Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

deze heeft toch ook kers?

Met die Ferrari kan je niet 100% electrisch rijden.

Geplaatst:

0211565669001.jpg

0211565669002.jpg

0211565669003.jpg

0211565669004.jpg

0211565669005.jpg

0211565669006.jpg

0211565669007.jpg

0211565669008.jpg

0211565669009.jpg

0211565669010.jpg

0211565669011.jpg

0211565669012.jpg

0211565669013.jpg

0211565669014.jpg

0211565669015.jpg

Fuck dat is vet!
Geplaatst:

Inderdaad, essentieel verschil tussen kers en hybrid.

Geplaatst:

kers is ook hybride. Of je wel of niet full electric kan rijden is gewoon het type hybride dat je hebt.

Geplaatst:

Echt?

Maar je kan geen appelen met peren gaan vergelijken. Die Ferrari haalt op papier 330gram CO2 volgens de EU cyclus ofzo, de Porsche 70. Dan is het makkelijk te zeggen dat de Ferrari de betere/snellere auto is aangezien ze niet met dezelfde technologie zijn opgebouwd.

Geplaatst:

je hebt micro hybride, mild hybrid en full hybrid.

Mild is kers, full kan electrisch rijden.

Micro hybrid is start stop en intelligente dynamo zoals de smart.

Geplaatst:

Moest de Ferrari die optie geboden hebben en de Porsche niet, had hier gestaan:

"Ja, want ik koop een hypercar om 100% electrisch te rijden, :rolleyes: LOL"

Geplaatst:

Moest de Ferrari die optie geboden hebben en de Porsche niet, had hier gestaan:

"Ja, want ik koop een hypercar om 100% electrisch te rijden, :rolleyes: LOL"

Ah Porker laat ook nog eens zijne kop zien om wat iemand zijn post te lachen .... Ben je wel goed in de laatste tijd.

Dat heeft er allemaal niks mee te zien. Precies of ik ben fan van een auto waar ze honderd kilo aan batterijen in steken "want dat is ECO". Fuck that shit. Ik zeg gewoon dat het met een andere insteek opgebouwd is en dat vergelijken niet 100% kan.

Al die politieke correctheid in autoland wordt soms een beetje belachelijk. Precies of je gaat een 918 kopen om daar dan aan 70g CO2/km mee te rijden.

For the record, ik ben geen Porsche fanaat. Het is triestig om te zien dat ze nu een kar gaan uitbrengen die 3 keer de prijs kost van een Carrera GT, en eigenlijk die Carrera GT niet overtreft, behalve op het gebied van electronica/electriciteit dan (waar echt iedereen op zit te wachten).

Geplaatst:

Het is een beetje een R&D show-off, lijkt mij. Het is wel door dergelijke projecten te doen dat Porsche ervaring krijgt met die technologie. 

Ze staan er ook niet op te wachten, maar ze weten evengoed dat batterijtjes de toekomst zijn op korte termijn. (ze hebben blijkbaar al een standaard 911 op waterstof)

Nu op een extreme kar, straks op de mainstream Porsche?

Geplaatst:

Ah Porker laat ook nog eens zijne kop zien om wat iemand zijn post te lachen .... Ben je wel goed in de laatste tijd.

Pot, ketel?

Overigens, geheel akkoord met het nuttige deel van je post!

Geplaatst:

For the record, ik ben geen Porsche fanaat. Het is triestig om te zien dat ze nu een kar gaan uitbrengen die 3 keer de prijs kost van een Carrera GT, en eigenlijk die Carrera GT niet overtreft, behalve op het gebied van electronica/electriciteit dan (waar echt iedereen op zit te wachten).

Is het niet nog wat te vroeg om dergelijke uitspraken te doen? 

Geplaatst:

Dat heeft er allemaal niks mee te zien. Precies of ik ben fan van een auto waar ze honderd kilo aan batterijen in steken "want dat is ECO". Fuck that shit. Ik zeg gewoon dat het met een andere insteek opgebouwd is en dat vergelijken niet 100% kan.

Al die politieke correctheid in autoland wordt soms een beetje belachelijk. Precies of je gaat een 918 kopen om daar dan aan 70g CO2/km mee te rijden.

Ik denk dat je de 918 zwaar onderschat  fuel

De carrera GT was een supercar in zijn tijd en dat zal de 918 ook wel zijn tov de concurrentie heden van deze tijd

Voor mij staat de P1 wel boven de 918 en de Laferrari

Geplaatst:

Pot, ketel?

Het een sluit het ander niet uit he ;)

Geplaatst:

Is het niet nog wat te vroeg om dergelijke uitspraken te doen? 

Waarom niet?

Ik heb het misschien niet over de laptime op de NS, maar bekijk gewoon het concept. De Carrera GT is voor mij wat een supersportwagen moet zijn. Licht, zotte motor, RWD, geen electronica en echt een pure rijdersauto (of de Ferrari F40, of de McLaren F1). Dat ding heeft dan nog een referentietijd geklokt op PS2's. Kan je nagaan wat dat zou geven op Pirelli Trofeo's ofzo.

Nu maken ze een zware kar stampvol techniek/technologie, dingen die op de keper beschouwd totaal niet nodig zijn om een supercar te maken maar die men erin draait "want het hoort zo", om aan "eco/racekar" imagobuilding te doen en men ontwikkelt er nog eens specifieke banden voor ook.

Er is niemand die gaat beweren dat moesten ze die hele hybrid toestand niet gedaan hebben ze geen snellere auto hadden kunnen bouwen dan wat ze nu aan het doen zijn, met hetzelfde budget. t is zoals Chris Harris het zegt, je ziet daar de meest ingenieuze systemen liggen om gewicht te besparen, zeer indrukwekkend, en dan ineens kom je aan de battery-pack, die dat allemaal weer teniet doet en er nog een hoop extra kilo's bij gooit.

Nee voor mij is dat geen opvolger, dat is een rijdend laboratorium van Porsche. Ze zullen dit met verve doen he, daar niet van, maar het is een ander opzet. Ze zijn niet vertrokken van de optiek "laten we eens een supersnelle sportwagen bouwen. Geen restricties, het moet gewoon allemaal werken en betrouwbaar zijn, wat en hoe doet er niet toe". Men is vertrokken van het CO2 verhaal. "Laten we een supersnelle sportwagen bouwen die amper CO2 uitstoot" (enfin, op papier toch, in de praktijk braakt die wschl meer uit dan de gemiddelde GT3RS 4.0).

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Toch zot dat ze al die moeite doen om gewicht te besparen en er dan 500 kg elektieken brol bij doen

Maar ik vind het wel een interessante denkpiste

Geplaatst:

volledig akkoord Fuel, maar jij had dan liever een nieuwe Carrera GT gehad dan? (met PDK, lichter, sneller, enz..)

ergens vind ik het wel goed dat Porsche zo'n hybride ding maakt, instant-koppel en power.. 't is alleen zo fucking spijtig dat die elektrische meuk zo gigantisch zwaar zijn

we zien wel wat 't wordt 

Geplaatst:

volledig akkoord Fuel, maar jij had dan liever een nieuwe Carrera GT gehad dan? (met PDK, lichter, sneller, enz..)

Ja. We zijn nu X jaar verder. Als je de ingenieurs laat doen wat moet je dan niet krijgen van zotte kar?

Carrera GT deed de ring in 7:28, 9 jaar geleden en op straatbanden. Volgens mij moeten ze los onder de 7 minuten gaan vandaag moesten ze een equivalente kar maken.

ergens vind ik het wel goed dat Porsche zo'n hybride ding maakt, instant-koppel en power.. 't is alleen zo fucking spijtig dat die elektrische meuk zo gigantisch zwaar zijn

Instant koppel en power, goh ja. Voor een stukje he. t is nu niet dat die electromotoren 500pk leveren. En ze hebben wel 300kg meer mee te zeulen dan de Carrera GT natuurlijk.

Spijtig dat het hybride systeem van de GT3 Hybrid niet in een straatauto te integreren valt.

Then again, t is niet alsof ik ooit een 918 zou kunnen betalen (of een okkazie Carrera GT for that matter).

Geplaatst:

mjah, true..

"Of course it’s a hugely rapid machine – Porsche claims 0-62mph in 2.8sec, 0-124mph in 7.9sec and 0-186mph in 23sec - but for a car that has the best part of 900bhp and more than 900lb ft of torque it doesn’t feel crazy-fast. Bluntly, if Ferrari and McLaren deliver on their promises a 918 Spyder won’t know which way they went."

De Carrera GT deed 0-200 in 9.9 sec

Geplaatst:

Er zijn toch sinds 2012 nieuwe rubbers beschikbaar voor de Carrera GT, waarmee 'ie op een doorsnee ca. 2 minuten circuit zo'n 5 à 6 seconden van z'n tijd af doet vergeleken met de PS2's van toen?

Geplaatst:

Er zijn toch sinds 2012 nieuwe rubbers beschikbaar voor de Carrera GT, waarmee 'ie op een doorsnee ca. 2 minuten circuit zo'n 5 à 6 seconden van z'n tijd af doet vergeleken met de PS2's van toen?

Ja, en? :)

Ik wil maar zeggen dat niemand daar nu nog een "officiële" laptime mee gaat zetten, en men gaat blijven vergelijken met die benchmark time van zoveel jaren terug op PS2's.

Geplaatst:

Serieus? Crazy hoeveel verschil banden kunnen maken op ocharme 10jaar tijd met identiek dezelfde auto...

Geplaatst:

Banden kunnen enorme verschillen geven, dat is geen nieuws :)

Geplaatst:

Banden kunnen enorme verschillen geven, dat is geen nieuws :)

Inderdaad, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er met gewoon straatband vs straatband 5 seconden kon gewonnen worden op een 2min circuit. Het verschil is groter dan verwacht.:)

Geplaatst:

Inderdaad, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er met gewoon straatband vs straatband 5 seconden kon gewonnen worden op een 2min circuit. Het verschil is groter dan verwacht. :)

Een Michelin PS2 is een straatband.

Een Michelin Pilot Cup is ook een straatband.

Hoeveel denk je dat die 2 schelen? :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid