Ga naar inhoud

Woonwerkverkeer: hoe km / minuten is het voor jou?


3000

Aanbevolen berichten

Eigenlijk redelijk absurd in een beschaafd land dat het hele land op zijn gat ligt op een uur dat mensen gewoon naar hun werk gaan, waar dienen de wegen anders voor?

 

Misschien moeten ze daar eens iets aan doen ipv al die shit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de Schelde bedoel je ?

 

Idd, dat komt daar wat verder toch bij elkaar, maakt niet veel uit, maar 't is idd dat stuk als je 't afsuit dat ze in Antwerpen zonder water zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Varieert.

Van 35km naar kantoor tot 250km naar de andere kant van Vlaanderen en alles ertussenin.

Door de vele afwisseling verveelt het nooit.

 

Is dat bij u geen woonwerfverkeer? :D

 

 

Den dag dat ik permanent in een rusthuis zit, hoop ik dat ik naar keuze een dashcam er kan uitpikken om virtueel "mee te rijden" met mensen die dan doen wat ik nu doe.

 

Op Duitsland was er vroeger zo een programma. Ook eentje met een trein :D

 

 

gewoon de scholen een half uur vroeger laten beginnen, dan is er minder overlapping

 

En wat gaat dat veranderen op pakweg de ring rond Brussel waar het om 7:30 al potdicht staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Is dat bij u geen woonwerfverkeer? :D

 

 

 

Met firmawagen minder dubieus in ieder geval. :)

(en controleur doet daar niet moeilijk over; hij weet dat het geen misbruik is en het zou maar al te belachelijk zijn om steeds eerst naar het kantoor te rijden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kantoor is 45 km, en duurt doorgaans 40 minuten.

Werven: dat varieert van een goeie 60 tot om en bij de 150 km, waarbij ik m'n dag echter meestal zo kan inplannen dat ik de spits vermijd (niet het geval als je apen van klanten hebt die per sé willen vergaderen om 9u aan de andere kant van het land).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar in Dendermonde je dan zou moeten zijn ( ik vermoed D&M, Hoogveld ), maar reken 's morgens gemakkelijk 20min tijd tussen E17 en Hoogveld. Ook 's avonds, afhankelijk van je uren natuurlijk.

Dank u, zo'n info kan ik nu wel gebruiken. Buiten de spitsuren valt het wel mee, maar als ik weet dat ik quasi elke dag vanaf afrit Lokeren sta aan te schuiven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

44km en 31 minuten zonder file. In de praktijk: waarschijnlijk wat km's mee door Waze (amper snelweg) en ongeveer een uurtje. Dat is 's morgens, 's avonds doe ik er max 45min over en neem ik wel de autostrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13km, grootste gedeelte zone 70 maar door het feit dat ik +- 10x stil sta en opnieuw moet vertrekken doe ik er uiteindelijk een 15 a 20 minuten over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisselend

 

5 a 6 keer per maand richting hoofdkantoor 92km enkele reis waar ik 1u20 voor tel inclusief files maar soms is het filevrij en ben ik er in 1uur tijd

2 a 4 keer per maand thuiswerken

10 a 14 keer per maand richting klanten. Gemiddeld is dat 180km enkele reis maar vrijwel altijd filevrij dus tel 2uur per enkele reis.

 

Per saldo vorig jaar 54.000 zakelijke kilometers gereden, inclusief woonwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is dat een 12-tal kilometer (Beernem - Aalter)

 

Doe ik gemiddeld 10-15 minuten over, afhankelijk van de aanwezigheid van taffelaars/zwaar vervoer op de gebruikte route (i.e. de kortste route maar behoorlijk afgelegen en nauw. Eigenlijk niet geschikt voor zwaar vervoer imo. 'T is ook een kwestie van tijd vooraleer ik eens een spiegel kwijt ben daar bij het kruisen van tegenliggers).

 

Heb een tijdje een alternatieve route genomen over B-wegen via Knesselare en de Knokkeweg maar dan stond ik te lang te schuiven aan Aalter-Brug naar m'n zin. Rijtijd kon dan gemakkelijk oplopen tot 20 minuten en meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is dat een 12-tal kilometer (Beernem - Aalter)

Doe ik gemiddeld 10-15 minuten over, afhankelijk van de aanwezigheid van taffelaars/zwaar vervoer op de gebruikte route (i.e. de kortste route maar behoorlijk afgelegen en nauw. Eigenlijk niet geschikt voor zwaar vervoer imo. 'T is ook een kwestie van tijd vooraleer ik eens een spiegel kwijt ben daar bij het kruisen van tegenliggers).

Heb een tijdje een alternatieve route genomen over B-wegen via Knesselare en de Knokkeweg maar dan stond ik te lang te schuiven aan Aalter-Brug naar m'n zin. Rijtijd kon dan gemakkelijk oplopen tot 20 minuten en meer.

Rij je dan langs de vaart naar Aalter?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter vergelijking: mijn huidig traject is 29km, dikke 30min nu ik 8-16 werk, dikke 20min met de moto.

Vroeger, toen ik nog in ploeg werktte, eens op 17 minuten op m'n werk gestaan nadat ik weer was ingedommeld na de wekker af te duwen voor de vroege...  En dat was behoorlijk risicoloos gereden: gewoon chance met de lichten en constant een 120 proberen aanhouden (was nog met de Dieselgolf, niet met de ST)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4,5 km met de fiets = ca. 15 minuutjes

6 km met de auto/moto = ca. 5 à 15 minuutjes (afhankelijk van de drukte van 't verkeer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 km met de auto = klein kwartiertje fahren.

15 km met de fiets =  klein half uurtje doorduwen.

 

Enige nadeel van te fietsen is dat je toch nog een axtra half uur kwijt bent met omkleden/douchen/...

Voor de rest een super manier om je dag te beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid