Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

ergens wel vet :o lichter, kortere bak, sperdiff, shortshifter, ... en vooral niet te veel blabla optisch met zotte stickers of mega vleugels.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei PJH:

ergens wel vet :o lichter, kortere bak, sperdiff, shortshifter, ... en vooral niet te veel blabla optisch met zotte stickers of mega vleugels.

porsche-normal.jpg

  • Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, PJH said:

ergens wel vet :o lichter, kortere bak, sperdiff, shortshifter, ... en vooral niet te veel blabla optisch met zotte stickers of mega vleugels.

Nu nog atmo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ergens wel vet [emoji33] lichter, kortere bak, sperdiff, shortshifter, ... en vooral niet te veel blabla optisch met zotte stickers of mega vleugels.

Dus jij zou de GT3 steeds bestellen met touring pack?
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei JanC:

20 kg is toch een grap?
Ik voel 1 passagier met moeite in de auto, laat staan een vierde daarvan.

Dat moet een fout zijn in het artikel.
Het gewicht van de C2 met MT werd gereduceerd met 5 kg; 1.430 vs .1425

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof, die Carrera T! Echt iets voor de purist (want de salonporsjist wil de nauwelijks 5k duurdere Carrera S want die heeft meer vermogen). Eigenlijk echt niet zo duur, "maar" 10k meer dan de gewone Carrera en 5k goedkoper dan een Carrera S (zonder opties).

@Porker De sprong naar een GT3 is toch nog groot, vind ik. Plus het feit dat die veel minder makkelijk vast te krijgen is (als hij al niet uitverkocht is...).  Bijkomend is een Carrera in heel wat landen ook nog eens een hele hap goedkoper in tax dan een GT3 (niet enkel bij ons maar ook in Duitsland b.v.). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, gTa said:

Tof, die Carrera T! Echt iets voor de purist (want de salonporsjist wil de nauwelijks 5k duurdere Carrera S want die heeft meer vermogen). Eigenlijk echt niet zo duur, "maar" 10k meer dan de gewone Carrera en 5k goedkoper dan een Carrera S (zonder opties).

@Porker De sprong naar een GT3 is toch nog groot, vind ik. Plus het feit dat die veel minder makkelijk vast te krijgen is (als hij al niet uitverkocht is...).  Bijkomend is een Carrera in heel wat landen ook nog eens een hele hap goedkoper in tax dan een GT3 (niet enkel bij ons maar ook in Duitsland b.v.). 

Ben ik nu blind of wat mis ik. Wat is hier zo leuk en speciaal aan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Timo:

Ben ik nu blind of wat mis ik. Wat is hier zo leuk en speciaal aan? 

Een 911 die iets meer puur is voor nauwelijks een meerprijs.

Alles wat telt voor de purist: dezelfde 3-liter als in de S (vermogensverschil is minimaal), manuele bak, de sport-PASM (en geen PDCC beschikbaar, iets wat de feeling/puurheid/feedback doet afnemen, lees je vaak), wat minder geluidsdemping, klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je de verdunde ruiten achteraan kan laten vallen (gratis optie). Waarom zou je dat wél doen, zijn er nadelen aan dat dunner glas verbonden?

(laat ons eerlijk zijn: die 20kg gewichtsverlies is zuiver theorie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Audi S8:

Dat moet een fout zijn in het artikel.
Het gewicht van de C2 met MT werd gereduceerd met 5 kg; 1.430 vs .1425

Hoeveel wegen een achtervleugel en (wat doorgaat voor) een achterbank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Tof, die Carrera T! Echt iets voor de purist (want de salonporsjist wil de nauwelijks 5k duurdere Carrera S want die heeft meer vermogen). Eigenlijk echt niet zo duur, "maar" 10k meer dan de gewone Carrera en 5k goedkoper dan een Carrera S (zonder opties).

@Porker De sprong naar een GT3 is toch nog groot, vind ik. Plus het feit dat die veel minder makkelijk vast te krijgen is (als hij al niet uitverkocht is...).  Bijkomend is een Carrera in heel wat landen ook nog eens een hele hap goedkoper in tax dan een GT3 (niet enkel bij ons maar ook in Duitsland b.v.). 

Gillde!

Ik verwees naar een 997 GT3 3.8, dat lukt zeker voor dezelfde prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Porker:

Gillde!

Ik verwees naar een 997 GT3 3.8, dat lukt zeker voor dezelfde prijs.

whoops was me ontgaan

ja dan volg ik wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, gTa said:

Een 911 die iets meer puur is voor nauwelijks een meerprijs.

Alles wat telt voor de purist: dezelfde 3-liter als in de S (vermogensverschil is minimaal), manuele bak, de sport-PASM (en geen PDCC beschikbaar, iets wat de feeling/puurheid/feedback doet afnemen, lees je vaak), wat minder geluidsdemping, klaar.

kwetet ni zenne

Leuke auto maar no way dat er gigantisch veel verschil is met een gewone (S). En als je Porsche geld hebt kun je ook andere Porsches kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar niet iedereen wil 2e hands shoppen. En het verschil tussen 115k voor een T en 165k voor een GTS (beide naar mijn smaak uitgerust) is toch nog behoorlijk.

Het zal wel een paar keer verkopen, Porsche kan nog een beetje minder verweten worden dat het 'de puristen' vergeet (zeker nu het 981-platform niet meer met een motor wordt geleverd maar enkel nog met een aandrijfdink uit een scheermachine) en de 911 komt opnieuw in het nieuws.

Puristen vinden dit leuker dan een Black Edition, maar ik twijfel toch of dat méér zal verkopen dan een Black Edition... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei BMWMB:


Dus jij zou de GT3 steeds bestellen met touring pack?

Nee, als er GT3 op staat, dan is het voor mij enkel goed in hardcore racing spec, en dan moet dat spel er agressief, track focussed en klaar om te bijten uitzien.

Dit is een iets ander concept, en meer op mensen zoals flupke gericht (denk ik) die meer roadtrips gaan doen ipv de occasionele trackday.

Dit gezegd zijnde, puur emotioneel gezien zou ik altijd de GT3 in huis halen boven dit. Ik vind het gewoon een vet idee dat ze zo iets nog op de markt brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, gTa said:

Maar niet iedereen wil 2e hands shoppen. En het verschil tussen 115k voor een T en 165k voor een GTS (beide naar mijn smaak uitgerust) is toch nog behoorlijk.

Het zal wel een paar keer verkopen, Porsche kan nog een beetje minder verweten worden dat het 'de puristen' vergeet (zeker nu het 981-platform niet meer met een motor wordt geleverd maar enkel nog met een aandrijfdink uit een scheermachine) en de 911 komt opnieuw in het nieuws.

Puristen vinden dit leuker dan een Black Edition, maar ik twijfel toch of dat méér zal verkopen dan een Black Edition... 

En nog altijd pakken duurder dan de ketel in mijn garage, met 375pk uit een 3.8 atmo en nog wat kilo's minder. 

Ook zonder achterbank :P 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=477]Alexanderr[/mention] uitstoot is wel behoorlijk hoger dan 'gewone' carrera, vanwege velgen/sportuitlaat?
carrera T: porsche 'code':  PJ1Y4I37
 

Kortere verhoudingen veronderstel ik..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid