Ga naar inhoud

AM ONLY - Ardennenrit - 19/06/2016

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat een topdag. Morgen uitgebreider verslag.

Een DIKKE merci aan de gehele organisatie. :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
15 minuten geleden zei Miss wax-it:

Ben tijdelijk doof...

Dikke merci Pieter-Jan en Melissa!!! Was echt een leuk avontuur terug!

Ik ben jaloers op u!

Geplaatst:
2 uur geleden zei flupke73:

lange en vermoeiende dag

maar 100% worth it

chapeau aan heel het team, perfect roadbook ook :)

we zijn een keer of 17 verkeerd gereden, zelf ook ge-navigeerd en ze 2x de verkeerde straat ingestuurd :oops:

anyway, moe maar voldaan

wanneer een eerste week-end-trip???? @PJH

ja jong, wat was dat, achter u rijden, u kwijt zijn, 20 minuten later u terug tegenkomen, 't was of het de bedoeling was :lol:

2 uur geleden zei Beau:

geniale dag, zo'n S2000 blijft een heerlijke machine

fuck gast, u had ik graag eens IRL gezien/gesproken, wist niet dat jij bij de S2000 jongens was?

2 uur geleden zei Tiep:

Mijn dag in een paar woorden : Scheuren met medekappers :inlove: , olie verstoken, hier en daar ambetant zijn op misnoegde bestuurders, veel genieten, ideaal weer, doodop.

Enorm geslaagde dag, naar jaarlijkse gewoonte trouwens, maar heb nog amper fut om te typen :)

't was te zien, onderweg naar Antwerpen bij het u voorbijrijden :P

1 uur geleden zei Frekkel:

Op het gemakje begonnen, alleen, kwestie van een beetje te zoeken, hier en daar iemand opgepikt en dan weer verloren, even aangepikt aan het s2000 treintje, dat best snedig vooruit ging. Dan terug even afgezakt en éne gaan drinken. Kist heeft het ook voortreffelijk gedaan. Al is het soms opletten bij te snel te hard insturen. Maar dat compenseert ie wel bij het uitaccelereren.

Kudos voor de co die het weer voortreffelijk gedaan heeft gezien de vrij grote teller afwijking. Niet echt verkeerd gereden, wel eens 10 meter te ver om dan direct de fout in te zien en recht te zetten.

We hebben ze meteen een nieuwe bijnaam gegeven en ze was er nog blij mee ook...

13442277_10154309443370742_7810730897124

Merci voor het team, volgende keer weer!

't was nog een toffe precies, wie was dat eigenlijk?:)

is zij ook van de Shell in Barchon naar huis gereden met de scooby?

1 uur geleden zei TCT:

Godverdomme @Parsifal, allemaal u schuld!!!

ja, waar zaten jullie nu weer?

52 minuten geleden zei msxx:

Dat was weer een Ardennenrit uit het boekje :)

Van de route viel het tweede deel het beste in de smaak, maar met alle omleidingen/wegenwerken/kermis en ander gezeur mogen we content zijn met de route die PJH voor ons in elkaar geklust heeft, chapeau! :)

Zoals altijd voel ik me op mijn gemak als co bij @dragonfly wat gezien de enthousiaste rijstijl niet zo vanzelfsprekend schijnt te zijn :D  Beheerst snel onderweg, precies zoals het hoort.

De S2000's en MX-5-jes waren talrijk. Hoezo AM een BMW forum??

Rondom mij kijkend zag ik veel meer onbekende gezichten dan verwacht. 'AM-only' kan breed geïnterpreteerd worden? :D

Een dag als vandaag moet altijd een goed vervolg krijgen dus:

@TomT het idee van een kartrace in Eupen gevolgd door een re-run van een Ardennenrit klinkt zo slecht nog niet!
@gTA en @Dragonfly een toer met de moto door de Ardennen/Eifel/Lux mag ook best een vervolg krijgen

Als het weer nog mee zit zoals vandaag... dan wordt het nog een goede zomer, toch nog..

Ps: Hopelijk is het vlees nog opgeraakt! B)

ivm die AM-only:

• er was opnieuw weer heel wat onbekend volk... mss toch eens echt gaan voorzien in nickname badges (@PJH & @TomT). De drempel om op iedere onbekende af te stappen om hem aan te spreken ligt gewoon te hoog, zeker op zo'n korte tijd. Dankzij zo'n badge weet je tenminste al wie wie is. (Ik wil in deze ook niet meteen zeggen dat PJ of Tom hiervoor verantwoordelijk moeten zijn, misschien voelt iemand anders zich wel geroepen om zoiets in elkaar te boksen)

• Jan, mijne maat, is ondertussen al enkele ritten meegeweest en gaat zich hier normaal één van de dagen eindelijk registreren. 

voor de rest, merci opnieuw aan de organisatoren en helpers die daar elk jaar steeds meer effort in steken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het was een lange terugrit, zo aan 90km/u huiswaarts bollen met een koelremorque achter me! 

Nu rap horizontaal, alvast bedankt voor jullie enthousiaste aanwezigheid en reacties!

Morgen meer. 

image.jpeg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Wowwwww. Epische ardennenrit.

Again.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Shit zeg, ik had best@cas zijn co willen zijn!

Foto's van@mayonaise zijn weer om jaloers van te worden. (maar dat weet ik al op voorhand eigenlijk :))

Geplaatst:

Was tof. Mij goed gehad. Zowel mijn auto als de Co hebben dat goed gedaan. Het tweede blad was de max, ideaal. Eerste deel iets teveel haarspeldbochten naar mijn goesting. 

Het was immens druk op sommige stukken ook. Helaas niet direct met het meest aangename volk. Het oort volk dat max 40 rijdt en remt naar 20 voor de bocht en naar 10 in de bocht.

bbq was lekker. Merci!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 uur geleden zei Stephane:

fuck gast, u had ik graag eens IRL gezien/gesproken, wist niet dat jij bij de S2000 jongens was?

Ik zat in de S2000 met Alexis, 1-DTM-xxx.

Geplaatst:
7 uur geleden zei TCT:

Godverdomme @Parsifal, allemaal u schuld!!!

Ik weet het man :(:( 

je hebt nog een rematch te goed van zodra ik mijn rijbewijs terug heb.

Geplaatst: (aangepast)

Summary.

ARD16_summary1.jpg

ARD16_summary2.jpg

(Ik vergat m'n logger na de start in Eupen meteen aan te zetten, daarom zijn niet alle km geregistreerd op bovenstaande. Denk dat er nog een 10-15-tal bijkomen.)

Heenrit rustig aan 100 per uur, 'k was mooi op tijd vertrokken en 'k had geen zin om dan al een gonzend hoofd op te lopen (windgeruis). Tot ik werd ingehaald door een E36 325i met Ringsticker en een copiloot die herkennend keek. 't Was juist aan die werken & stuff rond Luik, dus me blijven inhouden een mooi 70 en 90 gebold, maar daarna toch aangesloten. Naftegeur van een doortrekkende M50 :inlove:

Rit naar huis ging wat steviger: Vermits ik vredelievend ben heb ik wat Waalse gastarbeiders mee naar Vlaanderen genomen. Wel niet zeker hen 't goed bekomen is:

ARD16_helm.jpg

Trouwens: Waze liet me bij 't naar huis rijden NIET oprijden op de E42 (Stavelot), zoals meest obvious was, maar via een FANTASTISCHE baan doorrijden naar de E25  Geen kat op die baan, 't was nog proper avondlicht (21u30), 't lag droog, fantastique. Absurd lekker baantje, miljaar.

ARD16_terugrit.jpg

Daarna heel de tijd 160 naar huis gekard, 't was me beu. Hopelijk geen fotootje daarvan.

Dikken dankjewel voor de super organisatie. De rondrit zelf (credits PJH) was top, al vrees ik dat ik meer genoten heb dan de 4-wielers (ik had geen last van die trage Duitsers en kon de rit dus aan een rotvaart afhaspelen). De omkadering (credits Melissa en TomT) was eveneens dik in orde. Veel voor mij onbekend volk, maar ik heb daar geen last van: er waren veel ouwe gekende peten ook :-D 

aangepast door gTa
't stond er nog ni allemaal in - en nog voorzeker NOG ni :-o
  • Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Nagenieten en ook een gigantische drang om terug te keren... Afkickverschijnselen?

Over de befaamde gehuurde mx5, het was een 1.5je, dus 130 trappelende paardjes, en deze waren nog maar net in dienst, er stonden nog geen 500km op de teller. Het was een gedegen partner tijdens de rondrit, enkel op de langere rechte stukken, waar de potentere (turbo)motoren zich konden ontplooien merk je dat je iets te kort komt, maar in de bochten... In de bochten is het een dijk van een wagentje. Dit word een legende, net zoals de NA al is

Geplaatst:

Bedankt @PJH, @TomT en alle anderen die zich voor de organisatie hebben ingezet.

't was een slopende dag voor ons maar we hebben er wel van genoten :)

De 6 heeft dat in de regel opnieuw goed gedaan, ware het niet voor een perforatie in de middendemper van de uitlaat die in de loop van de dag verworden is tot een uitgescheurde holte van zo'n 5 vierkante centimeter, de rest van de rit en terugrit was een regelrechte aanslag op de trommelvliezen :mellow: 

Moe en voldaan thuis gekomen, de rest is voor later (al zal ik er niet te lang mee moeten wachten want voor 2/07 moet ik ermee naar de keuring :unsure:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Waaaw, ik heb 17.000 calorieën verbrand gisteren. Ik denk dat ik vandaag naar de McDo mag :party:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 minuten geleden zei gTa:

Trouwens: Waze liet me bij 't naar huis rijden NIET oprijden op de E42 (Stavelot), zoals meest obvious was, maar via een FANTASTISCHE baan doorrijden naar de E25  Geen kat op die baan, 't was nog proper avondlicht (21u30), 't lag droog, fantastique. Absurd lekker baantje, miljaar.

ARD16_terugrit.jpg

Wereldse baan is dat he? :)

Het zou me niet verwonderen als je die 216km/h ook op die baan gehaald hebt... fantastisch asfalt, mooie doordraaiende bochten, alleen oppassen met die ene 'knijpende' bocht in de afdaling :D

Je zou volgende week best mee gaan. Meer van dit soort banen en zelfs nog beter :)

Geplaatst:

Proficiat... zeer goede dag gehad.. Misschien iets minder door het ontbreken van de M4.. maar toch 

Heb het roadbook bijgehouden . ik ga binnenkort nog eens afhaspelen.

Geplaatst:
15 minuten geleden zei bt.:

Bedankt @PJH, @TomT en alle anderen die zich voor de organisatie hebben ingezet.

't was een slopende dag voor ons maar we hebben er wel van genoten :)

De 6 heeft dat in de regel opnieuw goed gedaan, ware het niet voor een perforatie in de middendemper van de uitlaat die in de loop van de dag verworden is tot een uitgescheurde holte van zo'n 5 vierkante centimeter, de rest van de rit en terugrit was een regelrechte aanslag op de trommelvliezen :mellow: 

Moe en voldaan thuis gekomen, de rest is voor later (al zal ik er niet te lang mee moeten wachten want voor 2/07 moet ik ermee naar de keuring :unsure:

Uw 6er is luid :o Haha, we stonden aan het tankstation met Daan en Frekkel en ge passeerde aan behoorlijke (full?) pull... Eargasm man, heerlijke machine :inlove: 

Geplaatst:
7 uur geleden zei Stephane:

't was nog een toffe precies, wie was dat eigenlijk?:)

is zij ook van de Shell in Barchon naar huis gereden met de scooby?

In der haast opgetrommelde vriendin van een vriendin wegens afzegging andere co. Ze had de zeelandrit ook meegedaan. Toen was ze co-Co

Heb ze ook maar es laten rijden, zo was haar dag ook goed. Nu wil ze dat ook :fp:

10 minuten geleden zei Tiep:

Uw 6er is luid :o Haha, we stonden aan het tankstation met Daan en Frekkel en ge passeerde aan behoorlijke (full?) pull... Eargasm man, heerlijke machine :inlove: 

Aha, daan en tiep, weer iets bijgeleerd. Tiep is blond?

Geplaatst:
15 minuten geleden zei Tiep:

Was dat na de bbq, kort voor de oprit van de autosnelweg?

Normaal is die dus verre van zo luid maar bedankt voor het gelegenheidscompliment :P

Geplaatst:
Op 18-6-2016 om 21:16 zei dragonfly:

Frekkel komt ook met zijn MX-5 en fuel volgt jullie ook denk ik

Op 18-6-2016 om 22:14 zei Frekkel:

Kist is nog niet gekeurd, scooby it is. Probeer maar te volgen :D

Ok @dragonfly, point taken -_-

Geplaatst:
3 minutes ago, Frekkel said:

Ok @dragonfly, point taken -_-

Ik denk dat jullie ons een hele tijd gevold zijn. En later bijna op het eind heb ik jullie op het terras zijn zitten... 

B)

Geplaatst:
12 minuten geleden zei Frekkel:

In der haast opgetrommelde vriendin van een vriendin wegens afzegging andere co. Ze had de zeelandrit ook meegedaan. Toen was ze co-Co

Heb ze ook maar es laten rijden, zo was haar dag ook goed. Nu wil ze dat ook :fp:

Aha, daan en tiep, weer iets bijgeleerd. Tiep is blond?

Ja, ik ben blond :P 

Ik dacht dat je co jouw vriendin was, maar nu dat niet het geval is : Schoon madammeke mijn gedacht :o !

Geplaatst:
12 minuten geleden zei bt.:

Was dat na de bbq, kort voor de oprit van de autosnelweg?

Normaal is die dus verre van zo luid maar bedankt voor het gelegenheidscompliment :P

Ja :D

Geplaatst:
15 minuten geleden zei Frekkel:

Tiep is blond?

Van haarkleur bedoel je?

Geplaatst: (aangepast)
8 minuten geleden zei wabe:

Ik denk dat jullie ons een hele tijd gevold zijn. En later bijna op het eind heb ik jullie op het terras zijn zitten... 

B)

zat jij in mijn hol toen we die afslag links bijna gemist waren en ik me liet verder bollen om u niet in mijn gat te hebben? Of die 4 in het begin van de rit?

3 minuten geleden zei Tiep:

Ja, ik ben blond :P 

Ik dacht dat je co jouw vriendin was, maar nu dat niet het geval is : Schoon madammeke mijn gedacht :o !

Nieje, madam mocht op de klein mannen letten. Tis maar dat ze haar plaats kent!

aangepast door Frekkel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in