Ga naar inhoud

BMW F20 1-reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Een Opel Astra... Rijdt wrs niet even snedig, maar is ook een deftig afgewerkte comfortabele cruizer en kost de helft minder!

Interessante vergelijking daar...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scirocco is inderdaad waardig alternatief maar veel minder bruikbaar dan zo'n 1.

Volvo C30? Euh ok, veel plezier ermee!

En het huidig model Audi A3 bestaat nu ondertussen al bijna 42 jaar dus ik neem liever eens iets nieuws.

-Veel minder bruikbaar dan een 1, in welke zin?

-Ik heb er veel plezier mee, dankuwel.

-We hebben het over auto's, niet over de nieuwe tint zalmroze in de collectie van Ralph Lauren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante vergelijking daar...!

Draai het of keer het gelijk je wilt... Het is dezelfde klasse... Een Golf mag dan wel vergeleken worden :fp:

Kwil het nog wel allemaal zien veranderen nu met strikje z'n VAA regeltjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scirocco is inderdaad waardig alternatief maar veel minder bruikbaar dan zo'n 1.

Volvo C30? Euh ok, veel plezier ermee!

En het huidig model Audi A3 bestaat nu ondertussen al bijna 42 jaar dus ik neem liever eens iets nieuws.

waarom is de vw minder bruikbaar? en waarom zitten de anderen in een andere categorie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom is de vw minder bruikbaar? en waarom zitten de anderen in een andere categorie?

Scirocco en C30 zijn enkel als 3-deurs verkrijgbaar, wat duidelijk minder handig is als een 5-deurs. En de A3 is gewoon veel te oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

99% van de bestuurders voelt het verschil niet tussen een FWD golf en een RWD 1 reeks.

Maar ik wel

En daarom zeg ik dat ik me in die klasse geen betere daily kan inbeelden!

Naar het werk rijden op cruise control met een verbruik van 5,2 liter. Het binnenwegje inslaan aan de afrit met de handrem om het verkeer te vermijden en het rondpunt volledig dwars nemen als't geregend heeft. Met geen van alle voorgestelde alternatieven lukt het zo goed als met de 1-reeks!

Ik heb nu wel zijn grootste fout ontdekt: het automatisch aanslaan van de vier pinkers bij een hard remmanoevre... ik word daar onnozel van! :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog altijd niet volwassen geworden zie ik.
Elk zijn prioriteiten uiteraard, maar een auto verkiezen omdat hij 'driftbaar' is gaat er bij mij niet echt in.

't Is gewoon mogelijk om zo te rijden, dat betekent toch niet dat je elke bocht dwars gaat? Met een Audi A3 neem je toch ook niet elke bocht in onderstuur? En met een Volvo C30 hang je toch ook niet in elke bocht in de ESP?

De wetenschap dat je als daily een auto hebt die ook in het weekend "alle" plezier van een echte sportieve auto kan bieden, is voor mij inderdaad echt wel een argument die me over de streep kan trekken. Saaie, steriele auto's zeggen me nu eenmaal niks en daartoe reken ik eerder vermelde 2 wel.

Je hoeft het voor mij niet in te zien hoor, maar een 1 rijdt gewoon veel leuker dan al zijn directe concurrenten. Dat ie op andere punten dan misschien inboet, geloof ik best maar voor mij primeert het rijden. En ik ben zeker niet alleen...

aangepast door Maxime S
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt me ook op: je ziet ze al vrij vaak verschijnen. Ik denk dat de fleet markt er voor iets tussen zit.

Denk het ook. Veel blinde particulieren zijn er niet die een auto kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is gewoon mogelijk om zo te rijden, dat betekent toch niet dat je elke bocht dwars gaat? Met een Audi A3 neem je toch ook niet elke bocht in onderstuur? En met een Volvo C30 hang je toch ook niet in elke bocht in de ESP?

De wetenschap dat je als daily een auto hebt die ook in het weekend "alle" plezier van een echte sportieve auto kan bieden, is voor mij inderdaad echt wel een argument die me over de streep kan trekken. Saaie, steriele auto's zeggen me nu eenmaal niks en daartoe reken ik eerder vermelde 2 wel.

Je hoeft het voor mij niet in te zien hoor, maar een 1 rijdt gewoon veel leuker dan al zijn directe concurrenten. Dat ie op andere punten dan misschien inboet, geloof ik best maar voor mij primeert het rijden. En ik ben zeker niet alleen...

Ik doe enorm veel boerenbaantjes en ik spaar het gaspedaal niet. In gewone omstandigheden heeft mijn ESP nog niet moeten ingrijpen en heb ik nog geen greintje onderstuur, noch overstuur, mogen ondervinden. De auto stuurt snedig en neutraal. Wat ik nog van de testrit met een Mini van een paar jaar geleden onthouden heb is dat het rijgedrag van mijn C30 dat van een Mini redelijk goed benadert dus als je die auto destijds niet enkel wist te appreciëren omwille van de "handfring" denk ik dat je voor je beurt gesproken hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me ook wel voorstellen dat het me moeilijk zou vallen de C30 te kiezen (en dat zonder 'm gereden te hebben, wtf :$) als er ook een MINI of F20 alternatieven zijn. Heb ook een MX-5 gekozen voor z'n fingerspitzengefuhl, eerder dan het dakloze en klassieker aspect (appreciatie voor die zaken is pas later gekomen).

Bedenk me nu dat ik eens een F20 Sport ipv Urban moet testrijden... E87 vond ik tot nu toe pakken communicatiever, hence leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks eens een 116i van dichtbij kunnen bekijken, miljaar wat een lelijk hok is me dat binnenin. Heel vreemde stoffenkeuze voor de stoelen, een design dat er allesbehalve coherent uit ziet, en een overdaad aan knoppen. Het zou recht uit een Ford kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me ook wel voorstellen dat het me moeilijk zou vallen de C30 te kiezen (en dat zonder 'm gereden te hebben, wtf :$) als er ook een MINI of F20 alternatieven zijn.

Da's persoonlijke mening en bewijst volledig wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het binnenwegje inslaan aan de afrit met de handrem om het verkeer te vermijden en het rondpunt volledig dwars nemen als't geregend heeft. Met geen van alle voorgestelde alternatieven lukt het zo goed als met de 1-reeks!

Ben aan 't twijfelen tussen een 116i of een E63 AMG. Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor een 116i ga wegens gebrek aan een handrem bij een E63.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid