Ga naar inhoud

BMW M2


Gast

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, William Blake zei:

Enkel de velgen en de uitlaat (met titanium tips) zou ik nemen.

Wat is het nut van die remmen? Die waren toch al top?

Idem.

Graag de grijze wielen voor mij, en als dat kan op een Laguna Seca blauwe (kan dat, Individual op een M2 CS?). :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom staan er trouwens 2 cijfers bij de CO2 (zowel bij manueel als dkg)?

Émissions de CO2 en g/km (cycle mixte) : 228–225 [210–209]

Gelukkig is het in Vlaanderen simpeler:

Het brandstofverbruik van de BMW M2 Competition bedraagt 7,9 l/100 km en de CO2-emissie bedraagt 185 g/km. Data op basis van peildatum 01-03-2018.

:wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, William Blake said:

Enkel de velgen en de uitlaat (met titanium tips) zou ik nemen.

Wat is het nut van die remmen? Die waren toch al top?

Idd. Carbon dak vind ik ook wel nice!

Er zijn af-fabriek al optionele topremmen, en zonder mottige rode remklauwen...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Waarom staan er trouwens 2 cijfers bij de CO2 (zowel bij manueel als dkg)?

Émissions de CO2 en g/km (cycle mixte) : 228–225 [210–209]

Gelukkig is het in Vlaanderen simpeler:

Het brandstofverbruik van de BMW M2 Competition bedraagt 7,9 l/100 km en de CO2-emissie bedraagt 185 g/km. Data op basis van peildatum 01-03-2018.

:wacko:

Afhankelijk van de gekozen opties.

Onderste zal nog de oude NEDC zijn vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Phil said:

Idd. Carbon dak vind ik ook wel nice!

Hoe doen ze dat aftermarket? Effe het dak vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al onze modeljaar 2019 Benzen krijgen 2 verschillende uitstootcijfers op de COC: NEDC2.0 en WLTP.

Die laatste is afhankelijk van de gekozen opties, niet alleen banden/velgen/transmissie spelen mee zoals bij NEDC, ook leder, pano dak, bvb, etc   ....

Tot zeker 2020 hanteert men NEDC2.0 in België

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe doen ze dat aftermarket? Effe het dak vervangen?

Da's toch "maar" een dakplaat die op het alu frame wordt gepuntlast of zelfs misschien enkel maar gekleefd? LIjkt me nog doenbaar om die te verwijderen en te vervangen door een plastieken dak dat gekleefd wordt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, William Blake zei:

Al onze modeljaar 2019 Benzen krijgen 2 verschillende uitstootcijfers op de COC: NEDC2.0 en WLTP.

Die laatste is afhankelijk van de gekozen opties, niet alleen banden/velgen/transmissie spelen mee zoals bij NEDC, ook leder, pano dak, bvb, etc   ....

Tot zeker 2020 hanteert men NEDC2.0 in België

Straks, als Groen nog meer in de pap te brokken heeft, vinden ze heus wel een ecomalus uit die een klets co²-cijfers erbij kletst omdat je natuurlijk leder hebt steken in je auto, in plaats van kunstleder. :D 

:cry: 

En over enkele tellen komt Wooter melden dat Tesla nu enkel nog maar kunstleder heeft en dat dat héél natuurlijk en soepel aanvoelt en dus beter is dan.... zzzzzzzzzzzz.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, William Blake said:

Al onze modeljaar 2019 Benzen krijgen 2 verschillende uitstootcijfers op de COC: NEDC2.0 en WLTP.

Die laatste is afhankelijk van de gekozen opties, niet alleen banden/velgen/transmissie spelen mee zoals bij NEDC, ook leder, pano dak, bvb, etc   ....

Tot zeker 2020 hanteert men NEDC2.0 in België

NEDC 2.0 ~ NEDCcorr?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, gTa said:

Da's toch "maar" een dakplaat die op het alu frame wordt gepuntlast of zelfs misschien enkel maar gekleefd? LIjkt me nog doenbaar om die te verwijderen en te vervangen door een plastieken dak dat gekleefd wordt.

Vind je dat nu zelf niet redelijk verregaand? Als accessoire iets gaan verkopen waarbij men moet gaan lassen om te installeren? Lijkt me iets dat je toch nooit kunt doen zoals de lasrobots in de fabriek? Het gaat hier niet over dingen uit mekaar schroeven of losklikken eh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, gTa said:

En over enkele tellen komt Wooter melden dat Tesla nu enkel nog maar kunstleder heeft en dat dat héél natuurlijk en soepel aanvoelt en dus beter is dan.... zzzzzzzzzzzz.

Dat heeft hij al gedaan :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Phil zei:

NEDC 2.0 ~ NEDCcorr?

Laatste 3 maand voor zeker 50 pg WLTP-miserie communicatie ontvangen van MBBel en nergens de term NEDCcorr gelezen, maar is inderdaad hetzelfde vermoed ik.... Meetmethode is WLTP MAAR wordt terug gerekend naar NEDC en die laatste hanteert men voor VAA/BIV/... te berekenen (tot 2020 zeker)

Wij zien vooral dat onze oudere motorengeneratie hieronder ruim 13-15% stijgen, de nieuwe soms nog geen 10%. WLTP minimum 20%. Echt een gedoe.

Maar bestel je voor de officiële vrijgave van modeljaar 2019 (met dus de finale cijfers), afhankelijk van model, krijg je verschil in BIV in Vlaanderen terug van MB. Vandaag GLE43AMGCp verkocht, was 4100 BIV, wordt bijna 9000 wellicht, mooie deal dus.

E63 ook richting 240-246 gram wellicht, vrijgave 22/5 dus voor die datum bestellen.

Tot hier de  off-topic :D

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vind je dat nu zelf niet redelijk verregaand? Als accessoire iets gaan verkopen waarbij men moet gaan lassen om te installeren? Lijkt me iets dat je toch nooit kunt doen zoals de lasrobots in de fabriek? Het gaat hier niet over dingen uit mekaar schroeven of losklikken eh.

Ja, 't gaat ver, maar 't is business, hé.

Ik vermoed wel dat de dakplaten niet meer gelast worden maar gelijmd. Carbon dakje zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om toch iets positiefs te zeggen: knappe velgen.
De rest hoort ergens op de kermis thuis, helemaal het noorden kwijt ginder, als je 't mij vraagt;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten dingen op die ik wel kan appreciëren maar je kan er inderdaad zonder al teveel moeite een serieuze foorbak van maken...

Toch benieuwd naar de carbon dak als M-Performance accessoire, hoe hebben ze dat kunnen regelen :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Stancke zei:

Zitten dingen op die ik wel kan appreciëren maar je kan er inderdaad zonder al teveel moeite een serieuze foorbak van maken...

Toch benieuwd naar de carbon dak als M-Performance accessoire, hoe hebben ze dat kunnen regelen :blink:

Stickertje :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Alexx zei:

Die velgen steken al een tijdje men ogen uit :D gunmetal finish zoals op de M4CS moet ook knap zijn

Idd, wel jammer dat ze zo prijzig zijn, 5700€ ;) Verkrijgbaar in combinatie met Michelin Pilot Sport Cup 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Stancke zei:

Idd, wel jammer dat ze zo prijzig zijn, 5700€ ;) Verkrijgbaar in combinatie met Michelin Pilot Sport Cup 2.

Moet je mij niet vertellen :( 

Heb al wat rondgezocht maar ze zijn echt duur vind ik. Op leebmann kan je enkel de velgen kopen en zit je aan een 3300€ zonder verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid