dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 februari 2018 Geplaatst: 3 februari 2018 Shit zeg, zou mijn pret ook wat bederven. Even opgezocht en op de ardennenrit had ik 15,2L Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 februari 2018 Geplaatst: 3 februari 2018 Om je een idee te geven, 1 liter benzine is 9,7 kWh, dus je zit aan 135,8 kWh per 100km of 1358Wh per kilometer. En dan doet Tjeu moeilijk als ik zeg dat een Tesla van hetzelfde formaat gemiddeld 250Wh per kilometer verbruikt. Verschil is natuurlijk dat in een Tesla je tot 100kWh kan laden, en een tank benzine van 50 liter 485 kWh aan energie bevat. Energie die momenteel vrij eenvoudig terug op te laden valt aan een tankstation :). Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 3 februari 2018 Geplaatst: 3 februari 2018 Shit zeg, zou mijn pret ook wat bederven. Even opgezocht en op de ardennenrit had ik 15,2L [emoji3] Exige op circuit : 27 liter Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 februari 2018 Geplaatst: 3 februari 2018 Zojuist, Jokke_vlo zei: Exige op circuit : 27 liter Daar wilde ik express niets over zeggen maar dat was idd ook 28-30L Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 3 februari 2018 Geplaatst: 3 februari 2018 Wel lastig alle uren dat je stilstaat aan 0 per uur tellen ook mee , vandaar de extreem trage snelheid.Ik merk dat het verbruik mijn plezier wat blokkeert. Auto rijdt zalig en maakt ook zalige sound in sportplus. Maar dan zit ik gegarandeerd met een gemiddelde van 17 liter ..... zal wel eens een tripje in sportplus doen binnenkort.Ik blijf het verbruik hallucinant vinden en dan probeer ik bij kortere ritten om in hybride te rijden....Hoeveel bedraagt actieradius aan dat verbruik?Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 3 februari 2018 Geplaatst: 3 februari 2018 1 uur terug, Stancke zei: Hoeveel bedraagt actieradius aan dat verbruik? Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk Das sterk afhankelijk van hoeveelheid benzine die in de tank zit Quote
Germinal 464 Geplaatst: 3 februari 2018 Geplaatst: 3 februari 2018 Wel lastig alle uren dat je stilstaat aan 0 per uur tellen ook mee , vandaar de extreem trage snelheid.Ik merk dat het verbruik mijn plezier wat blokkeert. Auto rijdt zalig en maakt ook zalige sound in sportplus. Maar dan zit ik gegarandeerd met een gemiddelde van 17 liter ..... zal wel eens een tripje in sportplus doen binnenkort.Ik blijf het verbruik hallucinant vinden en dan probeer ik bij kortere ritten om in hybride te rijden....Zuipt inderdaad als een tempelier.. maar 17-18 liter dan peer je echt wel door.. met mijn macan diesel aan dezelfde rijstijl zat ik dan ook aan 11-13Met mijn macan diesel had ik een 9 liter gemiddeld en nu zit ik aan 10.5 gemiddeld.Moet er wel bij vertellen dat ik zo goed als dagelijks laad.Ik vermoed dat uw 14 toch met amper laden zal zijn.Mijn volgende tank zou ik eens moeten leegrijden zonder te laden, maar in een stad prefereer ik wel elektrisch. Heb me ook al meermaals afgevraagd : “had ik nu niet beter een (P)100D gekocht zoals BMWMB [emoji5] zeker nu ik hier een gratis laadpaal heb gevonden.. TCO TCO eh.. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 februari 2018 Geplaatst: 3 februari 2018 15 minutes ago, Germinal said: Heb me ook al meermaals afgevraagd : “had ik nu niet beter een (P)100D gekocht zoals BMWMB zeker nu ik hier een gratis laadpaal heb gevonden.. TCO TCO eh.. Je kan altijd informeren naar de inruilwaarde, en een testrit doen Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 14,1 kWh, dat duurt net geen 5 uur om vol te laden. In benzine gemeten zou dat nog niet anderhalve liter benzine zijn. Als dat ding effectief 350Wh/km nodig heeft, en je 5kWh marge moet voorzien, geraak je volledig elektrisch inderdaad 26km ver. De batterij komt eerder overeen met 5 liter benzine.. in de stad ( met veel stilstaan ) kom je anders wel aan 20 liter / 100km Elektrische range 25 dus is het equivalent van 5 liter. Meestal kom in inderdaad 25km ver.. eenmaal 41km maar dat was op de snelweg aan 90.. Ik merk vooral dat er veel km’s verloren gaan als je zeer zeer korte ritjes doet (3-4km) Zo kwam ik slechts aan 15km range ! Het lijkt alsof hij dan veel energie verkwist aan het verwarmen Van de batterij ? Nu een tesla zou 10km range verliezen per 24uur als het koud is ( zonder te rijden welteverstaan) Quote
iRicky 299 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Dat verbruik verbaasd mij wel enigszins. Dat is echt wel veel. Ik heb er met de testritten eigenlijk niet voldoende op gelet. Heeft iemand hier ervaring net de achterasbesturing? Gisteren even gereden met een Turbo S met achterasbesturing en de draaicirkel was wel echt een stuk kleiner. Nadeel is de hoge kostprijs vind Ik... Quote
iRicky 299 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Ik zou dat zeker nemenHeb jij dat ook genomen? Helpt dat in parkeergarages? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Mocht ik een review schrijven zou hij 95% overeenkomen. Eigenlijk best de moeite deze eens uit te kijken. Imo he ! 1 Quote
Bart 207 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Ik vraag me toch af wat jullie uitspoken op de snelweg, om 14 liter gemiddeld te halen moet ik denk continue 250+ rijden Dit was mijn verbruiksgemiddelde met de vorige generatie panamera hybride , van een ski tripje naar frankrijk, tis nu niet dat ik echt eco heb gereden of onderweg stiekem heb bijgeladen, ( gemiddelde is inclusief péagestops, tankstop, en met 2 vrouwen mee ,veeeel wc stops) Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Ik rijd op de autostrade met de GTS zelfs 8.9 en op een vlotte manier. Mijn 14 gemiddeld is gereden op een manier dat ik dikwijls rekening houd met verbruik. Mocht ik in mijn geliefkoosde stand rijden ..... gaan we een stuk hoger. Mijn gebruik is mixed half autostrade, half binnendoor. Zelfs veel traag verkeer Maar jongens zoveel over verbruik. Tis interessant maar wat voor mij telt is het plezier van het rijden. De review hierboven is razend interessant om een totaal beeld te krijgen. Eignelijk moet je dit kopen voor zijn sportiviteit dus als nep hybride. Ja je kan dat gebruiken als hybride ook maar dan krijg ik de webbekes. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Heb jij dat ook genomen? Helpt dat in parkeergarages? Neen niet genomen.. ik had het moeten nemen aangezien ik vermoed dat dat inderdaad iets zal helpen..Draaien met full lock zorgt ook voor voorbanden die zowat vooruit geduwd worden.. niet echt aangenaam. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 Alles went ! (Serieus) 3 Quote
tuscani 11.794 Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 domme vraag waarschijnlijk, maar is het het volledig elektrisch rijden dat je wilt laten zien? 5.8km en niets verbruik? zoja, heb je daar moeite voor moeten doen? Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 3 minuten geleden, tuscani zei: domme vraag waarschijnlijk, maar is het het volledig elektrisch rijden dat je wilt laten zien? 5.8km en niets verbruik? zoja, heb je daar moeite voor moeten doen? Moeite? Gewoon niet boven de 70km/u uitkomen en zachtjes gas geven, gecombineerd met een volle batterij. Hij heeft ook maar 9 minuten gereden he. Mijn woon-werkverkeer doe ik momenteel aan gemiddeld 1,9l/100km verbruik. Quote
tuscani 11.794 Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 daarmee de vraag of hij er moeite voor moeten doen heeft. of je dan echt moet letten op je rijstijl of de wagen dat sowieso aankan voor die korte afstand (puur elektrisch te rijden) of het de wagen zelf beslist heeft. als ik bv zie hoe sally hier de oprit afvliegt 's morgens, of dan de batterij enkel zal werken of direct hulp van de motor zal bij vragen. En jokke lijkt me ook niet iemand die er echt op zal letten of hij puur elektrisch kan rijden. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 Ik heb het al een paar keer geprobeerd, telkens schoot de motor aan, maar deze keer dus niet Sowieso druk verkeer. Ik denk dat een mens alles gewoon kan worden zeker....... dus als het ooit electrisch MOET, ik ben me aan het voorbereiden ! 1 Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 proficiat!!! stiekem de indruk dat uw huidige garage (pana+lotus) eigenlijk al uw behoeften afdekt Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.