Ga naar inhoud

Breaks met 600 pk


JanC

Welke snelle lijkwagen?  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke snelle lijkwagen?

    • Audi RS6 Avant Performance
      40
    • BMW Alpina B5 Bi-Turbo Touring
      15
    • Mercedes-AMG E63 S 4MATIC Break
      15


Aanbevolen berichten

Heb er me net eentje geconfigureerd, alles erop en eraan. 150 000 eur :D

Dat is de prijs van een Tesla Model S P90d dus liever ook een RS6 in een neutrale kleur, zonder logo's en met MTM motortuning.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geen RS6 Performance, ik wil een gewone RS6 (en laat er Stef dan wel de 600PK-software op zetten). Mag dat? Voor mij zijn de looks van de RS6 pas dé overtreffende trap als ik 'm op de standaard (gesmede) 20" kan krijgen en in een klassieke kleurencombinatie met de standaard alu raamomlijsting en alu roofrails; de optionele 21" van de gewone RS6 laat ik me plezier staan en de 21" van de Performance vind ik zelfs lelijk. Voordeel: de RS6 kan een trekhaak hebben (maar niet icm. de optionele ophanging), de RS6 Performance niet. Dus: RS6 (zonder Performance).

 

Close second is de Alpina, die binnenin de Audi overklast (zeker met Lavalina-interieur, maar ook qua styling) maar langs buiten een mix biedt die bij mij onvoldoende punten scoort om de RS6 voor te blijven. Langs de ene kant subtieler dan de Audi (wat ik kan smaken), maar dan vind ik de zeer opzichtige uitlaten, de velgen die niet helemaal m'n ding zijn en de stick-on voorspoiler nét wat te tacky. Als je 'm met trekhaak neemt valt de "diffusor" weg achteraan, en laat dat nu net het enige Alpina-addendum zijn qua looks dat ik wél nog kan smaken... Helaas is ook de sound van de 4,4-liter (zeker bij BMW M maar ook hier bij Alpina) absoluut niet je dat, beetje jammer. De Audi en zeker de AMG klinken zoveel knapper.

 

Zeer graag de Benz, eigenlijk, maar dan enkel als CLS Shooting Brake; de E oogt een halve camion en is van nature geen schoonheid. Ook daardoor scoort de AMG (volgens mij) in deze line-up 't hoogst op de "Russki No Taste"-o-meter, in my book. Niet zéér hoog, maar toch 't hoogst van de drie. Zelfs een lage score op die graadmeter geeft me rillingen.

 

 

Qua rijden, prijs, comfort, running costs, depreciatie, ... dat zal allemaal wel zeer dicht bij elkaar liggen, denk ik.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 'm met trekhaak neemt valt de "diffusor" weg achteraan, en laat dat nu net het enige Alpina-addendum zijn qua looks dat ik wél nog kan smaken.

Ik vind hem eigenlijk knapper zonder die 'diffusor'

alpina-d5-biturbo-touring-2014-c89611508

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, 't is zeker niet minder mooi. Hoe subtieler, die Alpina, hoe mooier.

En zo zonder logo's ... brave & honest. Gotte love it. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De OEM componenten zijn er idd (manuele E60 M5 uit de States + gewone E61 M5) maar ik denk ook niet dat er ooit manuele M5 tourings uit 't fabriek zijn gerold...

 

't Is iets dichter bij "OEM" dan b.v. een E39 M5 touring, die zijn er ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde dat de velgen van de Edition 50 niet beschikbaar zijn op de doorontwikkelde ('standaard') B5 Biturbo, want zoals Gilles zegt zijn de huidige velgen echt geen toppertjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geen RS6 Performance, ik wil een gewone RS6 (en laat er Stef dan wel de 600PK-software op zetten). Mag dat? Voor mij zijn de looks van de RS6 pas dé overtreffende trap als ik 'm op de standaard (gesmede) 20" kan krijgen en in een klassieke kleurencombinatie met de standaard alu raamomlijsting en alu roofrails; de optionele 21" van de gewone RS6 laat ik me plezier staan en de 21" van de Performance vind ik zelfs lelijk. Voordeel: de RS6 kan een trekhaak hebben (maar niet icm. de optionele ophanging), de RS6 Performance niet. Dus: RS6 (zonder Performance).

 

Close second is de Alpina, die binnenin de Audi overklast (zeker met Lavalina-interieur, maar ook qua styling) maar langs buiten een mix biedt die bij mij onvoldoende punten scoort om de RS6 voor te blijven. Langs de ene kant subtieler dan de Audi (wat ik kan smaken), maar dan vind ik de zeer opzichtige uitlaten, de velgen die niet helemaal m'n ding zijn en de stick-on voorspoiler nét wat te tacky. Als je 'm met trekhaak neemt valt de "diffusor" weg achteraan, en laat dat nu net het enige Alpina-addendum zijn qua looks dat ik wél nog kan smaken... Helaas is ook de sound van de 4,4-liter (zeker bij BMW M maar ook hier bij Alpina) absoluut niet je dat, beetje jammer. De Audi en zeker de AMG klinken zoveel knapper.

 

Zeer graag de Benz, eigenlijk, maar dan enkel als CLS Shooting Brake; de E oogt een halve camion en is van nature geen schoonheid. Ook daardoor scoort de AMG (volgens mij) in deze line-up 't hoogst op de "Russki No Taste"-o-meter, in my book. Niet zéér hoog, maar toch 't hoogst van de drie. Zelfs een lage score op die graadmeter geeft me rillingen.

 

 

Qua rijden, prijs, comfort, running costs, depreciatie, ... dat zal allemaal wel zeer dicht bij elkaar liggen, denk ik.

Could not been said better. Volgens mij ben je na je uren stiekem journalist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem eigenlijk knapper zonder die 'diffusor'

alpina-d5-biturbo-touring-2014-c89611508

Zijn dat nu links en rechts andere uitlaten? Of ligt dan aan de hoek waaruit de foto werd genomen? Of moet ik bij Wim optiek langs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn licht schuin afgesneden (van bovenaf bekeken) om de bumperlijn te volgen. Bij ronde uitlaten vervormt dat al wat (worden ovaal als je exact dwars op het snedevlak kijkt), bij ovalen uitlaten wordt dat effect nog versterkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom op 127609euro voor een E500 naar keuze met code M7251209, wel niet volledig zeker van het interieur. Full leather gaat precies niet? Dash zelf blijft zwart...

 

Mijn 63S is "maar" +/- 28.000 euro duurder

 

M8904423

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid