Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op ‎10‎-‎1‎-‎2017 om 13:56 zei BMWMB:

Zijn de prijzen beschikbaar van de M550i, met opties?

Ja zenne @BMWMB

Geplaatst:

In Autoworld stond die 5 Touring toch serieus hoog op z'n poten, niet? :mellow:

Geplaatst:

Vraag je dat aan mij? Ben daar niet naartoe geweest man, geen idee hoe ik daar tijd voor moest hebben...

Geplaatst:

M550i is te configureren op de Belgische site.

Ik kom op 114k met de opties die ik wil, buiten een Individual vollederen nappa interieur. Als ik dan het VAA ga tellen, dan kom ik 15,5k per jaar, wat ik echt wel teveel vind.

Een vergelijkbare 540i (zonder xDrive) is 25k goedkoper, en kost dan 7.5k euro per jaar, wat de helft is.

M550i: 60% fiscaal aftrekbaar

540i: 75% fiscaal aftrekbaar

Met deze cijfers vind ik de M550i z'n meerprijs niet waard. 

Ik heb ook eens gekeken wat een 530d kost in vgl met de 540i. Deze hebben beiden dezelfde prijs om aan te kopen, het VAA is ook hetzelfde, en de fiscale aftrekbaarheid is hetzelfde. Het enige voordeel van de 530d is het lagere verbruik. Ik zou dan steeds voor de 540i kiezen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Is UK geen optie BMWMB? Stuk goedkoper momenteel..

Geplaatst:
3 uur geleden zei BMWMB:

M550i is te configureren op de Belgische site.

Ik kom op 114k met de opties die ik wil, buiten een Individual vollederen nappa interieur. Als ik dan het VAA ga tellen, dan kom ik 15,5k per jaar, wat ik echt wel teveel vind.

Een vergelijkbare 540i (zonder xDrive) is 25k goedkoper, en kost dan 7.5k euro per jaar, wat de helft is.

M550i: 60% fiscaal aftrekbaar

540i: 75% fiscaal aftrekbaar

Met deze cijfers vind ik de M550i z'n meerprijs niet waard. 

Ik heb ook eens gekeken wat een 530d kost in vgl met de 540i. Deze hebben beiden dezelfde prijs om aan te kopen, het VAA is ook hetzelfde, en de fiscale aftrekbaarheid is hetzelfde. Het enige voordeel van de 530d is het lagere verbruik. Ik zou dan steeds voor de 540i kiezen.

Je vergelijkt een V8 4.4 xDrive met een I6 3.0 non-xDrive.

Geplaatst:

Hoe vet een M550i ook is, in België is dat fiscale zelfmoord. Een 540i is méér dan snel genoeg.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Is UK geen optie BMWMB? Stuk goedkoper momenteel..

Dat klopt. En op basis van welke prijs wordt dan het VAA berekend? De UK prijs of de Belgische prijs?
Geplaatst:
Je vergelijkt een V8 4.4 xDrive met een I6 3.0 non-xDrive.

Dat weet ik wel, maar het is nu niet dat een 540i een trage auto is, en de xDrive kan met een redelijke meerprijs ook op de 540i besteld worden, maar de M550i niet zonder xDrive.
Geplaatst:
36 minutes ago, BMWMB said:

Dat klopt. En op basis van welke prijs wordt dan het VAA berekend? De UK prijs of de Belgische prijs?

BE

Geplaatst:

Voila, daar hebt ge het geschijt van den ezel al. [emoji57]

Geplaatst:
2 hours ago, RRD said:

Hoe vet een M550i ook is, in België is dat fiscale zelfmoord. Een 540i is méér dan snel genoeg.

540d xDrive. :ninja:

Maar idd, dan kan je ineens beter voor een M5 of iets anders exotisch gaan.

Geplaatst:

540i met of zonder xDrive? Wat zouden jullie kiezen?

Een 530d zou ik steeds als xDrive kiezen omdat het een brutaal koppelmonster is, maar bij een 540i zou ik twijfelen. Je kan bij een 540i naderhand misschien een sper laten plaatsen.

Geplaatst:

Een sperdifferentieel los het "probleem" (jouw woorden) van te weinig tractie op de momenten waarop jij daar last van hebt, niet op, hé. Integendeel, ge gaat nog meer op uwe qui-vive moeten zijn om dat spel in 't gareel te houden.

Geplaatst:

Onze M3 had toch pakken meer tractie dan de 135i. Zelfs in de sneeuw was het zalig om met de M3 te rijden. 

Geplaatst:

Hoe rijmt ge dat met uw pleidooi pro 4WD in andere topics? Me dunkt dat ge eerst ne keer goed moet nadenken over wat ge nu werkelijk wilt. :D 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ik zie niet hoe hij zichzelf tegenspreekt?

Wat hij zegt is dat er qua hoeveelheid tractie volgende hiërarchie is

rwd, rwd met sper, awd. Lijkt mij toch correct?

Geplaatst:
9 minuten geleden zei gTa:

Hoe rijmt ge dat met uw pleidooi pro 4WD in andere topics? Me dunkt dat ge eerst ne keer goed moet nadenken over wat ge nu werkelijk wilt. :D 

4WD als daily als de motor heel veel power of koppel heeft. C63s met nat weer was een moordwapen. Was de C63s als 4Matic te verkrijgen geweest, dan had ik dat gekocht.

De C450 heeft AWD, maar je merkt dat je dit veel minder nodig hebt, omdat deze motor veel lineairder is en zelden brutaal z'n power op de wielen zet.

Geplaatst:

Wanneer kan een G30 540i getest worden?

Geplaatst:
6 uur geleden zei BMWMB:

Wanneer kan een G30 540i getest worden?

Na ze er de laatste piepjes en krakskes eruit gekregen hebben.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zijn in Bornem al te testen, de 540i zou ook snel volgen.

Geplaatst:
12 hours ago, BMWMB said:

maar je merkt dat je dit veel minder nodig hebt, omdat deze motor veel lineairder is en zelden brutaal z'n power op de wielen zet.

Of je denkt dat omdat het met die AWD nooit meer een probleem is?

Geplaatst:
Op ‎13‎/‎01‎/‎2017 om 11:08 zei Jupke:

Of je denkt dat omdat het met die AWD nooit meer een probleem is?

Dit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid