Ga naar inhoud

AM ONLY - Ardennenrit - 19/06/2016

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Just now, Frekkel said:

zat jij in mijn hol toen we die afslag links bijna gemist waren en ik me liet verder bollen om u niet in mijn gat te hebben?

Nieje, madam mocht op de klein mannen letten. Tis maar dat ze haar plaats kent!

Nope, 

was een blauwe bmw 4 GC die hele tijd voor u gereden heeft. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
42 minuten geleden zei msxx:

Wereldse baan is dat he? :)

Het zou me niet verwonderen als je die 216km/h ook op die baan gehaald hebt... fantastisch asfalt, mooie doordraaiende bochten, alleen oppassen met die ene 'knijpende' bocht in de afdaling :D

Je zou volgende week best mee gaan. Meer van dit soort banen en zelfs nog beter :)

Volgend weekend zal niet lukken, daarnet de gemeenschappelijke agenda bekeken. Zou een mirakel nodig zijn mocht ik alsnog weg kunnen glippen. :-) Ga me wel sowieso de lidkaart aanschaffen van 2f4u, zodat ik de tracks kan binnenhalen.

Denk dat die 216 niet toen was, waar wel regelmatig voorbij de 160 ja, een keer voorbij de 200 ook zie ik.

Geplaatst: (aangepast)

ons vader is in die streek opgegroeid

'k neem die wegen altijd tot Huy, zijn nog "pareltjes" te vinden, alleen is het asfalt soms echt :(

aangepast door flupke73
2 hours ago, gTa said:

(Ik vergat m'n logger na de start in Eupen meteen aan te zetten, daarom zijn niet alle km geregistreerd op bovenstaande. Denk dat er nog een 10-15-tal bijkomen.)

Heenrit rustig aan 100 per uur, 'k was mooi op tijd vertrokken en 'k had geen zin om dan al een gonzend hoofd op te lopen (windgeruis). Tot ik werd ingehaald door een E36 325i met Ringsticker en een copiloot die herkennend keek. 't Was juist aan die werken & stuff rond Luik, dus me blijven inhouden een mooi 70 en 90 gebold, maar daarna toch aangesloten. Naftegeur van een doortrekkende M50 :inlove:

Rit naar huis ging wat steviger: Vermits ik vredelievend ben heb ik wat Waalse gastarbeiders mee naar Vlaanderen genomen. Wel niet zeker hen 't goed bekomen is:

Dat waren @///NFSThunder en Ik , @gTa

T spel klinkt en rijdt echt super, Patrick kan miss meer info geven over de spec's. :)

Wij hebben het relatief rustig aangedaan, geen zin in brokken. Eventjes aangepikt bij de Golf R en Z4, maar dat tempo lag echt te hoog. Op een bepaald moment eventjes gestopt voor een plaspauze, kwamen daar 2 s2000 naar omhoog gescheurd. Heel cool om te zien. 

aangepast door Ceke
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Topdag! Zalige wegen, zalige mensen, zalig weer, meer moet dat niet zijn!

Thumbs up voor degenen die dit mogelijk gemaakt hebben! 

Geplaatst:

welke applicatie is dat dat je gebruikt hebt @gTa, dan kan ik die volgend weekend mss ook is testen. ik gebruik nu RideWithGPS

spijtig dat ik gisteren niet kon, anders had ik deze editie ook wel meegedaan, want er zitten toch wel veel bekende hier op AM

Wauw, wat een dagje! :lol: Was echt kapot tegen dat ik terug in Kortrijk toekwam, maar dat is teken dat het goed was.

Eerst en vooral nog eens een dikke duim voor @PJH + vriendin en @TomT. Super georganiseerd, het middagmaal in Eupen was echt in orde + knappe locatie. Machtige route uitgestippeld alweer, verschillende keren verschoten dat je zo'n adembenemende uitzichten & wegen zo dicht bij huis hebt.

Zonder co was het in het begin van de rit heel vervelend, want ik kon het treintje niet volgen door andere auto's die ertussen kropen. Trouwens: @dragonfly, in die woonwijk waar ik een toeterconcert kreeg van de VW Tiguan/Touareg, het was niet mijn bedoeling om die in te halen hoor. Ik ging even links achter hem kijken of er ergens een mogelijkheid was tot inhalen. En aangezien er een versmalling kwam ging ik dan natuurlijk niet doen. Maar die dacht dat ik mijn inhaalmanoeuvre al begonnen was en ging daardoor in de remmen en toeterde fel. Wou dus even zeggen dat dat mijn bedoeling niet was, voor je denkt dat ik een halve zot ben :unsure:.

Na even sukkelen aangekomen bij de uitkijktoren terug kunnen aansluiten in een treintje en de rest van de rit goed kunnen volgen met het MX-5 treintje. Echt heerlijk knallen, zonder erover te gaan.

Die weg die @gTa ook gereden had, van Stavelot - Trois-ponts - Les Forges, FAK dat is zalig, als afsluiter nog even gas geven bij ondergaande zon op die LEGE weg, om van te dromen! 

Onderweg naar huis via Leuven nog @CAS eens tegengekomen in zijn bazenkist, heerlijk zicht die Porsche op een lege autostrade in het donker :inlove:

aangepast door CharlesV
  • Vind ik leuk 3
Geplaatst:
2 uur geleden zei Frekkel:

Ok @dragonfly, point taken -_-

Haha 't is door @msxx hoor, die zei als je er voorbij wil moet je dat nu doen dusja. Was wel een zalige 2-vaksbaan naar boven :inlove: 

2 uur geleden zei wabe:

Proficiat... zeer goede dag gehad.. Misschien iets minder door het ontbreken van de M4.. maar toch 

Heb het roadbook bijgehouden . ik ga binnenkort nog eens afhaspelen.

Ah nu weet ik dus wie er goeiendag zei @msxx:)

46 minuten geleden zei CharlesV:

Trouwens: @dragonfly, in die woonwijk waar ik een toeterconcert kreeg van de VW Tiguan/Touareg, het was niet mijn bedoeling om die in te halen hoor. Ik ging even links achter hem kijken of er ergens een mogelijkheid was tot inhalen. En aangezien er een versmalling kwam ging ik dan natuurlijk niet doen. Maar die dacht dat ik mijn inhaalmanoeuvre al begonnen was en ging daardoor in de remmen en toeterde fel. Wou dus even zeggen dat dat mijn bedoeling niet was, voor je denkt dat ik een halve zot ben :unsure:.

Ik had die versmalling gezien en dacht idd wat doet die nu in godsnaam :lolz: Maar heb wel een paar vreemde zaken gezien, bepaalde leden hier vergeten precies dat er andere auto's op de baan zijn en dat er ook moto's kunnen afkomen :P 

Geplaatst:

Super ritje. Thuis net voor middernacht en er uit om 4u45... Chance dat ze mij op het werk betalen voor een dutje te doen...

Dank aan PJH en TomT. 

En Melissa met haar lekker vlees. 

Geplaatst:
3 minutes ago, CAS said:

En Melissa met haar lekker vlees. 

Dat klinkt natuurlijk beter dan " @Wax-it.be met zijn lekkere worst"

:D 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Gisteren precies telkens ik uit de auto was met mensen aan het babbelen geweest, nu ik hier lees heb ik het idee dat ik nog kei veel mensen gemist heb. :noparty:

Geplaatst:
Ik had die versmalling gezien en dacht idd wat doet die nu in godsnaam :lolz: Maar heb wel een paar vreemde zaken gezien, bepaalde leden hier vergeten precies dat er andere auto's op de baan zijn en dat er ook moto's kunnen afkomen [emoji14] 

Ik heb ook verschillende keren men bedenkingen gehad bij sommige inhaalmanoeuvres van één auto, maar gelukkig is het iedere keer goed afgelopen.

Je kan je natuurlijk altijd eens mis pakken, maar als dat meerdere keren opvalt bij dezelfde auto begin ik mij wel vragen te stellen, maarja ik word wat ouder zeker :-).

Alles is goed afgelopen, dus niks aan de hand :-)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Geplaatst:
13 uur geleden zei Tiep:

Ohja en ik ben - denk ik - geflitst echt 10 minuten na vertrek, toen we collectief verkeerd reden \o/

Wordt eentje van 50 EUR. 

Waar was het juist? Op het verkeerde stuk of op het juiste traject? :)

Geplaatst:

Hier helaas via de E42 gestuurd.. Vreselijke autostrade met die ruwe beton...

Geplaatst:
22 minuten geleden zei dragonfly:

Haha 't is door @msxx hoor, die zei als je er voorbij wil moet je dat nu doen dusja. Was wel een zalige 2-vaksbaan naar boven :inlove: 

Ik had die versmalling gezien en dacht idd wat doet die nu in godsnaam :lolz: Maar heb wel een paar vreemde zaken gezien, bepaalde leden hier vergeten precies dat er andere auto's op de baan zijn en dat er ook moto's kunnen afkomen :P 

Ah nu is het mijn schuld? :D

@Frekkel reed goed door maar ik/we hadden verwacht dat je meer grip zou hebben. Echt wel een paar keer een stap zien zetten om daarna pas te 'grippen'.

En nu weet ik dus ook ineens wie @Wabe en @CharlesV zijn, waar aftertalk al niet goed voor is!

Geplaatst:
15 minutes ago, Jupke said:

Gisteren precies telkens ik uit de auto was met mensen aan het babbelen geweest, nu ik hier lees heb ik het idee dat ik nog kei veel mensen gemist heb. :noparty:

Wij zaten naast elkaar op terras bij rrd en carlito.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minuten geleden zei msxx:

@Frekkel reed goed door maar ik/we hadden verwacht dat je meer grip zou hebben. Echt wel een paar keer een stap zien zetten om daarna pas te 'grippen'.

Klopt, ging toch in 2 bochten goed mis. Had ik niet verwacht van AWD beest :( 

Geplaatst:

@gTa geniaal baantje in het naar huis gaan idd. 

Geplaatst:
3 uur geleden zei wabe:

Nope, 

1ntl...?

hebben ook tijdje achter u gereden, en wij maar afvragen of je wel degelijk een forummer was of niet... tot je plots heel kort rechts indraaide op een lange rechte weg... vanaf dan zat Frekkel in je gat :)

41 minuten geleden zei dragonfly:

goh, op een gegeven moment, ik denk toen we met de mx5 trein reden, reden er voor me 2 'lokale' wagens, een zwarte 206 en iets bordeaux geloof ik, en die 206 of die andere zette zich plots aan de kant, geen idee waarom, was ook geen parkeerplaats ofzo, toch wel even heel snel links rechts moeten sturen want veel ruimte had ik nietmeer over.

reed jij met die oranje M4? je bent me anders ook op een brutale manier voorbijgegaan :P

Geplaatst:
1 minute ago, Stephane said:

1ntl...?

hebben ook tijdje achter u gereden, en wij maar afvragen of je wel degelijk een forummer was of niet... tot je plots heel kort rechts indraaide op een lange rechte weg... vanaf dan zat Frekkel in je gat :)

jep inderdaad... gauw een auto kunnen versieren... 

Geplaatst:

Brutaal kan ook veilig zijn :D 

• Vind ik leuk 1
10 uur geleden zei wabe:

jep inderdaad... gauw een auto kunnen versieren... 

ja, die MX5 was een beetje hetzelfde verhaal :)

10 uur geleden zei dragonfly:

Brutaal kan ook veilig zijn :D 

sure, zolang je het zelf maar gelooft :P

je hebt gewoon geluk gehad dat ik een forummer was en geen berlingoduster of ik had al lang een dashcamfilmpje naar hln gestuurd :lol:

aangepast door Stephane
  • Vind ik leuk 4
Geplaatst:

De beste inhaalactie is degene die het minst lang duurt :D 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in