Ga naar inhoud

Porsche Panamera II


BMWMB

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Germinal zei:

Heb wel de indruk dat mijn banden aan de buitenkant veeel sneller afslijten.. veel minder profiel nog. Staat na 16.000 km bijna gelijk met dat dwars-controle-ribbeltje aan de buitenkant.

En dan die launch control.. zelfs met dit weer (droog en 10 graden) krijgt die dat vermogen niet op de baan.. wielen slippen goed door, zoekt hard naar tractie.. echt bruut.. misschien zal het beter gaan met warme temperaturen ?

Ik heb dus echt een andere auto dan jij? :D

Al gebruik ik bij dit weer bewust geen launch control (maar durf aan de lichten wel eens vol op de gas gaan)  en ik DENK dat dit in deze omstandigheden niet zoveel slechter is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk verdwijnt Rhodium Silver.


Beu gezien? [emoji3] Is nochtans een knappe kleur vind ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mm.. had gisteren een lekke band.. liep leeg op een 8-9 uur.. vandaag laten herstellen in bandencentrale, was een snee van 2cm..

 

Nu vraag ik mij af.. kan het gevaarlijk zijn om hiermee verder te rijden ? Iemand die deskundig advies kan geven ?

 

En mijn p zero’s zijn ook al goed versleten trouwens ( amper 17k km!) ben gewoon om 80.000 km te rijden met een setje banden [emoji17]

 

Blijkbaar zijn p zero’s nogal sletig.. is er een goed alternatief voor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Germinal said:

Blijkbaar zijn p zero’s nogal sletig.. is er een goed alternatief voor ?

Ja.

Gelijk welke andere band.

Is brol, zeker in het nat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat vooral chauffeurs sletig zijn.

In elk geval, mij hebben ze gezegd: zijvlak beschadigd, band in vuilbak. Rijvlak, das repareren al moet ge er hem afhalen en de reparatie aan de binnenkant doen. Maar dat zijn vuistregels eh. Dan toont ge een of ander speciaal geval en zeggen ze ah ja natuurlijk, dan is't ook vuilbak.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Germinal said:

Zoals ? Kan je iets aanraden ? ;)

 

Ik heb zelf ook Pirelli P-Zeros in maat 275/30R20. Zijn er naar mijn idee ook veel te snel doorgegaan. Bij het wisselen naar winterbanden zeiden ze in de bandencentrale om er niet meer mee verder te rijden. Band linksvoor is ook een kap in. Ik ga nu toch proberen daar nog een 5000 km mee te doen.

En daarna dacht ik eraan om Michelin Pilots om op te leggen. Kwamen als beste uit een recente test in Auto Motor Und Sport (wel niet in de specifieke maat), maar ik ben ook zeer tevreden van mijn Michelin Alpin winterbanden, dus daarom dacht ik eraan om terug voor Michelins te gaan voor de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ma: zei:

Ik heb zelf ook Pirelli P-Zeros in maat 275/30R20. Zijn er naar mijn idee ook veel te snel doorgegaan. Bij het wisselen naar winterbanden zeiden ze in de bandencentrale om er niet meer mee verder te rijden. Band linksvoor is ook een kap in. Ik ga nu toch proberen daar nog een 5000 km mee te doen.

En daarna dacht ik eraan om Michelin Pilots om op te leggen. Kwamen als beste uit een recente test in Auto Motor Und Sport (wel niet in de specifieke maat), maar ik ben ook zeer tevreden van mijn Michelin Alpin winterbanden, dus daarom dacht ik eraan om terug voor Michelins te gaan voor de zomer.

hetzelfde gevoel.. voor mij Michelin 4S

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli is een boterfabrikant denk ik...

@ICM wat is jou ervaring met de Michelin P4S want ik denk dat ik ook binnenkort nog eens nieuw mag leggen :D

70K waarvan 15K op de winterbanden en 2 de set is er zo goed als door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Naish said:

Pirelli is een boterfabrikant denk ik...

@ICM wat is jou ervaring met de Michelin P4S want ik denk dat ik ook binnenkort nog eens nieuw mag leggen :D

70K waarvan 15K op de winterbanden en 2 de set is er zo goed als door...

Inderdaad dag en nacht verschil, zelfs tegenover nieuwe PSS. Verschil is zoals al geschreven het grootst in vochtige omstandigheden. Toch power op de baan kunnen zetten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ICM zei:

Inderdaad dag en nacht verschil, zelfs tegenover nieuwe PSS. Verschil is zoals al geschreven het grootst in vochtige omstandigheden. Toch power op de baan kunnen zetten.

Kan je nog goed spelen of iets te veel grip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Alexx said:

Kan je nog goed spelen of iets te veel grip?

Kan nog steeds schuiven, maar vooral de M3/4 mocht wel wat extra grip gebruiken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2018 om 17:55, Stabilo Boss zei:

mamba green metallic en dolomite silver metallic op de be configurator beschikbaar, zal wel een foutje zijn

 

Op 16/3/2018 om 08:05, Audi S8 zei:

Eindelijk verdwijnt Rhodium Silver.

 

Op 16/3/2018 om 14:49, Audi S8 zei:

Het verschil met Rhodium is subtiel en voor velen niet merkbaar, maar ik ben meer van van GT Silver.

 

@Audi S8 heb jij Dolomite al gezien op foto / IRL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid