Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, PieterA zei:

De Belgische persdemo komt dacht ik binnenkort bij PCK te koop. Ik ben pro de kleur, maar bon. Voor de rest wel manueel, btw aftrekbaar (denk ik), etc. 
 

image.thumb.jpeg.3525c9dc0387fdc60fae2efda26e8b42.jpeg

light vomit green.

4 uren geleden, Naish zei:

En is goed getest om over vluchtheuvels te gaan zonder veel vertraging.

Kopeke!!!

(als dat altijd dezelfde chauffeur is die daarmee rondrijdt voor de testritten, dan zou ik die kar nooit kopen :D)

Zat ik ook te denken. Ik weet hoe ik met een testwagen (of renter) rij 😕  

3 uren geleden, PieterA zei:

Veel zal afhangen van de vraagprijs (als hij al niet verkocht is natuurlijk). @Alexanderr?

En de vraagprijs is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

 

Zat ik ook te denken. Ik weet hoe ik met een testwagen (of renter) rij 😕  

 

Waarom zou je je eigen auto eigenlijk zachter willen behandelen dan een vervangwagen of demo? 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Waarom zou je je eigen auto eigenlijk zachter willen behandelen dan een vervangwagen of demo? 

Naar een renter kijk je minder om.

En dan is er vooral het feit dat je zelf misschien redelijk respect hebt voor mechaniek, maar niet iedereen heeft dat.

Hoeveel amateurs hebben daar niet mee gereden en hebben dat spel es goed (en onoordeelkundig) opengetrokken? 😕

Zowieso, in die kleur, nee dank u. Aan die prijs… al helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/11/2022 om 18:36, The Swede zei:

light vomit green.

Zat ik ook te denken. Ik weet hoe ik met een testwagen (of renter) rij 😕  

En de vraagprijs is?

Zie link, 250.911€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/11/2022 om 18:36, The Swede zei:

Zat ik ook te denken. Ik weet hoe ik met een testwagen (of renter) rij 😕  

Voor mij eigenlijk niet de reden... 

Alleen zat die gast mij te pushen om sneller over vluchtheuvels te rijden dan ik ok vond. Hij wou aantonen dat hij dat goed verteerde. Maar bij het pushen dan plots een veel grovere heuvel sneller gepakt met alle gevolgen van dien. Zijn reactie was ook 'oeie'. En dat is het eeuwige probleem met heuvels die je niet kent, de ene kan je aan 50 pakken zonder probleem en de volgende sleep je bij 20...

Maar ik volg wel dat niet iedereen zo is en er inderdaad veel tussen zitten die overdrijven omdat het die van hun niet is. Normaal is deze wel niet echt veel alleen op baan geweest maar met chauffeur erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, OlivierV zei:

Gisteren op Interclassics een 997 gt3 mk1 gezien met schuifdak. Was dit mogelijk, af fabriek? 

Ja, was mogelijk op die. Vader van maat van me heeft er ook 1 met schuifdak. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/11/2022 om 13:39, The Swede zei:

?? 🤔

Er staat een 911 te koop... dus ik dat zal mij wel interesseren?

Misschien nog es herhalen:

1. als ik buiten Zwitserland koop, is dat enkel omdat de wagen in Zwitserland moeilijk vindbaar zou zijn in redelijke spec/prijs. => import zou ik enkel voor een GT3 doen.

2. Import moet je een wagen vinden met BTW aftrekbaar. Anders heb je hem twee keer aan uwe rekker bij import. 

3. Ik wil een achterbank. 

Dit is geen GT3, er staat zelfs geen achterbank in en het is geen BTW wagen.
Voor deze is gelijk welke tweedehandse (of, aan deze prijs zelfs nieuwe !) 911 een alternatief. Zonder dat ik ambras heb met achterbank monteren en import te moeten doen.

Als je echter een handgeschakelde 911 GT3 (ideaal 992) tegen het lijf loopt die een BTW wagen is en niet overprijsd staat (en niet groen of geel is), roep me dan nog es 😉 

En reden waarom ik een GT3 overweeg (waar ik dan een achterbank zou moeten laten inzetten en misschien zou moeten importeren), is omdat ik die 3.0 turbo weinig karakter hebben vind. Het rijplezier van de vroegere atmo's is weg.   

Waarom zou je wél een GT3 importeren in CH? Toch niet bepaald moeilijk te verkrijgen, zeker niet in CH...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/11/2022 om 14:51, OlivierV zei:

Gisteren op Interclassics een 997 gt3 mk1 gezien met schuifdak. Was dit mogelijk, af fabriek? 

Deze.

E6179099-F1B2-4E9E-8106-26F6BD1B284F.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/11/2022 om 10:27, Porker zei:

Waarom zou je wél een GT3 importeren in CH? Toch niet bepaald moeilijk te verkrijgen, zeker niet in CH...

Manuele 992 GT3’s zijn er haast niet, zeker niet nieuw, behalve éne waar ze 50k chf extra voor vragen 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid