Ga naar inhoud

BMW F20 1-reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Op een bepaalde manier onderstuurt ie wat, maar dat had de vorige 1 ook... Als je 'te braaf' snel probeert te rijden zal je sneller ondersturen in trage bochten, zeker met het koppel van de benzine in de lage toeren, dat duwt letterlijk gewoon je voortrein wat naar buiten in plaats van je achterwielen te doen schuiven. Op agressie reageert 'ie levendiger.

Dat klinkt herkenbaar voor een e87-rijder hier :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben en deze voormiddag ook eens gaan inspecteren, ik moet zeggen veel knapper dan op foto.

Beenruimte achteraan is wel niet veel soeps als ik de bestuurderszetel juist zet voor mij. Ik denk dan mijn Clubman meer beenruimte heeft achteraan. Kwa materialen is het vergelijkbaar met mijn Clubman imho mss iets beter.

Interieur vind ik wel heel mooi zeker met navigatie pro.

Kofferruimte is in orde voor mij, mss binnen 2 a 3 jaar wel een waardige opvolger maar dan wel een 3-deurs met M pack.

aangepast door Japy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik rijd nu sinds een week met deze eend, in 16i. Wagen heeft mij enorm aangenaam verrast... Ik stond niet meteen te springen om een F20, maar 't is een model waar je een beetje aan moet wennen en in Mineralgrau - zoals de mijne - begint hij zelfs mooi te worden na een tijdje.

Hij springt vooral in 't oog qua build quality, waarin hij toch wel een pak verbeterd is in vergelijking met de vorige. De motor mist wel pit in 16i-trim... Als je'm in Sport zet, gaat 't wel lekker en eigenlijk is dat karretje in 8,5s naar 100 te krijgen maar 't voelt nooit zo aan, hij lijkt steeds net een beetje tekort te komen. Uiteraard is dat makkelijk op te lossen zoasl Greg hierboven al meldt. ;)

Al bij al een zéér volwassen wagen, die F20. Klanten zijn er ook behoorlijk laaiend over... Ik heb hier in de showroom trouwens een witte F20 Sport staan met Styling 379... en da's toch wel een dik karretje hoor. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd nu sinds een week met deze eend, in 16i. Wagen heeft mij enorm aangenaam verrast... Ik stond niet meteen te springen om een F20, maar 't is een model waar je een beetje aan moet wennen en in Mineralgrau - zoals de mijne - begint hij zelfs mooi te worden na een tijdje.

Hij springt vooral in 't oog qua build quality, waarin hij toch wel een pak verbeterd is in vergelijking met de vorige. De motor mist wel pit in 16i-trim... Als je'm in Sport zet, gaat 't wel lekker en eigenlijk is dat karretje in 8,5s naar 100 te krijgen maar 't voelt nooit zo aan, hij lijkt steeds net een beetje tekort te komen. Uiteraard is dat makkelijk op te lossen zoasl Greg hierboven al meldt. ;)

Al bij al een zéér volwassen wagen, die F20. Klanten zijn er ook behoorlijk laaiend over... Ik heb hier in de showroom trouwens een witte F20 Sport staan met Styling 379... en da's toch wel een dik karretje hoor. :oops:

Begrijp ik het goed dat jij de telecom verlaten hebt voor een bmw dealer?;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er achter gekomen dat de 116i en 118i de motor van de Cooper S hebben?

Zo ja --> Heerlijk! Chippen naar 230pk en 6sec naar 100:cool:

Klopt dat?

In het verleden ging dat toch niet vanwege het conceptuele verschil? Cooper motor gebouwd om dwars voorin te liggen (ergo, voor FWD) en een 1 serie waarin deze in lengterichting dient te liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag de F20 eens deftig van dichtbij bekeken. Ik vind hem mooier als in het begin, en mooier dan op foto. Hij is wel zo knap niet als zijn voorganger imo.

Maaaaaaar er stond ook een zwarte met M-pack, en damn:inlove: Die is best wel knap! Een hele andere neus, die een pak knapper is.

Voor mij een 118i met chip en uitlaat + M-pack graag:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal niet veel zijn.

De korte kennismaking die ik ermee gehad heb leek het mij wel dat er meer ruimte was op de achterbank.

En een pak comfortabeler :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid