Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei Phil:

Da's 15 seconden, geen 14. En dat is het snelste dat ik al gezien heb, de meesten komen daar niet aan.

M240i zit consistent op 16 seconden of zelfs iets minder, daar zijn genoeg bewijzen van te vinden.

Dan vind ik 17 seconden voor de 540i toch echt niet slecht voor zo'n bakbeest. ;)

Absoluut een dikke prestatie van de 540i. Wat moet de M550i dan wel niet gaan zijn? en de M5? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, BMWMB said:

Absoluut een dikke prestatie van de 540i. Wat moet de M550i dan wel niet gaan zijn? en de M5? :)

De E43 Break is niet sneller in elk geval, ondanks 60 pk meer.

 

De E63 S daarentegen. :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Atlaszeder is fantastisch. :inlove:  Kennis van me kocht z'n X5 in die kleur. Toen 'ie me dat zei via phone heb ik dat eens geCCd want had er nog nooit van gehoord. Op de CC vond ik dat verschrikkelijk. Maar dan z'n kar live gezien: shocking. Echt superknap. (X5 met zwart/gepolierde 20" velgen en hoogglans Shadow Line).

Die 540i daar gaat neig goed vooruit naar mijn goesting. :-)  Echt benieuwd naar de touring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2016 om 21:18 zei Phil:

De E43 Break is niet sneller in elk geval, ondanks 60 pk meer.

 

E43 klinkt wel mooier dan de 540i. 

Ik heb eens de gewichten opgezocht. Een 540i berline weegt slechts 1595kg, terwijl een E43 AMG break er 1930 weegt. Een E43 berline weegt er 1840, en een 540i xDrive berline 1660kg. Mijn C450 weegt zelfs 1735kg.

Knappe prestatie van BMW! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was toch waar ze op in wilden zetten, in ieder geval.

Je leest grosso modo 2 tendenzen, bij de eerste tests: zij die zich te hard focussen op dat gewichtsverlies en teleurgesteld zijn dat die nieuwe '5 niet rijdt als een '3 op sportophanging en semislicks (dus 't komt er volgens hen op neer dat de nieuwe '5 allerminst de benchmark zal zetten in dat segment) en zij die een beetje in 't algemene blijven zonder echt ten gronde te (kunnen) analyseren wegens te korte tests of de onmogelijkheid om 1-op-1 te vergelijken met concurrenten (dus 't komt er volgens hen op neer dat de nieuwe '5 leuk rijdt en goed is en leuke gimmicks heeft en er zo en zo en ook zo uitziet en ook die en die uitrusting van de '7 overneemt en zo, of nog: herkauwde persmap).
Verrassende start in de pers, alvast. Ik ben benieuwd naar de latere berichten. Hopelijk is BMW niet over één nacht ijs gegaan en hebben ze nu eens wél deftig werk gemaakt van afstelling. Doorgaans doen ze dat niet en moeten de 1e 2 jaar klanten de finale test- en afstelwerkzaamheden uitvoeren. Belachelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerder al gelezen dat de ophanging toch vrij goed voor mekaar zou zijn? 

Maar de mensen die verwachtten van de ruimte van een 5 te krijgen met het rijgedrag van een 3 zijn eraan voor de moeite, logisch ook. Ik weet eerlijk gezegd niet van waar die hoop kwam, ik heb het toch verschillende keren horen vallen maar ik vind persoonlijk dat je dat niet van een 5 kan/mag verwachten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet kunnen, denk ik, gezien het gewicht. Of ze 't zo willen, da's iets anders. Als 'ie terug wat sportiever/speelser/lichter wordt, maar wel dezelfde mate aan comfort behoudt, dan is dat een zeer geslaagde oefening. Dat moet inderdaad geen '3 worden qua rijgedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei TomT:

Ik had eerder al gelezen dat de ophanging toch vrij goed voor mekaar zou zijn? 

Maar de mensen die verwachtten van de ruimte van een 5 te krijgen met het rijgedrag van een 3 zijn eraan voor de moeite, logisch ook. Ik weet eerlijk gezegd niet van waar die hoop kwam, ik heb het toch verschillende keren horen vallen maar ik vind persoonlijk dat je dat niet van een 5 kan/mag verwachten.

Ik heb altijd geroepen dat mijn ideale BMW een 4-reeks zou zijn.

Vervolgens brengen ze een 4-reeks uit, maar blijkt dat een design-reeks te zijn welke 100% een 3-reeks blijkt. :D

Misschien dat de 3GT er nog het meeste aan beantwoord. Maar of ik daar nu blij van word...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Dat was toch waar ze op in wilden zetten, in ieder geval.

Je leest grosso modo 2 tendenzen, bij de eerste tests: zij die zich te hard focussen op dat gewichtsverlies en teleurgesteld zijn dat die nieuwe '5 niet rijdt als een '3 op sportophanging en semislicks (dus 't komt er volgens hen op neer dat de nieuwe '5 allerminst de benchmark zal zetten in dat segment) en zij die een beetje in 't algemene blijven zonder echt ten gronde te (kunnen) analyseren wegens te korte tests of de onmogelijkheid om 1-op-1 te vergelijken met concurrenten (dus 't komt er volgens hen op neer dat de nieuwe '5 leuk rijdt en goed is en leuke gimmicks heeft en er zo en zo en ook zo uitziet en ook die en die uitrusting van de '7 overneemt en zo, of nog: herkauwde persmap).
Verrassende start in de pers, alvast. Ik ben benieuwd naar de latere berichten. Hopelijk is BMW niet over één nacht ijs gegaan en hebben ze nu eens wél deftig werk gemaakt van afstelling. Doorgaans doen ze dat niet en moeten de 1e 2 jaar klanten de finale test- en afstelwerkzaamheden uitvoeren. Belachelijk.

Gewicht lijkt me al ok, maar ik hoop dat ze vooral besturing en remmen aanpakken tov F10/11, want dat vond ik toch zwakke punten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

It is. Niks fake aan, niet langs buiten, niet langs binnen. 't Is absurd hoeveel lekkerder Benz z'n motoren kan laten klinken, vergeleken met BMW. Enkele technische oplossingen die BMW aanhoudt verhinderen een lekkerder lawaai wel (maw er is een duidelijke technische reden voor het gebrek aan sound, 't is niet dat ze niet willen oid) maar 't is toch verdorie jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Insinuerend dat je verwijst naar de F10 M5: ik las laatst dat die sound bewust veroorzaakt wordt door de collectoren met verschillende lengte. Dit om de lijn door te trekken na de E90 M3 die ook een flat plane v8 geluid had en geen typische v8 roffel.

De 4 liter van amg is trouwens ook een hot V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je uitlaatcollector? Hetgeen ik er van weet is dat die sound komt door de specifieke inlaatcollector die ontdubbeld is en telkens 4 cilinders bedient. Dat maakt dat die flatplane-like sound er in zit, omdat je geen reeks van 8 arbeidsslagen hoort, maar 2 reeksen van 4 arbeidsslagen. Flatplanes hebben dat ook, maar door een andere reden. De E90 M3 is ook geen flatplane maar klonk ook anders dan een klassieke V8 (b.v. E39 M5), ook al had 'ie niet dezelfde inlaatcollector zoals de turbo ///M blokken nu hebben. Lag gewoon aan ontstekingsvolgorde en graden krukas. Maar hij had de twee: klonk als een racy V8, niet als een flatplane double-4 (zoals een Ferrari V8 nu klinkt).

Maar da's ook enkel wat ik online gelezen heb. Kan verkeerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Phil:

Gewoon een vraag, is die sound echt of niet?

Ja, de sound is echt. Enkel het gepruttel van de uitlaat is geforceerd in de Sport+ mode, net als bij mijn 991 GTS trouwens.

Bij de E43 zou dat echter niet, of toch minder, het geval zijn. Dit weekend ga ik een E43 ter mijner beschikking hebben, en zal ik het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn daar al specs van bekend? Deze komt "naast" de (toekomstige) M5? En die laatste zou ook al xDrive zijn én (vermoedelijk dus ook) dezelfde motor delen? Een beetje dubbel, dan toch, niet?

 

Ik kan het niet helpen, maar telkens als ik de achterkant van nieuwe G30 '5 berline zie, dan moet ik superhard denken aan die Mitsubishi Galant van eventjes geleden (die sterke BMW-gelijkenissen toonde), omdat die ook zo'n scherme hoek had tussen kofferoppervlak en achterkant. :oops:  Ik ben er niet meteen wild van, van die achterkant. Hopelijk is de touring "beter".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige 550i en de M5 hadden ook grotendeels dezelfde motor (in basis dan toch).

De M235i en M2 hebben ook dezelfde motor...

Weliswaar telkens aangepaste koeling en olievoorziening, maar toch.
M5 zou eventueel wisselbare aandrijving krijgen, 4X4 of RWD with the push of a button.

En dan zijn er uiteraard telkens aandrijvings- en onderstelverschillen ook. Genoeg om nog net het verschil te kunnen maken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

4.4 liter V8 Twinpower Turbo met 462pk en 650Nm vanaf 1800tpm, gekoppeld aan de 8-traps sportautomaat steptronic.

Van 0-100 in 4sec. rond.

Ik heb dit weekend een E43 AMG ter beschikking wat al een serieus raket is. Door de 9bak en de 35pk meer merk je dat 'm toch net dat beetje sneller is dan mijn C450. Zeker in de hogere toeren merk je verschil. Wat moet zo'n M550i dan wel niet zijn... 

Ik verwacht dat zo'n M550i naar mijn zin ca. 105 - 110k euro zal kosten. Als je rekening houdt met een CO2 van 204gr, dan kost zo'n wagen 14k euro per jaar aan VAA. :(

Een 540i, zonder xDrive, met de opties naar mijn zin zal 92k euro kosten. Met een CO2 van slechts 149gr komt dat neer op een VAA van  7,5k euro wat zo goed als de helft is van zo'n M550i. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt je zorgen om VAA, maar aan het tempo dat jij wagens wisselt verlies je dan niet een pak meer aan restwaarde dan dat je echt een auto naar je zin koopt en daar langer mee blijft rijden?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, als ik even reken, mijn 530d heb ik 82k euro betaald, incl, een stel wintervelgen en de Schnitzer verlaging. Na 4,5jaar en 180k km heb ik daar nog 25k euro voor terug gehad. Ik heb dus 57k verloren in 4,5 jaar, wat neerkomt op 12,5k per jaar.

Mijn C450 heb ik 69k betaald, incl. 2de set velgen. Als ik een E43 zou bestellen, die geleverd zou worden in mei 2017, dan kreeg ik van onze verdeler 52k terug. 17k verlies in 15 maanden komt neer op 1,1k per maand, wat dus hetzelfde verlies is als bij de 530d die ik 4,5 jaar had.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei BlackFox:

De vorige 550i en de M5 hadden ook grotendeels dezelfde motor (in basis dan toch).

Ja, maar daar kwam een 550i niet d'office met de hele ///M-accessoirewinkel.

Komt er van de M550i dan ook een "Excellence"-versie zoals je die van de M760Li kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid