Stephane 1.695 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 jaja, 't is al goe, "because racecar" Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Hoeveel auto's waren er gisteren eigenlijk? Trouwens de BBQ was lekker, vlees was heel goed. BAKit heeft dat goed gedaan Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 (aangepast) 40 minuten geleden zei Thebiemerke: Waar was het juist? Op het verkeerde stuk of op het juiste traject? Verkeerde stuk *langs voor geflitst, maar pas heel laat. Echt gek eigenlijk. Ik was op zoek naar een bord met de maximumsnelheid maar zag er geen, ook geen van bebouwde kom. Dus heb ik gewoon gekeken naar de weg + omgeving en voor mezelf ingeschat dat het 70 km/u zou zijn, maar voor de zekerheid toch 60 op teller gereden. En plots *pats*, prijs :-/ 20 juni 2016 aangepast door Tiep Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Waar blijven die filmpjes :-). Was de Caterham (ik kan beter auto's onthouden dan namen...) ook aan het filmen? Als er een filmpje is zou ik dat stukje wel eens willen zien toen hij achter of één auto achter me hing... :-) Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Het was voor mij de eerste keer Ardennenrit, maar zeker niet de laatste. Ik merkte dat de organisatie ervaring heeft en goed voorbereid was, kudos en waarvoor dank trouwens. In het begin afgesproken om met de MX-5 bende achter de S2k's aan te rijden, maar nog geen 10km na de start zaten we al fout waardoor sommigen al weg waren en anderen kwamen aansluiten. Gaandeweg ben ik @Denniske en @Tiep verloren en reed ik plots alleen rond. Totdat ik de S2K's van @BlackFox en @DRIVER-W zag staan, en besloot een poging te doen om hen te volgen. Maar goed dat ik dat al semi gewoon was, want het tempo lag vrij hoog voor mijn MX-5 met een gezond gebrek aan verstand en met dank aan de Honda piloten om af en toe na een lang recht stuk te wachten toch samen tot de eindmeet kunnen rijden, waar we lekker hebben kunnen eten en nagenieten van een zeer mooie dag. Merci heren! 3 Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 12 minuten geleden zei Stephane: sure, zolang je het zelf maar geloofd je hebt gewoon geluk gehad dat ik een forummer was en geen berlingoduster of ik had al lang een dashcamfilmpje naar hln gestuurd Dat was geen geluk, maar ingecalculeerd... of dat dan veilig is om te moeten rekenen op enige bereidwilligheid van mede-forummers is een tweede Quote
Jerred 340 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Twas weer super leuk! Super organisatie, leuke wegen en lekker eten. Spijtig dat ik vroeger door moest door andere verplichtingen... Ook weer heerlijk treintje gereden met mede s2k's. De laatste keer ik met de s2k gereden heb ( buiten naar de keuring en voor wat sleutelen ) was in hetzelfde groepje en alweer 10 maand geleden :-( 2 Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 47 minutes ago, msxx said: En nu weet ik dus ook ineens wie @Wabe en @CharlesV zijn, waar aftertalk al niet goed voor is! Help me even, ik weet even niet meer wanneer ik je gesproken heb? Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 4 minuten geleden zei CharlesV: Help me even, ik weet even niet meer wanneer ik je gesproken heb? Gisteren. Na de Ardennenrit. 2 Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 1 minute ago, DenDuvel said: Gisteren. Na de Ardennenrit. Ah was jij er ook misschien??? Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 15 minuten geleden zei HIM-250: Was de Caterham (ik kan beter auto's onthouden dan namen...) ook aan het filmen? @mayo 1 Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 49 minuten geleden zei msxx: @Frekkel reed goed door maar ik/we hadden verwacht dat je meer grip zou hebben. Echt wel een paar keer een stap zien zetten om daarna pas te 'grippen'. 44 minuten geleden zei dragonfly: Klopt, ging toch in 2 bochten goed mis. Had ik niet verwacht van AWD beest Ik herinner me één "momentje" dat ik effe moest bijremmen in een linker omdat de s2000 voor mij ook even zijn rem aantikte en het geheel even onstabiel werd. Al ziet het er langs achter wellicht anders uit. Had jij zoveel overschot in het uitacceleren qua grip? Ik denk dat de s2000's toch ook niet zo heel veel sneller konden, rekening houdend met een veiligheidsmarge. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 2 minuten geleden zei CharlesV: Ah was jij er ook misschien??? In gedachten! 2 Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 7 minutes ago, flupke73 said: @mayo Die was er niet. 1 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 24 minuten geleden zei msxx: Dat was geen geluk, maar ingecalculeerd... of dat dan veilig is om te moeten rekenen op enige bereidwilligheid van mede-forummers is een tweede hoe is je voornaam nu weer? dat gaat me volgende keer beter af als ik je een hand moet/wil geven Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 (aangepast) 52 minuten geleden zei Stephane: goh, op een gegeven moment, ik denk toen we met de mx5 trein reden, reden er voor me 2 'lokale' wagens, een zwarte 206 en iets bordeaux geloof ik, en die 206 of die andere zette zich plots aan de kant, geen idee waarom, was ook geen parkeerplaats ofzo, toch wel even heel snel links rechts moeten sturen want veel ruimte had ik nietmeer over. Was inderdaad ferm gevaarlijk, geen idee wat daar de bedoeling van was... Voor de rest wel weer een zalige dag. Eerst treintje gereden achter de S2000s en een GTI aan een beschaafd maar zeer vlot tempo. Heerlijk geluid maken die S2000s. Na de tussenstop dan samen met @iRicky eerst gereden voor de MX5 trein, af en toe wel eens moeten wachten. Onderweg nog wat aanmoedigingen gekregen van @Mayonaise Afgesloten met super bbq zoals altijd, waarvoor dank! 20 juni 2016 aangepast door Daann 1 Quote
MalinwaForever 1 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Het was voor mij niet de eerste Ardennenrit, maar wel enkele jaren geleden (steeds te laat om in te schrijven de voorbije jaren) Ik vond het een zeer mooie route dit jaar, met uitzondering van de zeer slechte kwaliteit van asfalt/beton in het begin. Doorgaans een goed tempo kunnen aanhouden, de enkele kilometers op drukkere wegen waren een goed moment om even rustig te cruisen, uit te blazen en alles wat te laten afkoelen. Ik weet niet waar je telkens die prachtige haarspelden weet boven te halen, maar dikke thumbs up daarvoor. Ik kon het niet laten om enkele keren wat dwars te gaan in zo'n bocht (wanneer het veilig kon uiteraard), maar ik moet daar dan ook niet veel moeite voor doen met mijn wagen. (Laat ons zeggen dat de wagen veel beter kan driften dan het mannetje achter het stuur....die het daarom ook meestal vermijdt) Enkele keren kleine stukjes verkeerd gereden waardoor ik steeds in het gezelschap van anderen heb rondgereden (enkele oldtimer BMW's , een Impreza, de caterham die ik wijselijk heb laten passeren, ...) Ik heb bovendien ook het geluk gehad dat mijn gps mij langs die prachtige weg naar de E25 stuurde, waar één van de S2000 's duidelijk ook fun had en mij tegen een mooie snelheid voorbijkwam ;-) Kortom een prachtige dag, volgende keer ben ik hopelijk weer van de partij. 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 30 minuten geleden zei Frekkel: Ik herinner me één "momentje" dat ik effe moest bijremmen in een linker omdat de s2000 voor mij ook even zijn rem aantikte en het geheel even onstabiel werd. Al ziet het er langs achter wellicht anders uit. Had jij zoveel overschot in het uitacceleren qua grip? Ik denk dat de s2000's toch ook niet zo heel veel sneller konden, rekening houdend met een veiligheidsmarge. Auto gaf buiten soms eens zetten geen krimp en dat is echt de eerste keer sinds ik hem heb. Combinatie droog weer, temperatuur & bandendruk zal goed geweest zijn. Stond in MDM mode en had er vertrouwen in. 1 Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 1 uur geleden zei HIM-250: Waar blijven die filmpjes :-). Was de Caterham (ik kan beter auto's onthouden dan namen...) ook aan het filmen? Als er een filmpje is zou ik dat stukje wel eens willen zien toen hij achter of één auto achter me hing... :-) Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Ik heb slechts heel sporadisch filmpjes gemaakt. Helaas niet toen je voor me reed.. 1 Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Ik heb slechts heel sporadisch filmpjes gemaakt. Helaas niet toen je voor me reed.. Ok geen probleem :-). Had leuk geweest om mijn mx5'je eens in actie te zien :-). Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Quote
Jupke 11.086 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 De golf achter ons heeft ook aan het filmen geweest op het laatste stuk voor de BBQ denk ik, ook wel eens curieus naar het resultaat daarvan. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 1 uur geleden zei CharlesV: Help me even, ik weet even niet meer wanneer ik je gesproken heb? Niet, aftertalk in dit topic Quote
Populair bericht PJH 21.018 Geplaatst: 20 juni 2016 Auteur Populair bericht Geplaatst: 20 juni 2016 (aangepast) ARDENNENRIT! Maanden heb ik er naar uitgekeken... van op een bergtop, van in een dal, terwijl ik vast zat in de sneeuw, zwetend in de E30 als ik door wegenwerken moest en daar niet de bodemvrijheid voor had, van in de uitkijktoren, op het terras en vooral tijdens de rest van die 1000'en kilometers testwerk. Jullie hebben het een beetje kunnen volgen afgelopen weken, dus jullie weten ook dat het dit jaar geen eenvoudige opdracht was. Allereerst is er altijd de eerste uitdaging: hoe ga je nog vernieuwend zijn? Ga ik opnieuw Luxemburg in? kies ik toch voor belgische wegen? Gaan we richting Frankrijk? Nee... dit jaar doen we Duitsland. Het land van motards, de Nurburgring en vooral het land waar geen streetview is dat dat grondig is foutgelopen op meerdere gebieden weten jullie al, daarom fast forward naar de uitdagingen van dit weekend. Zaterdag was een dag zoals een andere, heel veel voorbereiding. Naar @Brunault om de vleesjes in zijn prachtige bedrijf http://www.vleeswarenthoutlandt.be/ om deze vervolgens tot bij Tom en de koelwagen te krijgen, zodat ze vers blijven tot op de BBQ zelf. De vleesjes ingeruild voor een pak losse bladeren (stuk of 700 bladzijden, cava nog) en dan kon ik beginnen met 's avonds de roadbooks eerst te nieten, en ze daarna te personaliseren met de juiste bonnetjes voor de juiste mens. Een moeilijke taak zo blijkt, als je al dagen te weinig slaap gehad hebt, maar het is toch gelukt Ik denk niet dat ik een fout gemaakt heb. Eens dat klaar was, bedje binnen en een klein beetje slapen. 5 uurtjes later opstaan, klaar maken, de camionet inladen met de rest van de supplies die nog bij me thuis lagen nadat ik ze was gaan halen bij flupke in zijn Delhaize, en dan koers zetten richting Eupen aan een fenomenale 110km/h. Net voor waremme een Nissan GTR en een E46 M3 zien full pull optrekken tegen elkaar. De M3 had geen schijn van kans, maar verliezen deden ze beide want er stond een mobiele flitser 2km verder. Rond 11.00 aangekomen op de karting. Daar zeer vriendelijk onthaal gekregen, met meteen alle hulp die we maar konden wensen. Een prachtige zaak waar blijkbaar nog wat forummers hebben gekart ook, in afwachting van de briefing Kwestie van de dag goed te beginnen terwijl de andere hun gereserveerde spaghetti aan het verorberen waren. Ik was positief verrast van de vlotheid van de bediening, de porties en de kwaliteit die we kregen. Dat ligt imo ver boven wat je in de doorsnee karting zou verwachten, dus ook daar krijgen ze opnieuw al hun punten van mij. 12.55 nog een laatste luchtje gaan scheppen op de parking, om de laatste deelnemers ook te vragen naar binnen te komen. Stipt om 13.01 aan de briefing begonnen, en daarna mochten jullie beschikken waarna ik eindelijk tijd had voor een ontbijt in de vorm van een Spaghetti Verdura. Tijdens het wachten op de spaghetti kreeg ik plots telefoon 'er zit een fout in je roadbook, in de eerste figuurtjes. Er staat hier 20 man aan de kant'. Het begin van de route is Vrijdagnacht hertekend geweest, en getest in het donker. Een fout was dus zeker niet uit te sluiten gezien de eerste 30km van het roadbook zelfs nog niet getest was. Zo last minute was alles dit jaar. Snel een roadbook er bij genomen en eens gekeken, en dan telefonisch wat uitleg gegeven. Blijkt dat de deelnemers na 1.0 km links waren afgeslagen, ipv na 1.2km. Not my fault, dus no stress En uiteindelijk heeft denk ik iedereen het wel gevonden, dus geen erg. Spaghetti opgegeten, de rekening voldaan en de auto in richting het terras aan het meer. Het viel me ook op dat het vrij druk was op de weg in het eerste deel van de rit. Het is zeer lang slecht weer geweest, en gisteren was het eindelijk eens goed, dus ik vermoed dat iedereen op hetzelfde moment is wakker geworden en is gaan rondrijden. De wegen waren immers altijd vrij verlaten tijdens het proefrijden, dus dit had ik niet verwacht. Vooral in de 2e helft van het 1e blad viel het op. Vreemd is ook dat er op pagina 2 bijna geen verkeer meer te zien was. Maar goed, even babbelen op het terras en dan weer snel snel richting Trois Ponts om te helpen met klaarzetten bij de BBQ. En toen kwam ik Malmedy binnen gekropen... BRADERIE. Niet te geloven eigenlijk. De laatste 7 weekends ben ik door Malmedy gereden en ik heb nooit een affiche of bord zien staan met iets van aankondiging... en plots loopt er 1000 man in dat dorp STRESS snel de auto aan de kant gezet, en te voet gaan kijken of het een probleem zou zijn of niet. Daardoor ook een half uur later dan verwacht aangekomen aan de BBQ, maar daar was gelukkig alles onder controle. De BBQ zelf dan. Veel lovende woorden over het vlees, de perfecte baktijd en de overvloed aan drank groenten brood chips enz.. Enkel blije mensen gezien en positieve reacties gekregen. Af en toe zelfs een klein praatje kunnen slaan tijdens het werken door, wat toch altijd mooi meegenomen is. Vorig jaar was ietsje hectischer, maar nu had ik het gevoel dat alles onder controle was, en dat er nooit echt lange wachttijden geweest zijn. Ideaal dus, om zo bij aangenaam weer de mensen het naar hun zin te maken. En nu het belangrijkste van heel het weekend: Bedankt aan allen die geholpen hebben. Bij de tussenstop, de BBQ, de opkuis van de BBQ en de start. Dat maakt het voor mij een pak draaglijker Als laatste nog een aantal stats ivm het bouwen van deze rondrit: - 7 pizza's - 3 ijsjes - 2 ongevalletjes - 2 keer vastgezeten in de sneeuw, met spectaculaire reddingsacties tot gevolg - 4018.43km testwerk, gespreid over 13 weekends (eerlijk is eerlijk, er zijn wel 2 roadbooks uitgekomen, maar 1 er van is niet bereidbaar wegens werken) - 38.7kg aan vleesjes - 91 blije mensen En als laatste de enige foto die ik gemaakt heb: Nu hopen dat volgende week ook zo vlot verloopt, want dan heb ik veel minder helpers, en zijn er een aantal leuke events geplanned in de regio waarvan de organisatoren niet antwoorden op mijn mails (http://bicycle-day-eupen.com/, http://www.mtb-am-rursee.de/, http://www.st-sebastianus-nideggen.de/14.html) Misschien tot zeer binnenkort als ik de tijd vind 20 juni 2016 aangepast door PJH 23 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.