gTa 28.076 Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 6 minuten geleden, Timo zei: Puur is misschien fout verwoord, ik bedoelde qua totaalpakket. Dat dat end of the line alles van kracht/opties en technologie dat de vorige niet hadden maar wel nog die dikke 6.3 liter. Aha, zo. Euh, ja, zeker? Dunno eigenlijk, totaal geen ervaring met die bakken. Vind het interieur van de W211 alvast aangenamer om naar te kijken dan dat van de W212. Dat van die motoren in de W212, da's iets vreemd. Daar heeft vanalles in gelegen, blijkbaar: de 6,2-liter atmo voor 2 jaar (pre-MoPf), 525 pk en 630 Nm, enkel RWD dan de 5,5-liter biturbo (nog altijd in de pre-MoPf), 525 pk en 700 Nm (met Performance Pack 557 pk en 800 Nm), enkel RWD met de MoPf (Euro6) bleef dat dezelfde motor, maar nu stock 557 pk en 720 Nm, naar keuze RWD of 4-matic (behalve bij de break waar het nog enkel 4-matic was) in de MoPf kwam ook de S-versie, met dezelfde motor maar 585 pk en 800 Nm, enkel 4-matic Behoorlijk ingewikkeld allemaal. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 38 minuten geleden, Krikkie zei: Mijn eerste AMG waar ik zelf mee gereden heb, dat geluid kunnen ze nu toch niet meer evenaren! nieuwe E63 klinkt beter imho, zeker ih interieur die generatie is best gedempt nog Quote
Jeroen_M5 1.933 Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 De nieuwe E63 vind ik toch de knapste by far hoor Ik zou daar graag eens mee rijden. Als totaalpakket is er weinig beters op de markt denk ik. 4 Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 De nieuwe E63 vind ik toch de knapste by far hoor Ik zou daar graag eens mee rijden. Als totaalpakket is er weinig beters op de markt denk ik.Dat is de nagel op de kopWat een auto !!!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 29 september 2018 Geplaatst: 29 september 2018 Even bijgelezen en een leuke grimas de verhitte discussie M4 vd C AMG gelezen. Geef mij maar de AMG, de sound, het moeilijkere sturen de beleving. Ik denk eerlijk dat de BMW zeker de evenknie is, ook een tikje beter stuurt en over een iets beter chassis beschikt. Maar speelt het in dit geval een grote rol? Geen van beide zijn track wagens en dan kies ik voor de grootste smile. En dat zal dan de Merc zijn. Indertijd met een E AMG mijn licentietest gedaan. Man zelden zo geamuseerd. Wat ik me daarbij ook herinner zijn de remmen, zelfs met de blauwe remolie was ik uitgezongen na 3 rondjes. Maar het was wel genieten om met die zware limo heel wat track wagens het minstens moeilijk te maken. Zalig was dat. 4 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 29 september 2018 Geplaatst: 29 september 2018 sluit me bij Johan aan... zelfde reden. Beide geen trackautos dus graag de "wildste". Nog aan toevoegen: liever een V8 ook 2 Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 29 september 2018 Geplaatst: 29 september 2018 De vibes die die V8 geeft, is echt absurd. Wat een beest. Alleen al die motor maakt het - voor mij - een makkelijke keuze. 2 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 En dan moet ge weten dat AMG qua dynamiek nog gigantische sprongen heeft gemaakt sinds Johan zijne E63 W212 ik zeg altijd tegen mijn klanten dat een AMG leuk is aan elke snelheid, je voelt altijd dat je met iets speciaals op de baan bent maar sure een M3 CP is ook echt demax en ik zou durven twijfelen.. Bij de M2 geen twijfel mogelijk, wat een ding! 1 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 QED, hoe die over z'n 4 wielen in 't droge drift 1 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 En iedereen maar klagen van de oversized nieren op de nieuwe X5, dat BBQ rooster vind ik ook niet bepaald een toppertje. Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 SL65 Ik was al vergeten dat dat bestaat. Quote
dane 1.986 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 13 uren geleden, William Blake zei: omdat het kan Pffff Hier ietsje anders : Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Dat kan standaard zo laag? @William Blake https://www.autogespot.com/mercedes-amg-s-63-convertible-a217-2018-1/2018/10/03 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 Op 3/10/2018 om 22:25, Bouncing Bullet zei: SL65 Ik was al vergeten dat dat bestaat. qua dynamiek echt serieus onderschatte wagen! enkele jaren geleden S400/500/63AMG back-to-back kunnen testen en dat is verrassend agiel jammer dat ze niet speciaal genoeg zijn qua design, idem interieur, eigenlijk volledig in de vergetelheid geplaatst door de AMG GT 11 uren geleden, Timo zei: Dat kan standaard zo laag? zal in Sport/Sport+ staan, dan zakt de luchtvering/adaptieve ophanging op de laagste stand 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 En dan moet ge weten dat AMG qua dynamiek nog gigantische sprongen heeft gemaakt sinds Johan zijne E63 W212 ik zeg altijd tegen mijn klanten dat een AMG leuk is aan elke snelheid, je voelt altijd dat je met iets speciaals op de baan bent maar sure een M3 CP is ook echt demax en ik zou durven twijfelen.. Bij de M2 geen twijfel mogelijk, wat een ding!Wel 1 probleem dat altijd terugkomt bij AMG : hun sportvering lijkt en is hard om te doen alsof het ook een sportvering is, als je me begrijpt.Ik blijf het niet snappen dat ze daar niet meer op werken als top level binnen Mercedes. Dat verschil met bv Porsche is hallucinant...... Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 1 uur geleden, Jokke_vlo zei: Wel 1 probleem dat altijd terugkomt bij AMG : hun sportvering lijkt en is hard om te doen alsof het ook een sportvering is, als je me begrijpt. Ik blijf het niet snappen dat ze daar niet meer op werken als top level binnen Mercedes. Dat verschil met bv Porsche is hallucinant...... Porsche blijft heer en meester qua chassisdynamiek, hoe zij comfort en sport kunnen combineren heb het al vaak gezegd, een E63 rijdt hard maar 't zou me niet storen Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 Ge gaar me nu toch ni zeggen dat bv Bilstein geen topvering zou kunnen ontwikkelen. Er moet toch een reden zijn ?Je zegt dat hard je niet stoort, mij ook niet , maar wel als het springerig wordt en niet dempt....Dat is nu net het probleem. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 1 uur geleden, Jokke_vlo zei: Ge gaar me nu toch ni zeggen dat bv Bilstein geen topvering zou kunnen ontwikkelen. Er moet toch een reden zijn ? Je zegt dat hard je niet stoort, mij ook niet , maar wel als het springerig wordt en niet dempt.... Dat is nu net het probleem. springerig is het zeker niet, gewoon 'firm' en voor een auto genre E-Klasse is het soms op het randje maar moet eerlijk zeggen dat het mijn mening is, heb nog geen enkele klant horen klagen over het comfort (ook @Brunault niet) (E is altijd luchtvering) of over welk model praten we? er zijn wel zeer grote verschillen hoor imho beste 'balans' is de C43, die z'n adaptieve ophanging (geen luchtvering) is top afgesteld buiten dat kan je niet stellen dat er een AMG momenteel op de markt is die inadequate demping heeft.. de A45 first gen met optionele sportoph, dat was een ramp Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 Het is kenmerkend doorheen de lijn vind ik.A45 was idd een ramp :) Heb ook met de E63 new gen gereden. Is al beter maar nog geen niveau Porsche imo Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 4 uren geleden, Jokke_vlo zei: Ge gaar me nu toch ni zeggen dat bv Bilstein geen topvering zou kunnen ontwikkelen. Er moet toch een reden zijn ? Je zegt dat hard je niet stoort, mij ook niet , maar wel als het springerig wordt en niet dempt.... Dat is nu net het probleem. Niet mengen mijnheer de Velo-boer. Vering =/= demping zoals je zelf al schrijft. Vering is goedkoop en gemakkelijk te ontwikkelen en demping is duur. Zeker als we spreken over dempingen met meerdere instellingsmogelijkheden. Dan heb je altijd een compromis omdat je in 90% van de gevallen het met 1 veer moet doen. Dus de meeste bonjouren gewoon een progressieve veer op de kar die relatief wak is in het midden. Dan kan je over de dempers "de vering" van de auto beinvloeden. Door stuggere demping krijg je dan een gevoel van stuggere vering. Bij grote uitslag en hoog frequent gedrag (vaak bij sportief rijden, waar het systeem meer werkt) wordt dat dan bokhard. Variabele demping is bovendien nog relatief "jonge technologie" waarbij we nu op een punt zitten dat we de voor- en nadelen begrijpen. Een dure PASM demper kan live tussen meerder dempingswaarden wisselen (denk aan een scala van bv 10 waardes), terwijl een goedkopere het misschien met 2 of 3 settings moet doen. Dat hangt allemaal af van het type systeem . Luftfederfahrwerke zijn nog een kunst op zich, maar imho zo op comfort gericht, dat je daar niet van sportief kan spreken. 2 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 Voila jij zegt wat ik voel. Kan me daar 100% in vinden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.