Ga naar inhoud

AMG lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Ja, ik vond de 100-200 eigenlijk (nog) impressionanter dan de sprint van 0 - 100. Zot spel... Onderstaande is op winterbanden en een halfnatte baan. Ik zou daar graag nog eens mee rijden op die semi's 😁

De kilo's blijf je wel voelen imo

 

WhatsApp Image 2019-03-16 at 15.45.23.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mijn gedacht of staan er momenteel gigantisch veel C63's te koop in tweedehands?

Ik heb het over het huidig model. If yess… is daar een reden toe? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Facelift is uit, da's al één. En behalve 't jaar na lancering hebben er eigenlijk altijd veel te koop gestaan, vind ik. Er was nooit shortage aan, integendeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Maxime S zei:

Is het mijn gedacht of staan er momenteel gigantisch veel C63's te koop in tweedehands?

Ik heb het over het huidig model. If yess… is daar een reden toe? 

is altijd het succesnummer van AMG geweest hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, William Blake zei:

is altijd het succesnummer van AMG geweest hé

Ja klopt inderdaad. Viel me gewoon op.

In combi alleen heb je al +400 resultaten, van 2016 tot nu met max 40.000 kms. 

Dat is echt veel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maxime S zei:

Ja klopt inderdaad. Viel me gewoon op.

In combi alleen heb je al +400 resultaten, van 2016 tot nu met max 40.000 kms. 

Dat is echt veel! 

As said: da's altijd al zo geweest, eigenlijk. (Met uitzondering van 't eerste jaar na lancering, pakt.) Volg ze al erg geruime tijd, eigenlijk sinds m'n neef er eentje kocht. Er zijn er echt enorm veel van te vinden, in alle kleuren en uitvoeringen, zelfs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, zwoemba zei:

Ja, ik vond de 100-200 eigenlijk (nog) impressionanter dan de sprint van 0 - 100. Zot spel... Onderstaande is op winterbanden en een halfnatte baan. Ik zou daar graag nog eens mee rijden op die semi's 😁

De kilo's blijf je wel voelen imo

 

WhatsApp Image 2019-03-16 at 15.45.23.jpeg

In 43m :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook wat mij 't meest opviel, die meters.

Sta je met een auto die 50 per uur rijdt op 9m stil? (remmen)  Moet dus wel, want je hebt doorgaans (veel) meer remkracht mee dan motorkracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

As said: da's altijd al zo geweest, eigenlijk. (Met uitzondering van 't eerste jaar na lancering, pakt.) Volg ze al erg geruime tijd, eigenlijk sinds m'n neef er eentje kocht. Er zijn er echt enorm veel van te vinden, in alle kleuren en uitvoeringen, zelfs. 

Vooral veel witte... :s

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zegt ge nog zoiets. Da's bij alle sportievere auto's een pest, als ge 't mij vraagt. :angry:  

Daar al mee gereden? (met de GLC wel, jij, ik niet)  Dat gaat helemaal uw ding zijn - 200% zeker. Rijdt echt suuuupergeestig, speels, losse kont, kan ook bruut zijn als ge wilt, laat zich uiterst makkelijk driften, ...  Ik ben daar echt verzot op. :inlove:  Frank de zijne klinkt wel 100 keer beter, maar bon, die 4-liter V8 klinkt iig 10.000 keer beter dan de motor in de M3 (en daar is er toch gene touring van, so).

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gTa zei:

Daar zegt ge nog zoiets. Da's bij alle sportievere auto's een pest, als ge 't mij vraagt. :angry:  

Daar al mee gereden? (met de GLC wel, jij, ik niet)  Dat gaat helemaal uw ding zijn - 200% zeker. Rijdt echt suuuupergeestig, speels, losse kont, kan ook bruut zijn als ge wilt, laat zich uiterst makkelijk driften, ...  Ik ben daar echt verzot op. :inlove:  Frank de zijne klinkt wel 100 keer beter, maar bon, die 4-liter V8 klinkt iig 10.000 keer beter dan de motor in de M3 (en daar is er toch gene touring van, so).

Met de C63 nog niet gereden, noch met de oude noch met de nieuwe. Een schande eigenlijk!
Ik geloof 200% dat dit volledig mijn ding is! Zou dit sowieso boven een M3 verkiezen!

Qua sound is de 6.2 sowieso véél impressionanter, maar dit is, met het optionele uitlaatsysteem, echt ook niet verkeerd. :D 


Maar helaas is't nu echt de moment niet om een nieuwe auto te kopen. Ik ben nog altijd zeer content van mijn kist. Betrouwbaar, betaalbaar (zowel qua taks als qua running costs) en eigenlijk echt wel snel. 
Alleen... ik zit meer en meer met een vervelend "het is nu of nooit-gevoel". Ik vrees dat de taksen plots zo belachelijk hoog gaan worden voor dit soort auto's, dat het niet meer betaalbaar zal zijn. De C63 is dat nu eigenlijk, relatief gezien, wel nog. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, Maxime S said:

De C63 is dat nu eigenlijk, relatief gezien, wel nog. 

 

Heb je de cijfers er al bijgenomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de C valt het best goed mee, meen ik mij te herinneren (is wel een maand of twee geleden dat ik het checkte).

Twee maal een dikke 2000 EUR voor zowel BIV als jaarlijkse rijtaks. 
Veel geld natuurlijk... maar bon, voor een kist met V8 en 500 pk is dat cava?

edit: ik spreek wel van een tweedehands

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Maxime S said:

Op de C valt het best goed mee, meen ik mij te herinneren (is wel een maand of twee geleden dat ik het checkte).

Twee maal een dikke 2000 EUR voor zowel BIV als jaarlijkse rijtaks. 
Veel geld natuurlijk... maar bon, voor een kist met V8 en 500 pk is dat cava?

edit: ik spreek wel van een tweedehands

 

 

2 minutes ago, ICM said:

De nieuwe 4 liter C63 is in Vlaanderen

6514 BIV

2061 rijtaks/j

Liever de 6,2 liter wegens goedkoper?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is inderdaad 'niet meer betaalbaar' geworden. Tot vorig jaar ergens was dat het wel nog. Een kleine 2k BIV en jaarlijks een 1.800 EUR verkeersbelasting, dacht ik. Wat voor een 4-liter met 510pk al bij al nog goed te doen is/was. Nu is 't over met de pret, yep, toch zeker voor de nieuwe.

Geen idee of de oudere versies een lagere theoretische uitstoot hebben en dan toch nog iet of wat te doen zijn. B.v. den dezen zou volgens de berekeningstool dit moeten kosten (als ge wacht met inschrijven tot-ie 2 jaar geworden is):

image.png.83e7f753ae200bd83bc9dbaecbd7c151.png

Zal dus aan de uitstoot-op-papier liggen. De nieuwe zal met z'n WLTP-shizzle misschien door de 230 à 240 gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gTa zei:

't Is inderdaad 'niet meer betaalbaar' geworden. Tot vorig jaar ergens was dat het wel nog. Een kleine 2k BIV en jaarlijks een 1.800 EUR verkeersbelasting, dacht ik. Wat voor een 4-liter met 510pk al bij al nog goed te doen is/was. Nu is 't over met de pret, yep, toch zeker voor de nieuwe.

Geen idee of de oudere versies een lagere theoretische uitstoot hebben en dan toch nog iet of wat te doen zijn. B.v. den dezen zou volgens de berekeningstool dit moeten kosten (als ge wacht met inschrijven tot-ie 2 jaar geworden is):

image.png.83e7f753ae200bd83bc9dbaecbd7c151.png

Zal dus aan de uitstoot-op-papier liggen. De nieuwe zal met z'n WLTP-shizzle misschien door de 230 à 240 gaan?

Ik kom op een Toyota Hilux uit?

Maar zullen de inschrijvingstaksen nu eigenlijk veranderen per 01/01/2020? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maxime S zei:

Ik kom op een Toyota Hilux uit?

Maar zullen de inschrijvingstaksen nu eigenlijk veranderen per 01/01/2020? 

Had link ingekort, zal tekentje te veel gewist hebben. Was een matgrijze met het bruin Designo-leder (met cross stitching), black pack, ceramics, trekhaak, enz. Nog een PFL, van april 2017. Maakt niet uit, was één van de zeer vele die online staan. :D 

Geen idee of de tax zelf ook verandert. "Het" verandert nu sowieso al omdat alle nieuwe auto's een (veel) hogere CO²-uitstoot hebben staan in hun papieren. C63 gaat van 189 naar 229 ... dat scheelt een 5duizend euro qua BIV :silly:  mogelijks ook qua tax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid