The Swede 6.662 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 En hij verkoopt electrische fietsen 1 Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 (aangepast) 29 september 2017 aangepast door -krikke- 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 Proest! Net van mijn stoel gevallen van het lachen in het restaurant. 1 Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 4 uur geleden zei ICM: Wat is agaat met lange tanden? Langaatanden. 1 Quote
dane 1.985 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 18 minuten geleden zei The Swede: Proest! Net van mijn stoel gevallen van het lachen in het restaurant. Verkeer je in zo'n slecht gezelschap ? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 7 minutes ago, dane said: Verkeer je in zo'n slecht gezelschap ? Den Krikke zijn opmerking Quote
Germinal 464 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 Dat elektrisch gedoe is -naar mijn inziens- op dit type wagens enkel en alleen maar nuttig om ze fiscaal interessant te maken. Welke klet koopt er nu een Panamera, Cayenne of Macan, of X6 of eender welke andere dikke 'sport' SUV/break/sedan voor het elektrisch gedeelte? Feit is dat de zware motorisaties er onherroepelijk uitmoeten want het wordt gewoon onbetaalbaar... het elektrisch gedeelte speelt nu perfect in op onze gelukkiglijk gebrekkige wetgeving om zolang het kan dit achterpoortje te benutten. Tesla is nog zo'n voorbeeld... schrap morgen de fiscale voordelen af van die wagen en ze krijgen ze nog niet verniet weggegeven... Volgens mij kan je n macan en x6 al niet elektrisch krijgen Voor het overige.. een i8, 918, laferrari zijn ook hybrides he net zoals de panamera turbo hybrid.Liever één van die wagens dan een pure petrol.Dus er is - volgens mij - wel degelijk een niet fiscale reden om een hybride te kopen. Het zijn niet allemaal priussen Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 Ja maar gij haalt er 'statement' autos bij die onnoemelijk veel duurder zijn (buiten die I8 dildo). Dat zijn fabrieks paradepaardjes eh... ene die +500.000 euro's over heeft voor nen otto zal ook ni wakker liggen van 25k VAA of 4k rijtaks of 10k BIV... Ik doel naar de 'gewone dikke bakken' op de baan. Ge weet wel, die auto's voor zelfstandigen, zigeuners, of mannen die goe de piet van hunne baas kunnen masseren zodat ze hunne dikken bak via eerdergenoemde promotie kunnen kopen. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 Zijdegij zeker dat ge ook niet in de vleeswarenindustrie zit gelijk uwe maat met zijne groene GT-R? Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 Mijn tweede activiteit valt onder 'vlees' as ge da zo wilt bezien... Brengt aardig wa op want door als die sexdocu's op tv (en de hype bij vrouwen van klaarkomen is 'in') lopen de geile koppelkes de winkels plat voor hun spicy toys. Mijn fabriek kan amper volgen met productie Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 Hahahha man man Krikke. Het is evident dat , ook ik, die Hybride neem om fiscale reden ! Dat is de spijtige waarheid Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 Voila. Voor -kuch- ' gewone' -kuch- dikke bakken is da dus de enige meerwaarde. Mocht dezelfden auto met de gewone zware motorisatie (dus de even snelle tegenhanger maar dus met meer cc's en zonder elentriek) evenveel kosten in belastingen achteraf dan nam niemand nog dienen elentrieken. Tenzij ge ene van Groen! zijt en al gans uw leven wordt uitgelachen en als kind van iedereen op de koer kletsen kreeg. Quote
Titleist 230 Geplaatst: 29 september 2017 Geplaatst: 29 september 2017 Toch mooi, de maserati qp voor de liefhebber en dit voor het fiscale plebs. Het is nog altijd geen tesla uiteraard dus respect! 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 30 september 2017 Geplaatst: 30 september 2017 Toch mooi, de maserati qp voor de liefhebber en dit voor het fiscale plebs. Het is nog altijd geen tesla uiteraard dus respect!Alhoewel ik nooit een maser zou kopen.. Quote
Alexanderr 36.228 Geplaatst: 30 september 2017 Geplaatst: 30 september 2017 16 uur geleden zei The Swede: Is je punt dat de diesel niet echt aantrekkelijk is voor degene die op het budget let? "Niet echt aantrekkelijk" is het understatement van het jaar, die auto is quasi even duur in dagelijks gebruik als een Ferrari. Er is kunnen betalen en er is willen betalen ... Ik ken je afkeer van Diesel maar als ik de keuze had tussen een Panamera 4S en een 4S Diesel, zou ik geen seconde twijfelen en de diesel nemen, dat is zonder twijfel de betere motor. 16 uur geleden zei Germinal: Diesel is enkel aantrekkelijk als je misschien iets minder wil verbruiken. Fiscaal is de hybride voordeligste. De diesel heeft ook de minste sound. De V8 diesel lijkt me zowat de slechtste keuze die je kan maken in België Correctie: de V8 diesel is financieel de slechtste keuze die je kan maken. Qua rijplezier zal het de beste keuze zijn. Enig minpunt (los van de financiële kant) is inderdaad de sound. Als die auto de sound had gehad van de Cayenne S Diesel was die auto perfect geweest. Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 30 september 2017 Geplaatst: 30 september 2017 Jullie vergeten dat er meer landen zijn dan België. Ik vermoed dat er in Duitsland bijvoorbeeld toch vraag is naar een zelfontbrander in een Panamera, zeker voor de kilometervreters. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 30 september 2017 Geplaatst: 30 september 2017 Correctie: de V8 diesel is financieel de slechtste keuze die je kan maken. Qua rijplezier zal het de beste keuze zijn. Enig minpunt (los van de financiële kant) is inderdaad de sound. Als die auto de sound had gehad van de Cayenne S Diesel was die auto perfect geweest. Sinds wanneer is een diesel de betere auto ?? Ik heb zelf met de 4s, hybrid, de turbo hybrid en de diesel gereden. En dan verkies ik de turbo hybrid, dan de 4s dan de hybrid en dan pas de diesel. De diesel, 4s en de hybride zijn zowat even snel. Maar die laatste 2 klinken nog goed ook. De turbo hybrid is dan een beetje buiten categorie, maar goed... MOEST de diesel klinken als een benzine dan is het misschien een ander verhaal. 1 Quote
iRicky 299 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Gisteren gaan proefrijden in een soortgelijke samenstelling als ’de onze’. Hoewel wij initieel de 911 turbo velgen geconfigureerd hadden is mijn vader is nu ook wel gecharmeerd van de velgen onder de testwagen. GT zilver maakt ook nog altijd een goede kans...De auto rijdt zoals verwacht echt fenomenaal en de sport uitlaat is extreem luid [emoji85][emoji5]Wat foto’s: 2 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 On 9/29/2017 at 7:54 PM, -krikke- said: Dat elektrisch gedoe is -naar mijn inziens- op dit type wagens enkel en alleen maar nuttig om ze fiscaal interessant te maken. Welke klet koopt er nu een Panamera, Cayenne of Macan, of X6 of eender welke andere dikke 'sport' SUV/break/sedan voor het elektrisch gedeelte? Feit is dat de zware motorisaties er onherroepelijk uitmoeten want het wordt gewoon onbetaalbaar... het elektrisch gedeelte speelt nu perfect in op onze gelukkiglijk gebrekkige wetgeving om zolang het kan dit achterpoortje te benutten. Tesla is nog zo'n voorbeeld... schrap morgen de fiscale voordelen af van die wagen en ze krijgen ze nog niet verniet weggegeven... Dat klopt. Haal morgen die fiscale voordelen weg, en je verkoopt trouwens helemaal al geen prestigewagens meer als deze en gaat de meer begoede Vlaming weer braaf met een E220 of E300 diesel rondrijden. Nu zonder het zoveelste debat te gaan optrekken over het onzinnig systeem dat enkelen toelaat hun posersbak voor 60% door de gewone man te laten betalen, zie ik wel een reden waarom deze wagens er als hybride komen. Enerzijds is er de constante drang naar "nog sneller" en "nog beter". Sneller dan het vorig model, sneller dan de concurrent. Bovendien wil men "anders" sneller. Men wil niet meer topsnelheid, maar snellere acceleraties vanuit stilstand bvb. De oplossing om steeds krachtiger motoren te blijven installeren, ligt moeilijk. Er is de sociale aanvaardbaarheid en er is de gebruiksvriendelijkheid/betrouwbaarheid. Dergelijke motoren worden steeds duurder om rijdende en betrouwbaar te houden. Om bovendien de acceleraties van een electrische motor vanuit stilstand te evenaren, heb je disproportioneel meer vermogen nodig in uw verbrandingsmotor en een deftige transmissie die dat kan opvangen. Je moet dus een alternatieve richting uit en electrische hulp biedt daar de oplossing. Dan is er het feit dat de topmerken proberen hun elitair imago een sociaal randje te geven door groen te gaan. In landen als Duitsland waar understatement steeds "in" is geweest, ziet de baas van de fabriek de hybride als manier om een dikke auto te rijden terwijl hij aan zijn personeel kan zeggen "jamaar, het is een hybride, etc". Voor Europa kan ik het verhaal dus volgen. Kijk naar de nieuwe economieen, dan past ook daar het plaatje. In Azie wil de klant een Mercedes S of Porsche Panamera wegens het imago, niet om er mee te gaan vlammen. Je ziet in China etc vaker de basis benzinemotoren rondrijden genre BMW 730i, Panamera V6, etc. Opnieuw geen noodzaak voor superzware motoren. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 On 9/29/2017 at 7:54 PM, -krikke- said: Tesla is nog zo'n voorbeeld... schrap morgen de fiscale voordelen af van die wagen en ze krijgen ze nog niet verniet weggegeven... Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Sorry, niet persoonlijk opnemen aub. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Ik neem het niet persoonlijk op. Ik heb mijn auto absoluut niet gekozen omwille van het fiscale of het ecologische van het elektrische. Anderen zullen dat zeker wel doen, maar ik denk dat er van die mensen die om fiscale redenen een Tesla kopen, er ook een deel zijn die de volgende keer, als het fiscale geen rol zou spelen, weer voor een EV zouden kiezen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.