Ga naar inhoud

AUDI lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

kennissen van mijn ouders hadden een 80 in dat kleur.  Roestvlekken vielen echt niet op.

Op terugweg van Zuid-Frankrijk, met plooicaravan achter de auto, hadden ze plotseling batterijproblemen.   Batterij stond helemaal droog.  Mijn pa heeft daar dan een paar flessen Perrier in gegoten (het enige wat we bij hadden), en de auto startte terug.  Ze zijn zonder verdere problemen terug thuis geraakt, en hem kennende zal hij waarschijnlijk nog niet de eerste dagen naar de garage gegaan zijn bij thuiskomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 3 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ondertussen een kleine 1000 km gezet op de wagen van m'n vrouw. Een Audio Q3 45 e-tfsi. Eigenlijk best een vlotte wagen waarbij het hybride gedeelte niet storend is (als in: de motor komt er niet bruut in) enkel snap ik de verschillende rijmodi nog niet helemaal. Enkel in sport kan je one pedal driving doen, in de eco modi gaat hij niet afremmen/opladen tijdens het remmen maar coasten. Bizar vind ik het.

Het is nog wachten op de laadpas dus momenteel nog niet veel elektrisch gereden buiten de opgewekte km's van het rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Polygoon said:

in de eco modi gaat hij niet afremmen/opladen tijdens het remmen maar coasten. Bizar vind ik het.

Is wschl omdat de gewone versie dat ook zo doet. In eco ontkoppelen ze dan om langer te kunnen coasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is wschl omdat de gewone versie dat ook zo doet. In eco ontkoppelen ze dan om langer te kunnen coasten.

Wat ik eigenlijk zou willen is de "auto-hybrid" modus met het afremmen.
Nu is het afremmen enkel in sport maar dan gaat hij ook de ICE gebruiken om de batterij op te laden wat imho niet nuttig is + meerverbruik veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

546a7561b7651_-_par10-audi-quattro-conce

De Audi Quattro Concept uit 2010 was bedoeld als een moderne variant op het legendarische origineel, uitgerust met Audi's vierwielaandrijving en een vijfcilinder turbomotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is de tijd van de hoefijzers op de frontgrille. Een soort van geluksbrenger in het verkeer.

Veel boeren hadden er 1 op hun wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Vanni zei:

Waar is de tijd van de hoefijzers op de frontgrille. Een soort van geluksbrenger in het verkeer.

Veel boeren hadden er 1 op hun wagen.

en zelfs vier op hun paard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid