Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niet zo'n positieve review van Autovisie (540i)

Geplaatst:

BMW wordt alsmaar meer Mercedes, en Mercedes wordt alsmaar meer BMW. 

Geplaatst:
48 minutes ago, Martini Racing said:

Niet zo'n positieve review van Autovisie (540i)

"Zo'n BMW 5 Serie grenst aan de perfectie." Op het buitenproportioneel kenkeren over de optie (!) adaptieve sturing na, is dit toch een lovende review? Net zoals elke andere review van de 5 totnutoe. Spreekt zichzelf wel tegen met eerst dat stapsgewijs-argument en dan "het goedkoopste of het duurste"-argument.

40 minutes ago, BMWMB said:

BMW wordt alsmaar meer Mercedes, en Mercedes wordt alsmaar meer BMW. 

Moet je toch eens uitleggen...

Geplaatst:

Awel, Mercedes wordt dynamischer, BMW wordt comfortabeler.

Geplaatst:

Hmmm ik vraag me af in welke mate je een "dynamisch" rijgedrag kan verwachten bij een 5-serie. Wat een vaag woord ook...

Ik vind mijn E28 verre van "dynamisch" en daar heb je ook totaal geen stuurgevoel door de vage servo.
De E39 touring waar ik eens mee was natuurlijk al een gigantisch verschil maar dat bleef toch een lompe boot.

Zijn de E60 en F10 dan zoveel scherper geworden dan de G30 zou zijn?

Je kan toch niet verwachten dat die even snedig rijdt als een 1-reeksje?

Geplaatst:

E6x is veel scherper, een F1x is dan weer een stapje achteruit. (imo)

Geplaatst:

Het stuurgevoel bij BMW wordt meer en meer een probleem... Triestig voor een merk dat 'Dynamics' in zijn spreuk heeft staan.

Maar zoals die Hollander terecht opmerkt, zal dat voor het gros van de 520d-kopers geen fluit uitmaken. Met een M-pakket rijdt dat voor die mannen meer dan sportief genoeg!

Ik schrok me een bult toen ik de eerste keer met de huidige X5 reed. Ben los op een vluchtheuvel gereden omdat dat zo'n vaag en overbekrachtigd stuurgevoel heeft... Totaal on-BMW.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uur geleden zei Davy_:

E6x is veel scherper, een F1x is dan weer een stapje achteruit. (imo)

Akkoord. E6x weegt ook een stuk minder want alu. Een F1x is volledig uit staal gemaakt... G3x is terug alu.

Geplaatst:

Voor stuurgevoel maakt gewicht niet zoveel uit.

Maar zelfs al volgen we die redenering is het dubbel zo erg dat het niet goed stuurt nu ze zo stoefen over het gewicht.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Waar zeg ik dat een F10 of een G30 niet goed stuurt?

Ik deel Maxime S z'n mening absoluut niet.

Geplaatst:

Maar goed sturen, is dat niet wat ten koste van comfort?

Ik spreek nu over de doorsnee gebruiker, die heeft toch totaal geen boodschap aan het voelen van ieder oneffendheidje op de weg door zijn stuur. Of aan een auto waarbij je constant moet corrigeren omdat het zo scherp stuurt?

Ik denk dat de grotere afstand tussen bestuurder en auto, en dus de mindere betrokkenheid bij het rijden ervan, meer comfort biedt.

Los van mijn mening of dat positief is of niet.

Als je een scherpsturende auto wil, koop je toch geen 5-serie....

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

BMW klanten willen dat nu eenmaal (net zoals ze een voorwielaangedreven busje willen.)

http://blog.caranddriver.com/steer-me-feel-me-exploring-why-bmws-no-longer-excel-in-steering-feel/

My personal opinion is, we’re providing enough feedback to our mainstream customers. Some drive 30,000 miles per year in their BMWs, including long trips at high speeds. So the strongest demand we heard was, ‘Please reduce the steering effort.’ They seem to want more isolation.”

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gebrek aan feedback is gewoon inherent aan de elektrische stuurbekrachtigingen, ook. Ik word ook niet blij van de feedback van een F2x of F3x.

Geplaatst:
Op 4-1-2017 om 17:34 zei Lotuzzz:

Gebrek aan feedback is gewoon inherent aan de elektrische stuurbekrachtigingen, ook. Ik word ook niet blij van de feedback van een F2x of F3x.

Dat is een feit, ik mis dat lekker zware en natuurlijk aanvoelend stuur van de E92 als ik met een F31 met active steering rij. Blijft echt wennen voor mij zo een active steering als je normaal gezien in een E30 zonder servo rijdt :D .

Geplaatst:
@BMWMB M550i vanaf volgende week te bestellen. 89950 BTWi basis.

Volledige prijslijst al beschikbaar?
Geplaatst:
24 minuten geleden zei BMWMB:

Volledige prijslijst al beschikbaar?

Vanaf 10/01.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Lekker ding. :inlove: Dat in touring, 'k zou er gene neen tegen zeggen.

Geplaatst:

In Belgie ga je misschien beter voor een M5 als je toch de taksen van zo een motor wilt betalen.

Geplaatst:

Je ziet doorgaans toch vaker het topmodel dan datgene er één stapje onder.
Vooral bij S6 vs RS6 vind ik dat vrij uitgesproken.

Geplaatst:
Op 7-1-2017 om 11:52 zei Tommie:

Vanaf 10/01.

Het is vandaag 10/1. :)

Geplaatst:
15 minuten geleden zei BMWMB:

Het is vandaag 10/1. :)

Loop dan naar je dealer? :)

Geplaatst:

Zijn de prijzen beschikbaar van de M550i, met opties?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid