Ga naar inhoud

AMG lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

On 10/5/2018 at 7:43 PM, Bouncing Bullet said:

Niet mengen mijnheer de Velo-boer. Vering =/= demping zoals je zelf al schrijft. Vering is goedkoop en gemakkelijk te ontwikkelen en demping is duur. 
Zeker als we spreken over dempingen met meerdere instellingsmogelijkheden. Dan heb je altijd een compromis omdat je in 90% van de gevallen het met 1 veer moet doen. Dus de meeste bonjouren gewoon een progressieve veer op de kar die relatief wak is in het midden. Dan kan je over de dempers "de vering" van de auto beinvloeden. Door stuggere demping krijg je dan een gevoel van stuggere vering. Bij grote uitslag en hoog frequent gedrag (vaak bij sportief rijden, waar het systeem meer werkt) wordt dat dan bokhard. Variabele demping is bovendien nog relatief "jonge technologie" waarbij we nu op een punt zitten dat we de voor- en nadelen begrijpen. Een dure PASM demper kan live tussen meerder dempingswaarden wisselen (denk aan een scala van bv 10 waardes), terwijl een goedkopere het misschien met 2 of 3 settings moet doen. Dat hangt allemaal af van het type systeem .

Luftfederfahrwerke zijn nog een kunst op zich, maar imho zo op comfort gericht, dat je daar niet van sportief kan spreken.

Steken ze onder de meeste auto's progressieve veren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎19‎/‎11‎/‎2018 om 09:40, Maxime S zei:

Ok, ik wil dat! Wat een auto, wat een motor, wat een sound. Echt een fantastisch ding! :inlove:

Motor viel op door zijn enorm lineair karakter en je mag hem best wel hoog de toeren in jagen voor zo'n turbo-geblazen hok. Vind ik héél fijn! 
Interieur is mooi, maar ik moet toch serieus wennen aan die MB ICE. Als je na al die jaren enkel met BMW-systemen gewerkt hebt, is het toch effe zoeken naar bepaalde zaken. 
Ik vind die Comand ook minder intuïtief dan de iDrive van BMW, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. de menu's zien er ook iets minder modern en flashy uit, in vergelijking met de recente BMW's vind ik. Maar bon, couldn't care less. Radio of muziek had ik, ondanks de Burmester Surround installatie, toch niet nodig... De V8 zorgde voor de beste soundtrack. :inlove:

Er waren ook enkele minpuntjes. Zo vond ik dat de remmen redelijk snel last van fading hadden. Echt zot heb ik er nochtans niet mee gedaan! Daarnaast had ie bij abrupte oneffenheden toch wat last van zijn grote wielen. Auto stond op 21" velgen en dat blijkt toch ruim genoeg. Welk type ophanging zit daar trouwens onder? ( @William Blake)  Vond het verschil tussen comfort mode en race mode qua stugheid niet enorm. Heb het weliswaar maar kort getest maar de verschillen vielen me niet enorm op. 
Er was ook iets dat ratelde in de koffer, maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik niet de moeite heb gedaan om te checken of er iets niet goed vastzat ofzo... Was te veel bezig met het rijden. :D 
De leukste optie (of is dat standaard ?) was uiteraard de knop van de uitlaat. Echt waanzinnig hoe luid dat dan wordt :lolz: Zelfs aan 50km/u bekeken mensen me heel kwaad en deden ze teken om rustig te rijden. Hilarisch! 

Echt een beest van een auto, zou zo ideaal zijn voor mijn vrouw! En zeker geen Coupé, maar een 'gewone' GLC. 
Maar ze zijn toch duur. Niet alleen in aanschaf, maar vooral in taksen en VAA. 't Zal bij dromen blijven vrees ik... 

is luchtvering maar best stug idd

GLC heeft nog de 'oude' Comand van 2014.. dringend update nodig (volgend jaar facelift)

Uitlaat-knop is niet standaard, is de optionele performance exhaust, maar zo eigenlijk verplicht moeten zijn :D

superleuke auto idd! de motor is een kunstwerk, echt superzalig blok met karakter

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, William Blake zei:

is luchtvering maar best stug idd

GLC heeft nog de 'oude' Comand van 2014.. dringend update nodig (volgend jaar facelift)

Uitlaat-knop is niet standaard, is de optionele performance exhaust, maar zo eigenlijk verplicht moeten zijn :D

superleuke auto idd! de motor is een kunstwerk, echt superzalig blok met karakter

Facelift? Wanneer is die voorzien? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

Facelift? Wanneer is die voorzien? 
 

Maart/april.

Kijk naar de facelift van de C begin dit jaar. Die wijzigingen mogen we (lijkt me) verwachten op de GLC ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, William Blake zei:

Q2/2019 inderdaad

Dus een beetje in lijn van de C facelift: lichtblokken wat aangepast, nieuwe infotainment systeem (is het groot verschil ??), nieuwe kleurtjes enzo? Nog andere zaken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Maxime S zei:

Dus een beetje in lijn van de C facelift: lichtblokken wat aangepast, nieuwe infotainment systeem (is het groot verschil ??), nieuwe kleurtjes enzo? Nog andere zaken? 

Ja. staat er toch? Bij de E komt er blijkbaar een (zeer) grondige facelift (neus compleet in nieuwe designtaal). Het lijkt er nu alvast niet op dat ze hetzelfde gaan doen bij de GLC, dus ik zou er op gokken (zoals al gezegd) dat koetswerkpanelen ongewijzigd blijven, maar de koplampunits wel wijzigen, mogelijks ook de achterlichtunits; misschien wat detailwijzigingen aan de bumpers van de gewone modellen (ook AMG-versies?). En de rest wat je vraagt is denk ik ook evident.

Is nu (sinds m'n neef een C63S heeft) dat ik compleet gek sta van dat model. Kan het helaas niet betalen en heb ook geen echtgenote met de nodige centen daarvoor ...  anders stond dat hier al. :inlove:  Zo'n absurd zalige ketel. :inlove:  Stance ohne Ende.

Heb er wel niet mee gereden (C wel). Met belangstelling jouw verslagje gelezen. Kan je vergelijken met de C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Maxime S zei:

Dus een beetje in lijn van de C facelift: lichtblokken wat aangepast, nieuwe infotainment systeem (is het groot verschil ??), nieuwe kleurtjes enzo? Nog andere zaken? 

Best een 'uitgebreide' facelift, ook technisch, ik merk duidelijk verschil in facelift C vs pre-facelift C (stiller, solider)

telematica ook groot verschil, zeker met dat voldigitaal scherm (met AMG specifieke look)

8 minuten geleden, flupke73 zei:

benieuwd naar de GLC in dat nieuw groen metallic

nog onzeker of dat op GLC komt, zou wel zalig zijn

5 minuten geleden, gTa zei:

Ja. staat er toch? Bij de E komt er blijkbaar een (zeer) grondige facelift (neus compleet in nieuwe designtaal). Het lijkt er nu alvast niet op dat ze hetzelfde gaan doen bij de GLC, dus ik zou er op gokken (zoals al gezegd) dat koetswerkpanelen ongewijzigd blijven, maar de koplampunits wel wijzigen, mogelijks ook de achterlichtunits; misschien wat detailwijzigingen aan de bumpers van de gewone modellen (ook AMG-versies?). En de rest wat je vraagt is denk ik ook evident.

Is nu (sinds m'n neef een C63S heeft) dat ik compleet gek sta van dat model. Kan het helaas niet betalen en heb ook geen echtgenote met de nodige centen daarvoor ...  anders stond dat hier al. :inlove:  Zo'n absurd zalige ketel. :inlove:  Stance ohne Ende.

Heb er wel niet mee gereden (C wel). Met belangstelling jouw verslagje gelezen. Kan je vergelijken met de C?

achterlichten worden ook aangepakt!

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die cosmetica snufjes staan hem wel lekker.  (Zeker die ventilatie slots boven de wielen).  Dat het motorvermogen hetzelfde is gebleven verrast me wel.  Niet dat het  per sé hoger moet maar ik dacht dat ze naar de E/GT4 63s waardes zouden gaan...

In ieder geval ben ik zéér benieuwd wat ze nog als extra voor die BS versie uit hun hoed gaan toveren.

 

aangepast door -krikke-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt zo verwoordde Shmee het ook.  Imo mocht die PRO overgeslagen worden...  zo zouden ze meer verschil kunnen maken tussen de GTR en de BS.  Denk dat de (tussen)stapjes van verschil/improvements nu kleiner gaan zijn van GTR-->PRO-->BS dan van GTR-->BS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
10 minuten geleden, korneeldebruyn zei:

afbaed7bffb62d02ad4a03106f8742c3.jpg

...

Zo lelijk. Kudos dat ze het aanbieden.

9 minuten geleden, Porker zei:

Zijn er mensen die een E63 niet "gebruiken"? 🤨

zeker weten, gewoon AMG of high-end gamma in het algemeen

voor veel mensen is dat een enorme aankoop en komt dat niet buiten bij regen of sneeuw.. hoe bizar het mag lijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, William Blake said:

Zo lelijk. Kudos dat ze het aanbieden.

zeker weten, gewoon AMG of high-end gamma in het algemeen

voor veel mensen is dat een enorme aankoop en komt dat niet buiten bij regen of sneeuw.. hoe bizar het mag lijken

Nog een verschil tussen een C63 en een GT (R) denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Nog een verschil tussen een C63 en een GT (R) denk ik dan.

ja, maar niet voor iedereen

heb zo ene met een CLA45 die hem enkel in de weekends gebruikt en er 10 lagen coating oplegt

mijn punt was ook eerder gericht naar 'gebruiken' in de zin van er mee door knallen en hem gebruiken waarvoor hij ontworpen is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid