Jump to content
Sign in to follow this  
BMWMB

Porsche 991.2

Recommended Posts

BMWMB    6,018
BMWMB

Dankzij een (per ongeluk?) vroege publicatie op de website van een Amerikaans autotijdschrift weten we nu definitief hoe de gefacelifte Porsche 911 Carrera S (type 991.2) eruit gaat zien. Om met de deur in huis te vallen: onder de motorkap ligt inderdaad een turbomotor.

Bumpers en lichten

Aan de buitenzijde is de nieuwe 911 Carrera S voornamelijk een evolutie ten opzichte van het huidige model. We zien nieuwe Xenon koplampen en opnieuw vormgegeven achterlichtunits. De luchtinlaten aan de voorzijde zijn voorzien van kleppen die automatisch sluiten boven ca. 15 km/u en de volledig nieuwe zwarte luchtinlaten aan de achterzijde hebben de openingen nu in de lengte in plaats van overdwars.

De voorbumper is een stap voorwaarts te opzichte van de huidige 911 Carrera S, met aangepaste LED verlichting die op meer esthetisch verantwoorde wijze in de bumper is geïntegreerd. In de achterbumper zijn daarentegen aan weerszijde luchtgaten verschenen, die – in combinatie met de wijd uiteen geplaatste dubbele uitlaten – een ietwat rommelige indruk maken.

Revolutie

Dit heeft vanzelfsprekend alles te maken met de revolutie op het motorenvlak. Gedwongen door de alsmaar striktere milieunormen zijn de traditionele, normaal geaspireerde benzinemotoren vervangen door turboblokken. Het is nog steeds een zescilinder boxer. Echter, in zowel de Carrera als de Carrera S beschikt het blok over een inhoud van 3.0 liter. In de Carrera is dit blok goed voor 370 pk, in de Carrera S levert hetzelfde blok 420pk bij 6.500 tpm.

Het maximale vermogen is daarentegen veel vroeger beschikbaar dan bij de huidige 911 Carrera S, namelijk al bij 1,700 (en tot 5,000 toeren). Met de semi-automatische PDK versnellingsbak accelereert de Carrera S hierdoor in 3,8 seconden naar 100 km/u. Dat is 0,5 seconden sneller dan zijn voorganger en 0,2 seconde sneller dan de huidige Carrera GTS. Zowel de PDK versnellingsbak als de handbak beschikken over zeven verzetten.

Frankfurt

Het vermogen wordt op de weg overgebracht door een setje Pirelli P Zero’s, 235/45ZR-20 aan de voorzijde en 305/30ZR-20 aan de achterzijde. De topsnelheid is min of meer gelijk gebleven en bedraagt 305 km/u. De echte winst zit ‘m daarentegen in het verbruik: volgens de Europese testnormen ligt dit 6 tot 13 procent lager dan de huidige 911.

De nieuwe 911 Carrera en Carrera S worden in september op de IAA in Frankfurt onthuld, waarna autojournalisten in november ermee kunnen rijden. Zowel de coupe als de cabriolet gaan later dit jaar al in de verkoop, later gevolgd door de Carrera 4 varianten. De “echte” 911 Turbo – die zal beschikken over een 4.0-liter blok – volgt in 2017, evenals de gefacelifte Targa.

(Bron + foto’s: Automobile)

Porsche-911-Carrera-S-991.2.10.png

flupke73    4,344
flupke73

er is - wss - maar 1 cijfer dat echt de moeite is...nl dat v/d uitstoot :(

Timo    11,994
Timo

Lelijke achterlichten, doet me denken aan die optionele achterlichten die je op de 997 kon nemen. Zag er redelijk johnny/fout uit. 

Echt gek hoe mooi en geslaagd de mk1 was, hoe verpest de mk2 is. 

BMWMB    6,018
BMWMB

Ik ben vooral benieuwd naar het geluid dat ding gaat produceren, en dan bedoel ik het geluid in de cockpit.

Mich    1,521
Mich

Ze maken hun huiswerk op dat gebied doorgaans goed. Ik zou er ni wakker van liggen.

Porker    5,548
Porker

Jezus, dat mag je wat mij betreft samen met de 996.1 in de vergeethoek zetten.

• Like 1

PJH    11,312
PJH

uitlaten :fp:

En binnenkort in elk café: "jaja, ik rijd met een Porsche Turbo zulle". *stapt naar zijn Carrera 4*

• Like 1

Tiep    2,014
Tiep

Ik vind het een spijtige ontwikkeling maar we zullen er mee moeten leven. De dag dat ik ooit ga denken dat het tijd is voor een atoom 911, gaan ze compleet onbetaalbaar zijn. Makes me sad.

OF WACHT. "Work hard, play hard".

Phil    7,562
Phil

Eerste reactie wat betreft de styling: oei.

Wachten tot ik heb in een juiste spec zie passeren.

Stabilo Boss    1,723
Stabilo Boss

er kleeft precies nog een sticker op de achterlichten?

En de kont ziet er volgens mij wat raar uit omdat de belettering ontbreekt?

Guest wooter   
Guest wooter

er is - wss - maar 1 cijfer dat echt de moeite is...nl dat v/d uitstoot :(

Het spel gaat sneller vooruit dan een GTS. Zegt toch ook wat?

Guest wooter   
Guest wooter

Voorkant is mooi strakker, achterkant is... Ben niet overtuigd van de achterlichten, maar anderzijds een zwart GTS-achtig grilletje op een S?

Doe er een infotainment upgrade bij en een stuur weggelopen uit de 918 en dat spel is qua totaalpakket beter dan de 991.1.

Mich    1,521
Mich

Voorkant vind ik ook flink beter. Achterlichten en grill zijn minpunten. De rest is gewoon wennen

Speedhunter    1,883
Speedhunter

Ik ben fan van de uitlaten, hopelijk komen die zo!

Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef

Zet een type-aanduiding tussen de 2 achterlichten en maak het zwarte rooster boven de spoiler in koetswerkkleur en je hebt weer een heel ander zicht. As facelifts go is dit niet al te erg.

gTa    15,421
gTa

Oei. Visueel is het toch niet je dat, langs achteren. Ai-ai die uitlaten...

Z'n snoet is er wel beter op geworden, vind ik.

Jammerlijke evolutie richting turbo ook. Maar dat zat er al lang aan te komen.

tato    1,031
tato

Die uitlaten waren toch deel van een optioneel sportpakket?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• The Swede
      By The Swede
      Netflix & Chill... Op mijn leeftijd betekent dat "madame kijkt naar aflevering 4723 van Suits op Netflix terwijl gij ernaast zit en op uwen telefoon tweedehands auto websites zit af te speuren".
      Als autofan, ben ik uiteraard fan van de 911. En daarbij kwam gisteren deze vraag bij mij naar boven:
      Stel: je hebt een redelijke gezinswagen (of meer dan 1) en je wil als pater familias een auto enkel voor jezelf. Die zal dienen voor als je in het weekend onder uwen allenen rondrijdt en misschien dat je hem in de week, als je goesting hebt, hem es gebruikt om naar het werk te gaan. Je wil je hierbij het plezier gunnen van een echte (zuivere) 911 = coupe, 2WD, manueel, atmo. 
      Ik heb de 997 in 2WD (manual, coupe) steeds de meest geslaagde 911 gevonden (beter "uitgerijpt" dan de 993 en 996, maar zonder te ver te gaan zoals de 991), met daar net achter de 964 (de laatste "klassieke" 911).
      De prijzen liggen redelijk gelijklopend (met de 964 die iets zeldzamer en iets duurder is).
      Ik kan voor beiden een punt maken: de 997 is een modernere auto waar je ook makkelijk een pendel mee kan doen, er zijn er veel beschikbaar en hij is iets goedkoper dan een 964. De 964 is dan weer authentieker, luchtgekoeld,... 
      Welke zouden jullie kiezen (en waarom)?
      Voor de 964 kijken we naar de gewone "Carrera 2" Coupe, voor de 997 de gewone coupe, manueel, 2wd (in 3.6 of 3.8, doet er weinig toe. Het verschil in het rijden was nihil). 

• Bart
      By Bart
      Mijn huidige panamera se hybrid heb ik 4 jaar (64dkm)  en het begint weer te kriebelen voor iets anders🙄. Het is niet dat hij versleten is (is zelfs nog in verlengde waarborg voor1,5 jaar) maar ja ieder zijn hobby zeker🙂

Ik heb de panamera altijd een prachtig model gevonden al vanaf de eerste versie die uitkwam , maar de huidige is natuurlijk helemaal dik in orde. 

Indertijd vond ik hem nogal duur , maar met de fiscale voordelen , en ik die een beetje moest wennen aan het gedacht om +_ 100k aan een auto te spenderen heb ik indertijd een             porsche oproved se hybrid gekocht in Duitsland van nog geen jaar oud met 14dkm . (De zoektocht en het afhalen in Duitsland maakt het ook wel een beetje Fun vind ik persoonlijk.)
      In dit geval moet hij dienen als gezinswagen ( dus 3 personen) , verbruik interesseert me weinig gezien ik slechts 10dkm per jaar doe,  in parkeergarages kom ik ook nooit, dus afmeteingen parkeergemak ook geen interesse in en als funcar gebruik ik wel mijn vrouw haar 718s als het goed weer is. Dus een gocart hoeft ook niet, neem ik wel mijn vrouw haar car voor.
      Ik zoek een comfortabele Autobahncruiser voor het jaarlijks skiverlof, de regelmatige tripjes naar de Ardennen ( voor mij toch een 350 tal km heen en terug) en de gezinsuitstapjes ( restaurant, familiebezoek etc) . Ik zelf ben nogal pk verslaafd en vind dat je nooit genoeg vermogen kan hebben ( hoewel met ouder worden dat aan het beteren is 😑)
      Ik geef mijn huidige pana  soms aan mijn vader te leen omdat hij er erg graag mee rijd en ik hem tijdens de week of soms als het druk is enkele weken niet gebruik. ( hijzelf is te gierig óm ene te kopen 😄)
       De jaarlijkse skitripjes en regelmatige ardennenritten doe ik meestal aan een tempo van 160+  wat denk ik een ev minder geschikt maakt. Ik ben niet de meest geduldige mens en word al nerveus van het gedacht dat ik niet over en weer zou kunnen naar de Ardennen zonder daar 20 minuten te staan laden . ( ter plaatse in het chalet is er geen oplaadmogelijkheid wegens heel beperkte stroomvoorziening)

met de huidige fiscale regels ( voor mij telt dit in mijn keuze omdat het een firma wagen is) is er momenteel weinig keus in deze categorie voertuigen. Mijn budget is +_ 150 d€.

bmw 7, 5 reeks en 3 reeks zijn niet echt mijn ding . Ik heb bmw interieurs altijd lelijk gevonden.
      de nieuwe x5 45e hybrid vind ik niet lelijk maar ook niet echt wauw. ( zou keuze van het verstand zijn)
      Mercedes de s klasse met AMG pakket begin ik hoe langer hoe meer te smaken maar voorlopig ook nog geen interessante hybrid modellen.( is echt enkel op luxe gericht, voel ik mij nog een beetje te jong voor)
      De panamera is voor mij beste van twee werelden ( beetje sportief en toch luxe binnenin) , ik weet dat er een nieuw model panamera aan zit te komen, maar de kans dat de hybrid fiscaal nog interessant is is klein. 

tesla model 3  vind ik lelijk interieur , model s  ca va nog maar heeft een facelift nodig langs de buitenkant , de nieuwe tesla roadster vind ik nog wel wat hebben .
      indien ik een tesla roadster zou kiezen moeten de 718 en de panamera weg en word dit onze enige auto . ( op zich geen probleem, we hebben geen twee auto’s nodig) juist wat vervelend dat het een 3 deurs  is en de prijs wat hoog ligt maar fiscaal maakt dit het wel weer volledig goed.

ofwel 
      - huidige tweedehandse panamera 4 hybrid ( moeilijk tweedehands te vinden met voor mij de juiste opties zoals,  zetelventilatie , 18 weg zetels , sportuitlaat, sportdesignpakket, 4 zone airco,... heb ik nog wat over, het budget moet niet per se op 😉)
      - wachten op de nieuwe panamera 4 hybrid met die opties en een nieuwe bestellen, zal ongeveer mijn budget zijn denk ik.
      fiscaal zal dat wel wat minder interssant zijn , maar nog altijd beter dan geen hybrid denk ik ,+ vind het soms wel leuk om eens effkes elektrisch te rijden.
      - nieuwe taycan 4s bestellen ( met voor mij de juiste opties zit ik ook al rond de 175k  , wat ik niet goedkoop vind of een jonge demo zoeken) 
      - huidige tweedehandse panamera turbo hybrid zoeken ( staan er genoeg van te koop met de juiste opties en tweedehands zakken deze blijkbaar heel snel in waarde), fiscaal gaat dat niet ideaal zijn volgende jaren maar misschien een van de laatste mogelijkheden om een V8 te bezitten. Ik vraag me gewoon af of deze zijn meerprijs tov de 4 hybrid waard is. Dit zou de Keuze van het gevoel zijn 😊.

ik weet dat het luxe problemen zijn, maar het blijft niet gemakkelijk 😉
      heeft iemand nog ander ideeën ?

• Guest
    • Germinal
      By Germinal
      Het klinkt misschien raar, maar ik overweeg één van deze wagens aan te schaffen.

Sommigen zullen wel weten dat ik momenteel met een model s rijd. Dat ik het elektrisch rijden genegen ben en de aandrijflijn geweldig vind. Net zoals autopilot.

Anderzijds ben ik niet 100% tevreden van de dynamische aspecten - of beter gebrek daaraan -
      van de model s.

Ook heeft elektrisch rijden zijn beperkingen. Je moet, hoe je het draait of keert, rekening houden met de beschikbare range en oplaadpunten zijn er veeel veeel minder dan tankstations. winter en korte afstanden is ook een hel.

Ook mis ik wel het mechanische aspect van een verbrandingsmotor. Het schakelen ( al is dat dan met de flippers van een PDK) het hoog in de toeren gaan, het geluid... kortom iets meer betrokken zijn bij het rijden.

Ik overweeg een 992 naast de model s omdat Tesla nog steeds een serieuze voorsprong heeft met zijn supercharger netwerk. Ionity stelt daartegenover momenteel quasi niets voor.

De taycan zal ongetwijfeld beter rijden en vind ik wel een begeerlijke auto maar vrees dat die de nadelen van elektrisch rijden blijft behouden. (2.3 ton, minder range dan een model s en amper mogelijkheden om snel op te laden )

Anderzijds ben ik wel pro elektrisch en wringt het een beetje om zo een vervuiler als een 992 aan te schaffen.

Soit, een taycan zal nooit zo goed rijden als een 992 en daarmee is alles gezegd zeker ?
    • PJPorsche
      By PJPorsche
      Wie heeft er hier meer info over de nieuwste porsche 911 model 992 GT3?
      Ben benieuwd naar de reacties...

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions