Ga naar inhoud

Audi RS3 limousine


fuxhound

Aanbevolen berichten

Op 6-10-2016 om 17:26 zei gTa:

Ja, en visueel toch een stuk minder imposant dan een M3 berline. Hij mist inderdaad de dikke wielkassen en de velgen met wat diepte, à la RS4/RS6. Ik vind de A3 berline ook 'n erg knappe auto in de gewone versies, maar deze RS3-versie kon wat mij betreft een pak meer sex appeal gebruiken (wat de RS4 en de RS6 wel hebben - met overvloed). 

 

 

Op 4-10-2016 om 21:13 zei JanC:

Dat was te verwachten na de Sportback.

Dit tegen een M3 wordt inderdaad nipt, tot 100 mag die het alvast afleggen. 

 

Op 6-10-2016 om 10:34 zei The Swede:

Als je ze cijfermatig gaat vergelijken, zal een M3 inderdaad altijd een klein tikkelke "beter" zijn.

Maar ik wil het prijsverschimél zien. Leven nl. in een reële wereld. ;)

'T is een concurrent voor de M2 en niet voor de dreier hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2016 om 02:18 zei The Swede:

Dit ding mogen ze hier nog wel es afzetten. Zou ik nog als vervanger van de Evo overwegen.

<_<

Daar gat ge uw rijstkar toch niet voor weg doen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
1 minute ago, Timo said:

Een RS3 berline heeft een beginprijs van 58.000 euro inclusief BTW. Dat is gestoord. Dit valt toch onder een BMW M3/M4 en dergelijke?! 

:lolz:

Wat denk jij dat een M3 kost? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

:lolz:

Wat denk jij dat een M3 kost? 

 

Ik weet wat het nieuw kost maar ik zou in deze prijsklasse wel een 2dehandse M3 overwegen voor 65-70k. 

 

2016 - 37k km - 66.500 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=254528780&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&maxFirstRegistrationDate=2017-12-31&maxMileage=70000&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&minMileage=30000&pageNumber=1&scopeId=C&searchId=c3ebf76d-2710-b690-ec52-0d8f55b0685d

$_20.jpg

2016 - 34k - 75k

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=252447893&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&maxFirstRegistrationDate=2017-12-31&maxMileage=70000&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&minMileage=30000&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=next&searchId=c3ebf76d-2710-b690-ec52-0d8f55b0685d

$_20.jpg

Quote

Gekozen opties

Basisprijs: 57.990,00 EUR
  •  
     
    Lakkleuren: Daytonagrijs (pareleffect)
    822,80 EUR
  •  
     
    19", Lichtmetalen velgen 8,5x19 vooraan, 8x19 achteraan, "5 armen Rotor", glanzend zwarte afwerking
    834,90 EUR
  •  
     
    Matrix LED-koplampen incl. dynamische richtingaanwijzer vooraan en achteraan
    1.113,20 EUR
  •  
     
    S-sportzetels vooraan
    901,45 EUR
  •  
     
    Interieur: Fijnnappaleder met ruitstructuur, 
    0,00 EUR
  •  
     
    Inlegplaatjes in carbon
    955,90 EUR
  • Antidiefstalbouten
    30,25 EUR
  • Bandenspanningcontrolesysteem Plus
    235,95 EUR
  • Krik
    0,00 EUR
  •  
     
    Getinte zijruiten (vanaf B-stijl) en achterruit
    477,95 EUR
  •  
     
    Verwarmbare voorzetels
    405,35 EUR
  •  
     
    Achterbankrugleuning gedeeld neerklapbaar
    296,45 EUR
  •  
     
    Leder Plus interieur (Monopur)
    344,85 EUR
  •  
     
    Binnenspiegel met automatische dag/nacht functie
    157,30 EUR
  •  
     
    Buitenspiegels, elektrisch inklap-verstel-verwarmbaar
    235,95 EUR
  •  
     
    Comfortsleutel met volumetrisch en perimetrisch alarm
    490,05 EUR
  •  
     
    Audi virtual cockpit
    369,05 EUR
  •  
     
    Navigatiesysteem GPS Plus met MMI touch
    2.976,60 EUR
  •  
     
    Bang & Olufsen Sound System
    943,80 EUR
  • Elektrische aansluiting voor extern gebruik, AUX-IN en USB (enkel laadfunctie)
    0,00 EUR
  • Audi Connect e-SIM (3 jaar)
    0,00 EUR
  • Achteruitrijcamera
    490,05 EUR
  •  
     
    Magnetic Ride ophanging
    1.173,70 EUR
  •  
     
    3 jaar garantie, maximum 120.000 km
    0,00 EUR

Meeruitvoering: 13.255,55 EUR

Totaalprijs: 71.245,55 EUR

oZzyyPj.png

9sRNe0f.jpg

9PhqLgn.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

En nu in 't Vloms?

't truuksken van a stekkerken ut te trekken vanachter on ave knalpot um altij mè kleppen oepen te rije werket nie meer. Dei poardjes loepen nie meer zoe rappe, ma tklinkt wel bieter veu a buure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Bouncing Bullet said:

't truuksken van a stekkerken ut te trekken vanachter on ave knalpot um altij mè kleppen oepen te rije werket nie meer. Dei poardjes loepen nie meer zoe rappe, ma tklinkt wel bieter veu a buure.

En dat is puur een safe mode in de ECU? Of is er meer aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

En dat is puur een safe mode in de ECU? Of is er meer aan de hand?

Foutmeldingen waren Uitlaatklepfout en Uitlaatdrukregelfout. Hij zegt dat de sturing 3.6 graden teruggegaan is voor de ontsteking, maar gaat er niet dieper op in. 

Dat betekent latere ontsteking  en minder kracht op de zuiger --> minder druk in de uitlaat. Hoe de sturing de kleppen interpreteert geen idee. Die verwacht waarschijnlijk meer tegendruk, die echter niet gemeten wordt en daarom volgt de curve daarna de originele met een delta owv de tegendruk die er niet is. Meer tegendruk betekent langzamere turbine voor de turboturbo: minder compressie minder rijk mengsel en minder kracht --> latere timing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎14‎/‎02‎/‎2018 om 21:22, ir_fuel zei:

En dat is puur een safe mode in de ECU? Of is er meer aan de hand?

Ik denk ook eerder een safe mode door de foutmeldingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • 3 maanden later...
Is er al bekend wat de implicaties van WLTP hierop zijn? Ik vind er niets van terug. 
Op audi.de is hij terug te configureren.
195 - 194 g/km (wltp)

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op audi.de is hij terug te configureren.
195 - 194 g/km (wltp)

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Foutje rechtzetten,
195 - 194 g/km (nefz)

216 - 214 g/km (wltp)

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Doohie zei:

Foutje rechtzetten,
195 - 194 g/km (nefz)

216 - 214 g/km (wltp)

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
 

195 g -> 216 g geeft + 2000 euro BIV :lol:. De BIV wordt zo 4700 euro.

VB blijft oké, 700 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid