Ga naar inhoud

Breaks met 600 pk

Welke snelle lijkwagen?  

70 leden hebben gestemd

1. 1. Welke snelle lijkwagen?

• Audi RS6 Avant Performance
      40
    • BMW Alpina B5 Bi-Turbo Touring
      15
    • Mercedes-AMG E63 S 4MATIC Break
      15

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jammer eigenlijk dat bepaalde dingen niet gequote mogen worden. Begint wat irritant te worden dat mensen elders iets zeggen en openbaar / hier weer totaal wat anders.

Maar bon - let it go Lefty :roll:

Je mag hier alles zeggen, zolang het maar in het kraam past van de grote egos. ;)

Geplaatst:

Jokke is duidelijk aan het radicaliseren richting track-focussed speelgoed. Duidelijk een gevolg van slechte vrienden die een Lotus aanraden.

Allah akbar, murder the apex! :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Soms is het wel leuk om te genieten van wat goede audio, met een fijne zetel die uw reet verwarmd en masseert,

terwijl op de achtergrond een V8 lekker dondert, en je uw kop niet constant moet zotmaken of de volgende plas aquaplaning u tegen

een gevel gaat kletsen dankzij een stel kale circuitkletsen.

Zo een totaalpakket is nooit het beste. Wil je meer comfort dan is een S of Bentley nog wel beter. Ga je tracken

met zo een ding dan is dat eens leuk maar ben je op het einde van de dag 2-3000€ kwijt omdat je 4 21" sloffen erdoor

zijn, incluis je kromme schijven en blokken... Maar om vlot op de baan te zijn en te genieten van alle capaciteiten

binnen wat ermee kan (en face it, die dingen zijn mega ground coverers) kun je daar een leuke tijd mee hebben.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jammer eigenlijk dat bepaalde dingen niet gequote mogen worden. Begint wat irritant te worden dat mensen elders iets zeggen en openbaar / hier weer totaal wat anders.

Maar bon - let it go Lefty :roll:

Wat zou je willen bewijzen dat het enkel door VAA was of zo? En dat ik nooit verwees naar de enorme runningkosten van zoiets? 

Geplaatst:

De Scandinavische forumnar komt al aandraven met argumenten die de woorden "gat", "schijten" en "hoger" bevatten, én met legio beweringen dat diesels even veel verbruiken. : :D

Da's wat bij mij -denk ik- ook echt het plezier zou killen: zelfs als je rustig rijdt gewoon veelvuldig hogere running costs voor (uiteindelijk) maar minimaal gestegen rijplezier. OK, zelfs in een file is een E 63 AMG leuker dan een E 350 CDI, maar "een klein beetje beter ruiken dan schijt" dat stinkt nog altijd hé. :lol:

Ik heb de rekening gemaakt voor het (voor mij) realistisch scenario van 535i vs. 535d (als opvolger van m'n huidige) en daar twijfel ik zelfs al (vooral omdat de 535i nog wat mods nodig heeft om ook bij rustig rijden écht leuker te zijn/klinken). Bij het (voor mij helaas minder realistisch) scenario van B3 vs D3 was ik overtuigd dat ik de B3 zou nemen, maar na testritten met beide was ik eerlijk gezegd wat geschrokken van het feit dat de B eigenlijk bij gewoon rijden nauwelijks of niet leuker is. Gelukkig blijft ook de running cost van zo'n 3-liter benzine binnen de perken. Maar toch ... als je dan met gezin een 1.000 km op de klok zet richting Alpen, vind ik het net zo prettig om op 't eind van de rit een 6,x liter (diesel) gemiddeld verbruik te zien staan in plaats van een 9,x liter (benzine).

En daarmee komen we bij jouw stokpaardje: 't is die filtering (geluid, trillingen, ...) die alles wegneemt, en dus ook de goeie dingen. Ik snap jouw Lotus-focus (wat een leuk woord :lol: ik neem een patent maar verleen jou gebruiksrecht) dus écht wel. Elders al verteld: ik kon eventjes terug een manuele E34 535i rijden (van rond 1990 ofzo, misschien nog iets ouder zelfs), een manuele. Maar jongens toch :inlove: daarmee vergeleken voelt een hedendaagse 535i als een gevoelloze TGV-trein waar je hoogstens nog passagiert (als chauffeur!) terwijl je in die oude 535i nog écht rijdt. Wat een ontnuchtering, en eigenlijk geen leuke. :cry:

Waar zeg ik iets over niet kunnen permitteren?

Ik stel gewoon dat de zware diesels die het prestatieniveau van de zware reisberlines halen evenveel verbruiken.

Misschien is het omdat ik de wagen moet gebruiken om te gaan werken en niet de luxe heb mijn autokilometers af te leggen op weg naar een Alpijnse vakantiebestemming, maar sinds Juni reed ik met de 640dGC, de 530d GT, de 730d en 750Ld en de X5 3.0d en 50d. En met alle exemplaren zat ik rond de 11.5L /100km.

En voor je in je pen kruipt om hier weer een hele rits ja-maars en veronderstellingen neer te zetten: Nee, ik reed daar niet aggressiever mee dan met de mijne (integendeel, deze stonden allemaal op locale platen en het risico om geflitst te worden was dus groter) en nee, ik ben er niet de rallywegen rond Ieper mee gaan afjekkeren (daarvoor moet ik wachten tot ik een 318d M meekrijg).

Met de 750d zijn we twee weken terug van Frankrijk naar London en dan naar Brussel gereden. Bijna uitsluitend snelweg: 11.9L over een goei 1000km. Wanneer mijn 750i van de oude garde een goei 12L verbruikt over dergelijke ritten, verontschuldig me dan dat ik de vraag durf stellen waar die fameuze mirakelwagens wel rondrijden.

De hamvraag in dit topic zit rond je eigen stokpaardje "ik heb de rekening gemaakt". I got news for you: degenen die zich een RS6 Plus, een E63 AMG S of andere kopen, moeten niet rekenen. Die kopen dat gewoon omdat ze goesting hebben en omdat het kan.  

Geplaatst:

Swede hier ben je toch even fout imo..... of ga je ecorunnen met zo een E AMG, RS etc? (waardoor je dan weer beter voor de diesel kan gaan).

Heb eens, naar aanleiding ook van iemand anders zijn beweringen hier gekeken wat ik vroeger zoals zei over de E AMG qua kritische opmerkingen, en die staan heus niet in 1 postje maar kwam zeer regelmatig terug. 

"DE reden waarom 1 ding vast staat: de E AMG gaat voor kerstmis de deur uit.
De laatste 30 dagen heb ik net geen 15.000 uitgegeven aan die bak zonder 1 km te rijden.
(biv + gemeenteaccijnzen + rijtaks + verzekering + onderhoud)."

"1 groot nadeel, en misschien de reden dat ik hem geen 5 jaar zal houden: running cost om ziek van te worden "

"ik wist dat de auto veel verbruikt maar als je het uiteindelijk onder ogen krijgt is het even slikken. Heb nu 2000 km op de teller en zit aan 18,5 liter "

"En vergeet de naft niet.....gemiddeld verbruik op 4500 km, waaronder +2500km autostrade: 19.2 liter (en dat is dan nog volgens de boordcomputer)"

Geplaatst:

Wat zou je willen bewijzen dat het enkel door VAA was of zo? En dat ik nooit verwees naar de enorme runningkosten van zoiets? 

Ik moet helemaal niks bewijzen, maar ik kan zo 1 op 1 een tekst kopiëren waarin je compleet iets anders beweert dan je eerste post alhier. Ik heb dat bij nog iemand gedaan in deze thread, maar die werd er blijkbaar ook niet graag mee geconfronteerd :roll:

But as said - I'll let it go, ik moet het hart maar eens van mijn tong weghalen  ^_^ 

Geplaatst:

Met de 750d zijn we twee weken terug van Frankrijk naar London en dan naar Brussel gereden. Bijna uitsluitend snelweg: 11.9L over een goei 1000km. Wanneer mijn 750i van de oude garde een goei 12L verbruikt over dergelijke ritten, verontschuldig me dan dat ik de vraag durf stellen waar die fameuze mirakelwagens wel rondrijden. 

Dat kan toch niet man...enfin, ik heb nu - over lange en snelle ritten - toch al vaak de vergelijking kunnen maken.

Met de Alpina diesel zat ik volgens mij vanaf Krakow naar Brussel aan 14l gemiddeld, maar dat was wel echt à fond, zowat overal.

Met de RS6 had ik vroeger ritten van 36l gemiddeld en meer!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

En daarmee komen we bij jouw stokpaardje: 't is die filtering (geluid, trillingen, ...) die alles wegneemt, en dus ook de goeie dingen. Ik snap jouw Lotus-focus (wat een leuk woord :lol: ik neem een patent maar verleen jou gebruiksrecht) dus écht wel. Elders al verteld: ik kon eventjes terug een manuele E34 535i rijden (van rond 1990 ofzo, misschien nog iets ouder zelfs), een manuele. Maar jongens toch :inlove: daarmee vergeleken voelt een hedendaagse 535i als een gevoelloze TGV-trein waar je hoogstens nog passagiert (als chauffeur!) terwijl je in die oude 535i nog écht rijdt. Wat een ontnuchtering, en eigenlijk geen leuke. :cry:

Ik bevuistig!

Geplaatst:

Swede hier ben je toch even fout imo..... of ga je ecorunnen met zo een E AMG, RS etc? (waardoor je dan weer beter voor de diesel kan gaan).

Heb eens, naar aanleiding ook van iemand anders zijn beweringen hier gekeken wat ik vroeger zoals zei over de E AMG qua kritische opmerkingen, en die staan heus niet in 1 postje maar kwam zeer regelmatig terug. 

"DE reden waarom 1 ding vast staat: de E AMG gaat voor kerstmis de deur uit.

De laatste 30 dagen heb ik net geen 15.000 uitgegeven aan die bak zonder 1 km te rijden.

(biv + gemeenteaccijnzen + rijtaks + verzekering + onderhoud)."

"1 groot nadeel, en misschien de reden dat ik hem geen 5 jaar zal houden: running cost om ziek van te worden "

"ik wist dat de auto veel verbruikt maar als je het uiteindelijk onder ogen krijgt is het even slikken. Heb nu 2000 km op de teller en zit aan 18,5 liter "

"En vergeet de naft niet.....gemiddeld verbruik op 4500 km, waaronder +2500km autostrade: 19.2 liter (en dat is dan nog volgens de boordcomputer)"

Waar vergeleek ik een diesel met een AMG? 

Ik vergelijk appelen met appelen. 750d vs 750i. Beiden een 370-380pk, en kilometervreters. En ik zet daar de dingen in perspectief.

Een AMG, een M5 of een RS6 zijn zoals hoger gezegd autos die je koopt omdat het kan, niet om te rekenen. 

Wij zijn een klein nichepubliek dat zich dergelijke wagens wil kopen omdat we liefhebbers zijn. En we werpen dan ook vaak de rekening op: passie-wagen kopen of "redelijk zijn".

Kijk echter naar het eigenlijke publiek van de wagens in deze poll. Dat is niet de gemiddelde vlaming, AM'er of hardwerkende zelfstandige zoals wijzelf.

Hier rijden er echt hopen van die dingen rond. De standaard Mercedes die bij MB Monaco buitenkomt is een AMG, de standaard Range die hier rondbolt een 5.0 Supercharged. 

Redelijk? Nee, voor geen meter. Zelfs ik vraag me af waarom je een Range 5.0 zou kopen ipv de 4.4 Td. Voor het publiek van deze wagens is 15000 Euro echter van geen tel.

Geplaatst:

Dat kan toch niet man...enfin, ik heb nu - over lange en snelle ritten - toch al vaak de vergelijking kunnen maken.

Met de Alpina diesel zat ik volgens mij vanaf Krakow naar Brussel aan 14l gemiddeld, maar dat was wel echt à fond, zowat overal.

Dik gereden. :lolz:

Al kan ik u daar kloppen: London - Dover met de Impreza STi destijds. 100km (s nachts)... van "vol" naar "reservelampeke". :inlove:

Geplaatst:

Is inderdaad bullshit, aan legale autostrade snelheden kreeg ik dat ding, 550i, net onder de 12l, mocht er enige wind op kop geweest zijn was het zeker niet gelukt.  Stevig doorrijden, op de autoroute, en dat ding zoop rond de 20l.

Los daarvan heb ik het ook wel gehad met dergelijke zware karren waarin je 0 beleving hebt,  uit mijn M3 stap ik na 1000km even fris uit, enkel het monotone geluid bij constante snelheid gaat wel storen.  Maar goed, we moeten kiezen, de Alpina dan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik bewàt?!

He befists

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is inderdaad bullshit, aan legale autostrade snelheden kreeg ik dat ding, 550i, net onder de 12l, mocht er enige wind op kop geweest zijn was het zeker niet gelukt.  Stevig doorrijden, op de autoroute, en dat ding zoop rond de 20l.

Los daarvan heb ik het ook wel gehad met dergelijke zware karren waarin je 0 beleving hebt,  uit mijn M3 stap ik na 1000km even fris uit, enkel het monotone geluid bij constante snelheid gaat wel storen.  Maar goed, we moeten kiezen, de Alpina dan.

Als ik 1000km doe met de BMW, dan stap ik al minder fris uit dan 1000km met de S. 1000km met een 3 is een marteling. 

Met dank om me te verwittigen geen nieuwe -50i te kopen. Duidelijk is het verbruik er stevig op achteruit gegaan.

Soit, als ge een welles nietes spel wilt spelen, ge doet maar. Ik ga het er niet op laten om een liter naft meer te verbuiken. Ik ben niet van goddelijke afkomst en ga maar 1 keer leven. 

Geplaatst:

Dat van vermoeidheid klopt ook niet, vind ik. Is persoonlijke ervaring. Niks beter dan een Porsche kuipstoel.....al denkt mevrouw velo daar weer anders over :D

Geplaatst:

Als ik 1000km doe met de BMW, dan stap ik al minder fris uit dan 1000km met de S. 1000km met een 3 is een marteling.

Sommige mensen worden snel oud precies :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Sommige mensen worden snel oud precies :D

Jawel. Vandaar dat ik al sinds mijn 28ste met een S rij. :D

En ik heb geen probleem met mijn leeftijd. 'k Behoef me geen 3 of C te kopen om de midlifecrisis te proberen af te wenden ;) 

Geplaatst:

Jawel. Vandaar dat ik al sinds mijn 28ste met een S rij. :D

En ik heb geen probleem met mijn leeftijd. 'k Behoef me geen 3 of C te kopen om de midlifecrisis te proberen af te wenden ;)

Of een Cabrio ! Stel u voor ...... :D

Geplaatst:

Welke ouwe is er hem hier ne cabrio aan het kopen?

En nee, ik ben geen fan van cabrios. k Verlies zo al genoeg mijn haar.

Geplaatst:

B)

Maar ik heb overlaatst 1000km afgehaspeld met een camionette, en ik was niet dood op het einde, dus met die leeftijd zal het nog wel meevallen :D

Geplaatst:

Gaat ge u ne Cabrio kopen? :lol:

Geplaatst:

Gaat ge u ne Cabrio kopen? :lol:

Ge loopt achter, zwaar achter.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in