Ga naar inhoud

AUDI lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

die spanden ze voor hun wagen nji

• Whut?! 1
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Kottulinsky, Ieper rally 1979

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:

IMG_20181217_143208.jpg

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:
  • 3 weken later...
Geplaatst:
image
image
image
image

Audi Quattro Spyder Concept, 1991.

Een volledig werkend prototype van een sportwagen met middenmotor, aangedreven door Audi’s toen nieuwe 2,8 liter V6. De Quattro Spyder, met afneembaar dakpaneel, leek plausibel voor productie, maar pas in 2006 nam Audi met de R8 een sportmodel met middenmotor in serieproductie.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Geplaatst:
image
image
image
image
image
image
image
image

Audi 75 Variant, 1969 & Audi A5 Avant, 2024.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

53839672322_c2c31fc64f_b.jpg

53839672267_3452db6531_b.jpg

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Dit weekend de wagen van mijn vrouw nog eens een kans gegeven. Wegens omstandigheden konden we mijn wagen niet nemen dus werd het de Audi Q3 45 TFSIe. De reden dat ik daar niet graag mee rijd heeft verschillende redenen maar de voornaamste is de aandrijving. Een hybride, het zal nooit mijn vriend worden.

293km over twee dagen verspreid. Via @Phil te weten gekomen dat als je de ICE navi gebruikt, hij rekening houdt dat je met je batterij tot op bestemming komt. Goed om weten als notoir Waze gebruiker. Zo gezegd zo gedaan en inderdaad tegen dat ik aankwam was de batterij leeg. Maar wat een drama zeg, die koffiemolen die er altijd tegen 7duusd toeren komt ingesmeten vanaf je wat naar de gas kijkt, die wagen die rijdt als een drama van zodra de batterij leeg is etc. etc.

Ik ben oprecht blij dat ik voor een EV heb gekozen, amai  

Geplaatst:
4 uren geleden, Polygoon zei:

Dit weekend de wagen van mijn vrouw nog eens een kans gegeven. Wegens omstandigheden konden we mijn wagen niet nemen dus werd het de Audi Q3 45 TFSIe. De reden dat ik daar niet graag mee rijd heeft verschillende redenen maar de voornaamste is de aandrijving. Een hybride, het zal nooit mijn vriend worden.

293km over twee dagen verspreid. Via @Phil te weten gekomen dat als je de ICE navi gebruikt, hij rekening houdt dat je met je batterij tot op bestemming komt. Goed om weten als notoir Waze gebruiker. Zo gezegd zo gedaan en inderdaad tegen dat ik aankwam was de batterij leeg. Maar wat een drama zeg, die koffiemolen die er altijd tegen 7duusd toeren komt ingesmeten vanaf je wat naar de gas kijkt, die wagen die rijdt als een drama van zodra de batterij leeg is etc. etc.

Idem. Mijn madam heeft zo een Q3 sportback hybride....

Echt niet tevreden van. Mijn 330e was in alles 10x beter. Na enkele maanden al kotsbeu. Aan het kijken om dat ding te verkopen.

Geplaatst:
5 uren geleden, Polygoon zei:

En is zij zelf er tevreden van?

Geplaatst:
4 minuten geleden, Super95 zei:

En is zij zelf er tevreden van?

Ze werkt op 10km van huis en rijdt bijna steeds elektrisch.
Maar dat is niet het punt, AM zweert bij hybrides en ik zie of voel het hélemaal niet.

Geplaatst:
6 uren geleden, Polygoon zei:

Dat hangt gewoon af van welke motor je erbij hebt. Ik heb daar nooit over te klagen gehad en ik denk de x5 hybride rijders hier ook niet.  

En over dat gps rijden was ik minder enthousiast,  hij zit idd zo te berekenen dat je batterij volledig benut is tijdens de rit. Maar ik heb  zo vroeger meer dan 1 keer volledig op diesel naar huis kunnen rijden van Nederland of Duitsland omdat je daar op locatie geen laadmogelijkheden had. Goed voor 1 rit dus, maar terug naar huis..... Al zal dat nu wel beter zijn met veel meer laadpalen. 

Geplaatst:
13 uren geleden, Polygoon zei:

Heb er zelf ook een tijdje mee gereden, twee stuks na elkaar zelfs. Is idd zeker niet top qua aandrijfgeheel, maar je wordt dat wel gewoon, je moet er wat op een actieve manier mee omgaan om er het beste (of minst slechte) uit te halen, en dan viel het wel mee. Wat die auto vooral mist, naast een wat krachtigere ICE, is een 7de versnelling op autostrade.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Heb een Golf GTE gehad, weliswaar een 2015 model, maar heeft dezelfde aandrijving. Dat was één van de beste hybrides waar ik al mee reed dus snap het niet goed. Ik kon wel de hele gaspedaal indrukken en nog schoot die ICE niet aan, of je moest echt de "kickdownknop" mee indrukken. Was best vlot te noemen volledig elektrisch en in "GTE-mode" aka sportstand waarin alles samenwerkte nooit iets verkeerd aan opgemerkt buiten dat die dan ook nog steeds ging "sailen" ( ??‍♂️), dat was het enige ergerlijke.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid