Ga naar inhoud

Breaks met 600 pk

Welke snelle lijkwagen?  

70 leden hebben gestemd

1. 1. Welke snelle lijkwagen?

• Audi RS6 Avant Performance
      40
    • BMW Alpina B5 Bi-Turbo Touring
      15
    • Mercedes-AMG E63 S 4MATIC Break
      15

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een potente diesel verbruikt 6l als je traag rijdt, en 14l als je a fond rijdt.

Een potente benzine gebruikt 9l als je traag rijdt,en 30l als je a fond tijdt.

#fact

Ik kreeg door de injecteurs van mijn AMG 26L als ik de caravan erachter heb en daarmee doorduw. 

Waar dat "fact" vandaan komt van 30L?? Misschien enkel als je denkt het monopolie te hebben op de juiste feiten te kennen.

Geplaatst:

Kan ik ook voor deze optie gaan?

Mercedes-Benz-CLS63_AMG_Shooting_Brake_2

Staat die ertussen?

Geplaatst:

Mislukt, @Salokin. Had hem even tot 19.5L gekregen maar tegen dat ik in Leuven was, stond em weer rond de 17. Subiet nog es proberen op weg nor Ninof ;)

't Is duidelijk dat je aan het ecorunnen was.
Geplaatst:

Ik kreeg door de injecteurs van mijn AMG 26L als ik de caravan erachter heb en daarmee doorduw.

Waar dat "fact" vandaan komt van 30L?? Misschien enkel als je denkt het monopolie te hebben op de juiste feiten te kennen.

Vraag is aan Jokke wat zijn AMG verbruikte, nochtans een lichtere kas.
Geplaatst:

Op 4500 km verbruikte ik gemiddeld 19 liter. Ik herinner me ritjes van 27 liter gemiddeld en veel stops om te tanken..

Geplaatst:

Op 4500 km verbruikte ik gemiddeld 19 liter. Ik herinner me ritjes van 27 liter gemiddeld en veel stops om te tanken..

WTF en dat voor een daily [emoji23][emoji15]
Geplaatst:

Een vriend van mij heeft een opgedreven RS6 (C6) en dat spel gaat tijdens hooligan ritjes gemakkelijk richting de 30l gemiddeld, normaal gebruik resulteert in15à18l gemiddeld.

Geplaatst:

De nieuwe gaan wel minder verbruiken hé, 30L lijkt me wat veel maar 18-19L zal wel kloppen voor een V6 :D

Geplaatst:

Ik kan dat bevestigen. 

Geplaatst:

Als ik dat verbruik hier allemaal lees...

Bij mij steekt 14.5l gemiddeld al tegen. :D

Kan ook aan de te kleine tankinhoud liggen natuurlijk!

Geplaatst:

Welja dat bedoel ik met je plezier is snel over, zelfs al heb je wat centen. Niemand ziet graag het geld zo uit zijn zak vliegen voor simpele verplaatsingen....... en ja dat tanken gaat op de duur ook tegensteken. Twee keer gas geven en je moet al kijken waar je nu weer gaat tanken (bij wijze van)

Geplaatst:

16,5l gemiddeld, 70l tank, 100€/tankbeurt.

Maar ik neem het er met plezier bij.

Geplaatst:

16,5l gemiddeld, 70l tank, 100€/tankbeurt.

Maar ik neem het er met plezier bij.

En hoeveel km doe je zo gemiddeld per maand?

Als je zo 50k km/jaar doet word je dat rap beu

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Doe mij maar de ALPINA. Geen seconde getwijfeld. Sinds dat ik in 2003 gepassagierd heb in een E38 B12 6.0 E-KAT heeft dit merk mij niet meer losgelaten.

Biedt ALPINA eigenlijk geen 'business pack' aan dat hem wat subtieler maakt? Of een achterbumper waarbij de twee rechter uitlaten naar beneden zijn gekromd en dus niet zichtbaar?

En nog iets, ik weet dat het heiligschennis is, maar is dergelijk dik blok compatibel met een moderne LPG installatie om het toch nog iet of wat betaalbaar te maken qua benzinekosten?

Geplaatst:

200-500km/maand... :lol:

Geplaatst:

Doe mij maar de ALPINA. Geen seconde getwijfeld. Sinds dat ik in 2003 gepassagierd heb in een E38 B12 6.0 E-KAT heeft dit merk mij niet meer losgelaten.

Biedt ALPINA eigenlijk geen 'business pack' aan dat hem wat subtieler maakt? Of een achterbumper waarbij de twee rechter uitlaten naar beneden zijn gekromd en dus niet zichtbaar?

En nog iets, ik weet dat het heiligschennis is, maar is dergelijk dik blok compatibel met een moderne LPG installatie om het toch nog iet of wat betaalbaar te maken qua benzinekosten?

Ik heb dat ooit geprobeerd zo een dikke auto op LPG, wat een gedoe..... en na 110.000 km waren de kleppen van de motor verbrand ook nog..... never again. Theoretisch interessant, de praktijk echter...... 

Geplaatst:

Ik heb dat ooit geprobeerd zo een dikke auto op LPG, wat een gedoe..... en na 110.000 km waren de kleppen van de motor verbrand ook nog..... never again. Theoretisch interessant, de praktijk echter......

En je injectoren mag je dan ook ver gaan vervangen.

Geplaatst:

200-500km/maand... :lol:

Ik zit nu op bijna 2 jaar aan 80000km's....

En kan slechts 52-55liter tanken. Dus sta om de 360-400 km aan de pomp... Hatelijk :D

Geplaatst:

Ik zit nu op bijna 2 jaar aan 80000km's....

En kan slechts 52-55liter tanken. Dus sta om de 360-400 km aan de pomp... Hatelijk :D

Ken da.

450-500km met 70 ltr en weer tanken :(

Geplaatst:

M'n pa heeft jaren LPG gereden. Op de renault dikke miserie maar met de Audi & Volvo nooit geen problemen gehad. Vervelende is alleen dat je nog altijd niet in ondergrondse parkings mag :(

Geplaatst:

Ik heb mijne M3 vandaag exact 10 weken...

Staat een goeie 8K op de teller en volgens BC gemiddelde van 12l.

Onlangs een rustige rit gemaakt (92km aan gemiddeld 116kmh) en dat was 8.6l gemiddeld. Zo compenseer ik waarschijnlijk de kortere ritjes van 15l ongeveer :D

Dus actieradius met een tank is tussen de 450 en 500km en dat is weinig. Grootste probleem met de M3 is de 55l tank, maak daar 75 a 80 van en je hoort me niet meer. Als ik nu 2 dagen achter elkaar 250km af te leggen geraak ik er de tweede dag niet op de tank van de dag ervoor :(

Geplaatst:

Same here. Verschiet er wel van dat een m3 ook zo een kleine tankinhoud heeft?

Het steekt me wel tegen dat ik om de 2 dagen moet tanken of elk weekend als ik eens weg ben met de vriendin en bijvoorbeeld naar de zee rij ofzo ik de dag niet rond kom met 1 tank.

*wil vertrekken*

"Ja schat, je gelooft het of niet, maar eerst weer gaan tanken he :D "

Geplaatst:

Same here. Verschiet er wel van dat een m3 ook zo een kleine tankinhoud heeft?

Bij BMW hebben ze 1 tankinhoud per reeks. Als je dan de astmatische dieselmotor pakt geraak je +1000km ver. Pak je de zwaarste benzine zit je sub 500km.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in