Ga naar inhoud

24h Zolder


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Op Zolder onderkoppeld idd kan ook zijn dat het 4 prutspiloten waren !

Verschil in koppel moet inderdaad groot zijn. Iets waar een restrictor minder effect op heeft?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik hoop dat die trofee niet te groot is. Dat stapelt zo slecht. (de miserie die ge krijgt van zo een palmares te verzamelen)

aangepast door Le Capri Mauve
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/12/2018 at 9:05 PM, #166 said:

geen BOP in de GT4 dan?

Zo goed ge-BoP'd dat ze niet door hadden dat de concurrentie een naftbak van 20l meer had, tot vlak voor de race :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎14‎/‎08‎/‎2018 om 16:16, ir_fuel zei:

Hillclimb

Serieus? 

Mooie carrière switch!
Vraag me altijd af in hoeverre ze die circuitauto's moeten aanpassen voor zo'n hillclimbs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maxime S zei:

Serieus? 

Mooie carrière switch!
Vraag me altijd af in hoeverre ze die circuitauto's moeten aanpassen voor zo'n hillclimbs.

Ik zou liefst een nog stevigere rolkooi hebben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

proficiat @Jokke_vlo en natuurlijk ook aan @zwoemba

Helaas liep onze gok met de proto niet zoals verwacht. Een continue stroom ( ;) ) van problemen met de elektronica zorgden voor veel box bezoek. Zondagmiddag was het spel dan zo gaar dat we hem alleen nog konden aanduwen met als gevolg stop-and-go penalty (waarbij je de wagen weer moet stilleggen, weer moet aanduwen en dus weer ....). Aanvraag ingediend bij de koersdirectie om in plaats hiervan drive troughs te gaan doen was goedgekeurd maar bij nadere inspectie bleken er ook problemen op te duiken als scheuren in de steun van de achterspoiler etc. Spel laten staan tot 16:15 en hopen dat een van de 2 anderen in klasse zouden uitvallen. Helaas; niemand in onze klasse viel uit .... en zelfs als het was gebeurd; we kregen de Wolf helemaal niet meer aan de praat.

Gelukkig heeft de Ligier dan wel nog derde in klasse gehaald al was dat ook niet door overtuigende prestaties.

Nu de keuze gaan maken om de Wolf te verkopen of onderhuids de Italiaanse troep eruit te gooien en deftig te bouwen.

Wolf zelf heeft overigens wel goed gepresteerd maar gezien nul samenwerking met de Italianen (geen hulp / geen onderdelen zelfs niet toen we hun nooit hadden kunnen inhalen) is niet duidelijk waar het verschil in de wagen zat (of dat het gewoon pech is geweest).

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was te verwachten he ... Iedereen ziet die proto winnen vorig jaar, dus ze gaan ervoor, en dit jaar verlaagt men de normtijd. Logisch dat per seconde dat er sneller gereden wordt de auto een pak harder afziet.

En het blijft een dildo op 4 wielen. Daar trilt vanalles aan kapot.

Eer zo een Italiaans fabrikantje (want hoeveel maken ze er per jaar) een auto bouwt die in endurance even betrouwbaar is als een product van een massa-constructeur wiens auto's jaarlijks misschien een miljoen kilometer klokken in competities, in alle varianten van motorsport, zal er al veel water naar de zee gevloeid zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Het was te verwachten he ... Iedereen ziet die proto winnen vorig jaar, dus ze gaan ervoor, en dit jaar verlaagt men de normtijd. Logisch dat per seconde dat er sneller gereden wordt de auto een pak harder afziet.

En het blijft een dildo op 4 wielen. Daar trilt vanalles aan kapot.

Eer zo een Italiaans fabrikantje (want hoeveel maken ze er per jaar) een auto bouwt die in endurance even betrouwbaar is als een product van een massa-constructeur wiens auto's jaarlijks misschien een miljoen kilometer klokken in competities, in alle varianten van motorsport, zal er al veel water naar de zee gevloeid zijn.

T2 Racing rijdt al jaren met proto's dus de keuze is niet gemaakt op basis van de winnaar van vorig jaar. Waren nu het derde jaar aanwezig; 2016 3de algemeen met proto (Ligier), 2017 4de algemeen met proto (Ligier).

Helaas was de keuze voor Italiaanse brol wel verkeerd (al hebben de Italianen zelf nu 4de algemeen gereden). Wat betreft proto in het algemeen bezetten de proto's 3 en 4 algemeen dus er zijn die 24u wel uithouden ;)

 

Tja .. en ten aanzien van de 2 betrouwbare Porsches op 1 en 2 moet mijn inziens ook het verschil in budget (incl. ingehuurde top piloten) in deze race niet buiten beschouwing worden gelaten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, abtler said:

T2 Racing rijdt al jaren met proto's dus de keuze is niet gemaakt op basis van de winnaar van vorig jaar. Waren nu het derde jaar aanwezig; 2016 3de algemeen met proto (Ligier), 2017 4de algemeen met proto (Ligier).

Ik spreek in het algemeen.

1 minute ago, abtler said:

Helaas was de keuze voor Italiaanse brol wel verkeerd (al hebben de Italianen zelf nu 4de algemeen gereden). Wat betreft proto in het algemeen bezetten de proto's 3 en 4 algemeen dus er zijn die 24u wel uithouden ;)

Zo een Wolf betrouwbaar krijgen is geen simpel werkje, vraag maar aan Bas Koeten.

1 minute ago, abtler said:

Tja .. en ten aanzien van de 2 betrouwbare Porsches op 1 en 2 moet mijn inziens ook het verschil in budget (incl. ingehuurde top piloten) in deze race niet buiten beschouwing worden gelaten.

Ja dat gaat over positie. Ik heb het puur over uitrijden.

 

Het typische probleem van zo een proto he. Goedkoper dan met een GT racen, aan snellere tijden, maar je betaalt dat in betrouwbaarheid (en kans op incidenten).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit me al heel de tijd in te houden om eens ongezouten mijn mening te geven. Had dat al in de paddock gedaan maar kreeg niet exhr veel applaus :)

Langs de andere kant als je je mening geeft na een slechte uitslag lijkt het frustratie het is dus het moment om wel eens de mond open te trekken :)

Uiteindelijk is het een grote kermis(koers) he waar het nog weinig draait om (amateur) piloten en gelijke wapens.....

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch blijft het een leuke, gevarieerde race (vind ik) [emoji3]. Maar zoals hier eerder aangehaald, ge hebt ook nog verschil tussen een GT3 Cup van bv Independent Motors en een GT3 Cup van bv. die QSR Racing School. En daarom nog niet meteen verschil qua piloten, maar ook gewoon het verschil in professionaliteit. Zo vertelde Bouvy bv. dat hij bij Belgium Racing was gaan kijken hoe ze daar de remmen vervingen. Deden dat op een veel efficiëntere (en dus snellere) manier, daar maak je dan al rap heel wat verschil in tijd...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerlijke mening, niet om zomaar kritiek te geven, want het is en blijft een feest voor de autosport waar ook mensen als een AJ achter zitten die het goed voor hebben met autosport. 

Maar, er zijn dus maars. En deze uitschrijven als je geen resultaat rijdt is "makkelijk", vandaar dus dat ik nu wel doe.

De 24u is een kermiskoers en circus.

Enkele jaren terug werden, terecht, de zeer dure GT3's (dikke vipers, R8GT3 etc.....) geweerd om de autosport "betaalbaar" te houden. Gedaan met amateurs die zich dmv van dikke bakken een weg naar de overwinning kochten en meer kansen voor de "amateur".

Vandaag rijden er daar proto's rond die zonder technische problemen aankomen met 25 ronden voorsprong (en had de Mc Donalds geen ongeluk gehad was dat ook zo geweest, technisch heeft die auto zowat geen probleem gekend. 45 minuten in de pits staan. Nog derde algemeen worden en eerste in de klasse (en dat doet niets af aan de FANTASTISCHE piloten en crew op die auto) zou in een goede 24u niet mogen of kunnen.  Ik zou me als piloot niet helemaal gelukkig voelen.

Bovendien zien we dat de mannen die vroeger de dikke auto's kochten, nu de dikke piloten "kopen". Tijd voor een Pro / Pro-Am en AM klassement?

Laat ons eerlijk zijn op 1 proto na kunnen alle proto teams perfect een GT3cup kopen. En dan krijg je een auto of 15 tot mogelijk zelfs 20 die strijden voor een overwinning. Hoe knap zou dat niet zijn. Ik ruil direct een P5 (geen podium) voor de behaalde P2 in de GT4 klasse in. Bovendien is het best gevaarlijk met die proto's die veel en veel sneller rijden.

Helemaal onderaan heb je de BMW 325 en de 1 diesels, en nu moet ik opletten want je wil betaalbare autosport en toch ben ik niet helemaal pro deze klasse........ dat is gewoon te traag en  hier zitten een aantal piloten (ook wel terug te vinden in andere klasses maar met mindere mate) op die hun allereerste race ooit rijden of hun enige race van het jaar. Ik heb totaal onverantwoorde dingen gezien en enkele piloten die slechter rijden dan de gemiddelde middenvaksrijder. Een minimum aan ervaring (vroeger was dat verplicht) mag toch gevraagd worden voor "de race" van Vlaanderen?  Ja ik weet dat dit onderwerp delicaat is, maar er zijn genoeg betaalbare (of aan gelijke kost) klasses waar je ervaring kan gaan opdoen. Enfin ik weet het is delicaat en wil niemand persoonlijk raken. 

De GT4 klasse: deze heb ik gereden. De controleurs, de organisatie hebben geen middelen om de BOP (Balance of Performance, maw een poging om de wagens ondanks hun verschillen "gelijker" te maken) na te kijken. Het enige dat ze KUNNEN controleren is de tankinhoud en het gewicht. Voor de rest hebben controleurs noch organisatie middelen of opgeleide mensen om dit te controleren. Ik beschuldig helemaal niemand he, maar een BOP zonder enige controle zonder een doekje voor het bloeden. Het is LETTERLIJK mogelijk om in te stappen met een USB'tje van 500 pk in je zak en er op het einde van de race terug mee uit te stappen terwij je een auto met een 435pk usb achterlaat.

De sfeer is tof, het is een feest, en je krijgt nog wel wat mensen met interesse en ook centen voor de autosport, dat is een enorm pluspunt.

Maar als piloot die wil racen zijn er toch wel wat bemerkingen te maken.

Stel u voor dat de 24u een soort funcup race is, allemaal min of meer gelijke wapens, met degelijke controlemogelijkheden en piloten die volgens Pro en AM gecatalogeerd worden. Wat een prachtige strijd zou dat niet zijn, met prachtige duels en spanning voor de toeschouwers.

Nu kom je als toeschouwer naar een circus kijken. Niet mis mee hoor ik sommigen zeggen, maar als races geen races meer zijn zouden we met deze heropleving van de 24u straks misschien terug de situaties van 10 jaar geleden kunnen gaan zien. 

Ik rijd als piloot 100 keer liever de 25u funcup en eindig daar P4 dan hier P2 in de GT4 klasse. Ja het was een feest, maar ik geef er wel mijn eerlijke bedenking bij. Deze wordt zeker niet door iedereen in dank afgenomen, echter niets is persoonlijk, het is en blijf een open discussie.......... 

  • Vind ik leuk 6
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het simpel: piloten met "pro"/"gold"/whatever status zouden gewoon uitgesloten moeten zijn van de 24h van Zolder.

Die hebben namelijk al genoeg 24h races (Spa, Nuerburgring, Le Mans, Daytona) om zich te tonen. Laat Zolder aan de amateurs.

Maarja, die mannen verdienen natuurlijk ook graag een centje bij :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid