Ga naar inhoud

BMW M2


Gast

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, ICM zei:

Dit affront is de druppel. Mijn M4 is al een -du jamais vu- 6 jaar oud in augustus.

IK HEB AL VOOR MINDER EEN NIEUWE AUTO GEKOCHT

Kist is gaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Tommie zei:

Het belangrijkste voor de meeste 'stockaanbiedingen' die je overal vindt bij de 'premium' merken is dat er een bepaalde klasse van EuroNORM is die VOOR 31/08 dit jaar moet ingeschreven worden. Het is dus zaaks van al die wagens te 'pushen'.

 

 

Wist ik niet.  Over welke wagens gaat het dan (bvb bij BMW)? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Framfy zei:

Wist ik niet.  Over welke wagens gaat het dan (bvb bij BMW)? 

Alles. Is niet modelafhankelijk. Ik heb zo 4 wagens nog staan. Een G05 X5 40i, een F32 420i Coupé, een G20 320d en een G32 620dGT.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ICM zei:

Dit affront is de druppel. Mijn M4 is al een -du jamais vu- 6 jaar oud in augustus.

IK HEB AL VOOR MINDER EEN NIEUWE AUTO GEKOCHT

Ge kunt ook niet elk jaar de lotto winnen ééééééééééééé. @ICM

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Krikkie zei:

Hoor net van mijn zus dat er amper tot niets van verkoop is bij hun (ook BMW), vreemde shit! 😅

Waar? Er zijn natuurlijk altijd concessie die kut draaien, altijd. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tommie said:

Het probleem met registraties momenteel is de productiestop die er geweest is. Wagens die reeds een lange levertermijn hadden - X3 30e, X5 45e, GLE 300de zal ook wel - schuiven nu naar 2021. Dat verschuift dus vanalles. Onze targets zijn op die wagens ook gevoelig verlaagd daardoor.

Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn he, dat beeld wil ik ook niet schetsen hoor Bert. Is er een serieuze gap. Maar wij draaien - ik herhaal mijn eerdere post naar Porker aan - bijna pre-coronacijfers. Show must go on.

Stel dat je gedurende 3 maanden 40% van je normaal niveau verkocht hebt, met bijkomend de resterende 9 maanden het normale niveau (big IF maar goed). Dan ontbreekt einde vh jaar nog steeds 15%, da's toch gigantisch? 

Dat alleen al heeft gigantische repercussies, terwijl we het nog niet over een worst-case scenario hebben, verre van.

Ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat veel mensen het belang van 3 maanden quasi stilstand enorm onderschatten. 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tommie zei:

Waar? Er zijn natuurlijk altijd concessie die kut draaien, altijd. :D 

Ga ik hier niet openbaar zetten 😁 zal pm sturen

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

 6% verwacht MEER te gaan bestellen dan vorig jaar omwille van aanwervingen. 80% verwacht 'business as usual'. Slechts 14% verwacht een inkrimping van de vloot of een tijdelijke stagnatie van bestellingen.

Da's wel nog zot eigenlijk. Zou ik totaal niet verwachten :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lefty zei:

Stel dat je gedurende 3 maanden 40% van je normaal niveau verkocht hebt, met bijkomend de resterende 9 maanden het normale niveau (big IF maar goed). Dan ontbreekt einde vh jaar nog steeds 15%, da's toch gigantisch? 

Dat alleen al heeft gigantische repercussies, terwijl we het nog niet over een worst-case scenario hebben, verre van.

Ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat veel mensen het belang van 3 maanden quasi stilstand enorm onderschatten. 

 

 

Natuurlijk is dat gigantisch. Niemand beweert anders. Maar dat betekent dus niet dat je dat oplost door:

1 - al je marge (zowel als dealer, als invoerder, als constructeur) overboord te smijten

2 - er van uit te gaan dat de wereld naar de verdoemenis gaat en je beter dus stopt met positief denken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, Tommie said:

Natuurlijk is dat gigantisch. Niemand beweert anders. Maar dat betekent dus niet dat je dat oplost door:

1 - al je marge (zowel als dealer, als invoerder, als constructeur) overboord te smijten

2 - er van uit te gaan dat de wereld naar de verdoemenis gaat en je beter dus stopt met positief denken

 

 

Er is een grijze zone hé. Uiteraard zal iedereen het met minder marge moeten doen, dat spreek toch voor zich? Of het nu minder marge is op een individuele wagen of minder winst gezien je omzet in elkaar stuikt, het kan simpelweg niet hetzelfde als voordien zijn - en dat vermoedelijk voor enkele jaren.

En dat tweede...ook daar is een grijze zone. Ik ben toch liever wat realistisch op dat vlak.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, PJH zei:

Ontopic: M2 is eigenlijk de enige BMW die ik zou willen vandaag. Zo vet ❤️

Liever dan 1M?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, OlivierV zei:

Liever dan 1M?

Als ik mag kiezen wordt het een atmo hoogtoerige ///M

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, OlivierV zei:

Liever dan 1M?

Uit het huidige gamma bedoel ik. Quasi alles dat ze maken is niet meer sportief qua rijsensatie. De M2 spreekt het meeste aan wegens M3 motor in een compacte auto

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Order66 zei:

Als ik mag kiezen wordt het een atmo hoogtoerige ///M

Ik heb een weekendje met een E92 M3 mogen rijden. Stond/staat hoog op mijn must-have lijstje voor er bij.

mmm... sloeg dat een beetje tegen eerlijk gezegd. Die standaard stoelen zijn echt heel triestig.. ZO lomp en hoog dat je zit. Er komt veel kritiek op de standaard stoelen in een M2, wel, die zijn echt 3x beter dan van de E92.

Een straatje in driften, rustig in 2de op de gas... vergeet het ook maar. En in 1ste zit je wat in die begrenzer te vlammen.

En in dagelijks verkeer is dat gewoon echt niet snel. Komt echt tot zijn recht on track denk ik. Maar ik was best teleurgesteld. Stond heel lang op mijn lijstje :inlove:

Misschien uit den boze dat ik dit zeg: Maar ik vind mijn M2 in alle opzichten stukken beter. Buiten de sound misschien? Deze had een Mperformance uitlaat, maar vond ik nog heel stil en braaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed toch dat er wat geannuleerde orders gaan zijn en dit over hun volledige gamma en waarschijnlijk nog meer op hun topmodellen.
Zo komt mijn bestelde m2 cs 3 weken vroeger dan de leverdatum die ik had voor Corona [emoji2369]

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Alexx zei:

Een straatje in driften, rustig in 2de op de gas... vergeet het ook maar. En in 1ste zit je wat in die begrenzer te vlammen.

En in dagelijks verkeer is dat gewoon echt niet snel. Komt echt tot zijn recht on track denk ik. Maar ik was best teleurgesteld. Stond heel lang op mijn lijstje :inlove:

Misschien uit den boze dat ik dit zeg: Maar ik vind mijn M2 in alle opzichten stukken beter. Buiten de sound misschien? Deze had een Mperformance uitlaat, maar vond ik nog heel stil en braaf.

Duidelijk dat je gewoon bent om altijd met turbo auto's te rijden. 

Een atmo vraagt gewoon een andere rijstijl (lees: meer 'geforceerd')

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Alexx zei:

Ik heb een weekendje met een E92 M3 mogen rijden. Stond/staat hoog op mijn must-have lijstje voor er bij.

mmm... sloeg dat een beetje tegen eerlijk gezegd. Die standaard stoelen zijn echt heel triestig.. ZO lomp en hoog dat je zit. Er komt veel kritiek op de standaard stoelen in een M2, wel, die zijn echt 3x beter dan van de E92.

Een straatje in driften, rustig in 2de op de gas... vergeet het ook maar. En in 1ste zit je wat in die begrenzer te vlammen.

En in dagelijks verkeer is dat gewoon echt niet snel. Komt echt tot zijn recht on track denk ik. Maar ik was best teleurgesteld. Stond heel lang op mijn lijstje :inlove:

Misschien uit den boze dat ik dit zeg: Maar ik vind mijn M2 in alle opzichten stukken beter. Buiten de sound misschien? Deze had een Mperformance uitlaat, maar vond ik nog heel stil en braaf.

Ik volg wel wat je zegt. 

De E92 M3 is op dat vlak behoorlijk verkeerd begrepen, vind ik. Die auto werd vaak verweten van te zacht en te weinig explosief te zijn. Gezien zijn gewicht en type motor: begrijpelijk. 

Maar dat is ook wat die auto zo ongelofelijk goed maakt. Dat is fijnproeversmateriaal van de allerhoogste plank, imo. Verfijnd, extreem smakelijk qua motorkarakter, gedoseerd in zijn communicatie en ook afgewogen qua eisen inzake input. Daarmee vergeleken zijn de recentere M producten (en ik ga even overdrijven met als doel het contrast duidelijk te proberen illustreren) qua motorkarakter en - sound en loopcultuur eerder botte, bijzonder hard on/off, overgeexciteerde kermisattracties; het gaat om instant maximake kicks en precisie is daar veel minder van tel. De S65 lijkt me een motor die zich eerder richt tot de al wat oudere genieter, minder tot de jonge snaak die wil gooien en smijten en pop'n'bang-en en instant bonkers power. 

Die 4-liter V8 is een speciaaltje. Denk dat het een motor is die je zachtjes aan leert kennen en appreciëren, maar naar mijn mening van het beste dat BMW M heeft gebouwd. Zo exquis van karakter, amai. (is natuurlijk ook persoonlijk, ik vind de motor van de uitgaande M3/M4 bv absoluut geen topper, noch qua karakter, noch qua finesse, en al helemaal niet qua sound... voor mij is dat de low point qua M3-motorisaties samen met de basic vierpitter uit de E30 ... of nog anders gezegd: de S65 gaat m.i. de annalen in gaan als een topproduct, nog echte motorbouwkunst van de bovenste plank, daar waar de S55 naar mijn aanvoelen geen "evergreen"-karakter heeft)

Als je die S65 bruusk wil rijden (wat tegen zijn natuur is, het is immers een motor afgeleid van een kractbron uit de racerij en daar is finesse en beheersbaarheid en voorspelbaarheid troef) moet je (zoals Maxime zegt) inderdaad hard forceren, veel meer dan die turboblokken. En dat voelt ook aan alsof je veel meer moeite moet doen. Een beetje tegen de wil van de motor in. 

Wat ik wel beaam: ding heeft eigenlijk wat pit te weinig. Vandaar ook dat BMW er een 4,4-liter versie van maakte, die schijnt een pak meer adem en grunt te hebben. (Er zijn ook bedrijven die big displacement kits maken ervoor.) Zeker vergeleken met de bonkers grunt die al die drukgevoede blokken leveren, is de initiële power feel plattekes.  Maar dat ebt weg na er meer mee te rijden. En ik kan niet om die exquise balans, evenwicht, afgewogenheid, finesse, precisie heen... (maar het kamp vd lovers is dunner bevolkt dan het kamp vd haters). Wat een blok. 😍

Eigenlijk is dat de laatste old school krachtbron, voordat de M3 drukgevoed werd (en dat is vanuit liefhebbersstandpunt - denk ik - niet de beste evolutie geweest, albeit logisch en noodzakelijk en de trend) 

 

edit: groot nadeel, ook logisch gezien zijn herkomst (racerij in tijden waar er niet op brandstof bespaard moest worden), is dat die V8 (net zoals de V10 waarvan hij is afgeleid) ab-so-luut niet zuinig te rijden valt ... extreem dorstig ... en dus ook navenante co²-uitstoot (al zijn ze ondertussen al oud genoeg om qua tax nog iet of wat "betaalbaar" te zijn)

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me evident dat je een atmo V8 niet kan driften aan 2500rpm in 2e versnelling.

Dat lukt met mijn atmo flat-6 ook niet :D  Met de M140i is dat met de vingers in de neus. 500Nm koppel tov 5Nm koppel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, gTa zei:

Ik volg wel wat je zegt. 

De E92 M3 is op dat vlak behoorlijk verkeerd begrepen, vind ik. Die auto werd vaak verweten van te zacht en te weinig explosief te zijn. Gezien zijn gewicht en type motor: begrijpelijk. 

Maar dat is ook wat die auto zo ongelofelijk goed maakt. Dat is fijnproeversmateriaal van de allerhoogste plank, imo. Verfijnd, extreem smakelijk qua motorkarakter, gedoseerd in zijn communicatie en ook afgewogen qua eisen inzake input. Daarmee vergeleken zijn de recentere M producten (en ik ga even overdrijven met als doel het contrast duidelijk te proberen illustreren) qua motorkarakter en - sound en loopcultuur eerder botte, bijzonder hard on/off, overgeexciteerde kermisattracties; het gaat om instant maximake kicks en precisie is daar veel minder van tel. De S65 lijkt me een motor die zich eerder richt tot de al wat oudere genieter, minder tot de jonge snaak die wil gooien en smijten en pop'n'bang-en en instant bonkers power. 

Die 4-liter V8 is een speciaaltje. Denk dat het een motor is die je zachtjes aan leert kennen en appreciëren, maar naar mijn mening van het beste dat BMW M heeft gebouwd. Zo exquis van karakter, amai. (is natuurlijk ook persoonlijk, ik vind de motor van de uitgaande M3/M4 bv absoluut geen topper, noch qua karakter, noch qua finesse, en al helemaal niet qua sound... voor mij is dat de low point qua M3-motorisaties samen met de basic vierpitter uit de E30 ... of nog anders gezegd: de S65 gaat m.i. de annalen in gaan als een topproduct, nog echte motorbouwkunst van de bovenste plank, daar waar de S55 naar mijn aanvoelen geen "evergreen"-karakter heeft)

Als je die S65 bruusk wil rijden (wat tegen zijn natuur is, het is immers een motor afgeleid van een kractbron uit de racerij en daar is finesse en beheersbaarheid en voorspelbaarheid troef) moet je (zoals Maxime zegt) inderdaad hard forceren, veel meer dan die turboblokken. En dat voelt ook aan alsof je veel meer moeite moet doen. Een beetje tegen de wil van de motor in. 

Wat ik wel beaam: ding heeft eigenlijk wat pit te weinig. Vandaar ook dat BMW er een 4,4-liter versie van maakte, die schijnt een pak meer adem en grunt te hebben. (Er zijn ook bedrijven die big displacement kits maken ervoor.) Zeker vergeleken met de bonkers grunt die al die drukgevoede blokken leveren, is de initiële power feel plattekes.  Maar dat ebt weg na er meer mee te rijden. En ik kan niet om die exquise balans, evenwicht, afgewogenheid, finesse, precisie heen... (maar het kamp vd lovers is dunner bevolkt dan het kamp vd haters). Wat een blok. 😍

Eigenlijk is dat de laatste old school krachtbron, voordat de M3 drukgevoed werd (en dat is vanuit liefhebbersstandpunt - denk ik - niet de beste evolutie geweest, albeit logisch en noodzakelijk en de trend) 

 

edit: groot nadeel, ook logisch gezien zijn herkomst (racerij in tijden waar er niet op brandstof bespaard moest worden), is dat die V8 (net zoals de V10 waarvan hij is afgeleid) ab-so-luut niet zuinig te rijden valt ... extreem dorstig ... en dus ook navenante co²-uitstoot (al zijn ze ondertussen al oud genoeg om qua tax nog iet of wat "betaalbaar" te zijn)

Inderdaad! Echt een waanzinnige motor.

Heb er een paar keer mee kunnen rijden en dat zijn motoren die we simpelweg niet meer kennen de dag van vandaag. Maar damn... wat zou ik er graag eentje hebben! :inlove: 

Wat had ik graag eens met een GTS gereden om het verschil te voelen met de normale M3. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Maxime S zei:

 wat zou ik er graag eentje hebben! :inlove: 

 

Idem, maar schrik van taksen en lagerschalen enz :( En vind maar eens een manuele zonder navi....

Dat en een E39 M5 ❤️

https://www.autoscout24.fr/offres/-662e4e72-fe4e-426d-8ccd-2dd8553367c1
Geil. Maar 3k jaarlijks helaas.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Ik volg wel wat je zegt. 

De E92 M3 is op dat vlak behoorlijk verkeerd begrepen, vind ik. Die auto werd vaak verweten van te zacht en te weinig explosief te zijn. Gezien zijn gewicht en type motor: begrijpelijk. 

Maar dat is ook wat die auto zo ongelofelijk goed maakt. Dat is fijnproeversmateriaal van de allerhoogste plank, imo. Verfijnd, extreem smakelijk qua motorkarakter, gedoseerd in zijn communicatie en ook afgewogen qua eisen inzake input. Daarmee vergeleken zijn de recentere M producten (en ik ga even overdrijven met als doel het contrast duidelijk te proberen illustreren) qua motorkarakter en - sound en loopcultuur eerder botte, bijzonder hard on/off, overgeexciteerde kermisattracties; het gaat om instant maximake kicks en precisie is daar veel minder van tel. De S65 lijkt me een motor die zich eerder richt tot de al wat oudere genieter, minder tot de jonge snaak die wil gooien en smijten en pop'n'bang-en en instant bonkers power. 

Die 4-liter V8 is een speciaaltje. Denk dat het een motor is die je zachtjes aan leert kennen en appreciëren, maar naar mijn mening van het beste dat BMW M heeft gebouwd. Zo exquis van karakter, amai. (is natuurlijk ook persoonlijk, ik vind de motor van de uitgaande M3/M4 bv absoluut geen topper, noch qua karakter, noch qua finesse, en al helemaal niet qua sound... voor mij is dat de low point qua M3-motorisaties samen met de basic vierpitter uit de E30 ... of nog anders gezegd: de S65 gaat m.i. de annalen in gaan als een topproduct, nog echte motorbouwkunst van de bovenste plank, daar waar de S55 naar mijn aanvoelen geen "evergreen"-karakter heeft)

Als je die S65 bruusk wil rijden (wat tegen zijn natuur is, het is immers een motor afgeleid van een kractbron uit de racerij en daar is finesse en beheersbaarheid en voorspelbaarheid troef) moet je (zoals Maxime zegt) inderdaad hard forceren, veel meer dan die turboblokken. En dat voelt ook aan alsof je veel meer moeite moet doen. Een beetje tegen de wil van de motor in. 

Wat ik wel beaam: ding heeft eigenlijk wat pit te weinig. Vandaar ook dat BMW er een 4,4-liter versie van maakte, die schijnt een pak meer adem en grunt te hebben. (Er zijn ook bedrijven die big displacement kits maken ervoor.) Zeker vergeleken met de bonkers grunt die al die drukgevoede blokken leveren, is de initiële power feel plattekes.  Maar dat ebt weg na er meer mee te rijden. En ik kan niet om die exquise balans, evenwicht, afgewogenheid, finesse, precisie heen... (maar het kamp vd lovers is dunner bevolkt dan het kamp vd haters). Wat een blok. 😍

Eigenlijk is dat de laatste old school krachtbron, voordat de M3 drukgevoed werd (en dat is vanuit liefhebbersstandpunt - denk ik - niet de beste evolutie geweest, albeit logisch en noodzakelijk en de trend) 

 

edit: groot nadeel, ook logisch gezien zijn herkomst (racerij in tijden waar er niet op brandstof bespaard moest worden), is dat die V8 (net zoals de V10 waarvan hij is afgeleid) ab-so-luut niet zuinig te rijden valt ... extreem dorstig ... en dus ook navenante co²-uitstoot (al zijn ze ondertussen al oud genoeg om qua tax nog iet of wat "betaalbaar" te zijn)

De nagel op de kop wat mij betreft. Ik heb lang niet met een E92 M3 willen rijden omdat ik bang was dat mijn ideaalbeeld volledig aan diggelen geslagen zou worden gezien ik de afgelopen jaren vooral ervaring heb opgebouwd met de S55, N54 en N55. Maar potverdekke die S65 is er toch eentje die blijft plakken in mijn gedachten. Bovendien ook een van de best klinkende V8 motoren ooit gebouwd wat mij betreft.

Een F80 vergelijken met een vind ik dan ook een beetje naast de kwestie. Ze vereisen een totaal verschillende aanpak. Idem voor de M2. Mijn F80 is een snel maar ook zeer bot apparaat. Op circuit is dat uiteraard sneller dan een E92, maar zeker niet plezanter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem, maar schrik van taksen en lagerschalen enz [emoji20] En vind maar eens een manuele zonder navi....
Dat en een E39 M5 [emoji3590]
https://www.autoscout24.fr/offres/-662e4e72-fe4e-426d-8ccd-2dd8553367c1
Geil. Maar 3k jaarlijks helaas.

 

Buiten problemen met de lagerschalen waren die blokken toch wel vrij betrouwbaar dacht ik?

Familie van mij heeft er zo ene gehad en buiten het preventief aanpakken van die lagerschalen nooit iets gek mee aan de hand gehad. Nog steeds verliefd op die auto [emoji3590]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp jullie wel hoor. En volledig waar wat je zegt. Ik ben gewoon op met turbo motoren te rijden. Buiten af en toe een GT3 rij ik quasi niets atmo. 
 

Misschien heb ik de auto gewoon in de verkeerde omstandigheden getest. En ik begrijp best dat deze on track heel precies rijdt omwille van zijn gedoseerde gaspedaal. Gewoon een mindere auto als daily. En dan vind ik de M2 weer top hoe die alles combineert: Daily/track. Maar minder puur als een E92 M3, zowiezo. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid