakel 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/2/2023 om 19:50, tuscani zei:

Screenshot_20230213-194921_Instagram.thumb.jpg.2d1fa2e1502668899b20d2298b37bf7b.jpg

Nee, danke.

De 997 zou ik niet afslaan, because RS 4.0...

...maar die kleur, au nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, tuscani zei:

Nog een mooi koppel 

img_2_1676451982476.thumb.jpg.65b952ffac8a9219912e392d2afbe23b.jpg

Gemiste kans om de velgen ook in de goudtint te steken (ipv zwart) met gepolierde frontjes!

image.thumb.png.f88ce83affb4909e3146d75e1ba724d2.png

Maar 'k zou ook twijfelen om de zwarte te houden, idd. In 'aurum' is 't toch héél erg iyf, oeh.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neodyme is idd veel beter.

Ik heb indertijd ook zitten kijken voor onze mission-e velgen op de Taycan in Aurum te nemen, maar ik vind het ook een beetje erover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, gTa said:

Gemiste kans om de velgen ook in de goudtint te steken (ipv zwart) met gepolierde frontjes!

image.thumb.png.f88ce83affb4909e3146d75e1ba724d2.png

Maar 'k zou ook twijfelen om de zwarte te houden, idd. In 'aurum' is 't toch héél erg iyf, oeh.

Dat vind ik nu toch niet mooi eerlijk gezegd (de velgen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat vind ik nu toch niet mooi eerlijk gezegd (de velgen).

Zeg ik zelf ook, 'k zou 't niet doen.

Maar in het streven naar de perfecte hedendaagse variant van dien oldie...

Op 15/2/2023 om 10:10, tuscani zei:

Nog een mooi koppel 

img_2_1676451982476.thumb.jpg.65b952ffac8a9219912e392d2afbe23b.jpg

... ware dat wel "beter" geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid