Ga naar inhoud

Breaks met 600 pk


JanC

Welke snelle lijkwagen?  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke snelle lijkwagen?

    • Audi RS6 Avant Performance
      40
    • BMW Alpina B5 Bi-Turbo Touring
      15
    • Mercedes-AMG E63 S 4MATIC Break
      15


Aanbevolen berichten

Trouwens @@Lefty, het is hier openbaar en topic is niet openbaar te vinden...?

 

 

Ik snap het ook niet, scuzi. Ik had verkeerdelijk iemand anders gequote die een E63 AMG kombi had en daar nogal lyrisch over was.

My bad!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het ook niet, scuzi. Ik had verkeerdelijk iemand anders gequote die een E63 AMG kombi had en daar nogal lyrisch over was.

My bad!

 

Niet schoon, he Lefty. Ik begin over zigeuners en gij haalt er direct Jerain bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zijn er mensen die dergelijke wagens verkiezen omdat ze snel van A naar B willen zonder concessies te doen.

Dan zou ik voor de dikste diesel motor opteren. Het laatste wat je wilt als je in alle luxe en comfort van A naar B wilt (en die liggen ver uit mekaar) is alle 5 botten moeten stoppen om te tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik voor de dikste diesel motor opteren. Het laatste wat je wilt als je in alle luxe en comfort van A naar B wilt (en die liggen ver uit mekaar) is alle 5 botten moeten stoppen om te tanken.

 

 

Als A en B in Duitsland liggen én er onbegrensde autostrades tussen in liggen én het minder dan 200km is.

Dan heb je ongelijk :D

 

Veel 'if' wel, I admit

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik voor de dikste diesel motor opteren. Het laatste wat je wilt als je in alle luxe en comfort van A naar B wilt (en die liggen ver uit mekaar) is alle 5 botten moeten stoppen om te tanken.

 

Vorige week 5 dagen met een 750Ld moeten rondrijden. Ondanks de vele snelwegkilometers, had dat ding 11.9L nodig. Bij gelijke rijstijl heeft mijn ouze 750i 12.5L nodig. Ik zie he verschil niet, behalve dat de tank van die dieselstoof kleiner was.

 

Ik lees hier veel blahblah, maar ik moet echt eindelijk eens die fameuze diesel meekrijgen die bij gelijke prestaties en rijstijl zoveel minder verbruikt dan een redelijke benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal niks gequote :P

Ik ga spaarzaam om met onze planeet. Er stond niemand meer tussen dus ik heb een jokkevlootje gedaan met m'n post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg Lefty hier. De vraag en de discussie gaat over zware en krachtige breaks. Niet of je dan liever een sportwagen zou hebben.

 

Als we allemaal die logica volgen, kunnen we ook elke discussie over een SUV of gelijke welke luxeberline sluiten.

 

Dat gezegd zijnde, ik begrijp dat je dergelijke wagens maar niks vindt. Maar hoe ga jij een lange rit afleggen met je kinderen, madame en bagage? Met de 911?

 

Ik, persoonlijk, krijg dat niet meer over mijn hart, dat verbruikt enorm en kost ook enorm, met kinderen en vrouw heb ik geen nood om 300 per uur rechtdoor te rijden of mijn macho hart te verrukken. Maar goed is idd terzijde en niet terzake. Ik neem gewoon iets dat vlot gaat maar niet het geld door ramen en deuren buitentrekt met in verhouding weinig vreugde. Mijn mening he, sorry sorry sorry :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hem nog wel. Per euro haal je niet zo veel plezier uit zo een auto als je ook van andere soorten snelle auto's houdt.

 

Per euro die je in je rs gestoken hebt heb je vast ook meer plezier gehad dan van je rs6, niet?

 

Je moet al veel geld hebben eer je niks beters kan doen met het geld dat een e63 je per maand kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hem nog wel. Per euro haal je niet zo veel plezier uit zo een auto als je ook van andere soorten snelle auto's houdt.

Per euro die je in je rs gestoken hebt heb je vast ook meer plezier gehad dan van je rs6, niet?

Je moet al veel geld hebben eer je niks beters kan doen met het geld dat een e63 je per maand kost.

Dat zou ik niet durven zeggen, maar ik geniet op bepaalde vlakken ook op veel andere manieren van auto's. Geef mij als enige opdracht zo snel mogelijk van Varna naar Calais te rijden en ik geniet als geen ander.

Maar nogmaals, daar gaat het hier niet over.

Indien wel zou ik zeggen: hail to karren zoals de RS2, RS4, E34/E61 M5 kombi's, E55/E63 kombi's etc.

Fast estates rule. Voor mij een must in een ideale garage.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus @@Jokke_vlo , nogmaals...je hebt je E63 destijds weggedaan omdat het veel verbruikt, het te veel kost en je geen 300kmh rechtdoor wil rijden?

Dat klopt helemaal. Heb dat toen ook gepost. Ik zag alleen hoe dat ding geld zoop terwijl de "fun" factor in verhouding tot rijtijd enorm beperkt was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hem nog wel. Per euro haal je niet zo veel plezier uit zo een auto als je ook van andere soorten snelle auto's houdt.

Je moet al veel geld hebben eer je niks beters kan doen met het geld dat een e63 je per maand kost.

Voila en dat is ook DE reden dat ik met dat soort auto "gestopt" ben. Het is de andere kant van de medaille en het kan een beetje met "de kop tegen de muur"' zijn, eens je dat effectief koopt. Een droom die doorprikt wordt.

Ik herinner me vooral enorme benzinerekeningen.

Bij de Poll trouwens voor de RS6 gegaan vanwege bloedmooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zoveel meer genot toch aan die karren? De combinatie van alle factoren maakt het af. De dikke looks, motor en bak, uitrusting, afwerking,... dat is geen mes tussen de tanden, maar voor km's te malen met een dik blok en alles wat erbij hoort mag je dat afzetten!

Akkoord met waarde forumschrijver gta trouwens. Stock RS6 met kleine wielen en een knap kleurtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila en dat is ook DE reden dat ik met dat soort auto "gestopt" ben. Het is de andere kant van de medaille en het kan een beetje met "de kop tegen de muur"' zijn, eens je dat effectief koopt. Een droom die doorprikt wordt.

Ik herinner me vooral enorme benzinerekeningen.

Bij de Poll trouwens voor de RS6 gegaan vanwege bloedmooi.

De Scandinavische forumnar komt al aandraven met argumenten die de woorden "gat", "schijten" en "hoger" bevatten, én met legio beweringen dat diesels even veel verbruiken. : :D

 

 

 

Da's wat bij mij -denk ik- ook echt het plezier zou killen: zelfs als je rustig rijdt gewoon veelvuldig hogere running costs voor (uiteindelijk) maar minimaal gestegen rijplezier. OK, zelfs in een file is een E 63 AMG leuker dan een E 350 CDI, maar "een klein beetje beter ruiken dan schijt" dat stinkt nog altijd hé. :lol:

Ik heb de rekening gemaakt voor het (voor mij) realistisch scenario van 535i vs. 535d (als opvolger van m'n huidige) en daar twijfel ik zelfs al (vooral omdat de 535i nog wat mods nodig heeft om ook bij rustig rijden écht leuker te zijn/klinken). Bij het (voor mij helaas minder realistisch) scenario van B3 vs D3 was ik overtuigd dat ik de B3 zou nemen, maar na testritten met beide was ik eerlijk gezegd wat geschrokken van het feit dat de B eigenlijk bij gewoon rijden nauwelijks of niet leuker is. Gelukkig blijft ook de running cost van zo'n 3-liter benzine binnen de perken. Maar toch ... als je dan met gezin een 1.000 km op de klok zet richting Alpen, vind ik het net zo prettig om op 't eind van de rit een 6,x liter (diesel) gemiddeld verbruik te zien staan in plaats van een 9,x liter (benzine).

 

En daarmee komen we bij jouw stokpaardje: 't is die filtering (geluid, trillingen, ...) die alles wegneemt, en dus ook de goeie dingen. Ik snap jouw Lotus-focus (wat een leuk woord :lol: ik neem een patent maar verleen jou gebruiksrecht) dus écht wel. Elders al verteld: ik kon eventjes terug een manuele E34 535i rijden (van rond 1990 ofzo, misschien nog iets ouder zelfs), een manuele. Maar jongens toch :inlove: daarmee vergeleken voelt een hedendaagse 535i als een gevoelloze TGV-trein waar je hoogstens nog passagiert (als chauffeur!) terwijl je in die oude 535i nog écht rijdt. Wat een ontnuchtering, en eigenlijk geen leuke. :cry:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal. Heb dat toen ook gepost. Ik zag alleen hoe dat ding geld zoop terwijl de "fun" factor in verhouding tot rijtijd enorm beperkt was.

 

 

Dus het lag niet aan de plotse introductie van het fenomeen VAA?

OK, dan heb ik destijds iets anders gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer eigenlijk dat bepaalde dingen niet gequote mogen worden. Begint wat irritant te worden dat mensen elders iets zeggen en openbaar / hier weer totaal wat anders.

Maar bon - let it go Lefty :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het lag niet aan de plotse introductie van het fenomeen VAA?

OK, dan heb ik destijds iets anders gelezen.

Dat was idd de druppel te veel, klopt ook. Het heeft het proces dat anders ook ging plaats vinden alleen versneld. 

 

Man man man alles proberen om me onderuit te halen, het ligt er geen beetje dik op :D

 

Denk dat zowat iedereen ondertussen wel weet dat we niet door 1 deur kunnen maar hoeft niet altijd weer aangewakkerd te worden, of heb je daar echt plezier in? 

 

Laat zoiets rusten man. En ieder zijn rol op een forum spelen. Ik weet perfect dat ik soms tegen gas geef en een ander geluid laat klinken. Net als ik ook wel weet dat er meer plezier is dan een circuit voor veel mensen. Dat wil niet zeggen dat die verschillende visies naast mekaar niet wat verrijkend kunnen zijn.

 

Het is misschien ook afgezaagd maar net door al die meningen heb ik heel veel over auto's en autorijden kunnen leren en leer nog. Hier en daar lees je dingen of argumenten die echt steek houden en die me dan bijblijven of net de moeite geven om ze te ontdekken. Anderzijds ook dingen die je behoeden of eens dubbel doen nadenken over een aankoop etc.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid