Ga naar inhoud

24h Zolder


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei ir_fuel:

 

Ge hebt toch in dezelfde box gestaan mag ik hopen? Ik vind dit toch een ferme overdrijving en vrij respectloos naar de mensen toe die de boel daar van donderdag draaiende hebben gehouden tot zondagavond.

Wie zegt dat dat de mensen zijn die van donderdag tot zondag zich uit de naad hebben gewerkt? Als je tussen de regels leest, weet je dat er genoeg anderen rond liepen. Ik ben in de box geweest, en me er al even snel weer uit de voeten gemaakt. Wegens geen meerwaarde en storend voor degene die er echt toe deden om de wagen draaiende te houden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, brjefs said:

Maar toch jammer dat er niet meer Focus V8'en tussen rijden, voor mij is de helft van de beleving V8 gebulder en dat mankeert er wel aan

Idd. En niet "heel duur" in aanschaf een super betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, abtler said:

 

Pre 24u_ Guy-44.jpg

GPS BUDDY

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Ook GPS-Buddy probeert zijn steentje bij te dragen aan een groene en duurzame samenleving! We streven steeds naar een zo milieuvriendelijke oplossing, zodat uw brandstofverbruik wordt gereduceerd en de CO2-uitstoot verminderd. Een groene maatschappij gaat gepaard met groener rijden en ook hiervoor bieden wij u via een hiervoor speciaal ontworpen programma de kans om een duurzame samenwerking aan te gaan met het oog op een gezondere en betere leefomgeving.

 

En dan bovenstaande foto :lolz: 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei zwoemba:

Hebben jullie eigenlijk veel problemen gehad @abtler?

Aan het begin van de race  is de wagen door fout van ? in de pitlimiter gegaan bij het uitkomen van een bocht waardoor de wagen erachter ons geraakt heeft. Gevolg afgescheurde collecteur, kapotte uitlaatlijn etc. Na een snelle interventie door de mechaniekers is de wagen op (ik meen) # 45 weer de baan op gekomen en door de piloten teruggebracht naar ergens onder de # 20.

Rond middernacht heeft een van de piloten de wagen overgenomen en is na een halve ronde in de kleine chicane rechtdoor gegaan met als gevolg takelen, verbogen ophanging etc etc ... 3 uur pit :(

Rest van de nacht doorgekomen totdat zondagmorgen de versnellingsbak nukken begon te krijgen (gevolg van de aanrijding / uitstapje grindbak ... ??) en we besloten hebben de wagen stil te zetten. Gezien de classificatie op dat moment (voorganger reed bv. 23 ronden voor ons) zagen we het nut er niet  meer van in ook nog de versnellingsbak te vervangen.

We hebben het dus helaas wat minder gedaan dan jullie :)

 

Ach! Hadden we zoals de afgelopen jaren met de Radical gereden was het helemaal een drama geweest.

Op naar 24HOZ 2017 (en wij zullen er wel gratis ergens een AM stickertje op plakken ;) )

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei abtler:

laten we het houden op wat show geven voor de sponsors in onze VIP tent .... :)

Pre 24u_ Guy-35.jpg

Was dat jullie kar die daar een vlucht nam? Er zijn er daar verschillende de baan afgegaan. En sommige met veel geluk niets geraakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei utah:

Was dat jullie kar die daar een vlucht nam? Er zijn er daar verschillende de baan afgegaan. En sommige met veel geluk niets geraakt. 

Dit was de eerste keer :ninja: De tweede keer was tegen 12u 's nachts aan.

Precieze tijden etc krijg ik alleen mee als ik even in de box ben aangezien ik me voor de rest continu bezighoud met onze VIP (zat. 370 / zon. 225 p.), de verzorging van de team(s) (dit jaar voor de mechaniekers en piloten van ons eigen team incl de Speedlover mannen en de twee teams waarmee we verbonden zijn; de mannen en vrouwen van Hamofa en de mannen van T2Racing) en de begeleiding van (potentiële) sponsors naar de box.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt daar iets. De catering en VIP onthaal.  Prachtig georganiseerd en zeer pro aangepakt. Was top. Mensen achter de coulissen worden veel vergeten. Ook zij verdienen de nodig kudos. Jokke kwam daar regelmatig eens langs. Tof om hem te laten zien. Sportief manneken ook met zijne MTB. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei abtler:

We hebben het dus helaas wat minder gedaan dan jullie :)

't Zat dus niet mee :( 

Vaste piloten bij jullie of elk jaar andere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei utah:

Je zegt daar iets. De catering en VIP onthaal.  Prachtig georganiseerd en zeer pro aangepakt. Was top. Mensen achter de coulissen worden veel vergeten. Ook zij verdienen de nodig kudos. Jokke kwam daar regelmatig eens langs. Tof om hem te laten zien. Sportief manneken ook met zijne MTB. 

Wordt inderdaad snel vergeten maar zeker als piloot is zoiets goud waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei ir_fuel:

Idd. En niet "heel duur" in aanschaf een super betrouwbaar.

Wat kost dat in aankoop?

Betrouwbaar kan ik in komen, is bewezen techniek en rijdt vrij veel rond meende ik begrepen te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei brjefs:

Maar toch jammer dat er niet meer Focus V8'en tussen rijden, voor mij is de helft van de beleving V8 gebulder en dat mankeert er wel aan.

 

1 uur geleden zei ir_fuel:

Idd. En niet "heel duur" in aanschaf een super betrouwbaar.

wilde gok ... is dezelfde klasse als de 911's, dus rijdt ge waarschijnlijk altijd voor verre ereplaatsen. misschien dat potentiële sponsors liever hunne naam op zo'n porsche zien?

 

vind het wel knappe bakken. is ook een mazda 3-versie van ...

 

 

trouwens, die proto's ... is toch niet nodig, toch?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, brjefs said:

Wat kost dat in aankoop?

Betrouwbaar kan ik in komen, is bewezen techniek en rijdt vrij veel rond meende ik begrepen te hebben

Dikke 150K dacht ik, nieuw. Dat is toch wat @Jokke_vlo me wist te vertellen.

Daar heb je bij lange geen 991 Cup voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, #166 said:

trouwens, die proto's ... is toch niet nodig, toch?

Wat noem je "nodig"? Men heeft destijds de GT3's zoals waar meneer Kumpen mee kwam aantreden met recht en rede verboden in de 24h van Zolder. Die moeten maar in de 24h van Spa gaan rijden. Maar met een proto rijden is een stuk goedkoper dan een 991 Cup 24h lang de sporen geven, dus waarom zou je deelname van die wagens verbieden? Ze hebben dan ook nog eens hun eigen klasse, dus ik zie absoluut geen probleem. 

Er is een groter "probleem" in andere klasses waar auto's bij mekaar worden gegooid puur op (gecorrigeerde) cilinderinhoud, en voor de rest noppes qua BoP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei ir_fuel:

Er is een groter "probleem" in andere klasses waar auto's bij mekaar worden gegooid puur op (gecorrigeerde) cilinderinhoud, en voor de rest noppes qua BoP.

Ik heb er hier express nog niets over willen zeggen maar 't is soms idd nogal een mengelmoes :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, utah said:

Was dat jullie kar die daar een vlucht nam? Er zijn er daar verschillende de baan afgegaan. En sommige met veel geluk niets geraakt. 

Op een gegeven moment lag daar een oliespoor. De Mext Porsche met Koen Wauters is daar toen (ook) van de baan gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, dragonfly said:

Ik heb er hier express nog niets over willen zeggen maar 't is soms idd nogal een mengelmoes :D 

Dat systeem is een zegen en een pest tegelijk. Een pest want je krijgt echt een ongelijke strijd voor sommige wagens, maar een zegen want anders wordt het wel heel moeilijk van een auto ingeschreven te krijgen. In Zolder kijken ze naar de inschrijvingen en delen ze in functie daarvan in. Anders zou het omgekeerd zijn, dan heb je een reglement en moet je maar met een competitieve wagen aan de start verschijnen in de klasse die je kiest, maar dat is veel lastiger en veel duurder. Of je krijgt zoveel klasses dat je telkens maar 3 auto's in klasse hebt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei ir_fuel:

Wat noem je "nodig"? Men heeft destijds de GT3's zoals waar meneer Kumpen mee kwam aantreden met recht en rede verboden in de 24h van Zolder. Die moeten maar in de 24h van Spa gaan rijden. Maar met een proto rijden is een stuk goedkoper dan een 991 Cup 24h lang de sporen geven, dus waarom zou je deelname van die wagens verbieden? Ze hebben dan ook nog eens hun eigen klasse, dus ik zie absoluut geen probleem. 

Er is een groter "probleem" in andere klasses waar auto's bij mekaar worden gegooid puur op (gecorrigeerde) cilinderinhoud, en voor de rest noppes qua BoP.

nodig in de zin van, ze hebben nu terug een volwaardig deelnemersveld. vraag me gewoon af of ze nog een meerwaarde hebben nu. vind het wel leuke auto's om bezig te zien, maar dan zou ik het liever hebben dat er wat meer aan de start staan samen met de 991's en de M3's. een beetje zoals een mini-le mans. maar dat zou het misschien wel weer allemaal te duur maken en zit ge binnen de kortste keren weer met hetzelfde verhaal als een aantal jaren geleden. (wist trouwens niet dat een proto goedkoper in te zetten is dan een 991.)

enig idee hoeveel sneller die proto's kunnen dan de 1.35 normtijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, #166 said:

nodig in de zin van, ze hebben nu terug een volwaardig deelnemersveld. vraag me gewoon af of ze nog een meerwaarde hebben nu.

Ze hebben meer meerwaarde dan die Golf diesels die daar rondrijden iig.

 

Quote

vind het wel leuke auto's om bezig te zien, maar dan zou ik het liever hebben dat er wat meer aan de start staan samen met de 991's en de M3's. een beetje zoals een mini-le mans.

 

 

Daar heb je dan weer amper auto's in de GT klasse, in vergelijking met LMP2.

 

Quote

maar dat zou het misschien wel weer allemaal te duur maken en zit ge binnen de kortste keren weer met hetzelfde verhaal als een aantal jaren geleden. (wist trouwens niet dat een proto goedkoper in te zetten is dan een 991.)

Gaat niet over duur "maken". Gaat over wie welke auto wil inzetten. En zo een proto is een pak goedkoper want in aanschaf kost dat al minder, en qua banden, remmen en benzine is het ook een pak minder kostelijk natuurlijk. De 24h van Zolder is een BGDC in 't groot qua deelnemersveld, en zoveel piloten met een dik budget lopen er niet rond in België. Voor een 24h wordt het aantal teams dat dat kan nog kleiner want ipv 2 rijke piloten per auto heb je er ineens 4 nodig, dus het potentieel van aantal dure auto's halveert.

 

Quote

enig idee hoeveel sneller die proto's kunnen dan de 1.35 normtijd?

Superpole, zonder normtijd, was 1:30.7 als ik het me nog goed herinner, maar in koers draaien die niet sneller dan 1:35 omwille van al het verkeer. Denk niet dat ze echt moeten inhouden, behalve in het begin van de race of als ze eens weinig volk op de baan hebben in 1 rondje.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel, zelfs zonder de GT series, en MET de protos, was het verschil in snelheid toch nog groot. Golfke diesel tegen een Proto is 1.35 naar bijna 2 minuten per ronde. Het verschil in snelheid waarmee ze op de 1ste chicane aanstormden was ook wel tamelijk groot. Remmenwerk zal daar ook een aandeel in zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, utah said:

Fuel, zelfs zonder de GT series, en MET de protos, was het verschil in snelheid toch nog groot. Golfke diesel tegen een Proto is 1.35 naar bijna 2 minuten per ronde. Het verschil in snelheid waarmee ze op de 1ste chicane aanstormden was ook wel tamelijk groot. Remmenwerk zal daar ook een aandeel in zijn.

Ik zie geen probleem. In de VLN zijn de snelheidsverschillen nog groter, zelfs in het BGDC als je daar deelnemers in de 1600 klasse hebt is het verschil enorm. Maar dat hoort nu eenmaal bij dat soort competitie. Anders moet je merkencup rijden (of TCR).

In de WEC rijden de LMP1's net onder de 2:00 op Spa. de GT's zitten op 2:20-2:25. Scheelt ook 20 seconden per ronde. in de 24h Series rijden de AMG GT's tussen de Renault Clio's.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Right, dan liever op Zolder dan op Francorchamps. Zolder is met zijn relatief kort circuit beperkende factor om te grote verschillen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid