Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W213 E-Klasse


Phil

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Ik blijf er ook fan van, ik rijd daar oprecht graag mee (ook al is de motor maar een meh-ding).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij ook dat geen enkele terreinbreak het goed doet momenteel. Vroeger zag je nog vaak een XC70 en af een toe een Allroad A6, maar de nieuwe generatie van die wagens zie ik ook amper rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
15 uren geleden, The Swede zei:

Seg, @William Blake, wat is er mis met de Belgische configurator? Je kan daar bvb de E400d of E450 niet meer vinden. 

tijdelijk niet beschikbaar; binnenkort wordt het nieuwe modeljaar 2022 ingeladen met een aantal nieuwe motoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

tijdelijk niet beschikbaar; binnenkort wordt het nieuwe modeljaar 2022 ingeladen met een aantal nieuwe motoren

Kan het zijn dat de Duitse al z'n update gehad heeft? Het lijkt er ook op dat er een kleine (2e) facelift is?
Met b.v. een alu strook in de voorbumper (Avantgarde) en opnieuw andere achterlichten waar de chroomstrip nu breder is?

image.png.e5da8ad093943f79c7999f31574d0b98.png

image.png.40ed0238b7199e3be6e9cd449e064045.png

 

Edit: lichtgrafiek v/d koplampen lijkt ook gewijzigd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging hier net typen dat ik in die klasse eigenlijk de E veruit de meest verouderde vind langs buiten.

Een A6 is echt een machtig mooi ding, de 5 iets minder ( daar vind ik de prefacelift zelfs mooier ), maar die E klasse, dat ziet er gewoon oubollig uit 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen wel, ja.

Ik volg niet helemaal vwb de Audi. 't Exterieur is qua grote lijnen zeker OK, maar niet coherent en vooral extreem druk (wat niet helemaal lijkt te werken met de ondertussen "klassieke" koetswerkvormen).
Ook behoorlijk rommelig qua details, b.v. de bijna potsierlijk ingewerkte sensoren voor de dynamische snelheidsregeling...... Onbegrijpelijk.
En binnenin vind ik de Audi met enorme voorsprong de minste van de 3, qua bouw- en materiaalkwaliteit. Ook qua styling (al is zoiets persoonlijk), door de extreme mix aan materialen, oppervlaktesoorten, grijs- en zwarttinten, enz.

Als ik me niet vergis verkoopt die in Europa ook van die 3 modellen duidelijk 't minst? Publiek lijkt er dus toch niet zo bijster warm voor te lopen...

 

Edit: nu ik dat schrijf bedenk ik me ... een '5 in gewone uitvoering (dashboard in plastic, Sensatec-bekleding of het gewone ruwe leder, enz.) is qua afwerking en materialen binnenin ook niet je dat. Dan doet Benz 't beste van de 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Ondertussen wel, ja.

Ik volg niet helemaal vwb de Audi.
Exterieur is zeker OK, maar niet zo coherent en vooral extreem druk (wat niet helemaal lijkt te werken met de ondertussen "klassieke" koetswerkvormen).
En binnenin vind ik de Audi met enorme voorsprong de minste van de 3, qua bouw- en materiaalkwaliteit. Ook qua styling (al is zoiets persoonlijk), door de extreme mix aan materialen, oppervlaktesoorten, grijs- en zwarttinten, enz.
Als ik me niet vergis verkoopt die in Europa ook van die 3 modellen duidelijk 't minst.

Het is voor mij momenteel de grootste kanshebber dit jaar als ik naar hybrides kijk: Les gouts et les couleurs zeker:

2020 Audi A6 Avant sport 55 TFSIe quattro (367hp) - Sound & Visual Review!  - YouTube

Vooral de achterkant vind ik met voorsprong de mooiste in zijn klasse

Audi A6 Avant plug-in hybride is de ideale alleskunner - Autoblog.nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, gTa zei:

Kan het zijn dat de Duitse al z'n update gehad heeft? Het lijkt er ook op dat er een kleine (2e) facelift is?
Met b.v. een alu strook in de voorbumper (Avantgarde) en opnieuw andere achterlichten waar de chroomstrip nu breder is?

image.png.40ed0238b7199e3be6e9cd449e064045.png

 

Edit: lichtgrafiek v/d koplampen lijkt ook gewijzigd?

Achterkant was in ieder geval al zo. En wat betreft de koplampen: zijn dat niet de gewone ledlampen tegenover de multibeam? 

image.png.38f179c1cd58d68987bd1feec033c8bc.png

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Rabbit zei:

Het is voor mij momenteel de grootste kanshebber dit jaar als ik naar hybrides kijk: Les gouts et les couleurs zeker:

Dat sowieso.

Succes met het speccen van een smaakvol en kwalitatief interieur. :D 
(Flame incoming, for sure :D )

Wat ik 't allerknapst vind aan de A6 Avant, is z'n superranke D-zuil. ❤️ 

58 minuten geleden, Rabbit zei:

Audi A6 Avant plug-in hybride is de ideale alleskunner - Autoblog.nl

 

Daarmee oogt die achteraan licht en open.

Wordt natuurlijk helemaal teniet gedaan met een donkere exterieurkleur en donker glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Marvin zei:

Achterkant was in ieder geval al zo. En wat betreft de koplampen: zijn dat niet de gewone ledlampen tegenover de multibeam? 

image.png.38f179c1cd58d68987bd1feec033c8bc.png

Je hebt gelijk, het leek op de visualizer eerst dat de lat bovenop de lichten anders was, maar 't is niet zo.
Dat de lichtgrafiek wijzigde met de facelift, wist ik. (Ik vind dat geen verbetering t.o.v. de "diamantlichten" van de prefacelift; dit oogt generiek, voorheen was het apart en redelijk uniek.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Marvin zei:

Nog even snel gecheckt op Autoscout en da's idd allemaal al zo sinds de facelift (foto's van deze uit juni 2021).

 

image.png

Moh. Is me helemaal ontgaan. :D  Ge ziet ze dan ook quasi nooit zonder (A)M(G) Pack. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Het is voor mij momenteel de grootste kanshebber dit jaar als ik naar hybrides kijk: Les gouts et les couleurs zeker:

2020 Audi A6 Avant sport 55 TFSIe quattro (367hp) - Sound & Visual Review!  - YouTube

 

 

bij thoen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige E gaat er inderdaad op achteruit bij elke restyling 😕 Toen hij uitkwam, vond ik hem knap, zeker vergeleken met de facelift van de voorgaande. Nu lijkt het op een dikke A klasse.

Da's eigenlijk al twee modellen na mekaar dat ze de facelift mislukken. De W212 vond ik in eerste versie, met die strakke koplampen, echt wel mooi. Dan gingen ze die vervangen door iets dat eruit zag alsof er twee kwallen op je auto landden. Dan maken ze van de W213 een redelijk mooi model... en is de facelift weer minder mooi. Vooral als je een klassieke wil. Die nieuwe geïntegreerde gril lijkt nergens op. Rare jongens bij Mercedes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Je hebt gelijk, het leek op de visualizer eerst dat de lat bovenop de lichten anders was, maar 't is niet zo.
Dat de lichtgrafiek wijzigde met de facelift, wist ik. (Ik vind dat geen verbetering t.o.v. de "diamantlichten" van de prefacelift; dit oogt generiek, voorheen was het apart en redelijk uniek.)

Ik begrijp je wel. Wit ga ik niet nemen, wegens wit 😛

Maar als ik er ene zou kopen is het een zilveren denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/1/2022 om 15:52, gTa zei:

Succes met het speccen van een smaakvol en kwalitatief interieur. :D 
(Flame incoming, for sure :D )

Dat moet zowat mijn grootste ergernis zijn bij het samenstellen van eender welke Audi. De keuze qua interieur is echt bedroevend, en vanaf je wat sportievere zetels wil zit je al vast aan zwart of grijs. Of je moet diep in de buidel willen tasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/1/2022 om 17:43, Rabbit zei:

Ik begrijp je wel. Wit ga ik niet nemen, wegens wit 😛

Maar als ik er ene zou kopen is het een zilveren denk ik.

Ik heb eens eentje samengesteld (zo'n hybride), en ik zit aan 97k 😅 Ik heb wel Ipanemabruin genomen, maar dat gaat op zo'n bedrag het verschil nu ook niet maken.

image.thumb.png.4f5d777f21938548a019794ad98fc5b1.png

image.thumb.png.b9ff5802c14dfe133b029bda1d3d5541.png

 

Of dat nieuwe Ultrablauw!

image.thumb.png.56cdff2132650f72e67edd27a288598c.png

image.thumb.png.55556c3ca796360d8fb7b9d44774c60c.png

Sorry voor de offtopic ..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Roger zei:

Ik heb eens eentje samengesteld (zo'n hybride), en ik zit aan 97k 😅 Ik heb wel Ipanemabruin genomen, maar dat gaat op zo'n bedrag het verschil nu ook niet maken.

image.thumb.png.4f5d777f21938548a019794ad98fc5b1.png

image.thumb.png.b9ff5802c14dfe133b029bda1d3d5541.png

 

Of dat nieuwe Ultrablauw!

image.thumb.png.56cdff2132650f72e67edd27a288598c.png

image.thumb.png.55556c3ca796360d8fb7b9d44774c60c.png

Sorry voor de offtopic ..

Zo is dat toch een gigantisch dikke kist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid