Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W213 E-Klasse


Phil

Aanbevolen berichten

19 hours ago, Carlito said:

300de break

AMG

Grafietgrijs

Zadelkleurig nappaleder

Heb ik al doorgegeven dat ze die mogen pre-orderen voor mij 😁

 

3.0 zes-in-lijn diesel... Sound...  :inlove:   En hier bijgestaan door een electrische motor om een extra duw / koppel te geven. Prachtig! Benz maakt eindelijk weer wagens die technologisch op het niveau van het uiterlijk staan.

 

 

 

 

 

 

(Just being sarcastic :ninja: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

3.0 zes-in-lijn diesel... Sound...  :inlove:   En hier bijgestaan door een electrische motor om een extra duw / koppel te geven. Prachtig! Benz maakt eindelijk weer wagens die technologisch op het niveau van het uiterlijk staan.

 

 

 

 

 

 

(Just being sarcastic :ninja: )

Terug naar de 5 cilinder !!!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, The Swede zei:

3.0 zes-in-lijn diesel... Sound...  :inlove:   En hier bijgestaan door een electrische motor om een extra duw / koppel te geven. Prachtig! Benz maakt eindelijk weer wagens die technologisch op het niveau van het uiterlijk staan.

 

 

 

 

 

 

(Just being sarcastic :ninja: )

Blame Di Rupo, anders altijd 400d

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kent mijn mening. Ipv te besparen op de taks, zou ik dan eerder een goedkopere auto nemen en de besparing uitgeven aan taks en rijplezier.

'k Vind het altijd zonde met een 4 cilinder diesel rond te rijden, maar dan eigenlijk toch een HELE SMAK geld kwijt te zijn (want aan zo een 300de met die opties ben je al een schone cent kwijt). Vooral omdat de vraag als autoliefhebber dan komt: waarom sparen? Om je later dan toch eens de auto te kopen waar je graag wil mee rijden?

De economist in mij zegt dan: koop een goedkope ouwe benz en spaar direct een hoop geld uit zodat je sneller je droomauto hebt. 

De levenservaring heeft me daarnaast ook geleerd dat je kan werken en sparen voor later... en plots doet iemand het licht uit... We hebben maar 1 leven. Haal uit elke dag het absolute maximum. ;)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, The Swede said:

Je kent mijn mening. Ipv te besparen op de taks, zou ik dan eerder een goedkopere auto nemen en de besparing uitgeven aan taks en rijplezier.

Mentaal is het extra uitgeven van 10K aan een auto niet hetzelfde als 10K minder uitgeven bij de aanschaf en daarna 10K aan de staat doneren.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Mentaal is het extra uitgeven van 10K aan een auto niet hetzelfde als 10K minder uitgeven bij de aanschaf en daarna 10K aan de staat doneren.

100% juist. Ik merk spijtig genoeg dat veel mensen zich laten leiden door een gebrek aan logica en rationaliteit. En er zijn er nog meer die niet ofwel niet hebben opgelet in de les rekenen, of niet in staat zijn basis berekeningen te doen. :roll:
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Je kent mijn mening. Ipv te besparen op de taks, zou ik dan eerder een goedkopere auto nemen en de besparing uitgeven aan taks en rijplezier.

'k Vind het altijd zonde met een 4 cilinder diesel rond te rijden, maar dan eigenlijk toch een HELE SMAK geld kwijt te zijn (want aan zo een 300de met die opties ben je al een schone cent kwijt). Vooral omdat de vraag als autoliefhebber dan komt: waarom sparen? Om je later dan toch eens de auto te kopen waar je graag wil mee rijden?

De economist in mij zegt dan: koop een goedkope ouwe benz en spaar direct een hoop geld uit zodat je sneller je droomauto hebt. 

De levenservaring heeft me daarnaast ook geleerd dat je kan werken en sparen voor later... en plots doet iemand het licht uit... We hebben maar 1 leven. Haal uit elke dag het absolute maximum. ;)

 

Ik moet natuurlijk niets kopen, ik mag het tijdelijk gebruiken.

En als ik dan zie dat een 300de mij gemiddeld 260 euro per maand bruto kost, en een 350d (lichtste 6-cilinder) 928,75, is de beslissing snel genomen. 

Geen uitrusting nemen, en zo voor de goedkoopste 6-cilinder diesel gaan is 805 per maand. 

Benzine 6-cilinder in een C-klasse zonder opties: 560 per maand.

Restwaarde, aankoopprijs etc. Moet ik mezelf niets van aantrekken, enige is die maandelijkse taks. Tweedehands kan ik niet kiezen, ander merk ook niet.

Ik kan voor dezelfde prijs met een basis A250 (4cil benzine) rijden of met een goed uitgeruste E300de (4cil diesel)

Altijd de diesel dus.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Carlito said:

Ik moet natuurlijk niets kopen, ik mag het tijdelijk gebruiken.

En als ik dan zie dat een 300de mij gemiddeld 260 euro per maand bruto kost, en een 350d (lichtste 6-cilinder) 928,75, is de beslissing snel genomen. 

Geen uitrusting nemen, en zo voor de goedkoopste 6-cilinder diesel gaan is 805 per maand. 

Benzine 6-cilinder in een C-klasse zonder opties: 560 per maand.

Restwaarde, aankoopprijs etc. Moet ik mezelf niets van aantrekken, enige is die maandelijkse taks. Tweedehands kan ik niet kiezen, ander merk ook niet.

Ik kan voor dezelfde prijs met een basis A250 (4cil benzine) rijden of met een goed uitgeruste E300de (4cil diesel)

Altijd de diesel dus.

Als je met "tijdelijk gebruik" zit, in jouw geval, is dit inderdaad logisch. Je keuze is nl niet "300d vs 350d" maar "A-klasse vs E-klasse". 

Voor iemand die niet bij Mercedes werkt, ligt het echter wel iets anders. Een E300de is duurder dan die E350d en op een haar na even duur als de benzine E450 (die ook nog es 4-matic meekrijgt). Qua leasing zal die kost ook niet zover uit mekaar liggen want uiteindelijk moet dat kapitaal gefinancieerd worden. 

Dat gezegd zijnde, de CO2 van de E300e zit op hetzelfde niveau als dat van de E300de. Waarom die niet gekozen? Ik begrijp datde benzine iets minder koppel heeft, maar dat wordt door de electromotor wel deftig gecompenseerd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu eenmaal een dieselrijder. 

Als het mogelijk was een 6-cilinder plug-in te nemen zoals de 500e vroeger, graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel nog

D593738.jpg&key=7105f108a31e65a2ce03f17aee61e5cbf443a181eddada2770154c929bcef8bd

Amai da's triestig.. Een taktiek om de iconische grille eruit te kegelen?

 

Vind het nu al spijtig dat bij de meeste C's en E's de coupé (officieel 'Avantgarde', I know) grille 'standaard' op sedans en stations zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de Elegance uitvoering van de E (pre-MoPf) ook erg knap, maar het werd blijkbaar nog bijna nooit genomen.
Dan snap ik wel dat ze die ultra-klassieke versie wat moderner proberen te maken. Klant is koning.

Ik laat het wat wennen, maar vooralsnog vind ik het een geslaagde facelift (vooraan OK, interieur top). Alleen de achterkant ben ik nog niet gewoon: bij de break was (en blijft) dat dus de mindere kant omdat er nauwelijks iets wijzigde, bij de berline hebben ze 'm sterk aangepast en daar weet ik niet meteen van of dat echt wel nodig was. Maar 't resultaat is - vind ik - wel knap. De All-terrain lijkt een pak robuuster te gaan worden qua looks, maar je vindt er bijna nog niks over terug (geen foto's op de Benz-websites, geen foto's op de DaimlerChrysler Media website, nog niks in de Configurator, geen downloadbare catalogi oid).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe E53 is wel een fijn pakketje, 435 pk 6-inlijn en indien je het Dynamic+ pack neemt heb je ook de drift-mode zoals in de 63.

6-inlijn en RWD dus :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe E53 is wel een fijn pakketje, 435 pk 6-inlijn en indien je het Dynamic+ pack neemt heb je ook de drift-mode zoals in de 63.
6-inlijn en RWD dus :D
 

Dit zou mijn keuze zijn. Zalig machien!
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, BMWMB zei:


Dit zou mijn keuze zijn. Zalig machien!

Een E400d heeft thans weinig moeite om een E53 bij te houden.. en rijdt voor mij zeker zo plezant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/3/2020 om 09:21, William Blake zei:

De nieuwe E53 is wel een fijn pakketje, 435 pk 6-inlijn en indien je het Dynamic+ pack neemt heb je ook de drift-mode zoals in de 63.

6-inlijn en RWD dus :D

 

Drift-mode... ? Omdat zo'n E53 AWD is misschien? 

 

Op 7/3/2020 om 09:52, The Swede zei:

Is dat niet waarom een mens bij BMW gaat shoppen?

Vroeger, toen ze nog mooie auto's maakten wel ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, SpeedExceed zei:

Een E400d heeft thans weinig moeite om een E53 bij te houden.. en rijdt voor mij zeker zo plezant!

Dat begrijp ik, maar een E53 AMG heeft zowel qua 'look and feel', en qua rijplezier dat tikkeltje meer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

3 hours ago, Maxime S said:

Drift-mode... ? Omdat zo'n E53 AWD is misschien? 

 

Vroeger, toen ze nog mooie auto's maakten wel ja.

Vroeger, toen ze nog echte BMWs maakten, ja. 😕

 

23 hours ago, SpeedExceed said:

Een E400d heeft thans weinig moeite om een E53 bij te houden.. en rijdt voor mij zeker zo plezant!

Heb een paar weken met een 400d gereden (wel in CLS, maar is zelfde kist op zich). Die 400d is zeker een erg goede motor. Alleen heeft het echt niet het "speciale" gevoel dat je krijgt van een zescilinder benzine. Het blijft een "beestenmarchand" gevoel geven vs "topauto". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Maxime S zei:

Drift-mode... ? Omdat zo'n E53 AWD is misschien? 

ja ook 4M zoals in E63, dus volledig variabel en nu kan je gewoon de vooras uitschakelen

2 uren geleden, BMWMB zei:

Dat begrijp ik, maar een E53 AMG heeft zowel qua 'look and feel', en qua rijplezier dat tikkeltje meer.

inderdaad, de 400d is een prachtig blok, maar een AMG is toch nog iets anders qua remmen, sturen, schakelen, etc

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, William Blake zei:

ja ook 4M zoals in E63, dus volledig variabel en nu kan je gewoon de vooras uitschakelen

Nice ! 

Dat zouden ze bij ALPINA ook moeten doen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Nice ! 

Dat zouden ze bij ALPINA ook moeten doen! 

Disagree.

Bij de M-modellen (met dat nieuwste sporty M-xDrive gedoe) bieden ze dat aan, bij wijze van "2WD drift mode") maar op een Alpina vind ik dat zinloos.
Vooral omdat een uitgeschakelde voorwielaandrijving er niet plots een volle RWD van maakt: de aandrijfwinkel vooraan zit er nog in, inclusief (licht) verminderde communicatie, wat meer gewicht en inertie, enz.

Op die loodzware karren van vandaag biedt dat geen winst, behalve in van die "ik ga even helemaal loos op een cars & coffee meeting of op een driftcursus" momenten. En een Alpina-rijder doet dat niet (zeker geen B5/D5-rijder), een M-rijder héél uitzonderlijk misschien eens.

Een slimme 4-wiel-aandrijving met nuttige, intelligente shift van de aandrijfkrachten tussen voor- en achteras (en idealiter ook nog eens tussen linker en rechter achterwiel): graag. Maar dat doet die Alpina B5/D5. Alleen niet tot 0% aandrijving vooraan, maar ik zie dat niet als een nadeel. Ik denk dat zelfs peten zoals wij hier het verschil op exact dezelfde auto niet voelen bij normaal sportief rijden, of dat nu 0 of 10 of 25% aandrijving heeft vooraan.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid