Ga naar inhoud

Pond in vrijeval, overseas shoppen


thor

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei DDke:

Ok, merci. 

En die diplomatic sales, waar zitten die?

Toevallig een contactpersoon? Heb je dan per tel/email korting bedwongen? Hieveel korting geven ze in de uk? Ik heb er hier in B bij BMW al 8k afgekregen...

Die trackuitstap heeft je precies geïnspireerd, wat ga je eigenlijk kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Salokin said:

Die trackuitstap heeft je precies geïnspireerd, wat ga je eigenlijk kopen?

Is eigenlijk een samenloop van omstandigheden.

vorige week mijn pickup uitgeleend aan mijn baas. Die kwam na een uur terug en zei: 'koop eens een andere auto, dit is levensgevaarlijk'. Hij was beginnen glijden...

episode is voorbij, tot hij na een uur opeens zegt: liever audi of bmw? Hij had al 2 kant en klare offertes voor een a6 en een 520 touring. Nu waren die allebei heel dik uitgerust, met een serieuse vaa erop. En die wil ik momenteelniet aan mijn privé budget toevoegen. Dus even beginnen rondkijken, en bij een 330e uitgekomen...

daarbij komt dan de lage pond, en de 'onzekerheid' van de lichte vracht.

Ook is het qua i'ago voor mij beter om met een groene bmw te rijden ipv een tractor...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei DDke:

Is eigenlijk een samenloop van omstandigheden.

vorige week mijn pickup uitgeleend aan mijn baas. Die kwam na een uur terug en zei: 'koop eens een andere auto, dit is levensgevaarlijk'. Hij was beginnen glijden...

 

Komt dat niet door die gekke banden die je daarop gelegd hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Geezer said:

Komt dat niet door die gekke banden die je daarop gelegd hebt?

Zal zeker niet helpen.. ik heb er zelf niet al teveel last van, al vrees ik wel een beetje een noodrem op een natte ban.

nu ik twijfelde bij aankoop al tussen de pickup en een 3.

nu hebben ze ondertusen een fiscaal vriendelijke motor in die 3 gelegd..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En da's ni snel he. Die VAA wordt berekend op de kracht van de motor. Bij de 330e heb je bijna geen VAA.

Allez, zo heb ik het toch aan mijn madam uitgelegd :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je ook een nieuwe LHD Porsche in de UK bestellen?
Een Panamera E Hybrid kost in de UK 79k euro incl btw, wat neerkomt op 88k euro, terwijl deze hier 110k euro kost.
Is er in de UK misschien een lager BTW tarief voor hybride wagens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope. Zelfde tarief voor alle wagens. In UK doen we geen kunst en vliegwerk rond belastingen zoals in Belgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, The Swede said:

Nope. Zelfde tarief voor alle wagens. In UK doen we geen kunst en vliegwerk rond belastingen zoals in Belgie.

 

Hahahahahahaha, lachen de non-doms in koor

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei BMWMB:

Kan je ook een nieuwe LHD Porsche in de UK bestellen?
Een Panamera E Hybrid kost in de UK 79k euro incl btw, wat neerkomt op 88k euro, terwijl deze hier 110k euro kost.
Is er in de UK misschien een lager BTW tarief voor hybride wagens?

Als je veel tijd hebt om te wachten dan kan dat... Reken gewoon het feit in dat bij een nieuw model je dat sowieso het eerste jaar niet kan bestellen in de uk in lhd voor export. En als je dan eindelijk kan bestellen, dan steken ze er nog een kunstmatige wachttijd tussen.

Je kan natuurlijk vragen en risisco nemen want die van @ICM ging ook 18maand levering zijn en is uiteindelijk bijna 6 maand eerder geleverd.

 

En @DDke goed opletten met vergelijken van een 520d en dergelijke... Ik weet niet zeker voor de 330e maar de grote prijsverschillen zitten vooral op de duurdere auto's binnen het gamma. En gezien jullie altijd verkeerd lezen zal ik me maar meteen verduidelijken want het vorige zal weer reacties uitlokken. Met duurdere auto's in het gamma bedoel ik de topmodellen binnen een reeks van auto's, dus op een 320d ga je veel minder profijt doen dan op een m3 omdat die eerste in BE heel scherp geprijsd staan en de laatste duur terwijl dat verschil in de UK veel kleiner is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs los van de prijs: 't is net voor de specialere modellen dat ik 't nog zou kunnen opbrengen om er op te wachten. 't Zijn ook maar enkel de specialere modellen die ik zelf écht nieuw zou willen hebben. Al de rest (courante modellen/motorisaties) vind je in (jong) 2dehands all over the place in alle kleurencombinaties die te bedenken zijn. Dan ben je sneller, even goed en nog goedkoper bediend op die manier. Voor b.v. een 320d of 530d vind ik dat dan de betere optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

Zelfs los van de prijs: 't is net voor de specialere modellen dat ik 't nog zou kunnen opbrengen om er op te wachten.

Het is enkel bij Porsche langer wachten he. Bij BMW verandert dat niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

Als je veel tijd hebt om te wachten dan kan dat... Reken gewoon het feit in dat bij een nieuw model je dat sowieso het eerste jaar niet kan bestellen in de uk in lhd voor export. En als je dan eindelijk kan bestellen, dan steken ze er nog een kunstmatige wachttijd tussen.

Je kan natuurlijk vragen en risisco nemen want die van @ICM ging ook 18maand levering zijn en is uiteindelijk bijna 6 maand eerder geleverd.

 

En @DDke goed opletten met vergelijken van een 520d en dergelijke... Ik weet niet zeker voor de 330e maar de grote prijsverschillen zitten vooral op de duurdere auto's binnen het gamma. En gezien jullie altijd verkeerd lezen zal ik me maar meteen verduidelijken want het vorige zal weer reacties uitlokken. Met duurdere auto's in het gamma bedoel ik de topmodellen binnen een reeks van auto's, dus op een 320d ga je veel minder profijt doen dan op een m3 omdat die eerste in BE heel scherp geprijsd staan en de laatste duur terwijl dat verschil in de UK veel kleiner is.

 

Ik heb een UK offerte en een B offerte. Die van de UK is 11K minder duur. Waar moet ik dan nog op letten? Of versta ik je verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet onlogisch, gezien in BE die lage-uitstoot-krellen fiscaal "aangemoedigd" worden op verschillende manieren, en in de UK niet. M.a.w.: de prijs zal in België wel kunstmatig hoger zijn dan in de UK? Dus je kan blijkbaar wel een zaakje doen. Hoeveel % goedkoper is de UK offerte dan? Een dikke 20%?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, DDke said:

Ik heb een UK offerte en een B offerte. Die van de UK is 11K minder duur. Waar moet ik dan nog op letten? Of versta ik je verkeerd?

Niks. Gewoon bestellen en zien dat het pond niet op 1.4 euro staat de dag dat je de auto moet betalen :D 

En een hoop papierwerk in orde krijgen zodanig dat ze daar weten dat je bedrijf in orde is etc etc. En vooral de BTW niet betalen ginder, maar hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even berekend voor "mijn" 535i touring. Heb de Britse tot op élk vlak gelijk uitgerust als de Belgische (Exclusive Pack Plus + nog een hele resem andere opties), alhoewel ik 2 opties in UK niet zou nemen (zitten in BE in die pack). De Belgische komt op 83.630 EUR, de Brit komt op 60.000 GBP (exact). Omgerekend aan de wisselkoers van vandaag komt de Brit dus op ca. 67.500 EUR, ofte een dikke 16.000 EUR goedkoper. Dat zijn catalogusprijzen. Ik dacht dat vandaag de betere particuliere korting in BE op een touring rond de 9% lag, los van het feit dat de Exclusive Pack Plus gegeven wordt aan de prijs van de Exclusive Pack, dus die 83.630 EUR zou in een offerte rond de 68.000 EUR moeten komen. Ugh, da's straf, kan dat @Phil? Geen idee welke kortingen courant zijn op BMW's in de UK, iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan komt de Belgische op 68k en de Britse op 60k, zoiets. Komt er nog iets bij omdat je LHD in de UK shopt? (die optie zelf kost misschien iets) Dan nog: 8k verschil op een auto van 60k, da's al behoorlijk. Dan zou ik ook niet twijfelen en in UK bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei gTa:

OK, dan komt de Belgische op 68k en de Britse op 60k, zoiets. Komt er nog iets bij omdat je LHD in de UK shopt? (die optie zelf kost misschien iets) Dan nog: 8k verschil op een auto van 60k, da's al behoorlijk. Dan zou ik ook niet twijfelen en in UK bestellen.

Op een 330D haal je dat verschil ook al. (makkelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid