Ga naar inhoud

Pond in vrijeval, overseas shoppen


thor

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei ir_fuel:

 

intracommunautaire levering

Gaat dat eigenlijk nog lang duren met die brexit of heeft dat daar geen hol mee te zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Frekkel said:

Gaat dat eigenlijk nog lang duren met die brexit of heeft dat daar geen hol mee te zien?

Ik ga er vanuit dat DDke niet nog 3 jaar gaat wachten? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei DDke:

Ja, maar het bedrag waar die btw op berekend wordt, hangt vast aan een wisselkoers, niet? 

Zou kunnen dat ik verkeerd geinformeerd ben ze..

Goed idee met dat terug betalen. Iemand van de economisten hier die weet wat de pond de komende maanden gaat doen toevallig?

@Daann jij weet dat wel he?

Dat weet ik idd niet, zoals Fuel zegt. Wsl stabiel blijven of nog zakken tenzij de Brexit plots minder waarschijnlijk zou lijken.

Hedge dat toch gewoon, gaat niet zoveel kosten en dan zijt ge gerust. Of betaal idd asap.

En hedgen is je indekken tegen een risico dmv. een termijncontract. Je koopt nu ponden tegen wisselkoers x die geleverd worden op datum y.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Daann:

En hedgen is je indekken tegen een risico dmv. een termijncontract. Je koopt nu ponden tegen wisselkoers x die geleverd worden op datum y.

Wat ik 4 pagina's geleden dus al gezegd had. Kan je gewoon via KBC doen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei DDke:

Heb jij 5K overnamepremie gekregen op een kar die niet overgenomen is? 

Jup...

Maar even verduidelijken met wat bedragen ongeveer want weet het niet meer exact.

A7 particulier verkopen schatte ik tussen de 30 en 35k

Prix marchand die ik kreeg bij bmw was 20 a 25k. Dus als ik overliet aan bmw kreeg ik 25 a 30k voor mijn kar inclusief de overnamepremie van bmw.

Maar ik heb deal gemaakt met de dealer dat ik koper had voor de A7. Die heeft hem gekocht voor 32.5K ongeveer en dat kreeg ik dus als overname van de dealer + 5K overnamepremie. Met andere woorden dus 5K extra gekregen tegenover wanneer ik de M3 in UK kocht en verkocht voor 32.5K.

Vandaar dat de overnamepremie extra korting werd op deze manier. Enige wat er bijkwam was 500 eur voor de garantieverzekering. En nog een geluk want die is al eens gebruikt tot de maximum tussenkomst van 5K :S

 

21 uur geleden zei ir_fuel:

Nee hij heeft gewoon meer gekregen door overname via een particulier, maar anders had hij 5K bovenop de "prix marchand" gekregen.

Concreet heb ik de auto verkocht particulier, maar de dealer is er tussen gekropen. Let wel dat de A7 op dat moment privé eigendom was.

21 uur geleden zei DDke:

Dit vind ik trouwens nog wel een tricky one. Wat als om de 1 of andere reden de pond ineens terug omhoog schiet?

Alhoewel, eigenlijk is dit het probleem van de renting-firma

 

Niet dus... En wel jou probleem.

Stel dat jij nu auto bestelt in de UK en de pond schiet de hoogte in, dan zal op moment van betaling (april volgend jaar) de renting die auto betalen aan de dan geldende koers. Op basis daarvan zal je voorgestelde contract dan wijzigen naar de nieuwe waarde. Dus jij zal het prijsverschil betalen :D

Hou ook rekening met het feit dat je het 30% voorschot zelf moet ophoesten. Zonder voorschot geen bestelling en kbc doet geen voorschotten. Hou ook rekening met feit dat ze moeilijk doen voor je kar op voorhand te betalen...

Oplossing voor omhoogschietende pond is een termijncontract afsluiten tegen leverdatum met wat marge. Als de pond dan omhoog schiet zit je koers vast (zal wel iets hoger zijn dan wat je nu ziet).

Maar kan ook nog dalen hééé

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Naish said:

 

Niet dus... En wel jou probleem.

Stel dat jij nu auto bestelt in de UK en de pond schiet de hoogte in, dan zal op moment van betaling (april volgend jaar) de renting die auto betalen aan de dan geldende koers. Op basis daarvan zal je voorgestelde contract dan wijzigen naar de nieuwe waarde. Dus jij zal het prijsverschil betalen :D

 

Ik had het over de BTW, maar zat daar wel fout in.

Voor een particulier die een wagen invoert is dit nog een tricky one, want je kan de wage wel ex BTW betalen op een bepaald moment, maar de BTW pas bij invoer.

Dit is in mijn geval niet van toepassing, want zonder BTW.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24 oktober 2016 om 19:43 zei ir_fuel:

 

In het geval van een renting doet dat er totaal niet toe.

Auto wordt gekocht zonder BTW in de UK. Factuur ex BTW dus. Rentingbedrijf koopt die auto ook ex BTW in, wegens intracommunautaire levering en verkoop aan een bedrijf (zijnde, de renting/lease firma). Vervolgens ga jij renten. Dan krijg je elke maand een huurfactuur met 21% Belgische BTW op. 

De hele berekening gebeurt aan de hand van het bedrag dat er in EUR werd overgemaakt naar de UK om die auto, ex btw, te betalen. Meer is dat niet.

Ik denk dat DDK vermoedt dat het rentingbedrijf op moment van levering aan de dan geldende wisselkoers het bedrag in euro zal omrekenen en het euro bedrag en dus ook de daarop berekende BTW hoger zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is duidelijk momenteel.

ik heb vanavond de tijd genomen om alles eens deftig uit te rekenen.

Naargelang de wisselkoers (die van Google of die van BMW UK) scheelt het tussen B en UK 7 a 8 K ex BTW.

En dan zitten er bij die in de UK de volgende opties extra op:

508 PDC voor- en achteraan (in B enkel achteraan)

575 Extra 12v stekker

5DA Uitschakelbare passagiersairbag

654 DAB

6AK Online services

Is bij elkaar ongeveer 850 eur.

PDC vooraan, die airbag, en DAB vind ik niet zo spannend.

Die 12v stekker is altijd mooi meegenomen.

Die online services, daar wil ik nog wel over discussieren, is ook wel mooi meegenomen.

Ik heb vanavond de bevestiging gekregen voor de proefrit voor vrijdag, en ik ga ervan uit dat ik vrijdag ook een aangepaste offerte ga krijgen (ik ken de baas van de garage, en de verkoper ging 'm vragen wat hij extra kon doen).

Als het niet genoeg is, eens kijken of Bornem wil tussenkomen he :D

 

Wel een leuk spelletje trouwens :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, niks van voorstellen, is brol. Gimmicks waar 65-jarigen die de mobiele it boot gemist hebben, graag mee uitpakken. Compleet nutteloos voor iemand met deftige smartphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Dan ga ik ze voorstellen om het gat te dichten met de pdc vooraan en de 12v stekker erbij denk ik.

de rest laat ik dan vallen. Ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Online is inderdaad brol, heb ik ook. Enkel die remote app is nog wel leuk. PDC vooraan had ik niet op m'n vorige F30 en miste ik toch serieus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Online services is handig voor volgende dingen:

* Betere verkeersinfo via internet die op je navi komen. Moet zeggen dat hij niet vele moet onderdoen van Waze met uitzondering van alle meldingen voor geparkeerde, putten en flitsers natuurlijk

* Online kaartupdates dus altijd recente kaarten zonder bij de dealer te moeten zijn.

* Zoeken naar bepaalde dingen hoewel dat vele handiger is met waze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Davy_ said:

Online is inderdaad brol, heb ik ook. Enkel die remote app is nog wel leuk. PDC vooraan had ik niet op m'n vorige F30 en miste ik toch serieus.

Remote app zit erop.

Die kan in de hybrides trouwens de wagen verwarmen en koelen voor het vertrek. Niet enkel ventileren, maar echt verwarmen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er ook een echte motor insteken die de wagen snel opwarmt :P 

Neen maar zo'n 330e is fiscaal inderdaad zeer interessant. Maat van me die in London woont ging dat ook nemen als firmwagen omwille van de lage VAA.

't Is daar nog erger als hier maar aan de andere kant betaalt hij minder belastingen dus dan kan ik daarmee leven. Hier belasten ze ons dood en komen ze af met belachelijke VAA bedragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, dragonfly said:

Je kan er ook een echte motor insteken die de wagen snel opwarmt :P 

Neen maar zo'n 330e is fiscaal inderdaad zeer interessant. Maat van me die in London woont ging dat ook nemen als firmwagen omwille van de lage VAA.

Vergeet niet dat ik een personeelslid ben en geen zelfstandige he.

Dan vind ik zo'n 330e toch al een redelijk serieuze motor voor in een firmakar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-10-2016 om 21:10 zei DDke:

Alles is duidelijk momenteel.

ik heb vanavond de tijd genomen om alles eens deftig uit te rekenen.

Naargelang de wisselkoers (die van Google of die van BMW UK) scheelt het tussen B en UK 7 a 8 K ex BTW.

En dan zitten er bij die in de UK de volgende opties extra op:

508 PDC voor- en achteraan (in B enkel achteraan)

575 Extra 12v stekker

5DA Uitschakelbare passagiersairbag

654 DAB

6AK Online services

Is bij elkaar ongeveer 850 eur.

PDC vooraan, die airbag, en DAB vind ik niet zo spannend.

Die 12v stekker is altijd mooi meegenomen.

Die online services, daar wil ik nog wel over discussieren, is ook wel mooi meegenomen.

Ik heb vanavond de bevestiging gekregen voor de proefrit voor vrijdag, en ik ga ervan uit dat ik vrijdag ook een aangepaste offerte ga krijgen (ik ken de baas van de garage, en de verkoper ging 'm vragen wat hij extra kon doen).

Als het niet genoeg is, eens kijken of Bornem wil tussenkomen he :D

 

Wel een leuk spelletje trouwens :D

 

 

Ik zou nu op een nieuwe kar altijd DAB nemen. Binnenkort halen ze FM uit de lucht en sta je daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zo? Ik zou dat graag willen weten, 't lijkt er op dat DAB niet méér van de grond komt dan in z'n beginjaren. Is dat niet iets dat op termijn een stille dood gaat sterven? (open vraag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei gTa:

Is dat zo? Ik zou dat graag willen weten, 't lijkt er op dat DAB niet méér van de grond komt dan in z'n beginjaren. Is dat niet iets dat op termijn een stille dood gaat sterven? (open vraag)

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160513_02287924

Zou toch het plan zijn.

Nuja, 4-6 jaar is nog een heel eind, maar aangezien de gemiddelde bedrijfswagen +/- 4 jaar blijft...

Zelfs al zit er dan nog een hoop FM in de lucht, het is een USP op dat moment

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid